Jump to content

Kojiroh

=o=
  • Mesaj sayısı

    18.147
  • Üyelik tarihi

  • Son ziyareti

Kojiroh hakkında

  • Rütbe
    Kojiroh

Son profil ziyaretçileri

Son profil ziyaretçileri bloğu aktif değil ve diğer üyelere de gösterilmiyor

  1. Kojiroh

    Yurtdışına remote çalışmak isteyen bir öğrenciyim.

    Oce4n baya guzel ozetlemis aslinda ama ben de bikac ek yapayim. Yazinin hicbi noktasinda "sen bi sey bilmiyosun, bildigini saniyosun" demek istemiyorum bu arada, genel bi cerceve cizmeye calisiyorum. Okul projesi icin de olsa kendi cabanla ve tek basina gelistirdigin bi projede karsilasip cozdugun problemlerle, gercek hayatta ve birden fazla kisiyle gelistirdigin projedekiler arasinda bayagi fark oluyo genelde. Sahsi tecrubem stajyerlik icin de ayni seyin gecerli oldugu (hatta daha da kotusu cunku bazen ilgilenilmiyo bile hic). Hatta birak stajyerligi, tecrubeliler icin de gecerli. 10 yil tecrubeli bi X developer olarak, Y dilinde proje yapip ben Y'yi biliyorum diyemezsin mesela yine, gercek hayat senin PoC'lerinden cok farklidir cunku. Ise alim yapanlar genelde senin "biliyorum" diye yazdigin dilleri gercek anlamda ve gundelik is hayatina uygun olarak bilmedigin varsayiminda olurlar, o yuzden oturup 5 yil tecrubeye sahip birine yaptiklari kadar cetin bi interview yapmazlar. Sen onlar nezdinde daha egitilmesi gerekecek bi eleman olursun. Ama bu cita dusuklugu bi taraftan senin neleri bilmedigini ve hangi konularda kendini gelistirebilecegini maskeleyip gizlerken, obur taraftan da insanlari sasirtip fark yaratma firsatini da dogurmus olur. Denildigi gibi biraz paradoks ama en buyuk handikap ilk isi bulmak oldugu icin hangi acilardan farkli oldugunu ifade etmek basta zor olacak ama bi sekilde bunu basardiktan sonra gerisi corap sokugu gibi gelecek. O yuzden bu ilk isi bulma konusunda yapabilecegin en iyi sey, farkliligini olabildigince ortaya koymaya calismak. Shopify clone'u demissin mesela, calismak istedigin dillerle bunu gelistirip GitHub'a koy mutlaka. Shopify'la da kalma hatta, hosuna giden bi is bulup onun clone'unu yapmaya bak ve hatta mumkunse farkli gereksinimleri ve cozumleri olan, farkli bi is kolundan sec. Mesela Trendyol ve Trendyol Go ozlerinde siparis verme uygulamalari olsa da kargolama/kuryeleme kisminda bambaska noktalara evriliyolar. Trendyol kismi sana urun listeliyo, sen aliyosun, o sana kargoluyo; ama Go tarafi icin asil is kargoladiktan sonra basliyo. Daha kuryeyi surekli takip edecek, haritaya baktiginda kuryeyi gorebileceksin, kurye yaklasinca "kurye geldi abi" diye bildirim atacak falan. Isin bu kismi geri kalanindan tamamen farkli bi cozum yontemi gerektiriyo mesela. Kuryenin konumunu nasil alacaksin, bunu nerede saklayacaksin, musteriye yaklastigini nasil anlayacaksin, musteriye bildirimi nasil atacaksin vs. bunlari iyice dusunup tasinip, aklina gelmeyen tarafini arastirip, bi cozum uretip bunu uygulamaya calisabilirsin. Hatta Flutter biliyorum demissin, mobil uygulamasina varincaya kadar bunu uctan uca yapip open source olarak koyabilirsin, sonra Trendyol Go uygulamasi yaptim dersin. Inanmayan gider GitHub'dan bakar. Soylediklerim genel gecer seyler oldugu icin yurtdisinda da pek farkli degil ama yurtdisinda open-source olayina bizden cok daha fazla onem veriyolar, ozellikle de startup'lar. O yuzden open-source projelere anlamli katkilarda bulunmus olmak da oldukca onemli bi arti. Hatta developer'lara yonelik firmalar cogu zaman open-source projelerine katki yapanlardan gozlerine kestirdiklerini ise aliyolar. Yurtdisi firmalarin citalari da genel olarak daha yuksek bu arada, bunu da gozetmekte fayda var. Mesela bizde 5+ yil tecrubesi olan ben senior'um diyo ama yurtdisiyla calismaya baslayinca tokezleyebiliyo. Oyle "ben pull request actim sonrasina karismam" diyemezsin cunku. Daha planlama asamasindayken task yeterince acik degilse stakeholder'larla iletisime gecer netlestirirsin, eksik gedik varsa toplar duzeltirsin, testini yazar gecirirsin, CI/CD patladiysa cozersin, manuel test yapilacaksa yaparsin, revert gerekecekse revert edersin falan filan, is uctan uca sendedir yani. Kimseden handholding bekleyemezsin. Ha tutup da bunlari junior'dan da beklemezler ama bunlari ucundan kiyisindan yapabilecegini gosteren bi junior gorduler mi de atlarlar. Elinde diger bicok yazilimcida olmayan inanilmaz bi kaynak olan zaman var. Zamani iyi kullan, kendini gelistir ama gelistirirken bunu da etrafina gosterebil. Bugun kiytirik bi is bulup vaktini ona ayirmak zorunda kalarak mezuniyetine kadar tam tesekkullu bi portfolyo olusturup daha iyi bi is bulabilme firsatini tepme yani bence.
  2. Kojiroh

    Amazon AWS EC2 Masraf Hesaplama

    Ben de fly.io'ya is basvurusunda bulunmustum, kabul edilmedim ama 500$ kredi verdiler, bu da bi secenek olabilir her ne kadar AWS olmasa da dsfgfsdgfg
  3. Kojiroh

    Bugün Ne Seyrettiniz?

    Biz de beyinleri komple kapatip izledik, baya eglendik. Arada bi hic yargilamadan basit seylerden keyif almaya calisiyorum o da buna denk geldi. Yalniz Whiskey baya iyiydi ona da deginmeden edemicem
  4. Kojiroh

    2022 Dünya Kupası - Katar

    Ben uzuldum Fransa'ya ya, 2. yarinin ortalarinda 2-0 geriden gelip durumu esitledigi icin bile hakediyodu bence galibiyeti. Babasinin abisinin kiyafetini giyip gelmis cocuk gibi ustune oturmamis formayla etrafta dolana dolana aldi Messi kupayi yine. Her turlu izlemesi cok zevkli bi macti, ozellikle Fransa'nin ilk golunden sonra heyecandan ayakta falan izledim bi sure sdfgsdgf
  5. Kojiroh

    Unreal Engine 5

    Godot ile ilgilenmeye baslayali 2-3 yil oldu, tabii ki bitmis projem yok ama bicok yonunu deneyimleyebildim. Bi suredir Unreal'a bakiyorum mesela maturity acisindan arada cidden ucurum var, ki bu cok normal. Ilgilenen eden olursa Godot'nun con'larini yazayim - Bicok seyi kendin yapmak durumundasin, bi marketplace var ama o kafa hala pek oturmadi, open source projelerden muthis seyler cikiyo ama onlari da bulmasi zor. Bi de simdi Godot 3 -> Godot 4 gecisi oldu, kac proje gecis yapmistir bilemiyorum - Blender'dan bi seyler import etme olayi hala oldukca cetrefilli, import ettigin bi seyi reimport ederek guncellemek istediginde en iyi ihtimalle projeyi kapatip acman lazim - En son denedigimde 2d fizik modunda kureler static body'lerin icine girebiliyodu bikac frame'ligine, bu da fizik bazli puzzle game yapamazsin demek oluyo mesela. Yakin zamanda fizik motorlari guncellendi sanirim gerci ama bakamadim henuz - 1-2 ay once Godot 4'un ilk beta'si cikti, basta rendering olmak uzere 3d'ye hayvan gibi yenilikler/ozellikler geldi, fakat artik yeni gelen Vulkan renderer'i Godot 3'teki OpenGL renderer'in aksine benim 2018 model Android telefonda calismiyo. Hadi buna eyvallah da, OpenGL compatibility'yi secsem bile calismiyo, yani resmen projeyi Godot 4'e migrate ederek platform destegini azaltmis oldum yeniliklerden pek faydalanmamama ragmen - IK ve animation retargeting olaylari hala stabil degil, mesela bi 3rd person controller yapayim, karakter normalde hareket yonune dogru donup kosma animasyonu oynatsin ama nisan alinca hep duz baksin yone baksin ayaklar hareket yonunde hareket etsin ama asagi yukari nisan aldirdigimda o tarafa dogru egilsin dersen animasyon gecislerinde abuk subuk firlamalar, titremeler falan oluyo - Animation blend tree'lerin graph yapisi malesef baya kullanissiz, diger node graph'lardaki gibi bi degisken node'u ekleyeyim bunu saga sola baglayayim diye bi sey yok. Is goren her node icin birer parameter tanimlaniyo ve bunlari manipule edebiliyosun sadece, ki bu da 3rd person character gibi bol state'li ve sub state'li seylerin yonetimini bayagi zorlastiriyo. Yani mesela ben karakterimin anlik vektorel hizini max. hizina bolerek bi vektor cikarip bunu animation tree'deki tek bi degiskene atamiyorum da, - Proje lead'leri "konsol destegini en azindan commercial lisanslamayla en ust duzeye getirmek ve bunu yaparak edinilen gelirlerle open source Godot projesini desteklemek" amaciyla projeden ayrilip bi firma kurdular, artik nerdeyse hic kod yazmiyolar ve bi sure sonra komple birakacaklar. Bunun projeye ne gibi yarari/faydasi dokunacak henuz bilmiyoruz, iyi niyetle baslayan her sey gibi bu da boka sarabilir Neyse ama onun disinda gayet kullanilabilir bi oyun motoru, ozellikle node hirerarsisi ve scene yapisini cok seviyorum ben (ha tabi arada keske first-class bi component mantigi olsa diye de dusunmuyo degilim) ve hicbi lisanslama kosulu olmamasi buyuk artilar bence. Godot 4 ile gelen SDFGI de fena degil, guzel isler cikarilabilir baya, tabi AAA seviyesinde bi photorealism beklememek kaydiyla
  6. Kojiroh

    Bugün Ne Seyrettiniz?

    Mmmh biraz murtugaya biraz Margot'a
  7. Kojiroh

    İşsiz çok, iş garantili kursa ilgi yok!

    tired: yazilim ogrenseydin *** wired:
  8. Kojiroh

    Turkcell Superonline 2019

    Evet hayatimin en buyuk hatalarindan sanirim sdfg Neyse ev iclerine kadar fiber cekmisti TT, onumuzdeki hafta acilacakmis altyapi (yersen), TurkNet de 1 ay beles abi bi ay daha kal nolur dedi, eyw dedim. Fiber olursa TurkNet devamke olur bi sure, hem cayma bedelini de karsiliyolar, en azindan 3000'in 170+240 lirasini almis olurum dsfdsfg
  9. Kojiroh

    Turkcell Superonline 2019

    3 Eylul'de internetim 10dkda bir kopmaya basladi, 28 eylul'e kadar cozemedi TTNET, TurkNet'e gectim belki onlar bi ise yarar diye, bikac gun sonra komple gitti internet, 2 haftadir hic internet yok TurkNet burda kiraci oldugu icin hicbi ise yaramadilar haliyle. Tek yaptiklari, destek elemanlarinin shift'leri basladikca bot gibi gelip destek kaydima "arizanizla telekom ilgileniyo, bizzat takipcisiyim, bilgi gelmesi halinde paylasicam" seklinde random cumleler secerek yazmasi sdffgds It iti isirmayacagi icin CIMER'e BTK'ya yaptigim sikayetlerden de bi sonuc yok. Hatta araya adam sokup bolge ariza mudurune bile ulastim, sonuc yok. Baya 20xx yilinda 2 haftadir internetsizim saka gibi. Bi de evden calisiyorum, hanim surekli istirahat etmek zorunda, neksflis yok bi sey yok, aglanacak halimize guler hale geldik dsgfsg Neyse Istanbul'dayken 2011 yilinda fibere gecmisim Superonline'la, hey gidi gunler hey ya. Keske burda da olsa. Edit: Ha bi de cayma bedeli + Turknet ilk ay fatura + surekli almak zorunda kaldigimiz data paketleri = 3000 lira fatura falan gelecek bu ay heralde
  10. Kojiroh

    Çocuk bölümü

    Unutmustum kulup olayini, girdim bi tanesine simdi Patlama yapcak kulup giris cikislari sdfgdsfg
  11. Kojiroh

    Günlük #14

    Yazacak o kadar cok sey var ki kaciyorum bu thread'den ya. dasaaa'nin dedigi her sey spot on cidden, to-do listesi olarak geziyoruz ve temel bazi sorumluluklar haric sorumluluk almak istemiyorum artik. Gelse almayacagimdan degil ama gelmesin iste, cok yoruldum
  12. Kojiroh

    Bugün Ne Oynadınız?

    Ben Blood Hunt'i seriden bile saymamistim acikcasi, Bloodlines 2'nin patlamasini kastetmistim yazik oldu diye. Edit: Swansong diye de bi sey varmis sfjhkasdf
  13. Kojiroh

    Bugün Ne Oynadınız?

    Cigerim yana yana VtMB oynuyorum bu aralar yine. Iyi ki gecmiste min/max'lamakla ugrasmamisim, 2008'den beri aralikli oynuyo olmama ragmen hala yeni seyler deneyimleyebiliyorum, Mitnick'in verdigi quest'i ilk defa yapmisim mesela inanilmaz. Keza Nosferatu hic oynamadim mesela, Tremere run'i bitirip Nosferatu'ya gecicem falan Cidden cok yazik oldu guzelim seriye 😞
  14. Kojiroh

    x yasindayim, baslamak icin cok mu gec?

    Son iki mesaja benden de bi +10000000. Hatta en populerlerinden birinin direkt isi bu yani, asli gorevi aktif olarak kod yazmak degil sosyal medyada takilmak. Bizzat calistigim ve kulturunu yaklasimini bildigim icin %100 kefil olabilecegim tek bi insan var hala Twitter'da bi seyler paylasan, o da cok nadiren isle alakali bi sey paylasiyo ve zaten paylastiklari da genelde surda konusmaciyim tadinda seyler malesef.
  15. Kojiroh

    The Sandman (2022) - Netflix

    Ben baya Robert Smith izlermis gibi izliyorum basroldeki elemani ya. Diziyi de begendim baya, hanim begenmedi tabi sdfgsd. Yalniz DC'nin geri kalaniyla ilgili neredeyse hic referans olmamasi bana biraz garip geldi, cizgi romanlari okumadim ama normal mi ki bu?

Yasal Duyuru

5651 sayılı kanun kapsamında, Paticik.com, işbu sayfadaki mesajların ve içeriğin Yer Sağlayıcısıdır. Yayınlanan içeriklerden doğabilecek her türlü sorumluluk içeriği üreten kullanıcıya aittir. Şikayet ve talepleriniz için buraya tıklayıp bize ulaşabilirsiniz. Alternatif olarak [email protected] e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.

×
×
  • Yeni Oluştur...