Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ultima Unchained


imamizer

Öne çıkan mesajlar

c# bilsen yeter dicem o bile değil yani, low level bilmek yetiyor.

epey guzel unity3d, cok kolaylastırıyor herseyı. Modelcım olsa belkı daha once release yapardım ama olmadı ıste.
Uzun surelı calısmaya devam edebılecek 3d model bılen adam yok yahu, oturdum kendım ogrenıorm sımdı.
Atla deve dıılmıs zaten pft
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kojiroh said:

OHA SÜPER

Yazılımsal olarak nasıl destek oluyoruz?


şu an aklıma yapılacak birşey gelmiyor. aslında çok şey geliyor ama salt yazılımcının yapacağı iş gelmiyor, unity bilmek lazım. hani belki bi launcher/updater yapılabilir veya server c++ ile yazılabilir. yine de bunlar sonra yapılacak işler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lore tasarlayın, sistem tasarlayın uygulayalım.

oturun harita taslağı çizin modelleyelim. üzerinde lore'a uygun yaşanmış şeylerin izi varsa (kule yıkıntısı olur, ancient bilmem ne kemikleri olur) onları koyalım edelim.

gemi kombatı, kullanımı nasıl olacak yazın yapalım. ticaret nasıl olsun oyunda ekonomi nasıl olsun mesela?

craft gather nasıl olsun?

atın fikir ortaya tartışa tartışa şekillendirelim işte. ama işin amatörlüğünü unutmadan yapın. sade ve basitlikten uzaklaşmayalım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kölelik güzel olur aslında ha asdadfasdgd referall sistemi de getiririz mis.

o zaman şöyle olur. oyuna davetiye ile hesap alırsın. seni üye yapan senin sahibin olur. seni sahibin serbest bırakana kadar veya sen onu dövene kadar onun kölesi olursun. kazandığın her şeyin belirli bir yüzdesi sahibine gider.

köleler alınır satılır. yetenekelrine ve elde ettiği gelire göre köle fiyatı değişir haliyle.

köleleştirme olur. adamı reskill'e bağlar ağbii çektirdiğin an kölen olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dandik npc lerden altın düşmesin. Startta altın düşecek npc ler de dahil toplam para belirlensin. Daha sonra madenlerden çıkan altın paraya dönüştürülsün, zor olsun tabi bu. Bir de piyasayı kontrol eden bi kadro olsun. Her önüne gelen altın basamasın. Oyuncuların sececeği bir yönetim kadrosu olsun böyle seçim yapılsın sonra şerro başgan kendine para bassın köylüler ayaklansın filan sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bugün biraz arayüzlere uğraştım. oyun içi arayüzleri düzenliyorum.
giriş sayfasına şimdilik şöyle bi şey yaptım geçtim. arkaplan resmine güzel birşey hazırlayan olursa onunla değiştirebiliriz veya loading e falan koyabiliriz.

http://i.imgur.com/uC3Vknn.png
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imamizer said:

TLDR

Öncelikle bu bir mmo projesi. Benim projem.

Bayadır mmo projeleri üzerinde uğraşıyordum kendimce. Daha doğrusu unity ile network uygulamaları yapıyordum. Bir projede artık üzerinde yürüyebileceğim dünyayı adam gibi tasarlamaya karar verdiğimde bunun uo haritası olması fikri gelidi aklıma.

Daha önce yapılmış ciddi bir çalışma olamdığından ve elle tutulur bi fan made projeye denk gelemediğimden uo’nun 3d haritası yapmaya giriştim. 3d client yapılmış ancak benim istediğim o tarz değildi.

Önce ultima online haritası üzerinde photoshopla yükselti haritası oluşturdum. Sonra ise bunu 10x10 şeklinde gridlere böldüm. Yani oyun haritası toplamda 100 parçaya ayrıldı.

http://i.imgur.com/GpvLgCW.png

İlk sorun ölçeklendirme sorunuydu. Çünkü uo nun harita boyutu gerçekte kaç metre olacak şekilde tasarlanmış bilinmiyor, bilemedim bulamadım. O yüzden ben de uo haritası üzerinde yaklaşık karaktere boyu 1.5 m(düz hesap) kabul edip o boyda bir objeyi referans alarak oranladım. Bu projede oyun haritası 5120 m x 5120 m olarak oluştu. Yine de bu konuda tam ölçülere sahip birisi varsa belirtsin tekrar hesaplamaları yapıp ayar çekeriz.

Sonra ise uomap ve uofiddler ile ultima online client içinden map dosyalarını extract ettim ve bunları ps'de birleştirdim. Böylece internette bile bulamamadığım detayda haritayı oluşturabildim. Ve bunu da 100 parçaya bölerek texture olarak kullandım. Artık elimde uo’nun kaba coğrafyasını içeren ve kendi haritasıyla kaplanmış 3d arazisi ortaya çıktı. Tabi bunu elle düzeltmek gerekti biraz.

http://i.imgur.com/QHdVcf6.png

Ada oluşu ve üzerinde az yerleşim oluşu nedeniyle ilk olarak buccaneer's den’i plot bölge seçtim. 10x10 arazi parçalarından 2 si bucs’u oluşuruyordu onları yükledim harita ile kapladım. Sonra ise bu harita üzerinden terraini boyamaya başaldım. Bulduğum kaliteli yüksek çözünürlüklü texturelar ile kabaca patikaları ve yeşil yerleri boyadım. Binaları şekline uygun olarak duvarlarını vs. dizerek oluşturmaya başladım.

Şu an için yaptığım çalışma henüz görsellik olarak çok detaylı bir çalışmanın ürünü değil. henüz hiç bir image effect yok ki görüntüyü çok değiştiren bir olay. Ayrıca henüz vegetation ile uğraşmadım. Arazinin de henüz boyaması bitmedi, detaylandırılmadı. O yüzden ss dekilerden çok daha güzel bir görünümü olacak ileride.

http://i.imgur.com/xddMvPS.jpg

http://i.imgur.com/fa8owTB.jpg

http://i.imgur.com/T2y2YJq.jpg

Sağda blacksmith :P

http://i.imgur.com/FNe0mS4.jpg

Arada çok iyi olmasam da uo ya ait silahları modelliyorum sonra zirhlara geçicem.

double axe
http://i.imgur.com/uN6tVv3.png

axe
http://i.imgur.com/1CLtadS.png

Biraz serverdan bahsedeyim. Server unity raknet altyapısını kullanıyor. Bu yapı büyük ölçekte projeler ve mmolar için çok tavsiye edilmiyor ancak aynı anda 100-200 kişiyi çok rahat kaldırabiliyor. Tabi burada kodu ne kadar optimize edebildiğiniz eldekileri ne kadar verimli kullandığınız önemli. Yani birbiriyle hiç işi olmayan çok uzak noktalardaki 2 ayrı playerın bilgilerini birbirine stream etmemek lazım en basiti. O yüzden stabil çalışan bir server çok rahat 300 kişiyi kaldırır ki o rakamları bile hedeflemiyorum. Biz bize takılırız gibi geliyor asdfgh

Server da veritabanı olarak sqlite kullanıyorum. O yüzden server çalıştırırken ayrıca bi middleware gerektirmiyor. Yani server.exe ye tıklayıp arayüzünden istediğin ayarı yapıyorsun ve server çalışıyor, veri tabanı exe içerisine gömülü bir dll. Avantajı çok daha kompakt bir server yazılımı olması oluyor. Ayrıca server yazılımını unity ile yazmanın diğer artısı ise server tarafından unitynin ingame fizik hesaplamalarını kullanabiliyoruz.
Client’da ise benim bile her projemde rahatlıkla uyguladığım ama 2015 yılında hala bana instanced maple, loadinglerle gelen firmalara söve söve eklediğim seamless world var. Yani bildiğimiz loading ekranı girmeden oyunu oynuyoruz. Arayüz yine uo gibi full dragable ve sağ klik kapa şeklinde. Kontroller aynı, kamera izometrik açıda.
Şimdi şu aşamada eldekiler şunlar.
Server
- Sorunsuz temel işlevini yerine getiren server yazılımı.
- Login/authorization sistemi yapıldı.
- Karakter yaratma, silme, seçme ekranı yapıldı.
- Client arayüzünde animasyonlar eklendi. Kayan menuler fln.

Client
- Basic arayüz hazırlandı. Top menu ve klavye kısayollarıyla açılan inventory, ability, skills gibi pencereler yapıldı.
- Bucs haritası yapım aşamasında.
- Position serialization yapıldı.
- Oyuncuyu takip eden kamera kodu yazıldı.
- Mouse ile hareket etme kodu yazıldı.

Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Çok temel özellikleri oluşturuyorum. Hedefim oyuna login olup bucs içinde koşturup yazışabilmek ve saldırabilmek. Sorasında duruma ve isteğimize göre ilerleriz. Spell ekleriz, lootlama olayını önce koyarız, craft ekler ağaç keseriz vs.

Konuyu açma nedenim hem fikir almak, hem yardım almak. Proje ne kadar sürer bilmiyorum. Muhtemelen arada sıkılır 1-2 el sürmem dönem dönem gaza gelir birşeyler yaparım. Ama şu yukarıdaki kadarki aşamayı yani oyuna girip dolanıp birbirimize vurma kısmı çok uzak değil.




Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyun içi arayüzü üzerinde çalışıyordum son günlerde. fena olmadı. tamamen sürüklenebilir yaptım. istenildiği gibi dizilebiliyor ekrana uo stayla. minimap ekledim, onun kodlarını yazdım bitirdim.

serverı değiştireceğim. esasen unity 5.x ile unet gelicek, unitynin yeni built in network alt yapısı. çok çok muhteşem bir olay ama ne zaman çıkar belirsiz. o yüzden şimdilik bolt engine kullanacağım ile server-client kodarını değiştirmem lazım. haliyle vakit ayırıp bolt engine dökümanlarını okumam lazım. bolt engine ile authoritative server, clientside prediction, lag compensation gibi olayları kendim yapmak zorunda kalmayacağım. baya vakit kazandırtcak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kickstarter tır için biraz göz boyaması lazım biraz para harcaması lazım.

misal bir ofis içinde 4-5 tane bilgisayar başında gözüken çalışanlar, yutturursa para toplarsa oyunu yapmaya başlar çok da iyi olmasına gerek yok :P

imam daha çok hoşuna gitti için yapıyor gözüküyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kickstart işi bana çok gelir. hem onun bir sürü prosedürü bürokrasisi var. abd de ikamet ediyor olmak herhangi bir abd bankasından hesap göstermek gerekiyor diye hatırlıyorum.

yinede gerek yok çünkü hobi, uğraş bu yaptığım. işi büyütmek gibi bir amacım, yok iş büyürse altından kalkamam çünkü. yüzlerce kişi 5-10 dolar verdiği için sürekli update, video, ss görmek için harraslayacak ve gerçekten benim için hobi amaçlı eğlenceli başlayan süreç sıkıcı bir işe dönüşecek. o kadar vakit de ayıramam zaten. kaldı ki ks ile para toplayınca illaki gelen parayla kişi çalıştırmak gerek çünkü 1 kişi yapılacak iş de değil. o çalışanların bulunması iş dağılımının yapılması, progressinin takibi falan derken iş gayet saçma bir hal alacak benim için.

ayrıca uo yapıyoz diye hype olursa ve sunulan iş güzelse para toplanır. o toplanacak olan bile çok birşey değil hani. shards online ekibimizde uo da çalışmış mühendisler var diye bağıra bağıra ve uo gibi oyun yapıyoruz diyerek, videolarla 100k dolar mı ne topladı abi. 5-10k toplayacağım diye o kadar sorumluluğa girmem şahsen.

telife gelince o kısım kolay. uo clone yapmaya kasmıyorum zaten. sadece harita uo haritası ve o da buc's adasıyla sınırlı. onun dışında diğer tüm modeller, görseller vs. farklı.

uo gibi olacak derken kastettiğim; uo gibi skill based karakter gelişimi, sandbox oluşu, combatı, kontrolleri (kamera açısı ve karakter kontolu ama bu bile aynı değil.) gibi şeyler.

ha zaten kaldıki oyun ea'in uğraşmasına değecek kadar göze batar (ki imkanı yok ciddi para kazanıyor olmak, baya populerlik elde etmiş olmak lazım) o zaman customize edersin yinede aynı yaptığın şeyler varsa.

neyse ilk etapta arayüz şöyle mesela;

http://i.imgur.com/rkad7PH.png

ordaki charactyer stats yazan panel uo gibi olmasını düşündüğüm halinde tasarladığımdı. ancak herşey istesende uo gibi olmuyor çünkü uo dakinden daha işlevsel ve ergonomik tasarımlar yapabiliyoruz artık.

o yüzden o charactyer stats yerine gereksiz bilgilerin silindiği sade bi panel koydum, imamizer yazan. oradaki bilgileri de character paneli altına taşıyacağım.

sadece üst panel ve action bar sabit. onun dışında mini map dahil hepsi sürüklenebiliyor. üst panel ise yanında üzerindeki ok olan tuşla açılıp kapanabiliyor. tüm menu kısayollarını oraya atıcam daha gelecek kısayollar var oraya. onun dışında klavye kısayol tuşlarını da koydum zaten.

uo gibi olmayan şeylerden birisi mesela action bar oluşu. şimdi kalkıp uo gibi olacak diye çantadan köylü gibi pot içmeye gerek yok. sürükle bırak action bar'a işte. ordan tıkla yada tuşa bas iç. inventory sistemi ise bildiğimiz wow stili olacak. uo gibi yapmaya gerek yok yapılsa da gülerler adama. hem yapması daha zor hem de hiç kullanışlı değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu an halihazırda dolaşan bi karakter var zaten. mob koymam başta, ai ye kafa yormak istemiyorum. onun yerine 2 player birbirine vurur zor değil, yapılır. benim en baştan beri kendime belirlediğim hedef de o.

millet servera baglansın. karakteriyle dolaşsın, yazışsın ve birbirine dalabilsin. fazlasını hiç vaad etmedim asdfgh sonrasına bakarız keyfimize göre işte, craft eklenir, spell eklenir, mob eklenir vs.

başta server client kodları hazırken konuyu açmıştım ama şimdi önceki mesajda belirttiği gibi düzenlemeye gitmem gerekiyor. çünkü bu haliyle çok primitif ve yapılan diğer onca işe yakışmayan bi client-server altyapısı olacaktı. üşenmeyim dedim değiştirmeye karar verdim işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...