Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC Gaming #2


axedice

Öne çıkan mesajlar

işte bütün oyunun akışını ve gidişatını trigger event'ler ile yönlendirmek en büyük devrim. oyunu durdurup "şu oluyor, bu oluyor" gibi bir anlatım yok. tamamen ortamda yaratılmış senaryoların oyuncu ilerledikçe gelişmesi ve yönlendirmesi. bu anlatım ve oyunun ilerlemesi standartını oturtan oyun oldu. bugün cod'da ilerlerken yandan kapı açılıp askerler çıkarken tepelerine bomba düşüyorsa, oyunun oyuncunun içinde gezdiği statik bir dünya değil de hareketli, gelişen olayların gözlenebildiği bir dünya ilüzyonu sağlanıyorsa bu çığrı açan hl1.

sadece şu tek başına kafi yani, bundan önce oyun dünyası ölüydü bizim gidip vurup kırıp dökmemiz hariç. hl1'den sonra "bak burada bir olaylar oluyor" şekline dönüştü fps'ler. bugün alışageldiğimiz birşey olarak değeri bilinmeyebilir ama fps namına sessiz sinemadan sesli sinemaya geçmek gibi.

sevip sevmeme meselesi de değil yani, ben de quake sevmem ama grafik namına yaptığı yenilikleri takdir etmeme mani değil, özellikle quake2'nin. ama bugün oturup oynamamı gerektirmiyor yani bu takdirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lancelion said:

quake'de, unreal'de senaryo mu varmis abi HL1 kadar derin, immersive'ligin kiyisindan gecmis mi bu oyunlar ? genre tabii ki vardi, grafikler uc bes yakindi ama boyle buyuk dunya insa edip arkaplan hikayesi koyup, modlar icin environment yaratip TF,CS,DOD gibi islere yol acmak yeterli bence devrimsel oyun sayilmasi icin, daha HL2ye ve source motoruna girmedik bile.

bence de quake/unreal'in multileri her zaman HL'yi sollar, orasi ayri, ama sezarin hakki sezara.


ama quake genre konusunda her seyi degistirdi. iste dusun bir anlatim olmamasina ragmen, ki simdi cok garip geliyor oyle salt shooter, gameplay ve gunplay nasil iyi ve yenilikciyse oyle bir etkisi olmus quake'in. level design konusunda onceden yapilmamis seyler var. sonucta 3d gaming emekleme donemlerindeydi. mesela team fortress demissin, quake mod'u olarak basliyor. half-life'in kendisine, moddingine, modlarina quake etkisi yol yapmis. tech olarak source engine quake'in motoru lisanslanarak insa ediliyor. valve'cilar iz birakma olayini bir seviye uste cikarak turler arasi bomba patlatmis tabii. fakat her basarili half-life'in ardinda bir quake var abi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten quake2 gerçek anlamda 3d oyun manasında bir devrim oldu, quake1 önayağı gerçi. o dönem gerçi başka oyunlar da var değişimlerde ilkleri yapan, bungie'nin marathon'u mouselook aim getirdi mesela.

ama böyle tek oyunda her bakımdan zamanının ilerisinde hl1, multisi bir tek zayıf. ama single player namına açtığı çığırın haddi hesabı yok yani. valve artık oyun yapmıyor diyoruz da, valve mesela steam'e bulaşmasa ve hl2'yi çıkardıktan sonra batsaydı veya satın alınıp kapatılsaydı westwood, ensemble vs gibi, gene de valve ismi gelmiş geçmiş en iyi şirketler arasında kalacaktı hep. nedeni de hl1 olacaktı. o yüzden "yaa oyun yapmıyorlar artık" serzenişleri bugünkü çok anlamsız geliyor, yapacaklarını yapmışlar yani kimseye kanıtlayacakları birşey kalmamış.

fps'de bugüne kadar süren devrim yap -check
fps'te coop mode olayını popüler hale getir -check
ölmüş puzzle türünü dirilt -check
pc gaming'i mmo harici de kar edebilen bir sektöre dönüştür;
şirketlerin pc'den konsola göçünü durdurup, üstüne
ezelden beri konsol exclusive oyunların tarihte ilk defa pc'ye portlanması furyasını başlat -check

şöyle oturup analiz etsek, oyun tarihini valve kadar derinden ve kalıcı etkileyen bir şirket yok gibi, nintendo ve eski atari filan belki. o yüzden "valve ne yaptı ki" tarzı bir yaklaşımı ben çok talihsiz buldum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

marathon (macos release, konu pc gaming) 'talihsiz' bir ornek olmus, descent falan desen neyse

q2'den once devrimi yapan oyun da q1 falan degil QW'dur

edit:
QW deginmemen oldukca garip

http://liquipedia.net/quake/Quake_World_Championship/2017/Duel

gecen sene prize pool $340k turnuva vardi, her sene var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

talihsiz birşey yok, marathon fpsde mouselook olayını başlatıyor işte.

qwnin ayrı olarak değinilecek bir durumu yok bence de, daesu söylemiş. kaldı ki grafikle alakalıydı orada yazdıklarım. multiplayer konusunda birkaç ayrı oyunda devrimler dağılmış durumda, o kadar derin işleyecek kadar girmeyeceğim zaten, valveın yenen hakkını korumaya gelmiştim. :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi ne anlatıyosun, 20 yıldır oynuyorum ben zaten qw hala duruyor bu hdd de

aynı üreticinin bir kaç ay sonra "ulan biz bu internet ping olaylarını doru dürüst hesaplamadık düzeltelim latency netcode olayını" diye cıkardıkları güncelleme işte. bi backstoryi olur, adamın biri yapar carmackı kurtarır anlarımda bi fark yok ortada zaten
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

baktım şimdi r6 daha once bikac ay.


abi bu koku falan var ama videodada diyo zaten bazıları cut edilmiş. onemi de yok olabilirdide oyunda ama allasen youtube'da videosunu gormeseniz hangimiz bilirdiki karakterlerin koku aldığını falan.

oo kadar irrelevant bi feature ki. olmasa dah aaz bir oyun olmazdı hl1


smell falan uç örnekler olduğu için koydum tamam da çok başarılı detaylar var şimdi hakkını yeme

https://www.youtube.com/watch?v=RV9ooD5rx1o
https://www.youtube.com/watch?v=Lqxag2TDqtQ
https://www.youtube.com/watch?v=Z8_R2OMgNUY
https://www.youtube.com/watch?v=9jO-P3kXlCI
(göz kapamayı falan çıkarmışlar gerçi)

verdiğin diğer örnekler gayet başarılı olsa da (katılıyorum zaten saydıklarının hepsi müthiş oyunlar) çıktığı dönemde bu kadar kapsamlı ai başka oyunda yok, biraz haksızlık ettiğini düşünüyorum

yok demeyeyim şimdi, verilen örneklere de haksızlık olmasın ama
hl1i yedirtmem

edit:hl2den video kaçmış pardon sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:


HL1 kadar konsol ve pc oyunculuğunu etkileyip değiştirmiş oyun yok büyük ihtimalle. doom fps'yi yaratmış olabilir ama 1999-2018 aralığında ne kadar büyük fps çıktıysa neredeyse %90'ı filan hl1'in açtığı yoldan gitti. geri kalan %10 da ut, quake filan ama onların devri kapandı 10 yıl önce. mario'nun platformer olayı 90'larda bitti, mario hariç elle tutulur bir devamı yok 21.yy'da. civ'in açtığı tbs olayı pc oyunculuğu altında kalan niche bir genre, fps ile kıyaslanabilecek ölçekte olmaktan çok uzak.

valve'ın fps için yaptığı önemde işte wolf3d ve doom'u yapan ve türü yaratan id var ama türü hala bugünkü devam eden haline getiren hl1 ile valve. bir daha da öyle bir zıplama olmadı zaten fps türünde. bugün de hala hem konsol hem de pc'de en büyük tür yani.

oyunculuk tarihinde zaten hl1 kadar gelince kendinden önceki herşeyi bir anda demode etmiş çok çok az sayıda oyun var. 20 yıl boyunca sektörün gidişine yön veren ise yok gibi.

devrimlerden bazıları:

- bütün oyun tek bir devam eden dünya, bölümlere ayrılmış değil.

- gold key silver key toplama yok.

- trigger event'ler ile hikayenin oyunun gidişatına yedirilmesi ki başlı başına en büyük olay.

- günümüzde geçen bir bilimkurgu hikayesi ki yaygın olarak konuşmalı insan kullanılan fps yok gibiydi öncesinde grafik yetersizlikleri nedeniyle.

- sınırlı silah envanteri sistemi.

- normal gameplay esnasında müzik kullanılmaması.

daha unuttuğum 1-2 şey daha var sanırım da şu an bunlar aklıma geldi. 99'da hl1 gelince başka önceki hiçbir fps konuşulmaz olmuştu zaten, aynı anda ne kadar oyun çıktıysa hepsi patladı. dretnot gemisinin denize inmesi gibi birşey hl1 release.

hl2'de ise fizik motoru ve surat animasyonu hariç bir yenilik yoktu, hl1'de herşey yapılınca gerçi kalmadı başka devrim. 15 yıldır aynı neredeyse fps'ler işte.


haklı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
grafik kalitesinden ziyade soyle bir faydasi var: aktor performanslarini 3d motora uyarlayabilmek harika bir sey. karakteri andy serkis'e seslendirtmek var, bir de andy serkis'in o karakteri oynamasi var.

motion capture sayesinde onceden sadece filmlerin sahip oldugu bir avantaja sahip olunabiliyor. hem immersion icin hem de hikaye anlatimi icin yeni bir donem yasiyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

papers please kafasinda post-brexit simulatoru lel

https://www.youtube.com/watch?v=a8jtPQY3_fw

said:
Person of European Heritage #112: Welcome to Relocation Block B, your new home. Your designated role is 'Bouncer'. Work hard, stay out of trouble, and we might let you stay in the UK.

In an alternative Britain where Brexit talks have collapsed, an extreme far-right government has taken power. Citizens of European heritage have been rounded up and exiled. Forced out of your previous life, you find yourself in the midst of a booming gig economy, fighting to scrape by and return to the city you call home.

Not Tonight is a post-Brexit management game, fusing a time-pressure RPG with a politically charged story where every decision matters. Will you join the resistance and fight the regime -- or keep your head down and hope that one day this will all be a distant memory?

Man the doors of pubs, clubs, festivals and parties, finding work via the BouncR app
Check IDs, manage guestlists, and stop revellers from becoming unruly
Upgrade your apartment, bouncer and equipment to better prepare yourself for the future
Decide what lengths you'll go to in order to survive in a Britain on the verge of collapse


https://i.imgur.com/Wem250U.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...