Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Warhammer


Sorieno

Öne çıkan mesajlar

Rome'u aldım geçen. İlk savaşta %15 kazanma ihtimali gösterirken kampın yan kapısından çıkardığım okçularla kampın kapısına yığılan düşmanı arkadan oklayarak yendim. Dönüp bakmadılar bile.

Sonra bir de deniz savaşı görüp tiksindim. Hemen iade, neyse ki 2.5 saate laf etmediler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Asteroth said:

Tabii ki normal zorluk seviyesi. Total War ve Civilization'in en buyuk kusuru, zorluk seviyesiyle AI'in karar verme ve uygulama mekanizmasini gelistirmektense, ekstra materyal bonus verip, oyuncuya verilen income/diplomacy/upkeep penalty'lerini arttirmasi.



Eğer bir kusur varsa bu genel olarak strateji türünün kusuru olabilir, çünkü hemen hemen bütün strateji oyunlarında zorluğu arttırmak yapay zekaya bonuslar, oyuncuya ise maluslar gelmesime sebep olur. Yapay zekanın saldırganlık haricindeki davranışlarında bir değişiklik olmaz.

Total War oyunlarını normal zorlukta oynamayı, strateji oyunlarına yeni başlayanlar hariç, kimseye tavsiye etmem.


Abi yalniz benim Total War : Warhammer'la alakali hicbir sikayetim difficulty setting'le alakali degil. Soruldu diye yazdim sadece, yoksa Total War'dan oyle adapte olabilen gelismis bir AI beklemiyorum. Gecmiste Hard-Very Hard oynamis olmama ragmen artik vakit kaybi gibi geliyor. AI'a strategic map'te baslangic bonusu, savaslarda savunma/moral bok pusur bonusu vermek istersem ilk 30 turn hicbir sey yapmadan next'e basar, Tier 2 unitelerden uzerini cikarmadan bitiririm, ayni kapiya cikar. Aptalca bir zorluk sagliyor oyun yani, bana cekici gelmiyor artik o yuzden.

Benim bu oyunla sorunum su, haritada hareket edebilen tek askeri kuvvet, basinda Lord olan ordu. Yeni Lord aldigin anda hayvani bir upkeep penalty veriyor BUTUN unitelerine, o yuzden ya turtle yapacaksin basta, ya da uber agresif olacaksin. Takviye kuvvet gonderemedigin gibi, sehre garrison da koyamiyorsun, ne kadar gelistirdiysen, hangi binayi yaptiysan savunmasi o kadar sehrin. Ordularin stance'lari guzel fikir olsa da, "Yildirim Savas" diye bir sey kesinlikle yok (Lightning Strike gibi oyun kiran bir skill olmasina ragmen) Sehri kusatmasi ayri dert, hadi ayni turn aldin diyelim, sack o turn'u yiyor, next turn deyip bir de raze var, 2. turn de gitti, 3. turn gelince nihayet tekrar harekete gecebiliyorsun. E simdi bu mekanizmalari sen bir araya getirince;

- Sehre secip istedigin garrison'i koyamiyorsun (recruit'ten bahsediyorum)
- Ordular sehre garrison olarak birakilamayacak kadar pahali
- Ordularin hareketi inanilmaz hantal, strategic map'te bir sehirden baskasina gitmek cok uzun suruyor

Bayagi bildigin next turn next turn, autoresolve, camp, next turn next turn'e donuyor bu sefer oyun. Bir yandan da "Insallah birisi akillilik edip baskentime gizliden ordu gondermez' diyorsun, cunku en yakindaki orduyu geriye gondermek 6 turn. Ikinci oyunda Vortex-buyu geyigine LAK diye ulkenin gobeginde spawn olan ve hedefe giderken aldigi butun sehirleri yikan Chaos ordularini getirerek de, yine muthis salakca bir mekanizmasini daha da salakca hale getirmeyi basarmislar.

Yine 2. oyunda hero'larin falan level almasi, onlari giydirmek kusatmak, skill secmek vs. bir yerden sonra o kadar angarya oluyor ki (normalde bu da sahane fikir mesela, rpg'nin her zaman yanindayiz) oyunun bir yerden sonra bayagi bayagi sIkIcI oldugunu farkedip sinirle cikiyorum. Shogun'da ne guzeldi agent'lar, level aldirayim da biraz daha efektif kullanayim diye yolunu gozlerdik, burada haritanin kosesinde unuttugun hero 2 turn'de bir level aldi, hadi skill ver diye beni darliyor oyun adeta.

Inanilmaz guzel paketlenmis ama cok hantal ve hic iyi dusunulmemis bir Total War oyunu bence. Yazarken yine sinirlendim kendi kendime ya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Asteroth said:


Abi yalniz benim Total War : Warhammer'la alakali hicbir sikayetim difficulty setting'le alakali degil. Soruldu diye yazdim sadece, yoksa Total War'dan oyle adapte olabilen gelismis bir AI beklemiyorum. Gecmiste Hard-Very Hard oynamis olmama ragmen artik vakit kaybi gibi geliyor. AI'a strategic map'te baslangic bonusu, savaslarda savunma/moral bok pusur bonusu vermek istersem ilk 30 turn hicbir sey yapmadan next'e basar, Tier 2 unitelerden uzerini cikarmadan bitiririm, ayni kapiya cikar. Aptalca bir zorluk sagliyor oyun yani, bana cekici gelmiyor artik o yuzden.



şikayetlerini çözebilir, ikinci oyunun son halinin strateji haritası zorluk ayarı oldukça tatmin edici

taktik zorluk: normal, stratejik zorluk: v.hard bence işine yarayacak bir ayar

birde ayrıca tam olarak sorunu anlamadım, oynadığın oyunların çok kolay olduğu konusunda şikayet ediyorsun ama zorluk olsun diye havadan gelen bonuslar olmasın istiyorsun. üsteki ayar bu bakımdan işine yarar, zira zevk için oynadığım oyunlarda bu şekilde oynuyorum.

yapay zekan elindeki şehirlerin ve onların sağladığı ekonomik yapının imkan verdiği kadar ve ortalama bir oyuncunun ulaşacağı bir sürede ne çeşitlilikte kalabalıklık ta ordu yapabiliyorsa o kadar ordu yapıyor.

misal kislev, kaos ile oynarken, ilk başlangıç ordusu ve imkanlarında abartı bir durum yok, biraz zaman geçtikten sonra ikinci ordu ve hala yıkmadıysan 3 ordusu olabiliyor ve bunlar en iyisi tier3 adamlar şeklinde oluyor ama devamlı taciz ettiğin bir kislev hippogrifiler steam tanklar falan çoşup 2x20 lik ordular kuramıyor...

son oynadığım oyunda bu şekilde oldu, ama mesela meydanı boş bulan vampirler aradan kuzeye son seviye 4-5 adamlık ordular ile gelebiliyor

said:
Benim bu oyunla sorunum su, haritada hareket edebilen tek askeri kuvvet, basinda Lord olan ordu. Yeni Lord aldigin anda hayvani bir upkeep penalty veriyor BUTUN unitelerine, o yuzden ya turtle yapacaksin basta, ya da uber agresif olacaksin. Takviye kuvvet gonderemedigin gibi, sehre garrison da koyamiyorsun, ne kadar gelistirdiysen, hangi binayi yaptiysan savunmasi o kadar sehrin. Ordularin stance'lari guzel fikir olsa da, "Yildirim Savas" diye bir sey kesinlikle yok (Lightning Strike gibi oyun kiran bir skill olmasina ragmen) Sehri kusatmasi ayri dert, hadi ayni turn aldin diyelim, sack o turn'u yiyor, next turn deyip bir de raze var, 2. turn de gitti, 3. turn gelince nihayet tekrar harekete gecebiliyorsun. E simdi bu mekanizmalari sen bir araya getirince;


sadece lordlu orduların hareket ve saldırı yapması bence olumlu bir durum

ve zaten warhammerın doğası gereği öyle olması gereken bir durum ki oyunun ana felsefesi başında lordların olduğu orduların bir biri ile savaşması

oyuna yabancı olduğun için takviye kısmı biraz sıkıntılı gelmiş olabilir ama yine aynı şekilde en rafine ve en gerçekçi düzen bence bu şekilde sağlanmış bütün seride yani düşmanı yeniyorsun ve ordusunu geri atıp işgale başlıyorsun, yine aynı şekilde sen kaybedince veye pyric zafer aldığın zaman bunun cezasını çekiyorsun

aslında hasarlı ordu, 1-2 turn içinde eski seviyesinde geliyor eğer son seviye adamları kaybetmediysen, -ve otomatik savaş çok asker kaybettir bu arada- tamam bu durum belki biraz dinamik oynanışı törpülüyor olabilir ama takviye askerleri yürütmek yine aynı şekilde vaktini alacak bir durum zira diyelim dark elf olarak uthana sefer yaptın ve blackguard birimleri kaybettin, bunu nargaraoth(?) dan yaya olarak getirmek, kamp kurup beklemenden daha kısa sürmeyecek, veya ordumun yanında gezdirim dersen pek mantıklı bir dinamik değil bence

diğer taraftan, dark elfler ile kara mavna marifeti ile çok rahat mobil asker yapabiliyorsun ayrıca

said:
- Sehre secip istedigin garrison'i koyamiyorsun (recruit'ten bahsediyorum)
- Ordular sehre garrison olarak birakilamayacak kadar pahali
- Ordularin hareketi inanilmaz hantal, strategic map'te bir sehirden baskasina gitmek cok uzun suruyor


bu garnizon ve şehir savunma işini başta bende çok yadırgadım ama zamanla oyuna alışınca ve doğru binaları yapınca, şehir veya kasaba 20lik kaos spamw ordularını bir yenip veya ağır zaiyat verdirebiliyorsun, hatta hatta wood elflerin karakol garnizonu ile 4-5 turn şehri tutmuşluğum var pislik yaparak :)

o kadar pahalı değil aslında, cüceler ile 20 ye yakın birimli ordu ile güneye inerken, kuzey sınır kasabasına 5-6 birimlik lord koyabiliyorsun ki, yukarıda dediğim gibi, 20 lik ork ordusunu rahat durduruyorsun.

ordular o kadar hantal değil ve şehirler arası o kadar uzun sürmüyor, bu tamamen haritanın yeri ile alakalı

kahramanlar kısmı bütün diğer oyunlardan daha efektif aslında bu oyunda shogunda yaptığın ama burada yapamadıkları bir şey yok fazlası var.

tabi günün sonunda zevk meselesi, warhammerlar sonrası nostaji olsun diye shogun2, rome2 son dlc lerini falan oynayayım dedim ama yok, senin dediğin angaryaların hası aslın orada var, hele fall of samurai nin 1-2 gelen gemileri ayrıca bir sinir bozma nedeni

ha zamanında çok büyük zevkle oynadığım oyunlar ama yok artık o kadar angaryaya gerek yok diye düşünüyorum warhammer oyunları oldukça rafine oyunlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

https://www.totalwar.com/blog/total-war-warhammer-ii-the-aye-aye-patch

Lahmian Forbidden Dark Arts

Vigour loss reduction: Medium (all armies)
Upkeep: 50% for all Heroes (all characters)
Campaign line of sight (subsequent turn): +150% (all characters)
Von Carstein Forbidden Dark Arts

Casualty replenishment rate: 20% (all armies)
Public order: +5 (all provinces)
Gain access to Sylvanian Crossbowmen
Gain access to Sylvanian Handgunners
Blood Dragon Forbidden Dark Arts

Immune to Untainted attrition (all armies)
Weapon strength: +10% for cavalry units (all armies)
Unit experience: +100 for all units (all armies)
Necrarch Forbidden Dark Arts

Winds of Magic starting amount: +20 (all armies)
Research rate: +25%
Upkeep: -10% for all units (all armies)
Strigoi Forbidden Dark Arts

Public Order: -60% penalty due to presence or lack of corruption (all provinces)
Ambush success chance: +20% (all armies)
Vampiric corruption: +5 (all provinces)


Yine bir FLC, yine üzgün ilaçlı oyuncular:( 1 yıl bekledim ben ilaçlısı çıkacak diye!!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

güzel şeyler bunlar, adamlar roma 2 den itibaren ürünlerinin arkasında duruyor, yeni içerik çıkartıyorlar (tu)

ama ilginç olarak bu açıklamadan 2-3 gün önce kardeşimle "bretonyanın doğal düşmanı yok çok kolay oluyor, yok baya düşmanı var" diye konuşurken, olması gerektiği gibi Heinrich Kemmler i oralara musallat etmişler :)

https://content.totalwar.com/total-war/com.totalwar.www/wp-content/uploads/2018/10/17142452/Lokhir_Fellheart_Battle.png
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lokhir Fellheart
https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/835671/extras/Lokhir_Fellheart_GIF.gif?t=1539784858
https://vignette.wikia.nocookie.net/warhammerfb/images/e/e0/Lokhir_2.jpg/revision/latest?cb=20160912132508
http://www.coolminiornot.com/pics/pics14/img4acf826119995.jpg


https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/512OX8Zx2EL._SX466_.jpg

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben bu oyunla problemimin ne oldugunu netlestirdim biraz, bu oyun Total War degil. Bu oyun bayagi Heroes of Might & Magic, Disciples & Total War corbasi.

Ayrica oyunun fiyati kadar DLC cikarip, arada findik fistigi bedavaya verince oyunun degil, oyuncunun arkasinda durmus oluyorlar biraz. Yunovvadamin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Asteroth said:

Ben bu oyunla problemimin ne oldugunu netlestirdim biraz, bu oyun Total War degil. Bu oyun bayagi Heroes of Might & Magic, Disciples & Total War corbasi.

Ayrica oyunun fiyati kadar DLC cikarip, arada findik fistigi bedavaya verince oyunun degil, oyuncunun arkasinda durmus oluyorlar biraz. Yunovvadamin.


Heroesla falan ne alakası var abi. Altı üstü iki tane fazladan büyü hotkeyi var. Yirmi çeşit farklı tshirtlü mızraklı yerine doğru dürüst ünite çeşitliliği sunduğu için farklı geliyordur. Yoksa skill silah vs. seçme önceki oyunlarda da var.

Dlc işine niye takılındığını da oldum olası çözemedim hiç. Adam dlc satıyor diye oyunu 2 senedir beleş şeyler ekleyip duruyor işte. Dlcyi almayınca bile yeni ırk haritaya yine rakip olarak ekleniyorlar zaten. En ufak bir kayıp yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

oyun fiyatına dlc sattıklarını görmedim ama adamların her dlc si, eskin ek görev paketleri gibi oyununa eklentileri fazla

diğer taraftan, str. haritasında yürüyen figürler ve kaleler vs üzerinden gidersek zaten bütün totalwarlar heroes kolonu


Ya Feamer, olayi kisisellestirmeyeyim diyorum da senin bu "Bence o aslinda boyle" ve "Ben oyle bir sey gormedim" argumanlarin beni bitiriyor. Gecen sayfalarda da yapmistin, simdi ugrasamayacagim bulayim diye, yine yapiyorsun.

https://i.imgur.com/fdGLj8f.jpg

Boyle DLC politikasi olmaz. Oyuna tam fiyat odetip, sonra "Aa bak biz oyunun arkasindayiz, icerik uretiyoruz" deyip bir oyun parasi daha odetemezsin. MMO degilsin subscription parasi gibi sana surekli para vereyim, guclu bir multiplayer community'n yok, olamaz da bu berbat mekaniklerle zaten. Update diye getirdigin sey, yeni oynanabilen irk ve ona uygun harita eklentisi.

Bu para konusunu neden bu kadar dillendiriyorsun dersen, tamamen adamlarin oyun yapimciligina yaklasimiyla alakali bir tepki benimkisi. 3 tane birbirinin ayni oyun cikartip, bu oyunlarin hepsine bir ton parali irk DLC'si ekleyip, ustune de Total War ismini yapistirip enayi silkeliyorlar resmen. O yuzden diyorum bu oyun Total War degil diye.

Heroes veya Disciples'taki benzer ana unsur, az sayida ama surekli gelisen&guclenen, basinda giydirip kusandirip customize edebildigimiz op lordu olan, strateji haritasinda kah harabe arastirip, kah hazine buldugumuz, ana hedefi dusman sehirlerini yok etmek/ele gecirmek olan oyunlar olmasi. Sonsuz tane en iyi unitelerle dolu full stack ordu yapmiyorsun yani, 3-5 tane oluyor en fazla, onlarla yuruyorsun.

Total War denince benim aklima uc oyun geliyor temel mekanizmalar olarak MTW2-Empire-Shogun 2. Generaller yerine gore ordu veya sehirlerde muthis onemli olsa da, olmasa da oluyordu mesela. Yaslanip oluyorlardi bazen, surekli bir rotasyon vardi. Veya ozellikle yeni alinan sehirlere garrison birakmak gereklilikti. Bazen ana ordun vakit kaybetmesin diye sehri aldiktan hemen sonra harekete devam eder, diger sehirlerden cikardigin 4-6 unitelik kuvvetleri yeni aldigin sehre garrison'a gonderirdin. Ordularin hareket kabiliyetleri, en dusuk movement speed'e sahip unitesi kadardi, stratejik haritada bunu kullanmanin pratik etkilerini gorebiliyordun. Cavalry ordusu kurup onden gonderip, artillery ve infantry
yi ayriyeten arkadan gonderebiliyordun. Denizden kuvvet gondermek BAYAGI hizliydi ama koruma da gerektirdiginden ciddi maliyetti vs. vs.

Bu oyunda bunlarin tamami farkli. Degisiklige de kapali degilim, su oyunu sevmeyi O KADAR istiyorum ki anlatamam ama getirdikleri yeniliklerin cogu ya istedikleri amaca hizmet etmiyor ya da komple bozuk. Oyunu hem Total War olmaktan cikarmislar, hem de bozmuslar.

Ilk mesajlarimda da yazmistim, al sana somut ornek yani:

* Chaos tamamen yurumek uzerine tasarlanmis. Tek orduyla basliyorsun. Lord cikarmak inanilmaz kulfet, cikardigin anda BUTUN unitelerinin upkeep'i artiyor (halihazirdaki ordun + yeni kuracagin ordun). 50 tur falan tek uniteyle next turn + autoresolve diyorsun.

* Ekonomi diye bir sey yok, tamamen sehir yakip sonra yikmaya yonelik. Sehri kusattin, o turn aldin diyelim -siege'e hic girmiyorum- sack ettiginde (para lazim), o turn'u yedin. Bir sonraki turn yine saldirdin, raze dedin (growth lazim), 2. turn gecti. 3. turn tekrar hareket edebiliyorsun. Surekli bunu tekrarliyorsun campaign boyunca. Ilk 50 turn tek lord'la. Sonra belki 2 lord'la. Mid-Game'de 3 lord'la. Cok da keyifli bir fikir Horde fikri ama o kadar hantal ki oyun boyle oynuyorsun savaslari --> -.-

* Chaos'a renk olarak Norsca kabilelerini eklemisler. Bunlari once awaken ediyorsun, ally oluyorlar. Savas acip, yenip, subjugate etmen gerekiyor ki vassal olsun. Bunu yaptigin anda zaten diplomatic penalty'yi yiyorsun baba gibi. Ha Chaos'um zaten, herkesle savasacagim, dogru ama bir sonraki ve ondan sonraki Norsca kabilelerinde vassal'im benden nefret ediyor artik. Sonuc olarak da sacma sapan herhangi bir faction bana savas actigi anda katilmiyor vassal'im ve bana dusman oluyor (hepsi bu arada). E olm ne diye koydunuz ki siz bunu oyuna o zaman yani? 70 turn ben ugrasacagim Kuzey'i birlestirecegim diye, 71. turn'de butun kuzey -vassal haliyle- bana savas acacak?

Cok basit 3 madde sana, Chaos'un ozeti. 8.79 Cad, oyunumuzun arkasindayiz, content uretiyoruz. Yersen. Yemezsen problem degil, parasini verip aldigin oyunun icinde, bilgisayarina yuklu o almadigin content'in kontrolu ama kullanamiyorsun. Sana karsi oynuyorlar ama, yemesen bile tadi ayniymis gibi yapabilirsin.

Empire ve Shogun 2'de super sinir bozucu ama cok da zevkli olabilen deniz savasini koymamislar, koymayi da dusunmuyorlarmis. Dark Elf'ten de vereyim daha once yazdigim somut ornegi, havada kalmasin.

* Black Ark yapiyorsun, Lord sayiliyor. Upkeep penalty'yi yedin yine guzelce. Yalniz soyle bir sey var ki, Black Ark'la kiyi sehri bile olsa saldiramiyorsun normal Lord gibi. Hadi orduyu diger kitalara tasiyayim desen, Lord'un binemiyor bu sefer, onde Black Ark, arkada teknede Lord'la haritada geziyorsun. E o zaman Black Ark'a ne gerek var.

* Black Ark "Global Recruit"e bir alternatif olarak guzel dusunulmus ama tamamen korumasiz oldugundan ya surekli micromanage edeceksin, ya da onu da full stack tutacaksin. Deniz savasi autoresolve olan oyunda, sehre de saldiramayacak bir deniz ordusu yapip, onun da upkeep'ini yukleneceksin yani. Oyun resmen "Bak ne guzel oyuncaklar ama oynayamazsin ciss" diye yapilmis.

Neyse, oynadigim kadariyla o kadar soguttu ki beni oyun, guzelim dinazorlari deneyemedim, ona yanarim. Dinazorlu ve Chaos Giant'a kafa atan cuceli Total War'un hakki bu oyun olmamaliydi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öyle yazıyorum çünkü, kibarlık olsun diye :)

önceki sayfalarda uzun uzun konuşmuştuk bu konuyu. parasına veya sayısına değil ürünün içeriğine bakman lazım yargılamak için. baktın mı?

bu oyun diğer totalwar oyunları gibi, alman, fransız, italyan, ingliz falan diye gidip, birimlerin sadece renginin değiştiği bir oyun değil.

aynı şekilde oyun içi ırkların arasındaki fark, haritada nerede başladıklarından ibarette değil.

hal böyle olunca bütün official warhammer ırklarını koyalım oyunu öyle çıkartalım fiyatı da 70-100 dolar olsun diyen bir babayiğidin olacağını düşünmüyorum ben. zaten hem ekonomik olarak hem emek olarak böyle bir şeyinde zaten realist bir talep olduğunu düşünmüyorum.

ssi zamanında beri çıkan warhammer temalı oyunlara baktığımız zaman onların bile 2-3 ordu arasında kalan oyunlar olduğunu görüyoruz ki onlar bile pikselden ve metin bilgisinden ibaret farklar olmasına rağmen. bu döngüyü kıran iki seri oldu, totalwar ve dawn of war.

daw of war bile çoğu orduyu oyuna katması 3 mü, 4 mü ek paket sonrasında oldu ancak. ikinci oyunlarına çoğunu eklemediler bile. üstelik o oyunda, mesela eldar ile imperium arasında ana mekanikleri aynı kalmak kaydı ile çok az bir fark vardı oynanış açısından...

mesela güncel çıkan bir 40k oyunu gladius, 4 tane medeniyet var, oynanış olarak ana hatları aynı, oyun tekrar oynama açısından yetersiz ve diğer irkları ekleyecez diye bir projelerinin de olduğunu duymadım. mesela ben eldar oynamak istiyorum ama plan yapan adam oyuna koymamış ki, eski panzer general klonu olan rites of war hariç eldar oynamana imkan veren bir oyunda yok bildiğim kadarı ile dawn of war hariç ama oda pek sayılmaz. dlc de olsa talebi az olan elf/eldar birimleri olsun istiyorum ben

bu seride adamların hakkını vermek lazım ki öyle bir şey yapmadılar, ilk tw:w aldığın zaman insanlar, orklar, cüceler ve vampirler ile oynayabiliyorsun, pre order yaptıysan chaos ile oynayabiliyordum.

klasik total war olarak bakarsak oldukça az medeniyet var denebilir, zira r2 hariç, ilk shogundan beri her oyunda oynadığım ülke sayısı 5 i geçmemiştir. mori ve shizimatsu oyna, biraz tekadaya bak atları iyiymiş, biraz oyna, bak bir numarası yokmuş at işinin de oyunu yarım bırak, diğer fraksiyonlar ilgini çekmesin çünkü aynısının lacivertti olsunlar vs. medieval aynı, ya biraz ingilizmi oynasam longbow yaparım, biraz oynadıktan sonra, german açayım en iyisi gotik knight yaparım falan filan diye giden kısır oyunlar sundu hep. r2 bu zinciri baya kırdı, celt medeniyeti ile oynamak ile germenler arasında farkları baya belirgin hale getirmişlerdi...

ama bu oyunda bu tamamen farklı bir yapıda karşına çıkıyor. orklar ile oyuna başladığın zaman sana, "fransada kontrol ettiğin yeşil pantalonlu tipler" intibası uyandırmıyor, medeniyet binaları farkı iki üç tanrı binası ve sur tipinden ibaret olmuyor, ekonomi mekaniklerine kadar tamamen farklı bir yapı sunuyor oyuna orklar ile başlaman.

taktik kısmı yazmama gerek alsında, her ırkın kendine has güç ve tipte ve mekanikleri olan orduları var.

oyun bu şekilde ilerlediği için, 20-30tl verip aldığın bir ırk dlc si sana, eğer ilgini çekiyorsa, tamamen farklı deneyimler sağladığı için aslında farklı bir oyun almış oluyorsun zira tomb king ile oyuna başladığın zaman tamamen farklı bir oyun oynuyormuş hissini alıyor olman lazım, alamıyorsan zaten oyun sana göre bir oyun değildir demek gerekir.

said:
Heroes veya Disciples'taki benzer ana unsur, az sayida ama surekli gelisen&guclenen, basinda giydirip kusandirip customize edebildigimiz op lordu olan, strateji haritasinda kah harabe arastirip, kah hazine buldugumuz, ana hedefi dusman sehirlerini yok etmek/ele gecirmek olan oyunlar olmasi. Sonsuz tane en iyi unitelerle dolu full stack ordu yapmiyorsun yani, 3-5 tane oluyor en fazla, onlarla yuruyorsun.


iyide bunun böyle olmadığını sana düşündüren neydi oyu almaya kara verdiğin zaman? böyle bir şeyle karşılaşınca niye şaşırdın?

zira "warhammer isteruk" diye bağıranların istediği tam olarak böyle bir şeydi. dark omenden beri devam eden warhamme fantasy oyunların, ve paralel giden 40k oyunları tamda bu şekilde yapıla gelmiş şeyler.

diğer taraftan zaten bütün totalwarlar aynı şekilde ilerliyordu, araya enteresanlık olsun diye ekledikleri şeyleri çıkartırsan, ordunla bir yerlere gidip bir şeyler yapa geliyorsun zaten bütün oyunlarda

o yüzden bu eleştiri başlığı ile empati kuramıyoruz, tam olarak rahatsızlık ne onuda kimse anlamıyor.

hiç bir oyunda sonsuz tane en iyi askerlerden oluşan ordular kuramıyorsun ki?

600 saat r2 oynadım, 170 saat attila var, 572 saat warhamer, 662 saat -ki yeni dlc ile 700 e çıkar- w2 oynayışım var, diğer önceki steam önecesi oyunlar yok

bırak en iyi askerlerden oluşan sonsuz orduyu, r2 "iyi" askerlerden oluşan 2. 3. ordu yapmak bile kolay bir şey değildi ama, en son high elves oyunumda 4 ana lorda ejderhalı falan üst seviye birimli ordu, ek olarak 3 tane yancı orduya saldırıda iş yapacak kaliteli orduların aynı ayna kullandım, bütün binaları yaptım ve hazine artıda ilerliyor, bu 200-250 turn civarı, son cüce oyununda 150 turn civarı, 1 ana ordu, 3 yancı sağlam ordu ile oynadım, son kaos oyununda 3 ana lorda seçilmişli ordular yaptım vs. vs. yan, bu eleştiride bek gerçekçi değil.

bir şeyleri yanlış yapıyor olman lazım zira oyun bu konuda çok kısıtlayıcı olmuyor.

ek olarak durmadan otomatik savaş yaparsan ordular çok fazla birim kaybediyor, ana savaşları senin kontrol etmen lazım

said:
Total War denince benim aklima uc oyun geliyor temel mekanizmalar olarak MTW2-Empire-Shogun 2. Generaller yerine gore ordu veya sehirlerde muthis onemli olsa da, olmasa da oluyordu mesela. Yaslanip oluyorlardi bazen, surekli bir rotasyon vardi. Veya ozellikle yeni alinan sehirlere garrison birakmak gereklilikti. Bazen ana ordun vakit kaybetmesin diye sehri aldiktan hemen sonra harekete devam eder, diger sehirlerden cikardigin 4-6 unitelik kuvvetleri yeni aldigin sehre garrison'a gonderirdin. Ordularin hareket kabiliyetleri, en dusuk movement speed'e sahip unitesi kadardi, stratejik haritada bunu kullanmanin pratik etkilerini gorebiliyordun. Cavalry ordusu kurup onden gonderip, artillery ve infantry
yi ayriyeten arkadan gonderebiliyordun. Denizden kuvvet gondermek BAYAGI hizliydi ama koruma da gerektirdiginden ciddi maliyetti vs. vs.

Bu oyunda bunlarin tamami farkli. Degisiklige de kapali degilim, su oyunu sevmeyi O KADAR istiyorum ki anlatamam ama getirdikleri yeniliklerin cogu ya istedikleri amaca hizmet etmiyor ya da komple bozuk. Oyunu hem Total War olmaktan cikarmislar, hem de bozmuslar.


yine bu eleştiriler ile empati yapılamıyor çünkü bu oyunda yine bunları yapabiliyorsun. sadece birim hızları, ordu hızını etkilemiyor olabilir zira ince ince onu analiz etmedim ama sinir bozucu işler yapıyor ai...

diğer taraftan, bu oyunun warhammer olduğunu bilmek ve onun bilincinde olarak önceki tarihi oyunların deneyimlerini aramamak lazım, mesela ben 20 birim atlı okçu ile ilerlemek istiyorum, bütün tw oyunlarında bunu yaptım ama warhammer mekanikleri buna izin vermiyor diye oyunumu eleştireyim? pek mantıklı bir düşünce değil.

bunun dışında ilk aldığın şehirde yine asker tutman lazım, yine garnizon koyabilirsin vs. vs. o eleştirilerin çoğunu zaten yapabiliyorsun oyunda.

mesela, vlad ile başladığım zaman ilk turn den itibaren isebelayıda yanına alıyorum, iki ordu ile oynuyorum, para biraz buhar oluyor ama 30 birim adam bakacak kadar ve bina yapacak kadar gelirin oluyor, olmuyor değil, üstelik vlad fakir bir bölgede başlamasına rağmen

said:
* Chaos tamamen yurumek uzerine tasarlanmis. Tek orduyla basliyorsun. Lord cikarmak inanilmaz kulfet, cikardigin anda BUTUN unitelerinin upkeep'i artiyor (halihazirdaki ordun + yeni kuracagin ordun). 50 tur falan tek uniteyle next turn + autoresolve diyorsun.


iyide adamların amacı o, yürümek ve bütün dünyayı yok etmek. bir warhammer oyununda chaos varsa ondan medeniyet kurmasını beklemek olmaz zaten. o ırkla oynayan kişi de buna göre oynaması gerek.

ikinci lord genel olarak unkeep artırıyor ve 400-600 birim kadar kendi bakım masrafı olabilir ama bunlar o kadar da dert edilecek şeyler değiller pek, zira ortalama bir şehir yağmalamak 10.000 ile 30.000 arası bir getiri sağlıyor peşin olarak. ayrıca birimlerin bakımını ucuzlatan binaları yapmak lazım, onları yapınca ortanca savaşçının bakım masrafı 20 birim falan oluyordu galiba.

şehri yıkınca beklemek o kadar da kötü bir şey değil zira horde büyümesi için biraz kamp kurup beklemek faydalı, devamlı devamlı durmadan yürümek zaten daha yapay bir his verirdi adama, ayrıca zaten kolay veya normal zorluk oynamak sana böyle hisetiriyor orası ayrı ama ismi kaos olan bir yapıdan başka bir şey beklememek lazım,

norsca kabilelerini kafaya pek takmamak lazım, bırak kendi hallerinde takılsınlar sana daha fazla faydaları var, zaten senin savaştığın herkes onlarında doğal düşmanı olduğu için eninde sonunda saldıracaklar...

uyanmış kabilenin mantığı daha çok, yancı orduların takılacağı veya hasarlı orduların dinleneceği başlangıç için güvenli liman görecek bir alan yaratmak., güneye falan indiğin zaman zaten sana bir fayda sağlamazlar. aksi olarak kendi halinde takılan kuzey kabileleri, güneye devamlı sefer yaptıkları için senin üstündeki baskıyı baya kırıyor ama yağma alanını da talan ediyor ayrı

said:
Cok basit 3 madde sana, Chaos'un ozeti. 8.79 Cad, oyunumuzun arkasindayiz, content uretiyoruz. Yersen. Yemezsen problem degil, parasini verip aldigin oyunun icinde, bilgisayarina yuklu o almadigin content'in kontrolu ama kullanamiyorsun. Sana karsi oynuyorlar ama, yemesen bile tadi ayniymis gibi yapabilirsin.


yine anlamsız bir eleştiri. content üretme falan değil bu. insanlar ismi warhammer olan bir oyunda niye bütün ırkların olması gerektiğini düşünüyorlar onu anlamıyor. bu beklentiye insanlı iten nedir mesela? cüce ordusu maketi aldığın zaman -kaç para oldu şimdi? 600 dolar olsun- sana yanında diğer ırkları da vermiyorlar. oldukça saçma bir fikir zira oyun piyasasında zaten böyle bir örnekte yok, paradox oyunlarında bile piksel ve metinden oluşan farkları adamlar oyuna eklemeden sonradan satıyorlar senelerdir, civilization misal, civ2 hariç hangi oyunda bütün medeniyetleri seçerek oyuna başlayabiliyordun? çoğunu adamlar para ile bile satmadı, yine satmıyor...

black ark kısmı oldukça havada kalmış ona katılıyorum...

son olarak,

oyuna buluna her ırk, sana farklı oynanış dinamikleri sunuyor, iki cinsi ile oynadım beğenmedim denecek bir oyun değil, unkeep e kafayı takacak bir oyun hiç değil zira para sıkıntısı çekmiyor olman lazım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya zaten adamlar oyunu pahalı da satmıyor,

Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War mesela 61 tl şuan
Reinforcement Pack dlc çıkarmış, içinde landrider gibi sm marka biriminde olduğu 4 tane -dört- birim için 10,50 tl istiyor :)

ama, Curse of the Vampire Coast gibi yeni bir oyun sayılabilecek tamen farklı bir ırk için adamlar 26,10 tl istiyorlar şu


cidden oyun piyasasına göre yapılmamış bir çakallık bu yaptıkları :)
Rise of the Tomb Kings 30tl misal

warhammer 2 149 tl

ama

Battlefleet Gothic: Armada 2 gibi harcanan emek açısında dengi olamayacak bir oyunda 140tl, pre order indirmi ile 126tl

Warhammer 40,000: Armageddon gibi "antika" bir oyun 59tl şu an, 108 saat oynammışım, dlc leri meh şeyler bile değil ama 10tl

Warhammer 40,000: Sanctus Reach 49 tl

ama

Sons of Cadia dlc sini 25 tl ye satıyorlar

ama ama

Total War: WARHAMMER II - Rise of the Tomb Kings için 29TL istiyor

piyasa fiyat politikaları bu şekilde olduğu halde adamların yaptığı bir dlc diğerlerinin 60-100 tl arası sattığı oyunun kendisi kadar içerik sunarken -tamamen 3d olarak geniş haritalarda taktik savaşları saymıyorum- yersen diye adamları eleştirmek saçma

mantıklı ve vicdanlı bir iş değil

40,000: Armageddon gibi oyunların, (geçen mezarcı oyunu vardı 30tl istiyor adam :) ) 50-60 tl ye satıldığı yerde adamların ana oyuna 300 tlden fiyat açmaları gerekirken açmıyor adamlar...

bu ve bunun gibi bir çok nedenden adamları fiyat politikalarına bir şey diyemiyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi horde factionı seçersen yürümekten ibaret olacak tabi. Ekonomi diplomasi falan kasmak istersen high elf falan seçmen lazım. Horde oynarken hafif şehir de yapim falan dersen norsca en iyi tercih.

Chaos lordlarından biri tüm diplomasi ilişkilerine acayip eksi alıyordu. "Kaosun ittifakla ne işi olur ake" lordu. Diplomasi sorununun kaynağı da o olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...