Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Warhammer


Sorieno

Öne çıkan mesajlar

Ben bandwagon'a cok gec katildim bilgisayardan dolayi, daha yeni oynadim iki oyunu da. Hatta once ikincisini oynamaya basladim, Naggaroth'la artik campaign'i kazanacagim belli olana kadar oynayip yarida biraktim. Oyun o kadar bayik ki, "Belki ilki daha iyidir" dedim, Chaos'la 100 turn falan oynayip onu da biraktim.

Isin kotusu, cok da hevesle oynamaya basladim yani, iyi olmasini cok istedim oyunun. Unite cesitliligi sahane, Duz Mahmut-Kalkanli Mahmut-Buyuk kilicli Mahmut olayi olmasina ragmen o konuda cok iyi oyun. Hayatimda ilk kez bir Total War oyununda "Su savasi kaydedip izlesem mi sonra" dedirtecek kadar guzel izlemesi. Bina cesitliligi-Order/Corruption duzeni, ordularin farkli stance'lari falan hep guzel fikirler. Gel gor ki oyunun temel sorunlarinin yaninda, bunlarin hepsi fasafiso kaliyor.

Oyun haritada mobiliteyi ve esnekligi kilitleyip, campaign'i gidim gidim uzatmak uzerine kurulu. Basinda Lord olmayan takviye birlik kuramiyorsun, haritada sadece 20/20 ordularla gezmek zorundasin. Lord alayim desen, hayatimda gordugum en sacma upkeep sistemini getirmisler, early game'de tek orduyla oynamak zorunda kaliyorsun (ya da uber agresif olacaksin 2 ordu beslemek icin). Hadi "binalari/teknolojiyi/ekonomiyi gelistireyim, ust tier az sayida orduyla girisirim" diyorsun, 50 turn "next turn"e bastiktan sonra karsina ya minor settlement cikiyor (ki korumasiz salak koyu sack edip yikmak istersen 2 turn gomeceksin kafadan, 0 replenishment ve 0 hareket demek o ordu icin) ya da ai'in butun ordularini icine koyup 16 turn boyunca ne destek gonderecegi ne de sally out yapacagi major settlement (denedim, son turn'de, 5 kisilik unitelerle sally out yapiyorlar, muthis programlama)

Chaos oynayayim dedim, sehirlere bagli kalmayayim, gocebe gocebe yakip geceyim, yine ayni sorun, 1 turn sack icin, diger turn raze icin. 20/20'lik Legendary Lord'lu ordu, minor settlement'ta 3 tur harciyor ve baska unitem yok oyunda. Yeni Lord/Ordu cikaracak kadar turtle'lasam ayri keyifsiz, cikardigim ordularla autoresolve bash yapmak ayri keyifsiz. Imparatorlugun gobegine gelmisim tek orduyla, 100. turn'de gelen Chaos mini-boss abi disinda acik alanda bana saldiran olmadi, goren kacip sehre siginiyor.

Ha bunlarin disinda da bin turlu sey var sayabilecegim ama oynamayacagim oyun icin olu at dovmeye gerek yok. Total War oyunu sayamiyorum ben bu oyunu, benim bekledigimi hic vermedigi gibi, iyi bir oyun da oldugunu dusunmuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bazı noktalarda haklılık payı var ama öncelikle hangi zorluk?

oyun belirli bir eşikten sonra çok kolaylaşıyor orası doğru ama oyun şimdiye kadar yapılmış modlar dahil en dengeli ve end game imkanın sunan totalwar

said:
Chaos oynayayim dedim, sehirlere bagli kalmayayim, gocebe gocebe yakip geceyim, yine ayni sorun, 1 turn sack icin, diger turn raze icin. 20/20'lik Legendary Lord'lu ordu, minor settlement'ta 3 tur harciyor ve baska unitem yok oyunda. Yeni Lord/Ordu cikaracak kadar turtle'lasam ayri keyifsiz, cikardigim ordularla autoresolve bash yapmak ayri keyifsiz. Imparatorlugun gobegine gelmisim tek orduyla, 100. turn'de gelen Chaos mini-boss abi disinda acik alanda bana saldiran olmadi, goren kacip sehre siginiyor.


misal daha yeni oynadım chaos ile oradan biliyorum, very h zorluk seviyesinde, ana kaos ordusuyla oto oto savaşmak ve güneye inmek pek mümkün değil, hele ikinci ordu ile daha zor, çok kolay geliyorsa zorluğu artır veya zaten oyun en zorda ise sen kendi oynayışına zorluklar getir misal ben 3. güruh u yapana kadar kuzeyde takıldım, skaven ve nors kabilelerini imha ettim falan filan gibi ve baya sevkli bir oyun oldu benim açımdan.

çünkü oyunun albenisi bence taktik savaşlar ve bunu oldukça çeşitlendirmiş oldum, 3e1 gibi oranda savaşlar yapmak kaos için oldukça eğlenceli oluyor

lord olmadan str. haritasında dolaşamama bence olumlu bir gelişme, şehir sistemi yine öyle zira güncel örnekten gidersek britanya oyunda bunlarla uğraşmaktan oyun ana unsuru olan taktik savaş kısmını esgeçiyorsun ki zaten o oyunda savaşlar ayrıca bayık ya neyse

gibi gibi

ama şu da var, gerek kaos gerek dark elf olsun harita ilerlemesi bakımından oldukça çetrefilli yerler, ilk başlangıç için vampir, imparator, ork ve birada cüce oynamak daha mantıklı veya okçu ağırlıklı orduyu erken oyunda kumanda edebilenler için orman elfleri de güzel bir seçenek bence, veya benzer şekilde süvari ağırlıklı bretonları ...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tabii ki normal zorluk seviyesi. Total War ve Civilization'in en buyuk kusuru, zorluk seviyesiyle AI'in karar verme ve uygulama mekanizmasini gelistirmektense, ekstra materyal bonus verip, oyuncuya verilen income/diplomacy/upkeep penalty'lerini arttirmasi.

Zaten 2. lord'u aldigin anda BUTUN unitelerinin upkeep'i artiyor, zorluk seviyesini arttirip neden daha da fazla arttirayim ki? AI'in ekstra defans bonusu, income bonusu almasi benim oyun tecrubeme katki saglamiyor yani. Oyunu hantallastirdigini dusundugum atese korukle gitmemin manasi yok.

Madem kendi oyunuma zorluk getiriyorum, ornek vereyim. Chaos kabilelerini Awaken edip ally olarak yanina katabiliyorsun. Cok guzel, cok hos bir fikir. Yalniz bir de "subjugate" var, vassal'in oluyor direkt olarak. Bir de soyle bir nokta var, dusman elinden kurtarip awaken ettigin kabileyi vassal yapabilmek icin o turn ally'in olan adama saldirip yenmen gerekiyor. (Tabii istersen 150 turn iliskilerini iyilestirip, vassal olmayi da teklif edebilirsin ama bana pek mantikli gelmedi) Ally oldugun turn, kendi ally'ina savas acip yenmen gerekiyor yani vassal yapabilmek icin. Hadi neyse Chaos'uz, sagimiz solumuz belli olmaz, RP'yle kotaririz o diplomatic penalty'leri deyip sineye cekiyorsun. 40 turn boyunca senin korumanla semiren VASSAL'in, sana savas acan dusmana savas acmayi kabul etmiyor, otomatik olarak sana savas acmis oluyor ve ayni turn icerisinde dusmani kusatan orduna arkadan saldiriyor.

Aga bu nedir? Ben ne skime kasiyorum ki o zaman, yikip geceyim herkesi autoresolve'la? Ana kaos ordusuyla sunu yapmak bunu yapmak kismina hic girmeyelim bile, "savas" kismi da her zaman super parlak bir oyun olmadi Total War serisi. Yine bir ornek vereyim, Kholek var Chaos Lord'u, bu arkadas Mid Tier bir orduyu sololayabiliyor. Ward Save'le %90'a kadar cikiyor resistance, yanina ister sorcerer ver buff yapsin diye, ister atli ver, dusman rout'larken toplasinlar diye. Tek basina ordu yenebilen bir unite var oyunda. O yuzden guney kuzey farketmiyor pek.

Unitelerden bahsetmisken, hic baglilik hissettirmiyor uniteler bana, ozel karakterler disinda (Lord ve Agent'lar) herkes expendable. MTW2 oynarken altin chevron'lu askerler, hele de oyunun baslarinda degerliydi, o bonus kolay kolay kazanilmiyordu oyunda. Warhammer'da unite tierleri cok net cizgilerle ayrildigi gibi (Late game ordularinin tamamen en ust tier unitelerle dolu olmasi), ilk round'da sana verilen uniteyi altin chevron'a getirmen de pek bir sey ifade etmiyor, cunku global ve bina bonuslariyla 50. turda zaten full chevron cikartabiliyorsun o uniteyi.

Savas veya kusatma sonrasi yari gucune inmis uniteleri falan hiic sallamiyorum o yuzden, ekonomi bir kere duzene girdikten sonra sacma sapan bir income oluyor, basiyorum yenisini. Cunku reinforcement sistemi de sakat oyunun. Neden? Cunku Lord disinda ordu hareket ettiremiyorsun haritada da ondan. Friendly toprak bulacagim da, bulamasam da Camp stance'a gececegim de, 3 turn bekleyecegim de ordu gucune kavusacak, tekrar yuruyecegim. Adamlar shogun'a tren sistemi getirdiler el kadar Japonya'da ordu hareket ettirmek icin, burada kitayi yuruyerek geciyoruz.

Cok muzdaribim bu konudan gercekten, uzun zamandir ilk kez bir oyun yapimcisina bu kadar sinirlendim yani. Konfederasyon fikri de cok guzel mesela, fakat diplomasi konusunda gelebildigi en ust seviye "zorluk seviyesini arttirinca, diger ulkelerle diplomatik iliskin her turn dusuyor, o yuzden herkes bir noktada sana savas aciyor" olan Total War, tabii ki o konuyu da 5 yas mantigiyla cozmus. En son Dark Elf campaign'imde haritanin kuzeyinin yarisi benimdi, alt yarisi da Morathi'ydi. +500 mu ne aramizdaki iliskiler, benim 600k falan param var, 200k'sini bunlara versem kabul ediyorlar konfederasyonu. Yalniz soyle bir sey var ki, kabul ettigi anda butun uniteleri -> ordulari -> upkeep penalty'leri direkt sana biniyor. Ordularini disband etsen, bu sefer yeni elde ettigin HER YER savunmasiz, ustune bir de chaos corruption var, muhtemelen public order yerlerde oldugundan rebellion cikacak vs. Yani boyle oyunu oynarken ay sonunu getiremeyecek universite ogrencisi gibi sikinti basiyor, "Ya ben niye eziyet ediyorum kendime" deyip kapatiyorum.


Ozetle bok gibi oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Asteroth said:

Tabii ki normal zorluk seviyesi. Total War ve Civilization'in en buyuk kusuru, zorluk seviyesiyle AI'in karar verme ve uygulama mekanizmasini gelistirmektense, ekstra materyal bonus verip, oyuncuya verilen income/diplomacy/upkeep penalty'lerini arttirmasi.



Eğer bir kusur varsa bu genel olarak strateji türünün kusuru olabilir, çünkü hemen hemen bütün strateji oyunlarında zorluğu arttırmak yapay zekaya bonuslar, oyuncuya ise maluslar gelmesime sebep olur. Yapay zekanın saldırganlık haricindeki davranışlarında bir değişiklik olmaz.

Total War oyunlarını normal zorlukta oynamayı, strateji oyunlarına yeni başlayanlar hariç, kimseye tavsiye etmem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

diplomasi her totalwar oyununda olduğu burada da ismi ile alakasız olarak çalışıyor, pek bir mantık beklemeden "allahın hikmeti" diye oynamak lazım, zira tek şehir kalan efsanevi lordun ısrarla konfederasyona katılamama tavırları ile karşılaşınca insan sinir oluyor

unkeep işi gerçekten saçma aslında böyle gereksiz bir şey yapacaklarına, şehir nüfusları kadar asker yapabilme gibi bir dinamik ekleselerdi daha güzel olurdu.

fışkı gibi üreyen skaven ve goblin ordularının -diğer medeniyetlere karşı iş yapacak şekilde ayarlanmamış hali olarak- sayısına karşı, elflerin az, pahalı ama daha da güçlü birimleri gibi, 60 tane hoeth in 200 goblin mızrakçıya 10 adam kaybetmediği bir oyun...

böylece zaten o yapmak istedikleri denge daha da güzel ve mantıklı sağlanmış olurdu...

10100 tane goblinin var ama ne işe yarayacak, nıln kuşatmasında misal?

bunun dışında, oyunda zorluğu artırınca senin eksi değer, yapay zekanın da artı değer aldığı doğru ama oyunun son halinde bu durumu biraz daha "kullanıcı dostu" hale getirdiler. eskiden bir turnde yapılan son seviye 20 lik düşman ordularından 2-3 üçer üzerine atardı oyun yensen dahi ikincisi tepene binerdi, ikinci oyunun son halinde bu durum olmuyor.

son seviye zorlukta, güçlü birimlerden oluşan -6 dev, 6 black o.- gibi ordular ile karşına çıkıyor, ama bu orduyu yendiğinde yerine yenisin gelmesi senin üretim sürene denk bir şekilde sürüyor, yani en az 4 turn

bunun dışında üst zorluk seviyesinin saçma tarafları da var tabi, misal tier 3-4 adamların tier 1 adamları sindirememesi, köylülerin, skavenlerin kaçması gereken durumda kaçmaması falan gibi...

bunun için oyunun zorluğunu hard veya normal e getirmek bence oyunun zevkini daha daha artırıyor, yani ironbreaker ın goblin mızrakçı ya adam kaybetmesi falan oldukça gereksiz işler...

birimler ile bağ kuramıyorsun veya başlangıç birimleri önemsiz kısmına katılmıyorum. bilakis lordların başlangıç birimleri oldukça işe yarayan ve kıymetli şeyler misal, normal zorluk dahi oynasan Skarsnik olarak başlayınca sahip olduğun Arachnarok Spider ı öyle 50 turn içinde kolayca yapılacak bir şey değil, veya lvl 20 olmak lazım namlı alay olarak almak için vs. gibi gibi örnekler çoğaltılabilir ki zaten ortalama bir oyunda 50-100 turn içinde oyunun bite yazması gerekiyor ki kabaca başladığın adamlar ile bitirme şansın bile var.

yine aynı şekilde elfler ile oynar iken aman ejderler ölmesin diye kırk takla atıyorum oto savaştan kaçıyorum, lizard lar için yine öyle

konfederasyon biraz öyle çalışıyor ama düşmanım düşmanı dostumdur diye düşünen ai kolayca aklını çelebiliyorsun gibi gibi.

dark elfler oyunun geneline örnek olacak bir ırk değil aslında, daha iyi bir fikir için mortal empire da old word ırkları ile oynamak daha iyi olur. zorluk str: very hard, taktik: normal veya hard
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:


Asteroth said:

Tabii ki normal zorluk seviyesi. Total War ve Civilization'in en buyuk kusuru, zorluk seviyesiyle AI'in karar verme ve uygulama mekanizmasini gelistirmektense, ekstra materyal bonus verip, oyuncuya verilen income/diplomacy/upkeep penalty'lerini arttirmasi.



Eğer bir kusur varsa bu genel olarak strateji türünün kusuru olabilir, çünkü hemen hemen bütün strateji oyunlarında zorluğu arttırmak yapay zekaya bonuslar, oyuncuya ise maluslar gelmesime sebep olur. Yapay zekanın saldırganlık haricindeki davranışlarında bir değişiklik olmaz


.

Total War oyunlarını normal zorlukta oynamayı, strateji oyunlarına yeni başlayanlar hariç, kimseye tavsiye etmem.


doğru, özellikle strateji zorluk ayarı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

unkeep işin gerçekten saçma aslında böyle gereksiz bir şey yapacaklarına, şehir nüfusları kadar asker yapabilme gibi bir dinamik ekleselerdi daha güzel olurdu.


Şunu Tomb Kings'te güzel kotardılar aslında.

Birde map difficulty ile fight difficulty çok alakasız işliyor. Fight difficulty very hard'a çıktığı zaman Orc Boyz'un, Swordman'e tek atıyor olması inanılmaz sinir bozucu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...