Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Türkiye'de restoranların zevksiz olması sorunu


pattisliborek

Öne çıkan mesajlar

Mavi yakaya hizmet edeniniz zaten çok az, çünkü adam zaten bakkal dışında bir aksiyona giremiyor, tatil anlayışı da bayramda otoyollar beleşken memleketine gitmek. Milyoneri de zaten sizin yüzünüze bakmıyor, gidiyor epekstra lüksler içinde yaşıyor. Yani bizim kıvamımızda tüccar olan adamın "ekmeği" %80 o "beyaz yaka" kitleden geliyor.

Çakal taksici kafasıyla müşteri beğenmemece oynamanın alemi yok. Kendi işin varsa, hele ki hizmet sektöründe iş yapıyorsan, öncelikle insanla uğraşacaksın. Uğraşamıyorsan uğraşman gerekmeyen bir iş yaparsın, olur biter.

Herkes gelip önünüze parayı atsın ama hiçbir eleştiri getiremesin, bir şey talep edemesin, kazara yaparsa "sen kimsin ki köpek" olsun. Gerekçesi de "benim şirketim/cirom kaç milyor eder ama onun verdiği alt tarafı x TL" falan gibi ipe sapa gelmez zırvalar. Adam parayı vermeden, yüzüne karşı kurabiliyor musunuz bu cümleleri? Epey büyük çomarlık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

baskan ben orda istihza yaptim aslinda :)
Baggio said:

Suark said:

adam ayda 50 tl oduyor, `BURDA TELEFON CEKMIYO` e sktrgit baska operatore diyemiyosun.

bide bole kucuk isletmeciler var lord olan, 20 tane calisani var kurumsal hat almis, habire sikayet. Iste anca muhendis gidip konusunca adamla rahatliyor. Ulen etin ne budun ne senin.

kesemiosun da hatlarini btk yuzunden, kapatican networku 1 saat bak bakam noluyor.

musteri her zaman haklidirin kirilmasi lazim artik su ulkede,
manasiz para harcaniyor ayda 50 lira harcayan adam icin.


(Şimdi sen buna şahsi saldırı çarpıtmasına girmeden yanıt veremeyeceksin muhtemelen, o yüzden baştan belirteyim, bahsettiğin kapsamların hiçbirine girmiyorum. Benzer çomar postu manav da atsa aynılarını söylerdim, gocunduğumdan değil, genel geçer yargılar.)

"Türkiye'nin %99.99998'ini kapsıyoruz" diye reklam yapılmıyor mu, adamın "tam benim bulunduğum yer %0.00002'ye mi denk geldi emenike" deme hakkı yok mu? Hakkı olması için gereken fatura tutarı nedir, 200 TL, 1000 TL? Adam ayda 5000 TL fatura ödese bile koskoca şirket cirosunun içinde payı nedir ki, o zaman kimseyi sallamayın, kesin hattını gitsin. Ah şu BTK olmasa...

Bir de madem öyle, şikayet edenlerin değil de tüm "alt tarafı 50 TL ödeyen" müşterilerin hattını kapatsana, yer mi o pastayı kaybetmek? Sadece 500 TL üzeri fatura ödeyenlerle dönecek mi şirket? İşine gelen dursun, işine gelmeyen gitsin, ne güzel tüccarlık o öyle.

Görgüsüz tüketicinin abarttığı durumlar var iyi de, şu attığın postun neresinde tutsan elinde kalıyor, tam tok çomar Trabzon esnafı gibi konuşmuşsun, kusura bakma.

Esh said:

BEN OTELCIYIM AMK BANA SOR TURK BEYAZ YAKALISINI.

7 ceddinin maaslarini toplasan yapamaz amk otel gelmis bana akil veriyo sunu soyle yapsana bunu boyle etsene diye. Nasil bir cesaret nasil bir haksiz gurur var bu insanlarda ben anlamiyorum ya

Koleysen koleligini bil amk


Bir tane de burada. Zaten aileden parası olup adres belli olsun, millete hava atsın diye otel açan adam, maaşa tamah etmek durumunda olan ve belki tam bir maaşını kendisine ciro olarak bırakan "beyaz yakaya" memnuniyet sağlamak, tavsiyelerini dinlemek, işe yarayabilecekleri uygulamak yerine Laleli esnafı gibi abuk subuk laflar ediyor. Beceremeyip kapatmaya çalışmasına şaşmamak lazım :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Burada baz istasyonu istemiyoruz" dedikten sonra telefonu çekmediğindrn șikayet eden kișiyle "türkiyenin tamamını kapsıyoruz" diye servis sattıktan sonra burada çekmiyor șikayetine "o zaman bașka șebekeye geç" diyecek kiși arasında kalite olarak pek bir fark yok.


Türkiye iște. Genel olarak diyorum. Tüketiciyle dükkan sahibiyle kalitesiziz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oho patronlarin kafa da ayni..50 liralik adamsin sen git 50 liralik cemkir..

hani hizmet veriyormus..kalitesizmis ..a+ a++ musterileri en son ruyasinda ne zaman gordugunu bile hatirlamiyormus..

neymis begenmeyen gitsin mis..

o kafa da bu yazilan musterisi ile bulusuyor iste..ben 100 liralik cemkirir balo salonuna iserim diyor adam..adam parasi neyse verir gerekirse senin 7 ceddini severim diyor..sadece parasini soyle bana..

yerse..

baz istasyonuna gelirsek..o istasyonculara da kendi salonlarina birer tane baz istasyonu kurdurma onerisinde bulunuyorum..madem super duper saglikli seyler onlarda 1-2 tanesiyle yasayin..colugunuzu cocugunuzu ondan mahrum etmeyin..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eldar said:

Aslında formül çok basit ama uygulaması öyle olmuyor. Dışarı çıkmak aynı zamanda instagramda hava atmak amaçlı olduğundan, mekan seçiminde değişikl kriterler egemen oluyor.


Restoranın günlük kapasitesi 500 kişi ağırlamak diyelim, İstanbul gibi bir yerde potansiyel müşteri milyonlar seviyesinde olduğu için, günlük müşterinin üçte biri bile beğenmeyip "bir daha gelmem" dese adam "gelmezsen gelme knki" diyip geçiyor. O "bir daha gelmem"lerin dükkana maddi sıkıntı yaratması için seneler gerekiyor çünkü. Kafasında hizmet etmek, ekmeğine saygı duymak, müşteriyi memnun etmek olmayan çomarlar öyle hemen batamıyor o yüzden.

Sosyal medya da büyük etken gerçekten. Artık insanlar bir şeyden keyif almaya değil, oraya gittiğini sosyal medyasına pazarlamaya gidiyor resmen. Dolayısıyla bok gibi yemekleri ve saygısız hizmetiyle adam başı 200 TL hesap getiren restoran yine de Instagram'a düşüyor, hiçbir şeyiyle olmasa manzarasıyla. Boykotu bırak, "verdiğim para boşa gitmesin" diye reklamını yapıyor insanlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

µh said:

ahaha keşke rakıbalıkçıya gidip alaturka müzik+kalitesiz balık+2dublerakı kombinasyonuna adam başı 150 lira verip ABİ ÇOK GÜZELDİİ YAA diyen tayfadan da biraz bahsetseymiş


bi de dayak yiyorlar mafya isletmeden, o guzel geliyor heralde bizim tuketiciye.

besiktastaki mekan eminim hala full cekiyordur, az bile yapiyorlar

adam oldurseler bu halk gene gider oraya
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fresia said:

http://www.vedatmilor.com/wp-content/uploads/2014/07/1404172800-b170db9cdd83b67e04301cea2307f7db.jpg

fetöcü çıktılar,kapandı, kalite hep aynıydı


Ben 10 yıl gibi bir süredir gidiyordum buraya, bence dükkanı büyütünce lezzeti azalmıştı. Yine de kapanmasa arada giderdim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:


Restoranın günlük kapasitesi 500 kişi ağırlamak diyelim, İstanbul gibi bir yerde potansiyel müşteri milyonlar seviyesinde olduğu için, günlük müşterinin üçte biri bile beğenmeyip "bir daha gelmem" dese adam "gelmezsen gelme knki" diyip geçiyor. O "bir daha gelmem"lerin dükkana maddi sıkıntı yaratması için seneler gerekiyor çünkü.


Bence sorun kalitesiz mekanların varlığı değil, kaliteli yerlerin tutunmakta zorlanması.

Benim aşırı pahalı olmayıp gözüm kapalı sayabileceğim çok az lokanta var. 10 yıl boyunca aynı lezzeti alabilmek de nadiren mümkün oluyor. Genelde bir yerde bozuyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bana elestiri gelmis normal de yanlis seyi elestirmissiniz.

Benim anlatmaya calistigim herkesin her boktan isin ustasi kadar anladigini sanmasi. Gelip bik bik otmesi kolay. Yeni raki reklami miydi, dallama baligi yok oyle yapma boyle yap diye geliyo da usta kibarca bi siktirol veriyo yemek oncesi iki tane, gazini aliyo.

Ayni bu hesap.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...