Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

World of Tanks


Öne çıkan mesajlar

  • 1 ay sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
  • 3 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...
  • 4 ay sonra ...
  • 4 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
Son güncellemelerde komutan sesini kapatma seçeneğini kaldırdıklarından beridir 2-3 kere bakmışımdır. Yani 3-4 aydır oynamıyorum diyebilirim. O saçmalığı düzeltmedikleri sürece de oynamam.
  • 4 ay sonra ...
  • 1 yıl sonra ...
Mesaj tarihi:
Başlık ölmüş resmen. Grafik motoru değişti oyunun. MM de eskisi kadar tüketmiyor.

Yalnız acayip bir olay geldi başıma. Oyunda tek bir hesabım var ve onu da 2011'de bilmeden ABD serverında açmışım. Neyse, geçen Avrupa shoptan kullanıcı adımı girip premium tank aldım ve hesabınıza aktarıldı uyarısı geldi. Bir baktım tank falan yok. USA biz bilmeyiz Avrupa'ya sor, EU beni ilgilendirmez ABD'ye sor diyor. Allah'tan 15 liralık tier 5'ti de çok girmedi bir tarafıma sdfds.
  • 8 yıl sonra ...
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Selamlar oyuna 2.0 ile başladım beleş 2 tane tier 10 level tank veriyor diye sonra 1 tier daha verdiler 😛 neyse IS-7, E100 ve pzbilmemkaç (tiger tanklarının tier maus olmayan) açtım beleş hakla. Premium gün çıktıkça alman tank avcıları kasıyorum şimdi. Warships oyuncusuyum ama bu tanks nasıl oynanıyor hala çözemedim ☺️ Tier 10 maç oynarken Millet tepeden taştan tankın çok azını gösteriyor (sadece top taret kısmı ve biraz aşağısını) ateş edip kaçıyor bende çapraz durmaya çalışıyorum ama yine hasar yiyorum adamların tankı görünce gösterdiği kısımlara bakıyorum hep kırmızı yuvarlak yani sekecek mermi böyle oynayan adamları nasıl yenebiliriz ? Mesela Warshipste şöyle bir taktik vardır ap mermiyle yan veren geminin altına vurursun köşk hasar yer yan vermeyen düz çapraz giden geminin üst kısmına he mermi vurursun yangın çıkarırsın böyle taktikler bu oyunda var mı ?

Bu arada Duke Nukem savaş kartı yeniden gelmiş duke komutanı almak için oynamayı öğrenmem lazım acil 10 günü var 😄

freedon_nadd tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

Hp sistemi var ben bıraktım o yüzden 2010’larda. Adam antene bile sıksa aynı tam dmg’yi alıyorsun çünkü. Endgame herkes öyle oynuyordu. Tank oynamak için war thunder tavsiye ederim wot yerine.

ama genel olarak bütün tank oyunlarında sen açıktaysan ve her yerini gösteriyorsan, savunmada kendini cover’da tutan adama karşı büyük dezavantajdasın. Aynı yetenek ve aynı tierde o kazanır.

genel tavsiyem saldıracaksan tek başına saldırma ve devamlı saldırma, coverdan covera geçip coverdayken savaş. Açıkta bulunduğun anlar covera doğru hareketteyken olsun.

bir de senin delmekte zorlandığın modelleri öğrenip modellerini çalışmanı tavsiye ederim weak spot için. Ben war thunder oynarken tankçı gibi ezberlemiştim rakipleri, görür görmez nişanlıyordum. Veteran oyuncular hep öyle.

  • Tesekkurler 1
Mesaj tarihi:

Sağol hocam 🙂 O antenden hasar yeme sistemi hafif tanklarda galiba ? Ben tarete topun takılı olduğu yere atıyorum mermi sekiyor. birde paralı mermi muhabbeti var o daha iyi deliyor galiba ondan oluyor olabilir ?. Açıkçası spot yiyince 3 kişi birden dalıyor anında ölüyorum öle öle oyundan soğudum bende ama şu duke komutanı alayim diye kasıyorum işte 😛

Mesaj tarihi:

Yani anten dediğim işte ben oynarken atıyorum taret cupolasına sıkınca işliyordu. Wt’de o tarz noktalar tankın içine fazla dmg yansıtmaz genelde ama wot’ta tam dmg işliyordu, odur büyük ihtimalle. Gold ammo da olabilir. Ama genelde çoğu tankın vurulabilen kısımları var mesela is-7 veya e-100’ün hull alt kısmına sıkılır önden, bunlar geçirebilir daha zayıftır nispeten. O yüzden savunurken saklanır oraları coverda.

tarete topun takılı olduğu yer mantlet genelde en ağır zırhlı kısımdır tankta, gunner visor weakspot filan değilse. Ama dediğim gibi tanktan tanka değişir yani özellikle sık gelen rakiplerin modelini çalışmak lazım. Wt’de in-game armor şemalarını gösteriyor ama bilmiyorum wot’ta koydular mı. Netten bulunabilir.

ama genel rule of thumb önden lower hull genelde. Saklıyorsa weakspot öğrenmek lazım çünkü upper hull ve turret önden en ağır zırhlı kısımlar, özellikle turret.

ha bir de yüksek tier tankları bedava vermişler diye onlara geçmişsin ama düşük tierlerde işin mantığına alışmak biraz daha iyi olabilir. Endgamede çünkü bütün püfleri, weakspotları yalayıp yutmuş insanlara karşı öğrenmek daha zorlar.

Bir de wot’un son durumunu bilmiyorum endgame tanklarda neler eklediler, ben oynarken o yazdığın tanklar top tierdi ama soğuk savaş tankları koydularsa maymun olmuştur o tanklar. Kendi tierinde optimal tanklar neler onu da araştırmak lazım. Tank işi bayağı minmax işi maalesef. Ben alman başlayıp sovyete dönmüştüm o yüzden.

  • Tesekkurler 1
Mesaj tarihi:

Teşekkürler tavsiyeler için 🙂 Hala toptier onlar turnuvada E100 kullanıyorlardı twitchte görmüştüm ama tier 11 tanklarda var bazı ağaçlarda. Evet düşük tierda daha eğleniyordum pz bilmemkaçla yardırarak ileri geri yapanları mıhlıyordum. IS7 de yarma tankı ama geçen bir hucum yapayim dedim karşıma adamın arkasında bekleyen 3 tane tank çıktı patladım 😛 

Mesaj tarihi:

Yüksek tierları oynaman için oyuna baya hakim olman lazım yoksa öttürürler. Side layacaksın hull down olman gereken up olman gereken yerler var. Haritalarda hangi tankla nereye gideceğini hızına ve armoruna göre seçeceksin. Sadece heavy için konuşuyor gibiyim ama td lerin ayrı lt lerin ayrı mediumların ayrı taktikleri var tabi. Ben uzun zamandır casual olarak oynuyorum, hiç competetive oynamadım ama tier 10 larla oynamak 6-7 ile oynamaktan, 2-3-4 ile oynamak ise hepsinden çok daha farklı diyebilirim.

  • Tesekkurler 1
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Genel weak spotlar ama tankların arkası, taretlerin sideları veya arkası, tankların yanı bir de gördüğün her türlü delik çıkıntı gibi şeyi deneyebilirsin. Bir de standart yukarıdaki anten dediğiniz işte.Tankların altına nişan alabilirsen oralarda genelde zayıf olur. Bazı tanklarda üstten ya da karşıdan vurabilirsin ama onlarda genelde zaten açılı pozisyon alır sana karşı.

Akhlaur tarafından düzenlendi
  • Tesekkurler 1
Mesaj tarihi:

bir de tankları açılama tankına göre değişen birşey onu yazmayı unutmuşum. is-7 mesela kendisi açılı olduğu için sen açılarsan açıyı kaybedersin belli kısımlarda. is-3 de öyledir. e-100'de o durum yok mesela yan açılı olmadığı için ön zırh bazı sovyet tasarımları gibi. gene reload esnasında tareti de hafif açılamak mümkün ama onda da dikkat etmek lazım. gene açılama meselesinde önünde duran birine karşı açılamışken daha yanda duran başkasına karşı zayıf yanını dönmüş olabilirsin, bayağı püfler var böyle dikkat edilmesi gereken. gene tankın ivmelenmesi ağır değilse reload ederken ileri-geri yapmak da iyi fikir açılıyken, tamamen hareketsiz durunca düşmanın weak spot'ları hedeflemesi kolaylaşıyor.

  • Tesekkurler 1
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Sağolun 🙂 Bugün IS2-2S (premium t7 tank) la oynadım baya ve Tiger 131 le (2.0 da başlayanlara bunlarıda vermişlerdi 😛) 1 tane tanka kırmızı bölgesinde olmasına rağmen vurdum galiba tepenin arkasına geri kaçarken o taretteki zayıf noktasına geldi heralde

https://skill4ltu.eu/31233/is-2-shielded?tab=equipment şu siteden bakıyorumda skillere falan önce tamire vermişlerde ben silah arkadaşlığına verdim ilk hata mı yaptım ?

 

freedon_nadd tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

evet tamire öncelik ver, modüller hasar alınca tamirleri gerekir paletlerden taret mekanizmasına, namluya kadar. bunlar kırıldı mı ölüm kalım meselesi tamir olmaları. namlu kırılır mesela ateş edemezsin, palet kırılır geri kaçamazsın vs. 2-3sn önce veya sonra olması tamirin sonucu tümden değiştirebilir.

yanlış hatırlamıyorsam diminishing returns vardı wot'ta da tw'de olduğu gibi ama skill kazanımı için. maxlamak yerine bir noktaya kadar gidip sonra öbürlerine azar azar serpiştirmek daha mantıklıdır muhtemelen. emin konuşamıyorum hani 10+ yıldır wot oynamadım çünkü değişmiş olabilir bazı şeyler ya da yanlış hatırlıyor olabilirim.

  • Tesekkurler 1
Mesaj tarihi:

Biraz değişti crew skilleri, tamir hala öncelikli tabi ama değişik complar var baya. O siteden bakmak mantıklı ama. Bende oradan bakıyorum. Quickybaby diye bi eleman vardı bu crew skilleri nasıl vereceğini ve sebeplerini anlatıyordu o videolar fikir veriyor güzeldi.

  • Tesekkurler 1
×
×
  • Yeni Oluştur...