Mirage Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Kaede'yi de bozabilir mi? :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
HellHound Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 bilmem onun ruh haline bagli :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 GERGE said: Diablo filan RPG değil zaten. En önemli şey, EN yani, immersion olayı. Karakter gelişimi olmasa da olur bence. Lineer da olabilir oyun bir BG2 gibi, ama içine çekmeli. Başka gerekli öğe yok bence. Dialog'dur, karakter gelişimidir, hepsi immersion'un öğeleri. Mirage said: Aynen. Bone yukarda XP alma, level atlama falan demiş. Şart değil bence. RPG oyuncuyu o dünyanın içinde, o karakterin yerinde hissettirebilsin yeter. başta da dediğim gibi RPG esasında xp alıp level atlama, karakterin özelliklerini değiştirme, loot yapmadan ibaret bir oyun türü. bunu nasıl geliştirdiğin sana bağlı. istersen final fantasy yaparsın, istersen eye of the beholder, istersen neverwinter nights. ama hepsi rpg. rpg'nin tanımı olarak "illa immersion olacak", "rpg dediğin izometriktir, izometrik olmazsa rpg değildir", "güzel bir hikaye şart" diyenler için sanitarium güzel bir örnek. best rpg evah = sanitarium :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mirage Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Çok pis fail oldum :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 oyunun tanimi role playing game, character building game veya fantasy simulation game degil :p role soktugu surece her sey mubah bence, zaten karakte rgelsitirme olsun inventory management olsun bunun bir parcasi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mirage Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Ben de öyle düşünmüştüm masaüstünden yola çıkarak. Ama öyle tanımlayınca nerdeyse bütün oyun türleri RPG'nin alt kümesi oluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
HellHound Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 her rpg nedir muhabbeti gibi konu "e rol yapma oyunu, bir role sokuyorsa oyun rpgdir" kismina geldigine gore, ben de "o zaman doom seni soktugu space marine roluyle cok basarili bir rpg" klisesiyle gelip iyice muhabbetin icine siciyorum izninizle Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Sanitarium'da rol yapmıyorduk ama. Çizgisel bir şekilde bulmaca çözüyorduk. BG2'de çizgisel ama parti içi ilişkilerle, olan olaylar içindeki rolümüzle (çizgisel ile çizgisel arasında fark vardır, BG2'de çok güzel bir role bürünüyor ve rolün gereklerini yerine getiriyorduk) rol yapma olayını hissedebiliyorduk. Onun yanında Sanitarium'da gerçek bir immersion var denilemez. Ama CM mesela tam bir rol yapma oyunudur. Direktörün rolüne bürünüyoruz tam olarak. RPG'ye karakter geliştirme oyunu demek çok yanlış. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 çok güzel gordon freeman rolü yaparım, parmaklarınızı yersiniz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mirage Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Fallout 3'e RPG dendiğine göre, Half-Life'a level atlama sistemi koysak o da RPG mi olcak? Ya da yukarda sorduğum gibi Baldur's Gate'ten level sistemini çıkartsak, bütün oyunu aynı level'da oynasak RPG olmayacak mı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Torchlight'da mesela ya da Diablo'da dünyayı kurtarmaya filan çalışmıyorum. Level atlayıp eşya bulmak için oynuyorum sadece. Alpha Protocol'da mesela karakter ile aramda çok iyi bir empati kurup, olayları çözmeye çalışıyordum tüm gücümle. Karakterlerle olan ilişkilerim, görevlerde yaptıklarım hep aklımdaki Thorton'un yapacakları üzerine oluyordu, hatta dirak ben Thorton'dum yani, dünyayla ilişkimi kesip Thorton olarak rol yapıyordum. Gerçekten oymuşum gibi. Chrono Trigger'da mesela ciddi ciddi karakterleri umursuyor, yanıma alacağım iki kişiyi özelliklerine göre değil, olaya olan ilgilerine ve karakterimin duygularına göre şeçiyor ve ölümüm pahasına dünyayı kurtarmaya çalışıyordum. Anlatabildim sanırım rol yapmanın ne olduğunu. Önündeki herkesi öldürerek ilerlediğin Half-life gibi ya da Doom gibi oyunlar rol yapma oyunu değil çünkü bize yukarda anlattığım tarz bir empatiyi sunacak bir deneyim vermiyorlar. Tek yaptığımız önümüze geleni öldürmek, yanında öykü dinlemek. İnteraktif öykü denilebilir onlara en fazla. Bir oyun rol yapma oyunu çizgisel olması ya da olmamasıyla belirlenmez. Farklı çözüm yolları da gerekmez, D&D bazlı oyunlarda bir olayı onlarca farklı şekilde çözebilirsin (BG2 dahil), Chrono Trigger'da genelde tek bir çözüm yolu vardır olayın içine girince, bazen iki filan olur ama; yine de ikisi de bunların çok iyi rol yapma oyunları. İsterseniz daha çok anlatırım derdimi sonra. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Roman okurken de kendini karakterin yerine koyarsın, Freeman olursun yani, ama roman rol yapma oyunu değil, değil mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LathspeLL Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Cevap soruda gizli değil mi zaten? Role Playing Game... Bunu sunan oyun rpg işte. Non-linear oyun yapısı sunması gerek, kendi kararlarının önemli olması gerek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 dediğin empati de tamamen subjektif bir olay, tür belirleme kişiden kişiye değişen kriterlerle yapılamaz. roman okurken şahsen koymuyorum kimsenin yerine kendimi, kendim kafadan bir karakter uydurup onu olaylara yan karakter olarak katmayı denerim bazen. pret-a-porte karakterlerle kendimi özdeşleştirdiğim çok nadir. role-playing kelimesinde çok takılmayın, öyle denegelmiş ama birebir ifade etmekte yetersiz bir kelime. "counter-strike'da stratejik düşünüyorum demek ki rts" de denebilir öyle yaklaşarak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 role koymak baska, role sokabilmek baska bi kivanc tatlitug ile behlul var, birde sean bean ile ned stark, oyunculuk onemli olamdigi icin geriye senaryo kaliyor iste http://www.youtube.com/watch?v=D8EmZxKrel8&feature=related su sahneyi misal sean bean e oyantsiniz sonuc gene cok degismiycek hani, cunki kurgu basarisiz, sahen basarisiz, oyuncuda bole mal gibi hariket edince suepr basarisiz bir tablo cikiyor ortaya karakter gelsitirme olayinida gene cok dar kalipli dusunuyoruz, 6-8 primary stat, perkler featler talentlar skiller hede hodo, bu dar dusunceninde cok zarari oldu cunki AD&D kalibi PC icin cok uygun degil, buna alternatif uretmek yerine paso kopyalayip durdular zaten j-rpg ler bu kisir donguyu kirabildigi icin populer oldu ama onlarda zamanla kendi kisirdongulerini yarattilar, tri-ace her oyununda bunu kirmaya calisti ama alkislanicagina "3 saat tutorial oynadim bu ne lan" gibi reviewlere maruz kaldi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 konunun son geldiği yere göre dreamfall longest journey ağır rpg oluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
demian Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 gerge o kadar haklı ki, o kadar olabilir. axedice ile beraber /thread çekmişler yazdıklarıyla. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
oldun Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 LathspeLL said: . Non-linear oyun yapısı sunması gerek, kendi kararlarının önemli olması gerek. (tu) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Methral Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 oldun said: LathspeLL said: . Non-linear oyun yapısı sunması gerek, kendi kararlarının önemli olması gerek. (tu) (tu) ayrıca xenocide'a "baldura devam etmiomuyuz olum" dediğmde neden cevap alamadgm da açıklanmış oldu.. adam oynanmaz görüomş. hani rpg hevesi var ama bi mod eksikliği var. Geçen titan q. oynarken aramzda geçen muhabbette "eski oyunlardaki kadar kopamıorm olum artık ben, hani karaktere bürünürsn, orda yaşarsn" tarz meditasyon vari bi mental steyt vardır.. ondan bahsediodm. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ren Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 ben açıkçası bir yere gelemedim bu topicte. eğer bir şeyi tanımlayan bir kavramdan bahsediyorsak rpg derken, bu kavram sana bana ya da ona göre farklılık göstermemeli. buradan yola çıkarsak seni hikayenin içine ne kadar sokabildiği rpg tanımı için bir kriter değil. aynı şekilde hikayeyi ne derece değiştirebildiğin de bir kriter değil. örneğin bir hikayenin 2. chapterında uzaylılar ile karşılaştık ve bizi saksıya dönüştürdüler. hikaye ile değiştirebileceğin bir etkilişimi yitirdiğin anda roleplay bitiyor mu diyoruz şu halde? yani aaa az değiştirdik bu rpg olabilir, yuh dünyanın kaderi ile oynayabildim kesin rpg ya da bu ne lan [AB] doğrusunda rpg mi olur diye subjektif tanım mı olur abi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Methral Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 ya bana kalırsa zaten rpg die bahsettiğmz kalıp hani tam anlamıyla bakıosak: role-play mi yapıorz? mario'yu mu yönetiorz? al sana rpg.. Ama herkesin her konuya bakışı farklı olduğu gibi: nasıl insanlar beğenmediği müziğe "ben buna müzik demem" yorumu getirebiliyorsa, benim de rpg'den anladgm tekdüze senaryo, kısıtlı etkileşim, berbat dialoglar'dan çok çok öte bişe.. çouğunlukla FRPG tarzında yakalıyorum onu da.. içinde bulunduğun zamandan,mekandan uzaklaş bir süre için.. Başka biri ol.. Rol yap.. kriterlerden bahsediosak, kişinin oyuna harcadığı zamana karşılık oyunun ona heyecan verici bi geri dönüşü olmalı.. Exp olur skill olur,edinilen itemlar veya hikayenin sürükleyiciliği olur.En basiti: insanlar yeteneklerini kullandıkça geliştirir. Bu gerçeklikle bi bağdır ve rol yapmanı, karaktere odaklanmanı kolaylaştırır ve daha da güçlenmek için seni hırslandırır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
RamsesII Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 13, 2011 Abi bi fps oyunu,strateji oyunu hikaye olmadan çok güzel oynanır.Tat verir.Ama gerçek RPG de hikaye çok iyi olmalıdır,hikayenin olmadığı oyunlar RPG olamaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Truwan Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 7 sayfanın özeti: Herkesin RP'si kendine... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Saeros Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 kızıl ejder Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Thermo Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Truwan said: 7 sayfanın özeti: Herkesin RP'si kendine... yüce isa aşkına adamım yedi sayfayı nasıl okuyabildin? lanet olsun! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar