Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Aracımla ilgili bir soru


-Deno-

Öne çıkan mesajlar

aktiftablet said:

O motor 3500km de ama belkide 3yüzbin kmde göreceği aşınmayı gördü. Geçmiş olsun.


Abi abartmayın ya. araba zaten 3500 kilometrede, yağ eksiltmiş ve altıüstü 1 litre konmuş.

benzinlikte herif sadece seviyeyi bakmayı ve doldurmayı bilir, sonrasında serviste zaten tüm yağı değiştirirler.

olay yaratacak bir şey yok.

-Deno- said:

İzledim ben de, çubuğu çıkardı sildi tekrar soktu. Aşağı yukarı çubuğun sonlarına doğruydu yağ. Az kalmış ama idare eder daha bu sizi dedi.


şurda zaten yağın az olduğunu görmüşler, ışığa bakıp kafadan dökmemişler yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

edit: 3500km de 1lt ye yakın yağ eksiltiyosa başka bi sıkıntı var bence. O kmde o kadar yağ eksilmesi nşa da olmaz. Keşke eksik yağ ile servise gidilseydi de serivs bu durumu görseydi.


evet bu doğru, hele aracın sıfır olduğu düşünülürse.

ha bi de şöyle bir durum var, benzinlikte ölçülen yağ hep bi miktar daha düşük çıkar araba çalıştıktan sonra yağlandığı için en iyisi araba uzun süre park halinde bekledikten sonra motoru çalıştırmadan ölçmek de o azalma çubuğun dibine görecek kadar olmaz, hertürlü o arabaya yağ konması gerekiyormuş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pattisliborek said:

topicin gidisat cok iyi ama.

deno 90 liralik yagi nasil kurtaririm diye geldi birazdan motor kucaginda cikacak forumdan.


sdfada koptum

-Deno- said:

Benim 1000 TL'nin içine dahilmiş yağ değişimi, neyse ya bundan sonra servise danışmak daha mantıklı anlaşılan.

Arabanın manual'ını da baya okumuştum aslında ilk aldığımda, pratik yapmayınca unutuluyor demek ki sfd.

Öğrenmiş oldum en azından neyse.


Abi, o ışıklı uyarı "servis zamanı geldi" ışığı mı, yoksa "yağ seviyesi düştü" ışığı mı, bunun ayırdına var bence. Manuale falan bi daha bak.

Dediğim gibi yağda min seviyesinin altı ne kadar riskli ise max seviyesinin üstü de öyle.

3500km de 1lt yağ eksilmesi hiç normal bi durum değil. Bunu bi araştır, serivse sor niye böyle oldu diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Benim bildiğim kadarıyla zaten krank o yağın içinde çırpınacak. Krank yataklarının ortasına ulaşan yağ kanalları olması lazım üstünde. O dal/çık hareketi esnasında yağ gidiyor krank yataklarına. Biyel kollarının falan yağlanması o sayede oluyor.

Zaten o sıçrayan yağa karşı da silindirin üstünde kompresyon segmanları haricinde yağ sıyırıcı segmanlar var alt sırada.

Ama çok doldurduğunda bu yağın sıçraması fazlalaşıp silindirin içerisine yağın gitme ve yağ yakma ihtimalin var. 1.8T motorların kitapçıklarında yazardı; devirli kullanımda yağ çubuğundaki seviyeyi alt limite yakın tutun, diye.

Ayrıca fazla olan yağ krank miline bir miktar frenleme etkisi yapacaktır; krank mili viskoz bir sıvıya daha fazla batıp çıkacak.

Adamı korkutmayın :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ginaly said:

bu arada 1 lt yağ 90 TL ne lan çok pahalı. işçilik de almışlar benzinlikte zaar.


*cough* 88 TL *cough*

Yok işçilik alamazlar, içeri girip ödedim. 1L'den fazladır belki, şişeyi bulmaya çalıştım da hep 4L'likler çıkıyor. Castrol edge altın rengi bişi idi işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Benim bildiğim kadarıyla zaten krank o yağın içinde çırpınacak. Krank yataklarının ortasına ulaşan yağ kanalları olması lazım üstünde. O dal/çık hareketi esnasında yağ gidiyor krank yataklarına. Biyel kollarının falan yağlanması o sayede oluyor.


Saygılar.


Galiba yatakların seviyesine kadar yağ çıkarsa oluyo bu durum.
Nitekim yağ çubuğuna max diye bi seviye koymuşlar, araca aldığı kadar yağ koyun dememişler :)

Tabi motorun yapısına göre de değişebilir durum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

-Deno- said:

deftonez said:

yok mu bedavaya degistirecek arkadasin?


Seni ufaktan uçuralım biz en iyisi ya, yörüngede var bak o istediğin arkadaşlardan.

Abi lütfen aracın soğuksa düz bi zemindeyse
Kapıtunu aç yağ çubuğunu çek güzelce temizle sonra tekrar yerine sok çek ve yağ seviyesine bak.
2 çizgi arasında olmalıdır üst çizginin üzerinde ise seviye pzrtesiyi falan bekleme servise götür. Ya da servise gidene kadar aracını çalıştırma.


Muhtemeln aldığın yağ budur kitapçıkta hangi yağı önermiş?
5w30 kodunu kastediyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...