paramecium Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Selam, Her gördüğümde -veya göremediğimde- aklıma gelen konuyu yazmak istedim. Tamam, LED teknolojisi bize tasarımda farklı şeyler deneme fırsatı verdi ama havalı ve karizmatik araçlar yapalım derken ergonomi de gitti. Mesela: Arka stoplara yerleştirilen ince LED sinyalleri çoğu araçta fark edemiyorum. Araca yaklaştığımda fark ediyorum sadece. Veya ön farın kısa hüzmelerin hemen yanına iç tarafa gömülen sinyaller. Arkadaşım gündüz vakti neyse de akşam vakti o sinyali göremiyorsun ki; farın ışığı gözünü alıyor! Araç yarım boy önümde oluyor, ön sinyali göremiyorsun zaten iç tarafta olduğu için, aynasındaki sinyali de göremiyorsun çoğu zaman -çünkü karşıdan gelenlere göre yapılmış- ve ben de adama kızıyorum üstüme çıkıyor diye! Adam da kibarca sinyalini gösteriyor ama kardeş ben göremiyorum ki!? Bir de yeni moda DRL ile dönüşümlü kullanılan ön sinyaller! Şöyle iri ve adam gibi segmentlerin ayrı olduğu stopları özlüyorum; mesela F30: Saygılar.
Sam Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 çok haklısın ve bu tasarım mentalitesi otomobiller haricinde de her yere nüfuz etti maalesef. estetiği fonksiyonun önüne koyan, bir yandan da "öncekinden farklı olsun da nasıl olursa olsun" endişesiyle güdümlenen. bazı tasarımlarda optimal yakalandı, ertesinde aynısı yapılmasın diye ondan uzaklaşılmaya başlandı. araba sinyal/ışıkları da çok doğru bir örneği bunun.
Fistan Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 bunun mevzuatı var sinyaller kaç lüks, farlar uzun kısa kaç lüks vs. led ile tasarım ile alakası yok. mevzuatı değiştirsinler daha parlak yansın farlar dersen olabilir
Bone Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 bu sırf progresif gözüksün diye progresif tasarımlar benim de canımı sıkan bir mevzu. hatta şöyle bir video vardı yine benzeri dertlerden muzdarip. 1
aktiftablet Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Bu adamın videoları çok güzel ya. Kimsenin umursamayacağı basit görünen aletlerinin ayrıntısını inceliyo.
Kharon Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Olayin parlaklikla renkle alakasi yok, boyutlar ve yerlesimde ozellikle orjinal olalim, opsiyon koyalim mantalitesiyle fonksiyon formun gerisinde kaldi. Homologasyona uygunlugu aracin iyi tasarlandigi manasina gelmiyor her zaman. f serisi bmw ler, ozellikle f30 LCI bu konuda gercekten guzel uygulanan ledlere ornek. Su saten formunda yumusak led taillight lar eski halojenlere gore kesinlikle daha modern ve rahat gorunur. Ama ringin diger kosesinde de prius a ozenen yeni nesil araclar var o apayri. https://thenewswheel.com/wp-content/uploads/2017/08/2016-Toyota-Prius-rear-view-taillights-on-760x505.jpg
deadwoll Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Ben son 5 6 ayda 10k km'den fazla yaptim sanirim, Istanbul'da trafikte de bayagi vakit gecirmek zorunda kaldim. Paramecium'a katiliyorum. Cogu zaman sinyalleri falan anlamiyorum ozellikle dikiz aynasindan bakarken. Normalde baktigimdan daha uzun sure bakmam gerekiyor aynalara.
Fistan Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 alışırsınız yiğitler, daha bu dizaynlar nedir ki uzay çağındayız :d
reyou Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 suv'larin arkakalarinda ortada duran fren lambasi olmasa zor cidden ayirt etmesi. bir de akordiyon gibi sinyal veren bi araba vardi camaro mu ne o?
roket adam Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 28, 2021 (düzenlendi) arka farları geçtim de ön farlarla alakalı çok ciddi bi sıkıntı var türkiyede. muayeneden nasıl geçiyor, nasıl idare ediyorlar anlamıyorum ama 4 arabanın 3'ünde halojen yuvasına monte edilmiş çakma led far var. direkt kör edici resmen. arkalarla ilgili de en ayar olduğum şey şu gizli özellik olduğu iddia edilen her tarafı ayrı yanıp sönen saçma sistem. leonda falan yapıyorlar bunu adam sağa sinyal vermiş her lamba ayrı yanıp sönüyor. frene mi basıyor sinyal mi vermiş adamın farı mı bozuk anlamıyorsun. Haziran 28, 2021 roket adam tarafından düzenlendi
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 20 saat önce, Fistan dedi ki: bunun mevzuatı var sinyaller kaç lüks, farlar uzun kısa kaç lüks vs. led ile tasarım ile alakası yok. mevzuatı değiştirsinler daha parlak yansın farlar dersen olabilir Selam, olay ışığın şiddeti ile ilgili değil, o aydınlatma elemanı için ayrılan alan ile ilgili. İşaret parmağım boyutunda yatay bir led dönüş sinyali yazın gündüz vakti çok da anlaşılır olmayabiliyor veya LED stopların cayır cayır parladığı gece vakti altlarındaki yanıp sönen sarı LED karambole gidiyor ve fark edilemiyor. Saygılar.
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 12 saat önce, roket adam dedi ki: ...arkalarla ilgili de en ayar olduğum şey şu gizli özellik olduğu iddia edilen her tarafı ayrı yanıp sönen saçma sistem. leonda falan yapıyorlar bunu adam sağa sinyal vermiş her lamba ayrı yanıp sönüyor. frene mi basıyor sinyal mi vermiş adamın farı mı bozuk anlamıyorsun. Selam, Sinyalleri de kırmızı yapanları mı kastediyorsun yoksa fren ve sinyal dönüşümlü yananları mı? Clio Sybol'de bagaj kapağının dudağının altına LED şerit ile stop yapanlar bile daha ergonomik ve efektif kalıyorlar artık :) Saygılar.
Fistan Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 9 dakika önce, paramecium dedi ki: Selam, olay ışığın şiddeti ile ilgili değil, o aydınlatma elemanı için ayrılan alan ile ilgili. İşaret parmağım boyutunda yatay bir led dönüş sinyali yazın gündüz vakti çok da anlaşılır olmayabiliyor veya LED stopların cayır cayır parladığı gece vakti altlarındaki yanıp sönen sarı LED karambole gidiyor ve fark edilemiyor. Saygılar. şiddeti + kaplayacağı min alan bellidir. sanmıyorum bi görünebilirlik testinden geçmeden üretilsin o araçlar. tabi ki anlıyorum ne demek istediğinizi ama beyin işte, önceden alıştığımız halojen lambalar, turuncu plastik kaplamalı koca sinyallerden sonra, yanar döner 1cm şeritli futuristik çizgiler falan yabancı geliyor beyne. zamanla algılarımız alışır bunlara da.
Fistan Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 geçen şuna ekstra 4-5 tane daha salak ek yapan bi civic gördüm, plakalık ayrı led, arka camın üstüne koymuş falan, adamın arkasında kör oluyordum, önüne geçtim geçmez olaydım sis farlar uzunlar falan tavşan avına çıkıyor sanki dallama
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 Selam, Bu tarz "süslenmiş" araçlar görünce asla önlerine geçmiyorum; arama araç sokuyorum ben :P Ama nasıl durduğundan habersiz sarı sisli, beyaz LED DRL'li ve mavimsi Xenon'lu şuursuzlar da pahabiçilmez. İnsan bir bakar renkler tutuyor mu diye! Saygılar.
neutrino Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 13 saat önce, roket adam dedi ki: arka farları geçtim de ön farlarla alakalı çok ciddi bi sıkıntı var türkiyede. muayeneden nasıl geçiyor, nasıl idare ediyorlar anlamıyorum ama 4 arabanın 3'ünde halojen yuvasına monte edilmiş çakma led far var. direkt kör edici resmen. Arka farları niye geçiyoruz yahu, oh wait… Kendin yapınca ok başkası yapınca mee.
aktiftablet Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 Mesaj tarihi: Haziran 29, 2021 Honda civic çok kötü ya, orjinalmi yan sanayi mi belli değil, her boşluğa led takmışlar. Halojen yuvasına takılan led ampulün de ışık yayan led kısmı, halojenin flamanı kadar olursa sıkıntı olmuyomuş galiba ama onlar çok pahalı tabi, 40liraya çin malı lded takmak varken..
ahmedinejad Mesaj tarihi: Mart 22, 2023 Mesaj tarihi: Mart 22, 2023 Hyundai dokunmatik ekran mevzusuna girmeyeceğini belirtmiş. Dokunmatik ekranlar sürüş sırasında dikkat dağıtıcı ve kullanışlı değil diyorlarmış. Mesela Bir koltuk ısıtma açmak için 3-4 menü içine girmektense kendine ait tuşu olması daha iyi demişler. https://www.thedrive.com/news/hyundai-promises-to-keep-buttons-in-cars-because-touchscreen-controls-are-dangerous 1
razzRaziel Mesaj tarihi: Mart 22, 2023 Mesaj tarihi: Mart 22, 2023 (düzenlendi) aşırı doğru bir karar. aynı sorunu telefonlarda da yaşıyorum sürekli. lisede ekrana bir kez bile bakmadan sıranın altından wall of text attığımız günler buna güzel bir örnek olur. muscle memory'i piç etmesi ve bakma zorunluluğu dışında, stres altındayken de çok sakat bir şey. mesela ellerin doluyken bişeye tıklamaya çalıştığında yok ekran kayar yok tam pikseline tıklayamamışsındır açılmaz vs. Mart 22, 2023 razzRaziel tarafından düzenlendi
Genel Yönetici orc_lord Mesaj tarihi: Mart 22, 2023 Genel Yönetici Mesaj tarihi: Mart 22, 2023 Hyundai son zamanlarda epeyi iyi atılım yaptı. Genel olarak kardeşi Kia ile birlikte hem iç hem dış tasarımda iddialı geliyor. İç tasarım anlamında elektrikli araçlar iyice birbirine benzer oldu. Fiziksel tuş konusuna katılıyorum.
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 1, 2023 Konuyu açan Mesaj tarihi: Nisan 1, 2023 (düzenlendi) Selam, Koca bir ekran kullanmak daha düşük maliyet ve üretim esnekliği sağlıyor bence onlara. Ama evet; tuşlar geri dönsün! Saygılar. Nisan 1, 2023 paramecium tarafından düzenlendi
Max Damage Mesaj tarihi: Nisan 5, 2023 Mesaj tarihi: Nisan 5, 2023 Bu tasarım işinden en çok premium markalar negatif etkilenir. Motorlar ufaldı bir kere. A segment giriş seviye otomobil ile 2 tonluk suv aynı motoru kullanacak neredeyse. Eskiden Mercedes-Bmw büyük ve keyifli motorlar ile fark yaratırdı ama artık bitti. Yine bu markalar iç tasarımda kaliteli deri ve ahşap trimler kullanıp fark yaratıyordu ve artık o da yok. Tüm markalar Çin malı tablet koyup Apple Car Play ekliyor. Onu sokak arasındaki aksesuarcı da yapıyor. Peki geriye ne kaldı? Saçma sapan plastik fütüristik tasarımlar. Gel gör ki hepsi birbirine benzedi. Ben şu durumda param olsa da Mercedes almam. Bana verdiği ekstra bir şey yok çünkü.
Pordakal Mesaj tarihi: Nisan 5, 2023 Mesaj tarihi: Nisan 5, 2023 (düzenlendi) 5-10 yıldır araba arkalarına koydukları plastik difüzörlerden de kurtulsalar, sanki 2/4 egsoz varmış gibi görünüm hiç çekici gelmiyor Nisan 5, 2023 Pordakal tarafından düzenlendi
Öne çıkan mesajlar