Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2020 ve sonrası oyun grafikleri


Bone

Öne çıkan mesajlar

On 21.06.2020 at 08:14, Sam dedi ki:

2000-2010 arası devamlı bilgisayar kullanmayan aile yaşlılarına gösteriyordum "bakın yeni oyunlar nasıl fotorealistik oluyor gitgide" diye. 2010'larda hiç böyle birşey yapmadım neredeyse. çünkü daha önce gördüklerinden bir zıplama olmadı daha öncesi gibi.

evet bu uzucu bir nokta her sene hayranlikla bakardik, vidyolarin bile gercekci olmasi bir keyfe donusurdu, titan questteki cimlerin hareketlerini falan izlerdik ?

ben oyun oynamayi biraktigim icin oyle geliyor saniyordum ama gercekten durmus galiba ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

13 saat önce, sardalya dedi ki:

evet bu uzucu bir nokta her sene hayranlikla bakardik, vidyolarin bile gercekci olmasi bir keyfe donusurdu, titan questteki cimlerin hareketlerini falan izlerdik ?

ben oyun oynamayi biraktigim icin oyle geliyor saniyordum ama gercekten durmus galiba ?

 

titan quest öyle aman aman izlenecek grafiklere sahip bir oyun değil ki. bunu diyenler yeni AAA oyunlardan kaçını oynadı (Dota 2 ve LoL oynamayı kastetmiyorum) onu merak ettim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

PbVCw5O.png

oyun grafigi degil ama Metro 2033 oynuyorum, su kominik askeri kurtardiktan sonra bar gibi bi holden geciyorsun, baktim adam kenarda cocuklara perde oyunlari fln yapiyor, oturdum izlemeye basladim, bayadir cocuklarla beraber karsilikli muhabbet ediyolar, cocuklarda cin gibi masallah asdf

normal sartlar altinda, gecip gidiyorsun yanlarindan, yani su konusmalari bu kadar detayli yazan seslendiren adamlara acidim. AI iyice gelismeye baslayinca bunlar belkide saatlerce konusacaklar, iyice kaybedicez kendimizi bunlari dinlemeye dalarken asdf

bir de nba 2020 yi oynadim biraz, mac aralarinda maci yorumlayanlar asmis kendilerini, oyuncu istatisteklerinden hayvan gibi yorum cikariyolar, yani yakinda spikerlik fln bile tarih olabilir heralde.

noluyo lan?!

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 ay sonra ...

oyunlardaki şiddet öğeleri ve görselleri grafiksel gerçekliği ne derece yakalayabilecek merak ediyorum. artık bir videodan ayırt edilemeyecek gerçekçilikte bir oyunda npc'leri vurduğumuzda ne göreceğiz yani. harika kaplamalardan bahsetmiyorum, direk video tier bir görüntü yakalandığı durumda yani.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

istemedikleri için yapmıyorlar. nasıl hollywood filmlerinde mermi yiyince sadece kan gösterip adam tedavülden kalkıyorsa, oyunlarda da öyle devam eder. herşeyi max gore yapacak oyun da niche kalacağı için o bütçe ve teknik uzmanlığa erişemez, filmlerdeki durum. yoksa bugün bile neler yaparlar niyet olsa.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 yıl sonra ...

son 20 senedir oyun grafiklerinde gelişme SIFIR gibi geliyor. yani eskiden ölçülebilir kıstaslarımız vardı, 320x240'dan 640x480'e, oradan 1024x768'e, 1920x1080'e çıktık. Quake'te 100-200 poligonla hazırlanan modellere bakarken, şimdi en aşağı yüzbinlerce poligonla karşılaşıyoruz. bir dönemden sonra bu tip büyük "sıçrama" görmediğimiz için, sanki oyun grafikleri hep yerinde sayıyormuş gibi geliyor.

oysa oyuncuların bakmadığı dikkat etmediği bazı "detay" yerler var. ışıklandırma teknikleri, parlamalar, yansımalar, camların kırılması... gibi. her sene hep aynı grafikler görüyoruz gibi hissettirse de, bu tip detaylara baktığımızda inanılmaz bir gelişim yaşanmış durumda.

 

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Donanımda objektif bir yavaşlama var gelişmede, bu stagnasyon değişik metodlarla aşılmaya çalışılıyor ama eski hıza dönemeyeceğimiz gibi yavaşlamaya devam ediyoruz değişik metriklerde. Malum paralel işleme dönüyor donanım ama oyunlar foğası gereği buna uygun değil, oradaki kazanılan hızdan faydalanamıyorlar. Grafik kısmında upscaling ve frame generation gibi gücün paralel işlemde kullanılabilmesini sağlayan ve kalite arttıran akıllı çözümler geldi ama bu başlığın açıldığı zamandan beri.

gene o zamandan beri path tracing ve ue5 gibi hissedilir farklar yaratan gelişmeler var. Bence 2010-2020 arasında olmayan gelişme 2020-2023 yaşandı denebilir. bone’un ilk cümleye takılmışsınız da mesajının gerisinde düşüncesinin o yönde olmadığını anlatmış gördüğüm.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone, 14.07.2023 01:32 tarihinde dedi ki:

son 20 senedir oyun grafiklerinde gelişme SIFIR gibi geliyor. yani eskiden ölçülebilir kıstaslarımız vardı, 320x240'dan 640x480'e, oradan 1024x768'e, 1920x1080'e çıktık. Quake'te 100-200 poligonla hazırlanan modellere bakarken, şimdi en aşağı yüzbinlerce poligonla karşılaşıyoruz. bir dönemden sonra bu tip büyük "sıçrama" görmediğimiz için, sanki oyun grafikleri hep yerinde sayıyormuş gibi geliyor.

oysa oyuncuların bakmadığı dikkat etmediği bazı "detay" yerler var. ışıklandırma teknikleri, parlamalar, yansımalar, camların kırılması... gibi. her sene hep aynı grafikler görüyoruz gibi hissettirse de, bu tip detaylara baktığımızda inanılmaz bir gelişim yaşanmış durumda.

 

 

 

ps3 daha iyi

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice, 14.07.2023 07:40 tarihinde dedi ki:

Bu kadar yanlış bi önermeyle başlayınca başka bi yere odaklanamıyorum ya. Abi son 3 sene içinde bile ne kadar gelişti grafikler ne diyorsun sen?

 

dediğimi anlamamışsın ya da ben anlatamadım sanırım.

bir önerme yaptığım felan yok, sadece ortalıkta "abi 20 senedir grafikler hiç değişmedi" diyenlere yönelik yazmıştım onu ben. Last of Us orijinal ile remake arasında bile fark yok diyenler görüyordum.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Black-ice, 16.07.2023 18:11 tarihinde dedi ki:

3 kişi falan mı abi bunu diyenler böyle bir kitle mi var olsa bile oturup cevap yazılabilecek seviyede bir önerme mi bu allasen

 

3 kişi olsa ne olmasa ne Black, sırf laf atmak için böyle yazdığının da farkındayım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...