Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Don't Starve


sabonis

Öne çıkan mesajlar

Oyun şuan sade ama tam vakit öldürmelik diğer karakterler açılınca daha keyifli oluyor geceleri hayalet gelen kız fln var uyumadığınızda baya heyecanlı oluyor. Bu haliyle bile fiyatını eh işte şeklinde hak ediyor beta sonrasında çok daha başarılı olacaktır. İki kişi için kesinlikle alınması gereken bir oyun yani adambaşı 6 dolar havada karada hak ediyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

minecraft, don't starve gibi oyunlar şu sıralar çok popüler, çok seviliyor felan ama, bu tip oyunların bir olayından nefret ediyorum.

her şeyi direk ilk gün veriyor sana. bu yüzden ilk günü oynamak çok zor ve bu oyunu yeni başlayanlar için anlamsız yapıyor.
tamam 50239. kez oynayışında "hadi baştan tutorial yapıyoruz" olayı sıkıcı olabiliyor, ama yeni başlayanları da düşünmek lazım. oyuna yeni başlayan birisi salak salak ortada dolanıyor, boş boş ağaçlara tıklıyor felan, sonra bi bakıyor hemen gece olmuş, yaratıklar saldırıyor felan ölüyor sonra. bu oyunu oynamak isteyen gidip internetten tutoriallara, "build order"lara felan bakmak durumunda kalıyor. sonra oyuna baştan başlıyor, hızlı hızlı gereken şeyleri yapıyor, evini inşaa ediyor, besin deposu yapıyor, bir silah yapıyor vs sonra gece olunca evine giriyor, yaratıklarla kapışıyor.
tamam, ilk günden tüm contenti bitirdik.

daha iyi açıklamak için roguelikelarla kıyaslayayım. roguelike oyunlarda ilk seviyelerde tek tük yaratıklar olur, birkaç tane iskelet, birkaç tane fare. oyuncuya oyunu öğrenme ve deneme yanılma süreci için biraz alan ayırır. her seviyede oyun biraz daha zorlaşmaya başlar, uçan yaratıklar, yakan, poison damage vuran yaratıklar, trap pitler, kilitli sandıklar, minibosslar, boss yaratıklar, resistancelı yaratıklar derken oyunu öğrenen oyuncuya daha farklı engeller çıkar.
roguelike oyunlarda challenge parabol gibi gittikçe yükselirken, minecraft gibi oyunlarda sabit yatay bir çizgi şeklinde.

minecraft'ta farklı evler, bahçeler, tarlalar, binalar felan yapıp yaratıcılığımızı konuşturuyoruz da, don't starve'da o da yok, ilgimi çekecek bir şey göremedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DareJedi said:

Oyun şuan sade ama tam vakit öldürmelik diğer karakterler açılınca daha keyifli oluyor geceleri hayalet gelen kız fln var uyumadığınızda baya heyecanlı oluyor. Bu haliyle bile fiyatını eh işte şeklinde hak ediyor beta sonrasında çok daha başarılı olacaktır. İki kişi için kesinlikle alınması gereken bir oyun yani adambaşı 6 dolar havada karada hak ediyor.


yapılacak iş olarak yeterince çeşit var mı, her geçen gün bir şeyler ekliyorlarmış ama 30. günden sonra yapacak ekstra bir şey koymuyorlarsa bayabilir belki diye düşündüm.

veya challenge falan var mı ne biliim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

minecraft, don't starve gibi oyunlar şu sıralar çok popüler, çok seviliyor felan ama, bu tip oyunların bir olayından nefret ediyorum.

her şeyi direk ilk gün veriyor sana. bu yüzden ilk günü oynamak çok zor ve bu oyunu yeni başlayanlar için anlamsız yapıyor.
tamam 50239. kez oynayışında "hadi baştan tutorial yapıyoruz" olayı sıkıcı olabiliyor, ama yeni başlayanları da düşünmek lazım. oyuna yeni başlayan birisi salak salak ortada dolanıyor, boş boş ağaçlara tıklıyor felan, sonra bi bakıyor hemen gece olmuş, yaratıklar saldırıyor felan ölüyor sonra. bu oyunu oynamak isteyen gidip internetten tutoriallara, "build order"lara felan bakmak durumunda kalıyor. sonra oyuna baştan başlıyor, hızlı hızlı gereken şeyleri yapıyor, evini inşaa ediyor, besin deposu yapıyor, bir silah yapıyor vs sonra gece olunca evine giriyor, yaratıklarla kapışıyor.
tamam, ilk günden tüm contenti bitirdik.

daha iyi açıklamak için roguelikelarla kıyaslayayım. roguelike oyunlarda ilk seviyelerde tek tük yaratıklar olur, birkaç tane iskelet, birkaç tane fare. oyuncuya oyunu öğrenme ve deneme yanılma süreci için biraz alan ayırır. her seviyede oyun biraz daha zorlaşmaya başlar, uçan yaratıklar, yakan, poison damage vuran yaratıklar, trap pitler, kilitli sandıklar, minibosslar, boss yaratıklar, resistancelı yaratıklar derken oyunu öğrenen oyuncuya daha farklı engeller çıkar.
roguelike oyunlarda challenge parabol gibi gittikçe yükselirken, minecraft gibi oyunlarda sabit yatay bir çizgi şeklinde.

minecraft'ta farklı evler, bahçeler, tarlalar, binalar felan yapıp yaratıcılığımızı konuşturuyoruz da, don't starve'da o da yok, ilgimi çekecek bir şey göremedim.


ben herhangi bir guide okumadan girdim, tek bildiğim forumda okuduğum "gece olunca öcüler geliyor" ve "ektiğim agaç beni yemeye kalktı" idi. 15. gündeyim hiç ölmeden baya yerleştim, bazı şeyleri çözmek gerçekten zor oluyor ama sanırım oyunun zaten güzel tarafı "çözme" üzerine olması. kurcalayarak öğreniyorsun yani. 15. güne gelene kadar 2-3 saat geçti sanırım hiç sıkılmadan oynadım. content olarak daha 20% sine ulaşamadığımı söyleyebilirim sadece armor yapabildim. researchlerden 3-4 tane bitirebildim (sadece ilk research makinesinde 20 tane fln var sanırım, 2. de ne kadar var bilmiyorum).

beni gayet sardı grafikler çok güzel gerçekten. ha bir minecraftla kıyaslar mıyım, kıyaslamam ama minecraftla aynı kategoride olduğunu düşünmüyorum yani yaratıcılık ve inşa üzerine gitmekten çok farklı şeyler var. minecraft'i ilk çıktığı zamanlar oynamıştım sadece ama don't starveda şu ana kadar farming, gathering, hunting, looting, domesticating*, fishing ve random trigger şeyler gördüm (ağaç keserken canlanıp kafana vurması gibi, öldürmeyi bulmam 15 dk falan sürdü :p). magic kısmıs nasıl bilmiyorum daha hiç giremedim bile.

daha toolların tier 2'lerini bile açmadım, onlar ile farklı itemlar yapılıyor. çok çok çok derin değil ama derinlik var. darejedi'in dediği gibi şu an ki 1+1 fiyati ile bence karşılığını veriyor.

uzun lafın kısası bu haliyle bile iyi ki şu an alpha. beta ve release'de tahminimce karakter seçeneklerinin farklılık yaratıcağını düşünmezsem oyuncuya 150-200 saatlik gameplay sunacaktır diye tahmin ediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

17. gün öldüm bu arada onu yazdıktan sonra usaıhdasud her ölüşünde progress level alıyorsun kaç gün survive ettiğin ve yaptıklarına göre sanırım ve yeni karakterler açılıyor. bütün karkaterin farklı özellikleri var ama önceki oyundaki researchlerin kalıcı yani tekrar o researchleri yapman gerek kalmıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...