Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hasbro'nun mükemmel yılbaşı reklamı


Chastor

Öne çıkan mesajlar

Kaçacaksan adam gibi kaç, kuyrugunu sıkıstır sessiz sakin git. Burada kaldıgın sürece darlıcam cunku.

Yetiyosan anlat.

said:
reklamdaki tecavuz figurleri daha önce o işi yapmış
yani sizin anladıgınız kadarıyla cüzdanlara tecavuz etmişler ve cezasız kalmışlar görünüyor
anlayabildin mi şimdi ?


Bu yanlış ama şemada agzına vurdugum üzere. Eger ben yanlış anladıysam düzelt beni. Süper şansın var.

"Yeeaaa umrumda değilkieea"yi yemiyoruz, sandıgının aksine tüttügünün farkıdayım yani. Ben zevkten tütüyorum su an çok afedersiniz.

Buyur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yılbaşında kazık olması arz talep doğrultusunda giden bir olay. bir mal/hizmet vs için ne kadar talep varsa o malı hizmeti sağlayan da o kadar kuvvetli oluyor alım satım sırasında. emlakta da öyle yılbaşında sunulan hizmetlerde de öyle. kısacası herşey hype'a çıkıyor. bazı yerlerdeki gibi İstanbulda da yılbaşı ailelerin çoğunun evde oturup yemek yediği bir etkinlik gibi olsa, o zaman millet gelsin diye bu sefer dana gibi indirimler yaparlar tam tersi. herşey yaratılmış olan hype yüzünden.

kısacası reklam haklı: dışarı çıkmayın yılbaşında abi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben anlattım, kıçından sosyoloji sallıyorsun dendi

bajazet said:

yalnız eleştirilen kısım tecavüzü komedi unsuru olarak kullanması, dışarıda böyle angutların olması değil.

eleştirilen reklamın size bunu normal ve devam eden bir unsur olarak gösterip sizi dışarı çıkmamaya çağırması. bir nevi müslümanların dışarıda cinsel açlar var kadınlarımızı kapatalım mantığı.

yoksa kimsenin "şort ile otobüse binene elleyen ve hunharca gülen adam" karikatürünü eleştirmesi bizim insanımızı kötü gösteriyor diye karşı çıkması söz konusu değil. burda eleştirilen reklamın "kabullenme" dolayısıyla normalleştirme içermesi.

reklam yalnızca esnafın fahişliği ile ilgili olsaydı evde kalmak "kabullenmek" değil, eleştirmek olacaktı. çünkü eve çekilmek ile esnafa tepki veriyorsunuz. eve çekilmeniz sonucunda tepki verdiğiniz batacak ve siz kazanacaksınız.

lakin taciz yüzünden eve çekilmek eleştirmek değil kabullenme ve kaçma oluyor. çünkü eve çekildiğiniz anda meydanda kutlamak isteyenler daha "orospu" oluyor ve tacizcinin ekmeğine yağ sürmek olarak algılanıyor.

insanların toplumsal hakkından vazgeçmesini övüyor bir bakıma reklam. biraz daha didiklerseniz kadınların belirli saatlerden sonra sokakta dolaşamamasının sebebini de bulursunuz.


iyi de reklamda nerde?

bajazet said:

iki maddede anlatmaya çalışayım.

1- harcamalar üzerinden "sikme" analojisi. reklamı konuşulur yapan bu analojinin başarılı olması ve üzerine fazla düşünmediğimizden olguyu açıkça anlaşılır kılması.

bu reklamdan hoşlanmayanların da katıldığı ortak nokta.

2- reklamda çoşkun müziği kullanılması, çoşkun'un el ve vücut hareketleri ile bitmesi.

burada ayrılıyoruz:

a- reklamı savunan arkadaşlar coşkun'un sadece esnafın tavrının maskotu olduğu ve yalnızca esnafın tavrını betimlediğini başka bir şey ima etmediğini söylüyorlar

b- reklamı savunan diğer arkadaşlar coşkun'un dahil olmasının kutlamalarda taciz olaylarını da anlattığını ve bu yüzden evde kalmamızı sağlayan negatif etmenlerden sayıldığını, dolayısıyla esnafın tavrı gibi bir gerçek olduğunu söylüyorlar.

c- reklamı yanlış gören arkadaşlar reklamın yalnızca esnafın tavrını değil, yılbaşında sokaktaki olayları da içerdiğini; sokaktaki olaylar sebebinden evde durmaya çağırılmanın insan hakları bakımından bir aşağılanma ve kabullenme içerdiğini söylüyorlar.


buradan sonra yorumlayalım.

2a grubunda iseniz naifsiniz.
2b grubunda iseniz hem azınlıksınız hem naifsiniz: türk toplumunda ne yazık ki bu reklamı sizin gördüğünüz gibi görecek insan sayısı %0.57 falan. geri kalan %99 reklamı gördüğünde "bak hristiyan âdetleri gibi gecenin köründe toplanmıyorlar en azından evlerinde oturup hem esnaf gömmesin hem orospulara karışmasınlar diye tombala falan oynuyorlar" diyecek.
2c grubunda iseniz atatürk gibi adamsınız: reklamdan kimin neyi anlayacağını biliyorsunuz, norm bu diyip üzerinden kendi çıkarınızı ve zevklerinizi körüklemeye değil hâlâ salak gibi insanların ne kadar salak olurlarsa olsunlar o şeyi doğru algılamalarına çalışıyorsunuz.


saçmalama salak mısın yok işte esnaf sikiyor falan

bajazet said:

quixef said:

bajazet said:

saçım beyazladı ama bir kere daha deniyeceğim.

dur dur daha basitten girelim madem.

reklamdan "özellikle kadınlar için yılbaşı gecesi dışarıda fiziksel/manevî/sözlü olarak taciz edilirsiniz" anlamı çıkarıyor musunuz çıkarmıyor musunuz?


Hayır ne alaka


heh ben mesela bundan bunu çıkardım.

yılbaşı gecesi bütün esnaf hareketleri okay, cebimize yönelik, sonunda coşkun beyin hareketlerini de dışarıda yaşanan tatsızlıklara yönelik gönderme olarak aldım.

askinde zaten reklam sountracki anlatıyordu esnafın halvetini. beynim sonunda coşkun beyi görünce hmm demek ki yılbaşında güzel giyinen kız arkadaşımıza(hatta kız kıza çıkılan gruplara) yapılan hareketlere tavırlara vs gönderme var "tatsızlığa ne gerek var, evde kal" mesajı algıladı.

taciz edilirsin, evde kal. mesajına triggerlandım. resmen sindik lan artık bu mudur yani dedim.

bu yüzden de çomarın daha fazla "evet abi niye çıkıyor kadınlar diyeceğini" düşündüm.


Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

Feamer said:

alın:

NTV Spor’a prezervatif reklamından ceza: Gençleri özendirir, çocukları meraklandırır
http://www.diken.com.tr/ntv-spora-prezervatif-reklamindan-ceza-gencleri-ozendirir-cocuklari-meraklandirir/


gençleri prezervatife özendirmenin nesi kötü, ödül vermeleri lazım :D


en az 3 çocuk!
https://i.ytimg.com/vi/59o6nsc2xOk/hqdefault.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fistan said:

xunn said:

Bana su saniyede, şu şekilde veya şu sekansta tecavüz negatif bir ısıkla yansıtılmıyor diye göstersen tartışma kök saldıgı yerden sökülecek de beklemedeyim işte.

Bagajet'e de sordum hala arazi.


daha önce tecavüz etmişler ve hala cezalarını almamışlar yeni kurbanlarını bekliyorlar
al sana istediğin negatif bi ışıkla yansıtılmayan kısım


Fistan said:

öf anlamamışsın sana wot mu yazayım şimdi
reklamdaki tecavuz figurleri daha önce o işi yapmış
yani sizin anladıgınız kadarıyla cüzdanlara tecavuz etmişler ve cezasız kalmışlar görünüyor
anlayabildin mi şimdi ?

reklam mizahi bir dille eleştirdiği için mi negatif olmuyor yani bu mudur sdfasdd nasıl böyle bi sonuca vardın merak içerisindeyim.
zaten xunn yazmış ama ben senin okuyup, anladığından şüpheliyim
xunn said:

Ve diyelim ki öyle, hala reklam bu insanları yeriyor. Yanlarına kalıyor olması reklamın bu insanları çirkin bir ısıkla boyamış oldugu gerçekligini degistirmiyor.


hadi onu geçtim, "hala cezalarını almamışlar yeni kurbanlarını bekliyorlar" dersen bile, ben de reklam, denetim ve adalet sistemini de eleştiriyor o zaman derim, daha da güzelleşir reklam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


Feamer said:

aktiftablet said:

Feamer said:

alın:

NTV Spor’a prezervatif reklamından ceza: Gençleri özendirir, çocukları meraklandırır
http://www.diken.com.tr/ntv-spora-prezervatif-reklamindan-ceza-gencleri-ozendirir-cocuklari-meraklandirir/


gençleri prezervatife özendirmenin nesi kötü, ödül vermeleri lazım :D


en az 3 çocuk!
https://i.ytimg.com/vi/59o6nsc2xOk/hqdefault.jpg



onlar evli muhafazakarlar için :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@bajazet

said:
burda eleştirilen reklamın "kabullenme" dolayısıyla normalleştirme içermesi.


Burada yanlışın var. Buradaki mesaj ve tepki dichotomy'sini gözden kacırıyorsun analiz ederken.

"Aç gözlü yeniyıl fiyatlandırmalarına prim verme evde sevdiklerinle eglen" tepkisini"Evet bu insanlar toplumun gerçegi ve buradalar" mesajıyla karıştırıyorsun. Tekrar ediyorum, causation =/= correlation. Çok kısa googlayıp mantık akışının nasıl işledigine bakarsan ne demek istedigimi daha iyi anlatmış olurum sanırım.

said:
lakin taciz yüzünden eve çekilmek eleştirmek değil kabullenme ve kaçma oluyor. çünkü eve çekildiğiniz anda meydanda kutlamak isteyenler daha "orospu" oluyor ve tacizcinin ekmeğine yağ sürmek olarak algılanıyor.


Hah burada seninle sert ayrılmamız. Reklam bir film ve bir PoV'u var, her literary work için geçerli bu. Reklam süresinden zaman ayırıp kazıklanmış insanların dramını sergilemedigi sürece bir mizah işi oldugu için kaybeden kimse yok bu senaryoda. Reklam narrative'inin veriliş şekli yüzünden kimse ekmek yedirmemiş ve herkes monopoli almış esnaf avucunu yalamış sonucunda. Sen hiç vurgulanmayan grimdark çıkarımlar yapıyorsun, bunun yapıldıgı zaman dogru oldugu şeyler çok da burası onlardan biri değil. Ton'dan cıkarabilirsin bunu.

said:
insanların toplumsal hakkından vazgeçmesini övüyor bir bakıma reklam. biraz daha didiklerseniz kadınların belirli saatlerden sonra sokakta dolaşamamasının sebebini de bulursunuz.


Abi terci =/= vazgeçmek yahu, ne yaptın? İstersen fahiş fiyatlarla kazıklan yani. Kadınlar kısmına falan girmişsin hiiiç girme o sulara reklamda sexist tek kare yok, admalar çok net efor sarfetmişler sırf sen şu mental jimnastigi yapama diye. Kadın vestiyer ve çok cinsiyetli arkadas grubunun bir amacı var. Lütfen narrative'ine uydugunda reklamdan parça çıkarıp parça eklemeyin, oldugu gibi yargılayın yani.

Devamına sonra dönücem tekrar rahat ol tavuklugum yoktur, işime geldigi için atlamıyorum.

@Kinjo: Bırak abi, nefesine yazık. Düzgün calısmıyor adamda okudugunu anlama, hakaret olarak söylemiyorum gerçekten calısmıyor. Öküz gibi şema çıkardım hala düşmedi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:


Feamer said:

aktiftablet said:

Feamer said:

alın:

NTV Spor’a prezervatif reklamından ceza: Gençleri özendirir, çocukları meraklandırır
http://www.diken.com.tr/ntv-spora-prezervatif-reklamindan-ceza-gencleri-ozendirir-cocuklari-meraklandirir/


gençleri prezervatife özendirmenin nesi kötü, ödül vermeleri lazım :D


en az 3 çocuk!
https://i.ytimg.com/vi/59o6nsc2xOk/hqdefault.jpg



onlar evli muhafazakarlar için :D


seferberlik ilan etti, artık herkezler yapacak B)-
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

olm ema yillarini reklam sektorune vermis biri olarak gelsin iki kelam etsin.


*ema spawns*

threadin başını sinsi sinsi takip etmiştim, ukalalıklarımı kendime saklıyordum. arada geçen zamanda konu 495946 sayfa olmuş, tabii ki okumadım hah-hayt!
ama madem merak ettiniz, kim hangi köşeyi hangi argümanla tutuyor hiç bilmeden iki kelam edeyim :)

reklamın içgörüsü son derece doğru, evet yılbaşında dışarı çıkarsan (kibar tabiriyle) düdüklerler!
bu anlamda buluş gayet nefis, yerli yerinde, oyuncak satışları için süper motivasyon yakalanmış...
Buraya kadar aferin.
AMA
Bu gerçeği, analojiyi kazıklama/düdüklemenin ötesine geçirip "tecavüz" sosuyla paketleyince dozu kaçmış. Zira geldiği yerde benzetme, toplumun bu aralar süper hassas olduğu bir konuya bordalamış, reklamın son derece komik olabilecek dozu "vulgar", "kaba-saba", "distasteful" ve hatta "çüş" sularına erişmiş, geri tepmesi bu yüzden...

Reklamda mesaj içeriği kadar tonalite de önemlidir. Bazı reklamları hiçbir mesaj vermedikleri halde look&feel'leriyle, tonaliteleriyle, neşeleriyle ya da tatlı hüzünleriyle, yani iki satırlık asıl fikre prodüksiyonda katılan değerleriyle beğeniriz. Bazılarını da mesajı doğru olsa da böyle yerden yere vurabiliriz, bunlar yönetilmesi gereken şeyler... Daha bu sabah derste sınıfa anlattım, hatırlarsınız o tokatlı regal filminin de mesajı "haklı" idi mesela: Mesajda "aynı mala daha fazla para vermek biraz salaklık değil mi ama ya" demek gayet yerli yerinde, doğru, markanın işine gelir, vs. O meşhur filmde kadına atılan tokat da tonalite dozunun kaçtığı, kaba-sabalığa, duyarsızlığa, hatta öküzlüğe bordaladığı yer işte, bu da aynı hesap...

Velhasıl, içgörü doğru, satış potansiyeli buluşu neredeyse harika, ama işte şakayı kaşıyalım ve büyütelim derken şaka kaka olmuş. Şakanın kazıklanmaktan kalkıp geldiği yerdeki analoji tecavüz gibi fena halde kanayan, acı hatta korkunç bir yaraya vardığında hassasiyetlere dokunuyor ve çok iyi olabilecek bir iş böyle günah keçisi haline gelebiliyor. Aynı filmi birkaç planı (bıyık burma, dudak yalama, elle yapılan "koyma" hareketi, ve en önemlisi "tecavüzcü" coşkun) atıp, yeniden kurgulayıp size seyrettirsem hiç rahatsız olmaz, bir de üstüne "olm adamlar haklı lan, gidip bi oyun alak da yılbaşında eve çökek" dersiniz. Reklam böyle hassas bir şeydir, 5-6 saniye HER şeyi değiştirebilir.

Bu fikir ajansta bana anlatılsaydı, uygularken dikkat edin, tecavüzü ağzınıza sakız etmeden aynı fikri anlatmanın, analojiyi kazıklanmak/faydalanılmak/abuse edilmek/haksızca soyulup soğana çevrilmek noktasında bırakmanın, seksüel tüm konotasyonları dışarı atmanın, yani "çirkinleşmemenin" bir yolunu bulun derdim. Bu fikir "tecavüz" benzetmesi olmasa da bal gibi yaşar, bunu bu kadar ittirmenin anlamı yok. İttirince batıyor işte...

seyirci olarak şahsi fikrime gelirsek, ben filmi ilk seyrettiğimde baya sevdim valla, çünkü dediğim gibi, yılbaşı oyuncak satışlarını "evinde otur çünkü dışarıda kazığı yiycen"den anlatmak baya taze ve acayip relevant bir iletişim stratejisi. Fikri bulanı takdir ettim (çünkü evet, bu memleketteki esnaf kazıkçı, herkes fırsatçı, fırsatını bulan kazığı yerleştiriverir, gözünün yaşına bakmaz, bakmadı, bakmıyor, vs. Bunları o hedef kitlenin tamamı hissediyor ve biliyor. Buna içgörü denir ve bu kadar iyi bir içgörü reklamda görmeyeli baya oluyor) O bakımdan benim ilk tepkim özetle "oha olm baya zekice, yalnız uygulama biraz fazla vulgar olmuş, gerek yoktu" oldu.

Sonrasında kopan fırtınaya şaşırmadım diyemem. Bu kadar abartılıp, efendim reklamın erkek egemen baskıcı topluma destek vermesi, tecavüzcü nesiller yetiştirmesi, tecavüzü övmesi/çanak tutması, masum esnafı tecavüzcü gibi göstermesi, tecavüzü haklı çıkarması (what? hangi bakımdan?) vs vs gibi derin çukurlara atılmasını ise memleketimizin içinde bulunduğu yarı histerik, yarı kafası karışık, yarı çaresiz, neye tepki vereceğini şaşırmış, aslında kime kızacağını unutmuş iklime veriyorum. Sen yobaz çocuk tecavüzcüsüne ayar ol, sonra gel hasbro'ya sinkafı bas, pffff, mesnetsiz beyaz yaka isyanıdır gözümde. Bağırıp çağırıp rahatladı herkes. No biggies...

Diğer yandan, iyi reklamcı bunu öngörmeliydi evet. Orada bir (fikir demeyelim ama) uygulama kazası net bir şekilde var: Hassasiyetlere dikkat etmezsen başına böyle şeyler haklı ya da haksız olarak gelir. Zamanında biz bir sütaş filminde ineğe rövaşata attırdığımızda hayvanın memesi göründü diye de protesto edilmiştik, böyle şeyler oluyor memlekette ya da başka bir deyişle burası böyle bir memleket... Şaka kaldırabilen birileri değiliz ne yazık ki pek, herkes çok onurlu, çok haysiyetli, çok duyarlı maaşallah :P En ufak sivri tiplemeyi genelleme ve hemen akabinde de hakaret sayan torpahlarda yaşıyoruz. Filmde seksi hemşire kullanılınca "hayır biz seksi değiliz, biiiz hayat kurtarıyoruuuzzz" diye ayağa kalkan hemşireler derneği, müşterisini sert yıkayan hamamcı tiplemesi yapılınca "hayır biz pamuk gibi yıkıyooooz" diye isyan eden hamamcılar alışıldık şeyler.. Anacım bu BİR tellak, BÜTÜN tellaklar böyle demedik şeklindeki idiot proof açıklama normalden sık gerekir buralarda... Bu filme gelen itirazlarda da bir "türk esnafı tecavüzcü değildir, tuvaletçiler emekçidir, tecavüzcü değil hüleyaağn" kolu var mesela, bunlar aristo'nun torunları olsalar gerek. Direkt düz mantık: kazıkçı esnaf gösterdi, demek ki tüm esnaflara kazıkçı dedi, vay hayvan! Bununla katilin hasbelkader norveçli olduğu bir filmi "norveçlilere katil dedi" diye eleştirmek aynı şey halbuki... heyhat!

Son olarak dedikodu kısmına geçelim: ajansı da prodüksiyon şirketini de (uzaktan) tanıyorum. Ajansta kreatif direktör aklı başında bir adam, buluş diye tabir ettiğim içgörü ondan çıkmıştır kesin, helal olsun. Yönetmen ise oldukça pervasız, politically correct olmayı götoşluk sayan (ki bence bi yere kadar haklı ama bu başka konu) biri. Adamın şaka anlayışı zaten kendisini bildim bileli "herkese göre değil". Zannediyorum daha komik olsun diye gazı o vermiş olabilir, kreatife düşen onu dizginlemek idi, dizginleyememiş, o da gaza gelmiş. Eh, filmin tv değil dijital film olması da cesaret vermiştir (daha komik! hep daha komik olsun! saçma da olsa komik olsun! ayılama da olsa komikli şakalı olsun! çünkü dijitaaalll! dijital çoh önemliiööeee... nıhohahohaaa....).

velhasıl gökten 3 elma düşmüş, hepsi de bu memleketin velinimetine saygısız, oportünist, kazık atmayı marifet sayan esnaflarına ve tecavüzü sürekli gündemde tutup büyük bir toplumsal acı haline getiren sapık orçolara girsin :P

tl;dr
- fikir iyi, uygulama vulgar.
- reklamda tonalite bazen mesajın önüne geçer, bu o durumlardan biri.
- reklamcı bunu öngörmeliydi, müşterisini riske atmamalıydı.
- imho kopan fırtına gereğini aşıyor.

böyleyken böyle...
ema sektörden bildirdi.
yigünner.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...