Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

D&D - Sword Coast Legends


Norak

Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici
Fifth edition'a genel olarak baktim simdi.

Save'lerin ability score kullanmasi guzel ama yeterli degil. Ben oynatirken olaya gore bazen normal save attiriyorum, bazen de tam olarak 5th'te yapilani yaptiriyorum. Yillardir boyle oynattim, rahatlikla sadece ability tabanli savelerin yeterli olmayacagini soyleyebilirim. Saving throw proficiency olayi biraz eski duruma yaklastiriyor (asagida proficiency ne yazdim) ama tam olarak aynisini vermiyor bence. Benim yaptigim ikili kullanim iyiydi. Iki save disinda kalan 4 save oyun boyunca ayni kaliyor ability arttirmadigin surece.

Skillerin dogrudan abilitylere baglanmasi guzel, zaten D&D oynatilirken en az kullanilan sey skiller oluyor benim icin. Cok cok ender attiriyorum karakter rogueluk yapmiyorsa. Acrobatics yerine dex filan attiriyorum genelde yani.

Combat sadece d20, ability bonus, proficiency bonus olmus. Proficiency bonus olayi icin kararsizim. Level tabanli artiyor sadece. BAB gibi temel olarak ama her seyi ayni etkiliyor. +2 proficiency varsa skillere de +2 geliyor, warhammer'a da. Skill'lerde rank olayi iyiydi bence rp icin. Cok kullanmiyordum ama oyuncu ozel olarak bir skille rank verirse ona gore challengeler hazirliyordum. Ozellestirmeye karsi bir haraket olmus bence.

Base classlar iyi olmus, dengeli gibi. Pathfinder'a yaklastirmislar archtype gibi seylerle. Iyi ozellestirilebiliyor, MMO havasi yok. Ve favori classim Bard daha bir guclendirilmis, tam anlamiyla jack of all trades olmus. Prestijler archtype olmus cogu yerde, arcane trickster filan duz rogue gibi ilerliyor artik. Iyi olmus bence bu. Warlock filan da cok hos.

DC hesabinda da spell level yerine proficiency gelmis bu arada. Daha bir mantikli olmus sistem icinde. En azindan sleep filan ust seviyelerde de ise yarar olacak =)

Personality ve background cok genisletilmis, WoD vari olmus neredeyse. Bir RP oyunu icin bu da iyi birsey.

Advantage/disadvantage olayi da epey iyi. Ama bir acidan da oyun isini cok fazla rol ve equipment tabanli yapiyor. DM icin de epey ihtimal yaratiyor.

Feat olayi gordugum en buyuk farkliliklardan. Karakterlerin crossclass oynamasina ve oyuncunun istedigi gibi sekillenmesine epey kolaylik katiyor. Fighter sunlari secmeli gibi bir sey yok. Yeni feat olayini epey sevdim. Power gaming yapmayan partiler icin cok hos seyler var. Proficiency, ability score gibi seyler de var featlerde.

Full Plate Wizard olayi ama hala cok sacma geliyor. Kurallar streamlined gercekten ama bazi yerlerde her kararkter her seyi yapabilsin olmus.

Genel olarak konusursam DM'lerin oynatirken genel olarak kullandigi house rule'lara benzer bir suru sey var. Epey sevdim ben, bu sistemle oynatmaya baslarim buyuk ihtimalle. Basitlestirilmis ama dumbed down tarzi degil bu, daha bir saf ve dinamik olmus.

Player's Handbook da epey iyi bu arada. Simdiye kadar cikardiklari en iyi kitap olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Fena degil.

Resistance olayi ama tamamen degismis, bir buyuk degisiklik de bu. SR yok artik. En guclu demonlar bile SR yerine Magic Resistance diye bir sey aliyor bu da sadece save'de advantage veriyor. Iyi olmus bence. Legendary Resistance var bir de, otomatik success. Ama Tarrakta bile sadece 3/per day.

Resistance ve Vulnerability gelmis DR 10 gibi seyler yerine de. Biri yariliyor, biri ikiye katliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5th editionda bayağı güzel küçük optimizasyonlar var.

Örneğin warrior karakter 3'e kıyasla daha çok ve daha erken skill alıyor. Böylelikle kendi turnlerinde genellikle düz saldırı yapmak zorunda kalan karakter olmaktan çıkıyorlar.

Büyüler mesela. Eskisi gibi minor, modarate, ... healing şeklinde değil. İki tane heal büyüsü var. Ne kadar heal atacağın büyüyü yapan karakterin levelıyla beraber artıyor. Lvl 10 karaktere minor healing yapıp 3 hp arttırma olayları falan bitmiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yanlız pathfinder müşteri memnuniyetinde ve çeşitlilikte eziyor baya. 5th nasıl olur bilmem ama 3.5 da filan çıkan materyal kalitesi yerlerdeydi bir yerden sonra.

kitaplar filan inanılmaz özensiz, üşengeççe hazırlanmıştı. pazio pathfinder ı durmadan geliştiriyor. adeventure path olayı da güzel olmuş.üründen çok yapanlara güvenemiyorum. pathfinder ın da dünyası çok dandik. illa eski dünyalara uyarlamak lazım.

GERGE said:

Oyle 1 Barbarian/3 Sorcerer/3 Rogue/10 Dragon Disciple/4 Shadowdancer yapmaya gerek yok.
replayability orda. 4 kişilik party yapıyosun zaten. her görevi yapabilen 1 veya 2 class ve kombinasyon varsa tekrar tekrar oynayası gelmez insanın. çeşitlilik kombinasyon filan lazım. çok alakasız olunca suyu çıkıyor gerçi, nwn misali.

oyun iyi olsun istiyorum ama bir türlü güvenemiyorum adamlara...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Yeni campaign için Pathfinder ile devam kararı aldım ben de. Pathfinder için çok iyi araçlar var elimde. Inn generator, shop generator, NPC generator, NPC gallery, dungeon generetor (aradaki generic katlar için kullanıyorum)...

5E için de araç çıktın biraz. Pathfinder SRD ayrıca internetten tüm oyunculara açık, o da kolaylık sağlıyor. Pathfinder'da şimdilik 4-5 kat daah fazla büyü var, oyuncular için bu da iyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

OGL'i büyük bi hata olarak görüyor hasbro, hatta o işi yapan ekibi falan da atmışlardı wizardsdan. Pathfinderın kullandığı kaynağı halka açıp ek kitaplardan minyatürlerden para kazanalım mantığı big businessın işine gelmiyor heralde.

4th ed. gibi daha kapalı bi lisans olur kimse kafasına göre kullanamaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

How long is the single player campaign?

While we’re not talking about the campaign in detail right now but I can tell you this: It’s not going to be short! A great RPG isn’t something you finish over a weekend and SCL certainly won’t be finished in a weekend either.

demisler,

devami:

https://forums.swordcoast.com/index.php?/topic/166-community-update-1/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
Ui rezalet geldi bana , hatta spell ve arrow animationları da ortalama altı geldi.
Atmosfer fena durmamakla birlikte neden hala izometrik bir rpg oyununda diyalog veya herhangi bir sebeple zoom in olunduğunda grafikler bu kadar dandik ya :( yıl 2015 oldu hala mı çok zor bu tarz oyunlar için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...