Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Elder Scrolls III: Morrowind


Masticore

Öne çıkan mesajlar

ayrıca nw başka bir tarz oyundur tes ler başka tarz oyun

tes den her hangi bir oyunu, nw gibi yapabilirsin ama, o artık tes oyunu olmaz, bunu anlayabiliyor olmanız lazım

tes ler senelerdir başka tatlar sunuyor, diologla verilemeyecek şeyler, nw da olamayan şeyler,

balmoradan ginise gitmek, giderken zindanları yağmalamak gibi şeyler, eksikleri var ama bu yapıya konulması zor ve masraflı olan şeyler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

evet çünkü 1000 tane npc'nin herbirinin senin hangi sidequest'i yaptığına ayrı tepki verdiği bir oyun yok. ayda 150 milyon $ abone bedeli toplanan oyunlar bile öyle bir imkan sunmuyor. en son grafikli fps'ye bakıp "insanlar maket gibi ya" diyen bilgisayar okuma-yazması olmayan insanlar gibi beklentilere giriyorsunuz bazen.


http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/keep-calm-let-the-hate-flow-through-you.png
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yahu nemessar gelip oyun o zaman için çok iyiydi demiş. Üzerine hiçte yanlış olmayan rpg oyunu olan eksik olan faction dinamiğinden dem vurmuş. Senelerdir düzeltemediler demiş. Bundan bu adamın radikal lgbtci olduğu ve ajanda propagandası yaptığını düşünüyorsan kusura bakma ama kuruntu yapıyorsun. Oyunla ilgili yazacağını yazıp gitmiş adam, bir daha kavga çıkar mı acaba diye düşünüp bakıp cevap vermek bile aklına gelmemiş.

Bu kadar sayfa yapılan tartışma senin yazdığın "öyle bir örnek oyun var mı?" temalı yazın üzerine çıktığı gayet bariz. "Oyunun faction yapısı kötüydü" demekle oyunu tartışabilirsin. "en son grafikli fps'ye bakıp insanlar maket gibi ya diyen bilgisayar okuma-yazması olmayan insanlar gibi beklentilere giriyorsunuz bazen." diyerek ise tartışmayı kişisele çekmiş olursun ve gördüğün üzere aynı düşüncedeki farklı insanlara cevap hakkı doğurmuş oluyorsun. Hem işi o noktaya getirip hem "herkes üzerime geliyo, isyan" demek yersiz. İstemiyorsan o noktaya getirme.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Redeagle said:

Yahu nemessar gelip oyun o zaman için çok iyiydi demiş. Üzerine hiçte yanlış olmayan rpg oyunu olan eksik olan faction dinamiğinden dem vurmuş. Senelerdir düzeltemediler demiş. Bundan bu adamın radikal lgbtci olduğu ve ajanda propagandası yaptığını düşünüyorsan kusura bakma ama kuruntu yapıyorsun. Oyunla ilgili yazacağını yazıp gitmiş adam, bir daha kavga çıkar mı acaba diye düşünüp bakıp cevap vermek bile aklına gelmemiş.

Bu kadar sayfa yapılan tartışma senin yazdığın "öyle bir örnek oyun var mı?" temalı yazın üzerine çıktığı gayet bariz. "Oyunun faction yapısı kötüydü" demekle oyunu tartışabilirsin. "en son grafikli fps'ye bakıp insanlar maket gibi ya diyen bilgisayar okuma-yazması olmayan insanlar gibi beklentilere giriyorsunuz bazen." diyerek ise tartışmayı kişisele çekmiş olursun ve gördüğün üzere aynı düşüncedeki farklı insanlara cevap hakkı doğurmuş oluyorsun. Hem işi o noktaya getirip hem "herkes üzerime geliyo, isyan" demek yersiz. İstemiyorsan o noktaya getirme.

getirmiş oblivion, skyrim katmış anlamsızca, yok konsol interface yok bilmemne. ve evet isteği de anlamsız, neden anlamsız onu da anlattık.

ajandası olanlar başka, kendi geldi açıkça yazdı zaten "benim ajandam bu, her başlığı işgal edip limon suyu sıkıcam bütün tartışmalara" dedi. radikal lgbt'ci bir benzetme, gelip gidip yerli yersiz her oyunda lgbt hakkı, biseksüel güreş arayışına giren tipler var öyle. aynı mantık.

mütemadiyen desteksiz aynı şeyi yazan insanlara da evet "bu beklentileriniz anlamsız, bakın hatta şuna benziyor" da denir, burada kişisel birşey de yok. namessar yoksa gayet güzel, efendice yazan bir arkadaşımız. kendisine bir garezim de yok. benim her yazımı eleştirene "vay kişisel saldırdın ha" desem o klasmana girmeyen insan kalmaz neredeyse forumda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öyle bir otorite olduğumu hiçbir zamam iddia etmedim bazı arkadaşlar aksine, açıklaması var zaten yukarıda neden beklentiye anlamsız denmiş. "2001 model araba güzeldi ama uçmuyordu yani olacak iş mi" derse bir kişi, buna anlamsız demeyeceğiz de ne diyeceğiz? politically correct değil forumumuz o kadar, öyle olsak "bidon kafalı konsolcular" edebiyatı yapanlar barınamazdı hala.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Seviyorum bu oyunu ben ama farkli bir sey, tam RPG degil. Empati kuramiyorum hic bir zaman dunyasiyla. Dragon Quest oynarken mesela karakterin basina ne gelecegini gercekten umursuyorum, Chrono Trigger'i ilk oynadigimda malum yerde aglamistim resmen. Avadon'da Khemeria bolumlerinin sonunda oyle bir huzunle dolmustum ki kalakalmistim ekranin karsisinda ve oyun sonunda aldigim tum kararlari tamamen duygusal bir sekilde gerceklestirmistim, Planescape'de Grace'e asik olmustum, BG2'de Imoen kacirilinca level almayi, gorevleri filan birakip tum hizimla para toplamaya koyulup sonra dusuk levella oyunu bitirmeye calismistim, The World Ends With You'da karakterimin duygusal gelisimini takip etmistim resmen kiligina burunup...

Daha bir suru sayarim. Elder Scrolls serisi bunlari veremiyor dunyanin cok kolay siradan bir oyuna donme potansiyeli oldugu icin. Bu nedenle farkli yaklasilmali bu oyuna. Hic bir oyunda hatta MMO'larda bile olmayan bir kesif hissi veriyor, combat olarak action ve rpg arasi cok iyi tutturmus, dunyanin her yerinden ilginc zindanlar ve gorevler cikiyor. Bir butun olarak Elder Scrolls serisine baktigimizda single player MMO gibi ama kotu yani NPC'lerinin de MMO'dan az daha iyi olmasi.

Sorun yani open world olmasi biraz da. Bu nedenle her zaman (Morrowind'den beri her oyunda kesintisiz) Elder Scrolls oyunlarinin gorev paketlerini cok daha sevmisimdir. Tribunal ya da Shivering Isles mesela ciktiklari yillarin en iyi 5 RPG'si arasina rahat girerler. Cunku odakli oyunlar, karakterler, olaylar cok daha icice ve etkilesimli. Shivering Isles ve Oblivion'i kiyaslayip narrative ve immersion acisindan farklarina bakarsan ne dedigimi cok daha iyi anlarsin.

Oyun her acidan iyi bir oyun yani, ama RPG degil. RPG olarak bakinca cokmeye basliyor. Sadece faction, level, epic fantasy dunyasi bir oyunu RPG yapmaz. Daha cok hack'n'slash ve RPG kirmasi, action RPG deniyor iste onlara da.

Open World kavrami zaten RPG olayinin en buyuk dusmani, ben bir tane bile adam gibi Open World RPG oynamadim. Son yillarin en iyi RPG'lerinden olan Sentinels of the Starry Skies mesela open world tamamen ama daha once gectigin yerler sadece grind icin, girip de quest yapayim yok. Bir de yardim ettigin insanlarla filan muhabbet ediyorsun. Oyku lineer ve ilerliyor. Elder Scrolls serisinin sorunu lineer bir oykusu olmamasi iz birakan. Icinde saglam quest'ler var, cooook saglam questler var hatta, ama genelde yarim saatte bitip karakterleri bir daha cikarmadiklari icin etkileyemiyor. Ana gorevleri ise dedigim gibi evrene yedirilemiyor ve ek olarak oyun cok kapsamli oldugu icin yeterince ozen toplayamiyor yaratiminda. Sentinels of the Starry Skies'da mesela gittigin her yerde ana gorevi hissediyorsun, olan olaylarin etkilerini goruyorsun.

Derdimi anlatabilmisimdir umarim Sam. Avadon yanina bile yaklasamaz gibi bir cumle soylemek yerine guzelce sende derdini anlatirsan sevinirim, konusuruz.

2001 model olmasi ile ilgisi yok, bu dedigim her sey BG2 ve Morrowind icin denilebilir ki zaten fark ettiysen Sentinels of the Starry Skies ve Avadon disinda modern ornek vermedim ki onlar da oldschool oyunlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

immersion kavramından çıkardığımız anlam farklı sonucuna varıyorum ben gerge, senin kendi algıladığın şekile itirazım yok. bunu ifade ederken zaten gayet tutarlı belirttiğin deneyimler. ama benim anladığım immersion başka birşey, oyunun dünyasına gerçekten adım attığımı hissetme duygusu. oyun olduğunu unutturması, "ya şimdi kapayıp şunu açayım, sonra dönerim"i asla dedirtmemesi. bu his içinde sürüklemesi, 'oyunu kazanma', 'quest'te ilerleme' vb kavramlardan tamamen kopmam, o dünyayı yaşamam.

bunu da en iyi yapan oyun morrowind oldu hayatımda, balmora'dan gnisis'e 2 saatlik yaptığım yolculuk gibi bir deneyimi ne öncesinde ne de sonrasında yaşadım. gerçekten bir şehirden diğerine yolculuk yapıyormuşum duygusunu yaşattı. yağan yağmuru, etrafın yavaşça değişmesi, havanın kararması/aydınlanması, yolun ayrımları vs o atmosferin tamamen içindeydim.

bu dediğim olay şu npc çok iyi, bu çok güzel konuştu falan gibi birşey değil yani. benim için immersion o oyunun dünyasının içinde olduğumu hissettirme, oyun olduğunu unutturması. half-life mesela oynadığım rpg'lerin %98'inden daha fazla immersion'a sahip benim için. onu oynama deneyimimi hala dün gibi hatırlarım o yüzden. zaten bana bu hissi en güçlü yaşatabilen oyunlar hep first-person. izometrik veya third-person'a filan geçti mi "ben şu karakteri yönetiyorum, oyun bu" hissi asla kırılamıyor. ne kadar beğensem de bir oyunu veya dünyasını, dünyasına girdiğimi hissedemiyorum.

ha yoksa lore çok kuvvetlidir, cast müthiştir, konu sürükler filan bunların hepsi olabilir. ama immersion için kafi değil bu bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GERGE said:

Seviyorum bu oyunu ben ama farkli bir sey, tam RPG degil. Empati kuramiyorum hic bir zaman dunyasiyla. Dragon Quest oynarken mesela karakterin basina ne gelecegini gercekten umursuyorum, Chrono Trigger'i ilk oynadigimda malum yerde aglamistim resmen. Avadon'da Khemeria bolumlerinin sonunda oyle bir huzunle dolmustum ki kalakalmistim ekranin karsisinda ve oyun sonunda aldigim tum kararlari tamamen duygusal bir sekilde gerceklestirmistim, Planescape'de Grace'e asik olmustum, BG2'de Imoen kacirilinca level almayi, gorevleri filan birakip tum hizimla para toplamaya koyulup sonra dusuk levella oyunu bitirmeye calismistim, The World Ends With You'da karakterimin duygusal gelisimini takip etmistim resmen kiligina burunup... Daha bir suru sayarim. Elder Scrolls serisi bunlari veremiyor dunyanin cok kolay siradan bir oyuna donme potansiyeli oldugu icin. Bu nedenle farkli yaklasilmali bu oyuna.


Sanırım bu topicteki tartışma ve problemin nedeni şu. İnternette wRPG ve jRPG kıyaslamaları oluyor, wRPG'ler oyuncuya sandbox-vari bir dünya sunarken, jRPG'ler ayrıntılı hikaye sunuyor. Black Isle bu iki öğeyi de birleştirip Fallout, Arcanum, Torment gibi oyunlar yapmıştı, bizim ilk gözağrılarımız bu oyunlar olunca, farklı tarzdaki RPG'leri garipsiyoruz. TES serisi ve Morrowind, bir Chrono Trigger değil, nedeni Wizardry, Ultima, Rogue gibi oyunların devamı oluşudur. Eski tip wRPG'lerde dialog ve hikayeler önplanda değildi, keşfetmeye odaklıydı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Warhero said:

GERGE said:

Seviyorum bu oyunu ben ama farkli bir sey, tam RPG degil. Empati kuramiyorum hic bir zaman dunyasiyla. Dragon Quest oynarken mesela karakterin basina ne gelecegini gercekten umursuyorum, Chrono Trigger'i ilk oynadigimda malum yerde aglamistim resmen. Avadon'da Khemeria bolumlerinin sonunda oyle bir huzunle dolmustum ki kalakalmistim ekranin karsisinda ve oyun sonunda aldigim tum kararlari tamamen duygusal bir sekilde gerceklestirmistim, Planescape'de Grace'e asik olmustum, BG2'de Imoen kacirilinca level almayi, gorevleri filan birakip tum hizimla para toplamaya koyulup sonra dusuk levella oyunu bitirmeye calismistim, The World Ends With You'da karakterimin duygusal gelisimini takip etmistim resmen kiligina burunup... Daha bir suru sayarim. Elder Scrolls serisi bunlari veremiyor dunyanin cok kolay siradan bir oyuna donme potansiyeli oldugu icin. Bu nedenle farkli yaklasilmali bu oyuna.


Sanırım bu topicteki tartışma ve problemin nedeni şu. İnternette wRPG ve jRPG kıyaslamaları oluyor, wRPG'ler oyuncuya sandbox-vari bir dünya sunarken, jRPG'ler ayrıntılı hikaye sunuyor. Black Isle bu iki öğeyi de birleştirip Fallout, Arcanum, Torment gibi oyunlar yapmıştı, bizim ilk gözağrılarımız bu oyunlar olunca, farklı tarzdaki RPG'leri garipsiyoruz. TES serisi ve Morrowind, bir Chrono Trigger değil, nedeni Wizardry, Ultima, Rogue gibi oyunların devamı oluşudur. Eski tip wRPG'lerde dialog ve hikayeler önplanda değildi, keşfetmeye odaklıydı.


maalesef bu ayrıma varabilen yok.

adamların hikaye anlatmak gibi bir derdi yok...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

evet 10 npc ve 5 side quest olunca yapılıyor. ölçek ve fizibilite meselesi tamamen.

harbi bravo, morrowind başlığını da üç paralık elitist başlığına döndürebildiniz ya. pes. namessar'a teşekkür ediyorum özellikle.


ben morrowindi universite son sinif iken 2002 yilinda derme catma bir makinada oynamistim. sonra oblivion cikana kadar donem donem yuzlerce saat oynamisimdir herhalde. ilk oynayisimda legion questline ini bitirip factionin zirvesine vurdugumda dunyada hic bir seyin degismedigini gordugumde cok hayal kirikligina ugramistim.

ugramadim mi deseydim?

ben tum ES konu basliklarinda millet neyin kavgasini ediyor bilmem. 500 sayfalik skyrim konusunda millet neyin kavgasini yapiyor takip edemiyorsun zaten.

taaa 2002 de o gun morrowind in basindan kalktigimda ne hissettiysem bugun basligini gorunce aynen o gun hissettirdigini yazdim.

bunu morrowind basliginda degil de baska bir yerde mi ifade etmek gerekiyordu? wow forumlarina falan mi yazaydim? yol goster, oraya gideyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

hayır, elbette ki buraya yazacaksın. da skyrim, oblivion, konsol interface filan ne alaka? benim bg2 başlığına gidip "da2 ne kötü olmuş" demem kıvamında birşey.

neyse, ziyanı yok.


cunku oyun bu yonunu gelistirmeye cok acikken baska yanlis yonlerde devam ettirdi evrimini. o konunun eki, ana konusu degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben de infinity oyunları oynarken o koridorlardan oluşan dünyalardan kurtulacaklarını hayal ediyordum teknoloji ilerledikçe, ama gidip 15 yıllık oyunların başlıklarında "da2 hala koridor, bu da koridordu" demiyorum. yanlış tartışma yanlış yerde yine.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...