Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Altın Elbiseli Adam...


Mino

Öne çıkan mesajlar

bazı tweetleri baya ortalama paticik user aslında. neyse

univ.of amsterdam baya taşaklı bir okul ya, öyle iyi okullara faşolar, kral seviciler falan giremezmiş gibi bi delüzyon içerisindeyim ben galiba bi iki tokat atayım kendime dur

kesin hollandalı gurbetçicidr mühendislik falan okuyodur ya. sosyalbilimler almazlar olm bunu dalga mı geçiyon yav tokat atma ak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

µh said:

aktiftablet said:

µh said:

motorcular serit denen seyi kabullenmedigi surece, daha cok kazalar olur malesef.


Tam tersine kabullendiği zaman daha fazla kaza oluyor. Amerikada sigorta firmalarının yaptığı istatistik çalışmasında, motosikletlerin şerit aralarında gitmesinin yasal olduğu eyaletler ve yasal olmadığı eyaletler aralarında motosikletli kazalar üzernde yapılan incelemeler sonucunda çıkan bir gerçek bu.



Bilmiyordum böyle bir şeyin olduğunu, link atabilir misin rica etsem?


Dediğimi bulamadım ama arayınca benzer araştırmalar çıkıyor. Amerika'da bazı eyaletlerde izin verildiği bazılarında trafik cezası kesildiği için bu konuda baya tartışma var, ve belliki araştırma da çok yapılıyor. örnek http://www.cycleworld.com/2015/06/02/ama-study-finds-lane-splitting-increases-rider-saftey


"These new findings bolster our position that responsible lane-splitting is a safe and effective riding technique that can be beneficial for riders and motorists alike"

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İngiltere şerit filtreleme serbest... Hatta ingiliz tarzı yol eğitimlerinde ders olarak veriliyor.

http://blog.booktheorytesttoday.com/motorcycle-lane-filtering-legal-uk/

https://en.wikipedia.org/wiki/Lane_splitting

http://roadsafety.transport.nsw.gov.au/stayingsafe/motorcyclists/lanefiltering/index.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yollar (özellikle bizim gibi gelişmemiş ülkelerde) sadece ve sadece arabalar için dizayn edildiğinden, iki tekerli taşıtla şeridi ortalamak demek her türlü çukura lambır lumbur girmek demek. O yüzden ya sağa ya sola yanaşarak, bir arabanın bir taraftaki iki tekeriymiş gibi gitmek gerekiyor. Bu şekilde gitmek, öndekinin ani bir freni durumunda x/2 yerine x/4'lük bir mesafe kenara kayarak kazadan kaçabilmenize de imkan sağlıyor mesela. Fakat öyle olunca da hıyarın biri gelip "az daha çekil de şuraya bir araba daha sığar yea" diye tacize başlıyor, ya da aynasından ötede kaldığınız için görmeyip üzerinize kırıyor.

Bir adım bile ilerisini düşünemeyen insanların bir şeyleri eleştirme hevesi gerçekten kötü. Unutmayın ki hemen hemen her motorcu araba kullanmayı da biliyor, ama araba kullananların büyük çoğunluğu motor kullanmayı bilmiyor. Araba kullananların hemen hemen hepsi babasından veya 300 400 liralık dandik sürücü kurslarından araba kullanmayı öğrenirken, motorcuların yarısına yakını bunun için ileri düzey dersler alıyor. O yüzden zekice yorumlar yaptığınızı sanarken aslında milattan önceden kalma ezber yorumlar yapıyorsunuz, bu da dışarıdan epey cahil gözüküyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya hic motorcu gormesek inancam da
Psikopat gibi gidiyorlar, sehirici yolda son hiz gideni mi dersin, takip mesafesi birakmadan sagindan solundan geçeni mi dersin
Ne ararsan var
Daha fazla kurs egitim alindi diye trafigi tehlikeye atma luksunuz yok maalesef.
Pasa pasa uyacaksiniz traffik kurallarina.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lol aldı ayarı RTE ye bağladı hemen =)

Tamam tamam sinirlenme, arabacılarda haklı.

Büyük aracı olan her zaman haklıdır, bak misal hafriyat kamyonları hep haklı.
senko said:

Ya hic motorcu gormesek inancam da
Psikopat gibi gidiyorlar, sehirici yolda son hiz gideni mi dersin, takip mesafesi birakmadan sagindan solundan geçeni mi dersin
Ne ararsan var
Daha fazla kurs egitim alindi diye trafigi tehlikeye atma luksunuz yok maalesef.
Pasa pasa uyacaksiniz traffik kurallarina.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:


Dediğimi bulamadım ama arayınca benzer araştırmalar çıkıyor. Amerika'da bazı eyaletlerde izin verildiği bazılarında trafik cezası kesildiği için bu konuda baya tartışma var, ve belliki araştırma da çok yapılıyor. örnek http://www.cycleworld.com/2015/06/02/ama-study-finds-lane-splitting-increases-rider-saftey


"These new findings bolster our position that responsible lane-splitting is a safe and effective riding technique that can be beneficial for riders and motorists alike"



Evet bariz bir şekilde tüm araştırmalarda lane splitting'in daha güvenli olabileceği sonucuna varmış. linklediğin sayfanın özet geçtiği araştırmanın da abstractına, resut-discussion kısımlarına falan baktım güzel yazılmış bir makale.

ancak şöyle de bir şey var, daha güvenli olduğu aralık için baya kural var, yüksek hızda gitmeyeceksin veya trafiğin akış hızına göre çok hızlı gitmeyeceksin gibi ki normal yollarda gördüğümüz çoğu örnek buna uymuyor, haksız mıyım? adam otoyolda da gitsen bu işi yapacaksan maksimum 50 mph diyor, trafik sıkışık olsa bile akış hızını 15 mphden fazla geçmeyeceksin diyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


µh said:

aktiftablet said:


Dediğimi bulamadım ama arayınca benzer araştırmalar çıkıyor. Amerika'da bazı eyaletlerde izin verildiği bazılarında trafik cezası kesildiği için bu konuda baya tartışma var, ve belliki araştırma da çok yapılıyor. örnek http://www.cycleworld.com/2015/06/02/ama-study-finds-lane-splitting-increases-rider-saftey


"These new findings bolster our position that responsible lane-splitting is a safe and effective riding technique that can be beneficial for riders and motorists alike"



Evet bariz bir şekilde tüm araştırmalarda lane splitting'in daha güvenli olabileceği sonucuna varmış.

ancak şöyle de bir şey var, daha güvenli olduğu aralık için baya kural var, yüksek hızda gitmeyeceksin veya trafiğin akış hızına göre çok hızlı gitmeyeceksin gibi ki normal yollarda gördüğümüz çoğu örnek buna uymuyor, haksız mıyım? adam otoyolda da gitsen bu işi yapacaksan maksimum 50 mph diyor, trafik sıkışık olsa bile akış hızını 15 mphden fazla geçmeyeceksin diyor.




Konu çok saptı ama, trafiğin akış hızının yaklaşık %20 üzerinde gidince genelde sıkıştıran eden olmuyor (olamıyor). Trafik boşsa gerek yok tqabi. bir ışık vs tarfiğin yavaşladığı yerlerde şerit ortasında olmak arkadan gelen kazalara karşı bir risk, vs. lanesplitting ile gelen riskler var ama bunlar daha kontrol edilebilir riskler gibi.



Kaza görüntüleri var mıymış?
Cenazesi ne zaamn nereden kaldırılacakmış, bir bilgi var mı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senko said:

Ya hic motorcu gormesek inancam da
Psikopat gibi gidiyorlar, sehirici yolda son hiz gideni mi dersin, takip mesafesi birakmadan sagindan solundan geçeni mi dersin
Ne ararsan var
Daha fazla kurs egitim alindi diye trafigi tehlikeye atma luksunuz yok maalesef.
Pasa pasa uyacaksiniz traffik kurallarina.


Saydıkların motorcuların %20'si belki eder, onları da zaten senden çok motorcuların kendileri eleştiriyor merak etme. Senin dikkatini sırf bunlar çekmiş, trafiğin genelinden çok dur kalkta telefonunuzla oynamaktan hoşlandığınız için sanırım. Biraz da öyle anlatmak işine geliyor tabii.

Yine de en büyük faktör çomar kıskançlığı. Çoğu kişi motorcuların trafikten yırtmasını ve "ay tehlikeli" korkusuna göğüs gerip sevdikleri şeyi yapmasını çekemiyor maalesef. Sonra böyle taksici kamyoncu gibi gelip ölmüş adamın başlığına "zaten apaçinin tekiydi, kesin o hatalıdır, keşke yaya ölmeseydi" falan yazıp, sonra da dediği haksız çıkmayacak diye sıvamaya çalışıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

Cenazesi ne zaamn nereden kaldırılacakmış, bir bilgi var mı?


said:
Altın Elbiseli Adam Barkın Bayoğlu, yarın çengelköy mezarlığı içindeki Kerem aydınlar Camii'nde ikindi namazını müteakiben kılınacak cenaze namazından sonra Çengelköy Mezarlığı'na defnedilecektir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...