Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Overwatch


Cuce

Öne çıkan mesajlar

Lectre said:

desene öyle anlaşabiliyorum


gelip durduk yere alakasız biçimde laf ediyorsun, kavga çıkartmaya çalışıyorsun, sonra altta kalmamak için şöyle ukalaca tavırlar içine giriyorsun.

kardeş, git biraz sakinleş gel, birinden kuyruk acın varmış gibi gazlanıp şişme. boş şeylerle de uğraşıyorsun, beni de boşa yoruyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Mortis said:

bone oyunu oynadın ve beceremedin di mi? Çünkü önceki sayfalarda hatırlıyorum postunu, baseden çıkamıyorum hemen ölüyorum falan diodun


ne oldu mortis, senin fanboi olduğun oyuna competitive değil casual dediğimizde oyunu beceremiyor mu oluyoruz?

baseden çıkamıyorum hemen ölüyorum dediğim botlarla kapışmaydı, birisi de o anki beta aşamasında bot sisteminin bozuk olduğunu normal public oyun oynamamı söyledi, öyle de yaptım. gayet de becerdim, ve gayet de casual oyun.

evet, başka suçlaman varsa onu da alayım mortis?


botlarla oynanmaz mevzuyu ben demiştim sanırım sadfsa

bot'lar şu anda hepsi birer Loque ahaha bilen bilir itin nasıl pis mizacı olduğunu :P
http://cdn1.image.bored.com/user/9774/media/3012569e47loque_JPG.jpeg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Mortis said:

bone oyunu oynadın ve beceremedin di mi? Çünkü önceki sayfalarda hatırlıyorum postunu, baseden çıkamıyorum hemen ölüyorum falan diodun


ne oldu mortis, senin fanboi olduğun oyuna competitive değil casual dediğimizde oyunu beceremiyor mu oluyoruz?

baseden çıkamıyorum hemen ölüyorum dediğim botlarla kapışmaydı, birisi de o anki beta aşamasında bot sisteminin bozuk olduğunu normal public oyun oynamamı söyledi, öyle de yaptım. gayet de becerdim, ve gayet de casual oyun.

evet, başka suçlaman varsa onu da alayım mortis?


Bir oyunun casual olup competitive olmasını ne belirliyor? Oyun mekaniklerinin insanların yeteneklerini veya taktiksel kabiliyetlerini ön plana çıkarıp fark yaratabilmesine ne kadar elverişli olduğu değil mi? Yani istediğin kadar süper aimin olsun, takım olarak çok kordine oyna, ama bunlar oyunu kazanmana direkt etkide bulunmuyorsa ve kazanam kaybetme tamamen randomsa o zaman oyun casual olur.

Sen oyunu oynadın ve bu şekilde düşününce diyorsun ki oyun casual mı? Oynadın oynadın ve bu oyun sana bu yeteneklerini konuşturacak yer vermedi mi? Yoksa sen oyunun competitive kısmını deneyimleyemeyecek kadar az mı oynadın* Soruyorum , madem üzerinde tartışalım diye koydun videoyu fikirlerini söyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:


Bir oyunun casual olup competitive olmasını ne belirliyor? Oyun mekaniklerinin insanların yeteneklerini veya taktiksel kabiliyetlerini ön plana çıkarıp fark yaratabilmesine ne kadar elverişli olduğu değil mi? Yani istediğin kadar süper aimin olsun, takım olarak çok kordine oyna, ama bunlar oyunu kazanmana direkt etkide bulunmuyorsa ve kazanam kaybetme tamamen randomsa o zaman oyun casual olur.

Sen oyunu oynadın ve bu şekilde düşününce diyorsun ki oyun casual mı? Oynadın oynadın ve bu oyun sana bu yeteneklerini konuşturacak yer vermedi mi? Yoksa sen oyunun competitive kısmını deneyimleyemeyecek kadar az mı oynadın* Soruyorum , madem üzerinde tartışalım diye koydun videoyu fikirlerini söyle.


Fazla sert.

http://i.imgur.com/hpT9nCo.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eldar said:

oyunun casual ya da competitive olup olmamasını oynayanlar belirler.
Milyon dolarlık turnuva yaparsan çelik çomak bile competitive olur.

Oyun mekanikleri competitive olarak ne kadar iyi olacağında başrol oynar.

Dediğin yanlış anlamında demiyorum, ek yapıyorum.


competitive competitive olalı boyle competitive görmedi bence
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öncedende yazdım, 10 sene önceki gibi degil artık
comp olurmu olmazmı ortaya konan para belirliyor artık. bliz basar 5m turnuva yapar o bu oyun comp alanına hızlı girer, otomatik yanligler sponsorlarla dahil olur oyunda alır başını gider.
eskiden para yok birşey yok , amerikada bile kulaklık mouse veriyorlardı insanlara biz cocukken. oyunun dinamiklerini community kurallar koyup törpülüyordu şekil vermeye calışıyordu, tfc att-def kurallarını hatırlamıyormusunuz oyun içinde olan şeyler degildi bunlar.

oyun icindeki silah / class / ulti vs dengesi comptan baya ayrı konular günümüzde, cıkınca zaten bol bol balance konusu tartışılıcak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:

Bir oyunun casual olup competitive olmasını ne belirliyor? Oyun mekaniklerinin insanların yeteneklerini veya taktiksel kabiliyetlerini ön plana çıkarıp fark yaratabilmesine ne kadar elverişli olduğu değil mi? Yani istediğin kadar süper aimin olsun, takım olarak çok kordine oyna, ama bunlar oyunu kazanmana direkt etkide bulunmuyorsa ve kazanam kaybetme tamamen randomsa o zaman oyun casual olur.


bir tane örnek varmı şöyle, belki benim oyun yelpazem kıttır sizinkinden, şöle bi oyun gelmedi aklıma acıkcası
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Katılıyorum, her oyun belli bir yetenek ister. Parasını verip, pazarlamasını yapıp, takımlar oluşturup büyük turnuvalar yapıp her oyunu competitive hale getirebilirsin bir şekilde. Ha sonra tutar tutmaz. İşte bu noktada tekrar Bone'a dönüyorum. O videonun nesine katılmadı da oyunun casual olduğu kanısına vardı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Mortis said:
Bir oyunun casual olup competitive olmasını ne belirliyor? Oyun mekaniklerinin insanların yeteneklerini veya taktiksel kabiliyetlerini ön plana çıkarıp fark yaratabilmesine ne kadar elverişli olduğu değil mi? Yani istediğin kadar süper aimin olsun, takım olarak çok kordine oyna, ama bunlar oyunu kazanmana direkt etkide bulunmuyorsa ve kazanam kaybetme tamamen randomsa o zaman oyun casual olur.

Sen oyunu oynadın ve bu şekilde düşününce diyorsun ki oyun casual mı? Oynadın oynadın ve bu oyun sana bu yeteneklerini konuşturacak yer vermedi mi? Yoksa sen oyunun competitive kısmını deneyimleyemeyecek kadar az mı oynadın* Soruyorum , madem üzerinde tartışalım diye koydun videoyu fikirlerini söyle.


ben belirliyorum mortis. oyun casual dersem casual olur, competitive dersem competitivie olur.

sırf körü körüne blizzard savunmak için yazmışsın büyük ihtimalle, ama yine de bi açıklama yazmış olayım.

bana "casual" oyun olarak örnek verebileceğin bir oyun söyle?
tetris midir senin casual anlayışın? diablo mudur? yoksa csgo mudur?
hah işte o oyunu al getir önüme. 2 tane oyuncuyu koyup birbiriyle rekabet ettir, otomatik olarak "competitive ortam" oluşmuş olur.
yani sonuçta o oyunun firması turnuva ortamları düzenlemeye para ayırdığı sürece, aklına gelecek her oyundan rekabetçi kapışmalar çıkartabilirsin.

ama burdaki mesele, "oyunun public topluluğu açısından" değerlendirlmesidir.
örneğin, tetris casual bi oyundur. tetris çok kolay olduğu, rekabet için kullanılamayacağı için casual bi oyun demiyoruz. tetris'e casual dememizin nedeni, oyunu açıp öğrenme safhasıyla uğraşmaya gerek kalmadan, günlük kısa sürelerle oynanıp kapanabilmesidir.
buna karşın competitive oyunların alışma/öğrenme süreçleri daha uzundur. oyunun mekaniğini çözmeden oyuna giremezsin, ve oyunu oynadığın sırada da sürekli kişisel olarak yeteneklerin diğer oyunculara karşı sınanır.
dediğim gibi casual oyunlarda da diğer oyunculara karşı yeteneklerini test etmen mümkündür (tetris'de bi başka oyuncuyla skor yarıştırmak gibi), ama oyunun ana teması bunun üstüne oluşturulmamıştır. uzun uzadıya mekanikleri öğrenmek ile uğraşmak zorunda kalmazsın.

özetle, casual oyunlar öğrenmesi kolay uzmanlaşması zor oyunlarken, competitive ise öğrenmesi zor uzmanlaşması daha zor oyunlardır.

tekrar söylemiş olayım, oyunun competitive yanını yeterince deneyimleyememiş olmam ile bunun zerre alakası yok. herhangi bir "casual" olarak örnek gösterebileceğin oyunun competitive turnuvalarını düzenlemek mümkündür. ama bu o oyunun ÖZÜNÜ competitive yapmaz. örneğin angry birds casual bi oyundur. ama ben bu oyuna casual oyun dediğim zaman sam'a karşı yeterince angry birds kapışması yapmamış olduğum için casual oyun demiş olmuyorum.

"madem üzerinde tartışalım diye koydun videoyu fikirlerini söyle" diyorsun ama aslında söyledim. adamın videoda söylediği argümanların bir oyunu "competitive" yapmak için yeterli olmadığını belirttim.
ama işte "bone sen oyunu beceremiyorsun o yüzden bla bla" laflarıyla saçmalamak ve xunn'un bunları "sert" sanması gibi şeyler arasında o söylediklerim kaynadı gitti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Daesu said:

begenmemiş o belli :P , ama videoda adam saçmalamış tf2+ut falan diyerek


bu arada "beğenmedim" diye bişi yok. aldım bile paket. oyun hakkındaki en ağır eleştirim titan projesinin iptal edilip böyle bi f2p oyunu haline çevrilmesidir.

öte yandan videodaki tf2+ut saçmalamalarını beğenmedim, eleştirim de adamın bu yönden "competitive" iddiası atmış olmasıdır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"f2p oyunu" derken oyunu f2p yaptılar demek istemedim. böyle kore fps oyunları olur ya, genelde f2p halinde çıkarılır, ucuz yapım, bol karakter, sürekli unlock edilme, combattan çok karakterlerin bolluğu önplanda olur vs vs. "f2p oyunu" dediğim o işte. dergilerde "mmofps" olarak tanımlanan ama mmo olmayan oyunlar.

ki büyük ihtimalle çabucak f2p olur bu oyun. micropurchase'ler üstüne kurulu olcak gibi hissediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

hayır admalar titanı yıllardır yapmıs etmiş sonra beğenmemişler etmemişler cıkarmıslar assetlerinden veya konseplterinden yararlnamıslar, overwatchde kullansıslar falan filan.

iyide bunda overwatchın günahı neki?


Hayatımda hiçbir firmadan görmedigim delikanlılıgı yaptılar abi. Oyun istedigimiz gibi olmadı, yıllarca üzerinde calıstık, begenmedik. İnsanları kazıklayıp sonra ölmesini izlemek yerine revampladık, Overwatch oldu.

Herhangi bir firma yine de sürerdi piyasaya, MGS V'i hatırlatırım. insanları anlamak mümkün değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...