Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İnternetten pc parçası alışverişi ve İade


Certhas

Öne çıkan mesajlar

bingildak said:

.

sen aldığın ürünü kullanıp iade edersin, cayma hakkı kullanamazsın. cayma literally cayma amaçlıdır. yani aldığın ürünü kullanmadan satın aldığın tarafa iade ederek paranı geri almak anlamına gelir. kullandığınız ürünlerde "ben cayma hakkımı kullanmak istiyorum dedim, paramı verdiler" örnekleri iadedir. iade satıcının inisiyatifindedir. almazsa yasal olarak hak arayamazsın çünkü adam almak zorunda değil.



yanlış değil mi bu ? cayma hakkımı kullanırken internet üzerinden aldığım ürünü istersem 13 gün kullanırım 14. gün cayma hakkımı kullanmak istiyorum diye geri verebilirim.herhangi bir insiyatif söz konusu değil. ben bu şekilde laptopu geri verdim.

yanlış paragrafı alıntılamışım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senin kafana yatıyor mu abi o şekilde olması?

@sam : verdiğin bilgi yanlış. monitor aldım ölü piksel çıktı diye satıcı iade veya değişim kabul etmek zorunda değil. monitorlerde ölü piksel politikası bellidir. o kapsamın dışında yapılan her şey inisiyatif kapsamındadır. iade/değişim yapmadı diye şikayette bulunursan sonuç alamazsın.

neyse konuda benden bu kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:



satıcı üretici değildir. ürünün bozuk veya arızalı çıkması satıcının derdi değildir. ürünün "beklediğin gibi çıkmaması" da satıcının derdi değildir. satıcı sana fiyatı doğru gösterip, içeriği doğru bir şekilde sunmakla yükümlüdür.


Hayır. Ürün bozuk ya da arızalıysa bu ayıplı maldır. Bundan üreten de sorumludur, satan da.

Ürünü satın alan satıcıdan değişim ve İADE talep edebilir. Sattığı ürünün sorunsuz olduğunu ispat yükü satıcıya aittir.


http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6502.pdf

said:
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer
alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen
niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları
azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.


said:
Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul
edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir


said:
Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını
isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
(5) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir. Olağan gözden geçirme malın ilk incelemesini kapsar. Malın mutat olarak kullanılması durumunda tüketici cayma hakkını kullanamaz.


Kullanıp cayılabiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bozuk demeeseydin keşke işi yokuşa sürerler.

iade konusunda heralde en sorunsuz şirket amazondur. 3 kere ekran kartı, 1 anakart, 1 power değiştirdim sıkıntısız.(rx serisi driver problemi) bazen kargoya verir vermez iade yapıyorlar orası garip ama.

en bombası harvey nicholsun 1 hafta kullandığım parfümü iade almasıydı ama.

işlemciye macun sürmese de kapağında seal var nasıl anlamayacaklardı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

rasmon ne diyorsun anlamadım.

alıntı yaptıklarından farklı bir şey söylemedim zaten.

alınan malı orijinal ambalajını açmadığın sürece cayma hakkı kapsamında iade edebilirsin. yasal hakkın bu.


Yönetmeliği inceleyince çok açık olmadığını gördüm ben de ilk defa bakıyorum. Tabi ayıplı mal, hatalı, sorunlu vb. tanımları da göreceli şeyler olduğu için satıcı firma suistimal edebilir ve kanunu yükümlülükten kurtulabilir.

Ama kanunun ruhunda, paketi açtığın durumda da ortada mağduriyet varsa cayma hakkının olması gerektiği yönünde ilgili maddenin oluşturulduğunu düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ayıplı mal hiç de öyle göreceli falan değil. Ürün çalışmadıysa bu ayıplıdır, satıcı da senin keyfine göre ya yenisini ya da paranı vermek zorundadır.

Ha satıcı ayak sürüyebilir mi, evet sürüyebilir. Sonunda, belirli bir meblağın altındaki ürünlerde tüketici heyetine, üstünde mahkemeye gittiğinde paranı vermek zorunda kalır.

Bu ayak sürüyebiliyor olması hakkı değil, kanuna aykırı davranması sonucu. Aynı mantıkla, ürünün parasını alıp hiç yollamayabilir de, napacaksın, yine mahkemeye gideceksin neticede.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Emre333 said:

satıcı yokuşa sürebilir işte ayıplı değilmiş hata sende vs diye.


Hayır süremez, kanunda yazıyor. Ancak gerçekten hata sendeyse, mesela bu ekran kartını alıp denediler başka sistemde çalıştı, o zaman işte ayıplı olmadığını ispat etmiş olur. Aksi takdirde bozuksa, aa bunu sen bozmuşsun diyemez ilk 6 ayda.

said:
Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul
edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bazı şeyler için cayma hakkı bulunmuyor. Custom made yada iç çamaşırı tarzı eşyalarda. Galiba cdler de falan da yok.
Kısacası belli başlı şeyler dışında her türlü cayma hakkı var 14 günlük süre içerisinde. Ben çoğu kez kullandım. Bi kontrol et satın aldığın eşyalarda cayma hakkı var mı diye. Ondan sonra da yürü oradan her türlü haklısın ve kazanırsın. Bol keseden iade almazlar bla bla diye sallayanları da dinleme.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

senin kafana yatıyor mu abi o şekilde olması?

@sam : verdiğin bilgi yanlış. monitor aldım ölü piksel çıktı diye satıcı iade veya değişim kabul etmek zorunda değil. monitorlerde ölü piksel politikası bellidir. o kapsamın dışında yapılan her şey inisiyatif kapsamındadır. iade/değişim yapmadı diye şikayette bulunursan sonuç alamazsın.

neyse konuda benden bu kadar.

zaten ölü piksel var diye geri almadılar, bunu ifade ettim. cayma hakkını kullandırdılar ki sebep göstermeme gerek yoktu bunun için. monitör değil de başka bir ürün olsaydı da aynısını yapabilecektim.

bildiğim kadarıyla bu zaten kanunun getirdiği birşey, yoksa satıcılar kendileri 14 günlük bir süreyi kendileri düşünüp ortaya koymuş değil. mesela media markt'tan powerline adaptör aldım 2 gün önce, verim alamazsam iade edeceğim. satış sözleşmesinin altında 14 gün cayma hakkım olduğunu yazmışlar sebep göstermeden.

media markt sitesinden hatta alıntı:
said:
Satın aldığınız ürünü, kargodan teslim aldığınız günden itibaren yasal süre olan 14 gün içinde aşağıdaki koşullar dâhilinde iade edebilirsiniz. Bu kapsamda geri göndereceğiniz ürünler için herhangi bir "kargo bedeli" ödemezsiniz. 2. İade edeceğiniz ürüne ait, hediye olarak verilen promosyonlu, kampanyalı ürünlerin de, aynı anda iade edilmesi gerekmektedir.

Ürünün teslim edildiği günden itibaren 14 gün içinde ücretsiz ve kolayca iade işlemi yapılabilir.
Ürün iadesi aşamaları nelerdir?

Ürünün teslim edildiği günden itibaren 14 gün içinde ücretsiz ve kolayca iade işlemi yapılabilir.
4 adımda kolay iade:

1.Ürünü aksesuarları ve faturası ile birlikte orijinal kutusuna koyun. İade edeceğiniz ürüne ait, hediye olarak verilen promosyonlu, kampanyalı ürünlerin de aynı anda iade edilmesi gerekmektedir.
2.Sipariş faturasının aslını da kutuya ekleyin.

yasayla düzenlenmiş yani bu prosedür. satıcının kendi belirlediği birşey değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neyse anneye anlatır gibi tek tek anlatmaktan gına geldi.

iade ile cayma hakkı aynı şey değil. satış sözleşmesinde iade şartlarına bakman gerekiyor. eğer oradaki bir şeye ters düşmüyorsan almak zorunda. fakat iade şartlarında bir madde varsa "caymak istiyorum" diye iade edemezsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi uzaktan satış ise, 14 gün içinde ne olursa olsun cayabiliyorsun yani iade edebiliyorsun. farklı olsa da aynı kapıya geliyor. yani cayıyorum lan manyağım ben diye paranı geri alabiliyorsun son söylediğine cevaben.

ama uzaktan satış ve işte o süreyi aşmamış olman lazım. hatta geçen 2 aya mı ne uzatmışlardı cayma süresini. ona bir bakmak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

test niye edeyim abi, yasa bu.

zaten bu sözleşmeyi imzalıyorsun, kabul ediyorum falan diyorsun. yapan da bir ton insan var. 14 gün olduğu için değmiyor. abd'de falan 2-3 ay bu süre, mağazadan yaptığın alışverişlerde de geçerli. millet baya abuse ediyor. 14 gün kullanıp napayım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

haklısın galiba ben hiç öyle düşünmemiştim.

ee bundan sonra ekran kartına para vermem ya. iyi oldu öğrendiğim. paylaşım için teşekkürler. şimdi 1080 siparişi veriyorum, 10. gün ikincisinin siparişini veririm. ilkini paketine koyar geri iade ederim caydım diye sonra zaten ikincisi gelmiş olacak böyle devam ederim. yıllarca enayi gibi para verdik lan işe bak. yasaya sırtımızı dayasak aslında olay çok basitmiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ad3m said:

Ayrıca vatan dediğin ben montaj yapmassam ve sorun çıkarsa değişim yapmam servise gönderirim diyen bi şirket.


Vatan kendi montajı yaptığım kasada üzerine anakartı taktığımız ayaklardan birini takmadığım için kısa devre oldu anakartta ve gpu soketi çalışmadı. Vatana götürdüm söyledim durumu adam montajı kendileri yaptığı yönünde bir yazıyla gönderdi garantiye oradaki eleman o sayede sıfırıyla değiştirmişlerdi. Sonra aynı vatan başka ürünlerde tonla sorun çıkardı vs vs.
Demem o ki Böyle durumlarda bir standardımız yok malesef.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...