Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Baldur's Gate 3


Gangren

Öne çıkan mesajlar

Ben same dragon age dialogları noktasında katılıyorum, kitlelere satan şey buymuş ve bulup ortaya çıkardılar gayet de güzel çalışmışlar. Bunu son derece reaktif bi dünya ve divinitylerdeki o exploration hissiyle birleştirince son 20 yılın en iyi satan rpgsi çıktı ortaya. Ki bunu da üzerine inşa ettikleri hem source materyel kıt, hem de IPnin çok büyük PR sıkıntıları oldu yakın zamanda, onu bile unutturdu adamlar.

Ama yani ne blizzardın ne bethesdanın bugünkü hallerinde larian gibi inovatif bi firmayla mücadele etme şansı yok artık. Bethesda yöneticileri satış öncesi full caymenlerde falan günlerini gün edip şirkete bile uğramıyor todd kalmış tek başına, blizzardı blizzard yapan insanlardan bir tanesi bile yok tamamen kotickleşmiş bi rebranding makinesi kalmış elde. Svenin burdaki ilk başarısı funding, pazardaki boşluğu iyi analiz edip gitmişler yatırımcılara ve ikna da etmişler. Sonra da tabi bu parayı çok iyi yönetip oyunu "zamanında" çıkartabildi bu da ayrı bi başarıdır. Arka sayfada yazıldığı gibi CDPRdaki gibi board/banka vs. baskısı yemeyip aynı titizlikte çalışabilirlerse bir sonraki oyunları da bu kaliteyi yakalar, birbirinin kopyası awowed/TES6  ve bayık mainstream rpgler arasından sıyrılır her türlü.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bugun bethesda/blizzard oyunlarini early accsess olarak ama tam release cikartiyorlar, cunku 20 yillik legacyle macalari yemiyor EA cikardik demeye, ama Larianin oyle bir kaygisi yoktu, acti pasalar gibi 2020 de EAya oyunu. Ayni zamanlarda full cikan sonra toplatilan Cyberpunkta belki EA olarak ciksaydi ve simdiki haliyle 2023de release olsaydi, bugun bg3le goty icin kapisabilirdi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Geçmişte venture capital kullanıyor röportajlarında falan bahsediyordu hep. BG3 için aldılar mı bilmiyorum ama DOS2 satışlarından ya da EA'den BG3ü fundlayacak bi gelir elde etmiyorlar, BG3 bütçesi 100m un üstünde. Büyük ihtimalla yine VC ya da kredi var. Zaten 50 defa falan iflas ettikleri için publisherlarla da çalışmıyorlar.

Ehue bak buldum şurda https://gameworldobserver.com/2023/08/03/larian-road-to-success-bankruptcy-risks-baldurs-gate-3  yani o kadar kötü durumlara düşmüşler ki Sven in en büyük başarısı oradan firmayı toparlayıp buralara getirebilmek. Çok çok iyi bi yönetici valla helal olsun. Ki Sawyer dahil tonla insanı kudurttu hatırlarsnız oyunlarımızı BG3 ile kıyaslamayın pilis =(( diye lel

  • Like 3
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice, 15.01.2024 08:05 tarihinde dedi ki:

Geçmişte venture capital kullanıyor röportajlarında falan bahsediyordu hep. BG3 için aldılar mı bilmiyorum ama DOS2 satışlarından ya da EA'den BG3ü fundlayacak bi gelir elde etmiyorlar, BG3 bütçesi 100m un üstünde. Büyük ihtimalla yine VC ya da kredi var. Zaten 50 defa falan iflas ettikleri için publisherlarla da çalışmıyorlar.

Ehue bak buldum şurda https://gameworldobserver.com/2023/08/03/larian-road-to-success-bankruptcy-risks-baldurs-gate-3  yani o kadar kötü durumlara düşmüşler ki Sven in en büyük başarısı oradan firmayı toparlayıp buralara getirebilmek. Çok çok iyi bi yönetici valla helal olsun. Ki Sawyer dahil tonla insanı kudurttu hatırlarsnız oyunlarımızı BG3 ile kıyaslamayın pilis =(( diye lel

Oyunun bu denli başarısından sonra netflix belgeselleri tarzı bi olay yakışır aslında, şunları güzelce anlatsalar da izlesek

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni öğreniyorum bunu, baktım şimdi 62% Sven'in, 8% karısının ve 30% da Tencent'inmiş. Hem fundingi almış hem de zerre karıştırtmamış işine (bu kadar geysecks olan bi oyunda çin müdahalesi imkansız asd) , ama 51+% olduğu sürece Sven istediği kararı alır kendi vizyonunda yapar oyunları. Ki öyle de olmuş işte BG3 ortada.

 

aka BG3 ün arkasında "devasa paralar" var. Yani Larian ı gidip indie stüdyolarla karşılaştırmak evet haksızlık, ama büyük yapımcılar hiç sıyrılmaya çalışmasın gayet de yönetim iyiyse ara formül bulup yüksek yapım kaliteli Labour of Love oyunlar çıkarmak mümkün.

axedice tarafından düzenlendi
  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice, 15.01.2024 10:52 tarihinde dedi ki:

Yeni öğreniyorum bunu, baktım şimdi 62% Sven'in, 8% karısının ve 30% da Tencent'inmiş. Hem fundingi almış hem de zerre karıştırtmamış işine (bu kadar geysecks olan bi oyunda çin müdahalesi imkansız asd) , ama 51+% olduğu sürece Sven istediği kararı alır kendi vizyonunda yapar oyunları. Ki öyle de olmuş işte BG3 ortada.

 

aka BG3 ün arkasında "devasa paralar" var. Yani Larian ı gidip indie stüdyolarla karşılaştırmak evet haksızlık, ama büyük yapımcılar hiç sıyrılmaya çalışmasın gayet de yönetim iyiyse ara formül bulup yüksek yapım kaliteli Labour of Love oyunlar çıkarmak mümkün.

sana özelden bi labour of love yolluyorum şimdi sexdice, açınca korkma diye önce burdan yazayım dedim ❤️

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir yerde okumustum nerede bilmiyorum da 2 milyon satir diyalogdan bahsediliyor. Hangi indie bunu yapabilir asfgfdd

Ha grafiklere artik AI yardimiyla falan gesture eklenebilir, yeni jenerasyon oyunlarda bu diyalog meselesi kolaylasabilir ama gecen seneye kadar elle yapilan bir oyunda 2 milyon satirin manuel uretilmesi bana sacmasapan seviyede bir butceden bahsediyor 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice, 15.01.2024 08:05 tarihinde dedi ki:

Geçmişte venture capital kullanıyor röportajlarında falan bahsediyordu hep. BG3 için aldılar mı bilmiyorum ama DOS2 satışlarından ya da EA'den BG3ü fundlayacak bi gelir elde etmiyorlar, BG3 bütçesi 100m un üstünde. Büyük ihtimalla yine VC ya da kredi var. Zaten 50 defa falan iflas ettikleri için publisherlarla da çalışmıyorlar.

Ehue bak buldum şurda https://gameworldobserver.com/2023/08/03/larian-road-to-success-bankruptcy-risks-baldurs-gate-3  yani o kadar kötü durumlara düşmüşler ki Sven in en büyük başarısı oradan firmayı toparlayıp buralara getirebilmek. Çok çok iyi bi yönetici valla helal olsun. Ki Sawyer dahil tonla insanı kudurttu hatırlarsnız oyunlarımızı BG3 ile kıyaslamayın pilis =(( diye lel

Yemek yerken okudum, adamın , şirketin tarihi, tökezleme, büyüme aşamaları çok güzelmiş.

Burda düşündüm de, 18-20 li yaşlardan başlayıp 35-40 yaşlarına gelip sürekli batmaktan kıl pay kurtulan , rpg oyunu yapıyoz diye şirketimiz olsa, ilk önce eş dost bırak lan bu işleri tırrek diye taşşak geçer.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam, 15.01.2024 13:24 tarihinde dedi ki:

400 kişinin çalıştığı, 100m$ bütçeli indie oyun olur mu lol. distribütör emrinde çalışmamak indielik değil.

crpg'ye "computer rpg yahu, classical rpg dendiğini ilk defa duyuyorum" demeden önce düşünecektin abi bunları. indie = independen = distribütör yok. işine gelirse sdf

😠

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

crpg kısaltmasının açılımı computer rpg'dir.

https://www.google.com/search?q=crpg+abbreviation

şöyle birşey var: https://www.makeuseof.com/what-does-crpg-mean/

ama 2020'lerde çarpıtılmış bir kısaltma olur olsa olsa öyle kabul edilecek olsa bile.

indie'nin tanımı çok net olmasa da (hatta game awards'da bu yıl bayağı tartışma çıktı dave the diver yüzünden) bg3'ü indie sayarsak half-life filan da indie olur.

Sam tarafından düzenlendi
  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice, 15.01.2024 10:52 tarihinde dedi ki:

aka BG3 ün arkasında "devasa paralar" var


yukarida kudurdu diye tanimladiklarinin aktarmaya calistiginin temel noktalarindan biri buydu halbuki. genel hatlariyla sartlar ve beklentiler konusunda gercekci ve art niyetsiz yorumlari vasifsiz oyun basini carpitarak aktardi. 400 kisiyi X sene divinity parasiyla idame ettirebilecegini sanan kitleleri telkinle galeyana getirmek tahmin edilenden de kolaymis.
 

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Starfieldın arkasında devasa paralar yok mu? Diablo4 ün? MS oyun işini daha iyi yönetse awoved bu kadar iddasız mı çıkardı? Bahaneleri geçicen aga, ortada pazar var müşteri var sen ezbere formülle gider yüreğini ortaya koymazsan artık zılgıtı yersin. Bi kingdom come, bi underrail, bi mount&blade, bi disco elysium olamıyorsan evet suç sende. Savunmayın bana bu kifayetsiz pısırıkları.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bütün süreç bi garipti. Önce Larian ın BG haklarını duyduk, indie stüdyo aldı dediler. Oyunu yaparken AA ve AAA seviyesine yükseldi. En sonunda da “AAA stüdyolar bile yetişemez” diye isyan etti yalaka media. Daha oyun çıkmadan yapımcısı bir garip yükseldi.

Ya bu kadar fon toplama işi bir garip. Tencents niye verdi ki acaba?.. Heralde “tutmazsa şirketine el koyar bir ömür boyu gacha yaptırırız” dediler. Paranın baya bir kısmını da pazarlmaya verdiler bence. Beta zamanı durmadan övmesine dayanamadığım için blokladığım youtuberlar var… Bir de en ufak eleştiriye manyak gibi saldırıyorlar.

Tablette beceremedim alıntı yapmayı. @axedice sawyer demişsin de, o şu aralar herşeye bozuluyor ya. Bi yerde baya rantı var, “biz aslında poe yi rtwp yapmıycaktık ama fundraising için yaptık” filan diye. Arada kendi kendine triplere giriyor twitterda “deadfire satmadı ama iyiydi” filan diye. O adamı proje başına koymayacaksın ya, bir görev vereceksin onu yapacak. Onun beceremediğini owlcat çok daha iyi yaptı. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neutrino, 15.01.2024 22:54 tarihinde dedi ki:

Wut?

Classical rpg ne olm müzik mi bu sdf

Crpg direkt computer rpg demek. 

eskiden rpg'ler sadece tabletop'tayken bilgisayarda olduğu belli olsun diye crpg deniyordu, o zamanlar computer rpg idi anlaşılan açılımı. hemen hemen tüm oyunlar da tabletop sistemlerini emule ediyordu. sonra dragon age, wiçer, mesefek gibi sulandırılmış rpg'ler çıkınca, üstüne bi de kickstarter'la oldschool rpg'ler yeniden dirilince classical rpg'ye evrildi açılımı. şu an mesela betesta'nın oyunları "computer rpg" olsa da oldschool dediğimiz (benim crpg dediğim) rpg'lerden bambaşka bi tür olduğu için crpg classical rpg olarak algılanmaya başlandı.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...