Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Red Dead Redemption 2


Khiran

Öne çıkan mesajlar

AmoRPHouS, 27.11.2023 22:00 tarihinde dedi ki:

Oyunu ilk denediğimde sadece 2-3 saat dayanabilmiştim. Sebebi de gerçekçi ve detaylı olsun diye her işlemin çok uzun sürmesiydi, öldürdügüm kişiyi lootlarken bile ceplerini tek tek kontrol ediyordu. Yok şunun için 15 sn basılı tut, yok öteki için 10 saniye daha tut vs. Az biraz sabrediyim dediydim ama yok katlanamadıydım. Sonradan gelen updateler ile herhangi bir opsiyon sunuldu mu kullanıcıya bu işlemleri çok daha hızlı yapmak için ? 

ya anlayabiliyorum derdini

wow'da yarım saniyelik işlem 0.3 saniye daha kısa sürsün diye speedy autoloot addonu indirmiş adamım

rdr2 gibi oyunlar için farklı bir kafa yapısı gerekiyor, iyice gömülmen gerekiyor o oyunun içine, kendini vermen gerekiyor vs. o yüzden ilk başta zaman alabiliyor alışmak

bi de tabii yarım saat girip takılayım tarzı bi oyun değil, bol bol vakit lazım

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla Saeros yüzlerce belki binlerce oyun oynadım, sen de oynamışsındır her türden. Aynı addonları yüklemişsin :). Yani oynadığım oyunlar öyle bir giriyim yarım saat takılıyım oyunları değil sadece. Oynarken de bakmadık köşe okunmadık kitap bırakmadan falan oynuyorum sardığı zaman(en son güncel örnek BG3).

Rdr2 ama farklı yani böyle sırf gerçekçi olsun diye oyuncuya 10-15 saniye tuşa bastırıp oyunlarda en temel olan loot işlemi için bile  lootlama başına 5-10 saniye civarı animasyon yapan bir örnek ben gerçekten hatırlamıyorum. En çok koyanı bırakmama sebep olanı bu loot kısmıydı zaten. Geyik avlama işlemi ile başlayan bu animasyon sekansı işkillendirdiydi böyle yok yerden kaldırmak için 10 saniye basılı tut, yok atın üstüne yerleştirmek için bir 10-15 saniye daha falan. Dedim bu işlem sürekli tekrar etmez falan katlanırız ama işte lootlama benim için noktayı koyduydu öldürdüğüm her kişinin ceplerini tek tek kontrol etmeye calişmasıydı. 

Hevesle oynamak istediydim zamanında, görüyoruz zaten herkes de övüyor. Kendi görüşüm oyunları detaylı yaparken oynanışa kötü etki etmeyecek şekilde yapmanın bir yolunu bulurlar inşallah sonraki oyunlarında.  

 

AmoRPHouS tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

loot olayi guzeldi ama gercekciligini baltalayan kisim herseyi lootlayabilmek, bu sistemi yapacaksan cok kisitli ve gercekci bi inventory sistemi de yapki uyum olsun, ama bu sefer de oyunlarin ödüllendirme mantiginida cok iyi oturtmak lazim, butun sistemini ona gore dizayn etmek lazim. 

reampage tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mod var ya dolu nexus'ta.

arcade-realism dengesinde uç nokta bu oyun o yüzden çok yadırgandı. gerçekçi hareket için tepkiyi yavaşlatman gerekiyor, sadece loot falan değil karakter kontrolcüsü de tümden yavaş. ileri bastığında bi yarım saniye sonra falan hareket etmeye başlıyor karakter çünkü gerçekte öyle. bu seviyede bir gameplay görmedik bu zamana kadar o yüzden de yavaş geliyor alışmamış oyun dünyasına.

bi ayar konabilirdi bu kadar extreme kasınca ama muhtemelen çok uğraştırırdı. ara sahnelerden görevlere, oyunun dünyasına çok şeyi değiştiriyodur.

bi de teknik yanı da var, genelde karakteri ve araçları oyunun hesaplama yapmasına zaman kazandırmak için de yavaşlatıyolar. bizim pc'lerde bi etkisi yoktur da ps4'te falan kısıtlı memory'e atıp çıkarmak için buton zamanı işe yarıyodur. normalde çok bişey değil ama sürekli arkada dönen çok şey var bu oyunda.

ama asıl neden realism. vendor'dan bişi almak bile işkence olabiliyordu içeri girip satıcıya gidecen, etkileşime geçicen de katalog açıcak animasyonla, sayfalarında gezicen her sayfada 3-4 item falan. en başta oo gerçekçi diyosun ama çok hızlı bi şekilde bayıyor.

rdr2 biraz abartı tüm kontrolü hesaba kattığımızda. mesela the last of us 2 çok daha dengeli bu konuda. o da son derece gerçekçi hissettiriyor ama hızı bi kaç tık fazla. hatta arcade derecesinde hızlı ama arcade hissettirmiyorlar, sweet spot'ı bulmuş adamlar. hızlanan tepkilerle karakter ve oyun laglı gibi hissettirmiyor.

razzRaziel tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben geçen tavsiye üzerine xbox'a aldım.

Açık dünya oyunlarından nefret ederim normalde (witcher 3, skyrim, biraz harry potter,gerçekçi kombatlı kılıçlı bi oyun vardı o ve starfield hariç)

bunu çok sevdim, detaylarda kayboldum. Çok çok keyifli oyun yapmışlar.

Yani loot evet yavaş ama loot etmene gerek yok ki? mecburi değilsin yani etmedende gayet oynanıyor.

Mesela dinazor kemiği bulma questi koymuşlar, yapmıycam çünkü karakterime ters.

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

razzRaziel, 28.11.2023 14:37 tarihinde dedi ki:

mod var ya dolu nexus'ta.

arcade-realism dengesinde uç nokta bu oyun o yüzden çok yadırgandı. gerçekçi hareket için tepkiyi yavaşlatman gerekiyor, sadece loot falan değil karakter kontrolcüsü de tümden yavaş. ileri bastığında bi yarım saniye sonra falan hareket etmeye başlıyor karakter çünkü gerçekte öyle. bu seviyede bir gameplay görmedik bu zamana kadar o yüzden de yavaş geliyor alışmamış oyun dünyasına.

bi ayar konabilirdi bu kadar extreme kasınca ama muhtemelen çok uğraştırırdı. ara sahnelerden görevlere, oyunun dünyasına çok şeyi değiştiriyodur.

bi de teknik yanı da var, genelde karakteri ve araçları oyunun hesaplama yapmasına zaman kazandırmak için de yavaşlatıyolar. bizim pc'lerde bi etkisi yoktur da ps4'te falan kısıtlı memory'e atıp çıkarmak için buton zamanı işe yarıyodur. normalde çok bişey değil ama sürekli arkada dönen çok şey var bu oyunda.

ama asıl neden realism. vendor'dan bişi almak bile işkence olabiliyordu içeri girip satıcıya gidecen, etkileşime geçicen de katalog açıcak animasyonla, sayfalarında gezicen her sayfada 3-4 item falan. en başta oo gerçekçi diyosun ama çok hızlı bi şekilde bayıyor.

rdr2 biraz abartı tüm kontrolü hesaba kattığımızda. mesela the last of us 2 çok daha dengeli bu konuda. o da son derece gerçekçi hissettiriyor ama hızı bi kaç tık fazla. hatta arcade derecesinde hızlı ama arcade hissettirmiyorlar, sweet spot'ı bulmuş adamlar. hızlanan tepkilerle karakter ve oyun laglı gibi hissettirmiyor.

acikcasi... (bayagi kabul edilmeyecek bir gorus olacak) acikcasi oyunun yavas olmasinin bir sebebi de controller desteklemesi...

eskiden klavye uzerinde 80 tus atabilirken (oyun icinde kullanilamayacaklari cikartirsak) bunu son derece limitli 10-15 tusa indirgemek gerekiyor.

ayrica daha accurate bir kontrol saglayan klavye mouse ikilisine oranla, tum yurume, kosma, yaklasma geyiklerini de controller icin "surekli ayarlatmak" gerekiyor. controller destegi olan her oyunda aslinda bu eblehlik var hani.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...