Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Overwatch


Cuce

Öne çıkan mesajlar

ben o listeye pek katılmıyorum ya.

Mercy ile kimseyi carryleyemessin adamlar oynayamıyorsa. Zarya ile de carryleyemessin

carryleyecekler belli, Self sustaini olan adam döven herolar.

Tracer, Genji, Roadhog, Widowmaker (ki bundan da emnin deilim), Reaper falan

Reaper da anca karşıdaki ekip etli butluysa iş yapar. Çok genji tracer vs varsa karşı takımda onda da iş yapamayabilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mercynin o listede olması kadar saçma birşey yok. İlla bi support koymak istiyorsan lucio koyarsın. Onun dışında reaper ve widowda güzel carryleyebilen herolar. Mercy'i ultisi için koymuş oraya sadece ama yanındaki adamlar cacıksa mercy ile nasıl ayakta kalacak çok merak ediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim şu an yaşadığım en büyük sıkıntı level 35 adamın 10 oyun sonra rank 55 falan cıkması. Adam daha karşısındaki hero'nun ne yaptığını bilmiyor ve benimle oynuyor.

İlk comp rage quitimi bugün holywood haritasında attım bu yüzden. Biri level 45 bastion diğer level 29 Torb almıslar. 2'ci pushta ikisini de sildiler. Üstüne symmetra falan var erittiler takımı. 1 dk'da cap verdik. Karşıya yine bu civarlarda levelı olan adam gelse neyse. Sendekiler 30-40 adamlar 130.

Bir diğeri ise karsından biri cıkınca kazanan takımın win penalty yemesi. Bugün lijiang'da 30dk boyunca ter akıttık, 2-2 oldu ve 2 takım da iyi oynadı ama %80'de adamlarının biri cıktı ve %4 falan Win pts aldık.

Bir başka maçta atakta da savunmada da torb alıp, ezilip, yine oyunun souna kadar torb oynayan adam vardı. Community bu açından kötü.

Oyun kötü oynayan adamı da 50'de başlatıyor, iyi oynayanı da. 45 civarı Rank'le başlayanların coğunun doğru düzgün quick match tecrübesi falan yok. 25 Level competitive için çok düşük bir kriter yani.

Newcommer sayısı düştükce tecrübesiz adam sayısı da o oranda düşecektir. Gel gör ki tecrübesizler pişene kadar sen ben haşat olacağız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bizim de başımıza geldi o dün

adam level 26 rank 56. O gün başlamış oyuna ve sadece tracer la oynamış. Başka hero oynamamış.

King's Row defanstayız adam tracer aldı dedik ki tracer değil başka bir şey al. "Başka bir şey oynamadım " falan dedi. Hiç bir şey yapamadı tabi biz de yenildik.

böle adamlara naapılır bilmiom :) 25 olmamalı belkide competitivin sınırı. 50 falan olmalı. HOTS'da bile 30 du diye hatırlıyorum ki 30 a gelmek ve belli sayıda hero sahibi olmak için belli bir deneyime sahip olman gerekiyordu. Baksana 25i adam bir günde full oynayarak yapabiliyor. Bi de üzerine rank 56 alıyor. Neden çünkü şansa 6 win yapsa kendisi de damage oynadığı için 55 üstü ranke atıyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

competitive'de düzgün oyunculara denk gelip rank'i 60 felan başlayan kişilerin o kadar noob çıkması kötü bir şey evet. demin bi oyunda başıma geldi. adam takımla çok uyumsuz bir şekilde hanzo almış. dedim kesin oyun hakkında zerre bilgiye sahip değil. hakkaten öyle oldu. baktı beceremiyor, bu sefer takımdaki diğer oyuncuların karakterlerini taklit etmeye çalıştı. o da olmayınca geri hanzoya döndü :D

sonra bi el ikinci yıldıza koşturan bi eleman geldi de, adam komut veriyor, takımın gerektiği yere konumlanıyor felan, böyle tipler bi başka oluyor.

ama o karşı takımın ragequit attığında %5-10 gibi rank vermesi olayını değiştirmeleri lazım hakkaten.
çok iyi oynasan da kaybedince hayvan gibi rank kaybettiriyor, ama yenerken karşı takım çıkarsa bu sefer de pinti gibi rank veriyor. rank yükselmek için ölme eşeğim ölme :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de şeye uyuz oluyorum; takımdaki adamlar bir skim yapamıyor ama gelip "hey widow, change pls" diyorlar. Ama damage done, eliminations ve final blow'lar bende hep...

Deliricem artık, 2 gün competitive oynayan "sniper alma pls" diyor.

Bizim patide de var bu. Karşı takımdan adam eksiltemiyorlar, tek eksiltene "değiştir pls".
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:

bizim de başımıza geldi o dün

adam level 26 rank 56. O gün başlamış oyuna ve sadece tracer la oynamış. Başka hero oynamamış.

King's Row defanstayız adam tracer aldı dedik ki tracer değil başka bir şey al. "Başka bir şey oynamadım " falan dedi. Hiç bir şey yapamadı tabi biz de yenildik.

böle adamlara naapılır bilmiom :) 25 olmamalı belkide competitivin sınırı. 50 falan olmalı. HOTS'da bile 30 du diye hatırlıyorum ki 30 a gelmek ve belli sayıda hero sahibi olmak için belli bir deneyime sahip olman gerekiyordu. Baksana 25i adam bir günde full oynayarak yapabiliyor. Bi de üzerine rank 56 alıyor. Neden çünkü şansa 6 win yapsa kendisi de damage oynadığı için 55 üstü ranke atıyor


ilk gece solo oynadım ben 43 attı. o zamandan beri gene solo kasıyorum 50'ye yeni çıkabildim. dediğin gibi 30 lvl adamlar geliyor rank 49-52 falan ama oyunu daha çözememişler, haritaya göre hero almayı çözememişler. kimle premade girip ne oynadılarsa almıslar sadece ranki.

oyunda solo vs team rank tarzı bir şey olmadığı sürece en azından placementları takımla atmak lazım kesinlikle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LathspeLL said:

Ben de şeye uyuz oluyorum; takımdaki adamlar bir skim yapamıyor ama gelip "hey widow, change pls" diyorlar. Ama damage done, eliminations ve final blow'lar bende hep...

Deliricem artık, 2 gün competitive oynayan "sniper alma pls" diyor.

Bizim patide de var bu. Karşı takımdan adam eksiltemiyorlar, tek eksiltene "değiştir pls".


Betada da vardı o kafa bi aralar resmen geriye götürmüş competitive oyunu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LathspeLL said:

Ben de şeye uyuz oluyorum; takımdaki adamlar bir skim yapamıyor ama gelip "hey widow, change pls" diyorlar. Ama damage done, eliminations ve final blow'lar bende hep...

Deliricem artık, 2 gün competitive oynayan "sniper alma pls" diyor.

Bizim patide de var bu. Karşı takımdan adam eksiltemiyorlar, tek eksiltene "değiştir pls".


Benim burada yazacaklarım benim şimdiye kadarki yaşadıklarımla ilgili. Lath Sniper oynuyorsun o yüzden sana karşı yazıyormusum gibi bir anlam cıkmasın ortaya. Tamamen genele ve sniper oynayan herkese ve neden widow karşıtlığının varoluşuna yazıyorum.

Bu yazı sadece sniper'lar için geçerli değil skill based olan 4-5 karakter için de geçerli. Bu karakterler oynanmasın mı? Oynansın ama önce 2 kere düşünülsün.

tl:dr Sniper ve türevi skill based karakterleri oynayanların bireysel olarak iyi veya kötü oyuncu olmaları farketmeksizin takımının ağzına sıcabiliyor. İnsanlar doğal olarak çekiniyor ve haklı oldukları nokta var.

Disclamer: Bunu Skill Ratingi 30-60 olanlar için yazdım ki pati OW tayfasının %99'u bu dilimin içindedir. Daha yüksek seviyelerde oynanan ve oynanan oyunları değerlendirecek tecrübem yok.

WoT of 2016, A Technical Analysis

Level 230 olan biri olarak, ki bunu üstünlük kriteri değil çok oyun/kombinasyon/basiretsizlik gördüğümden dolayı söylüyorum, opponent defansta iken sniperların bizim takımı durdurduğu 5 oyun olmamıştır. Şu an Skill Rating'im 58 ve bu seviyede de farklı olan hiç bişey yok. Competitive oynamaya başlayalı da şimdiye kadar sadece 2 adet sniper oyunda fark yaratabildi defanstayken. İkisini de iyi hatırladığım için ve kanser olmamıza neden olduğu için yazıyorum.

O 2 oyunda widow bizi nasıl nasıl durdurabildi? Birincisi tamamen bizim kazmalığımız (1)target priority yok (2)yanlış composition (3)Hero switchler geç yapıldı ve yanlış yapıldı -buna ben de dahil-, ikinci sniper vakasında ise (1)genjimizin patates ve buna rağmen genji inadı, (2) karşıdaki sniperın iyi olması, (3) Sniper için şahane bi noktada stucklanmamız (dorado'da son checkpoint'e gelirken ki üst köprünün bulunduğu yer), (4)Sniper'ın pocket healer'ı olması.

Bunun dışında henüz daha sniper alıp da bizi doğru düzgün yavaşlatan adam görmedim. Bunu spesifik olarak widow için söylüyorum. En azından Hanzo'da yine takımla takılabilir, shitstorm'da gerekirse close combata girebilir, çok daha mobil olduğu için kitelama şansı var. Buna ek, scatter arrow zaten yeterince işlevi olan birşey.

Nedir Widow'un veya backline'da takılan hanzo'nun sıkıntısı peki?

Sorun 1: Bir kere defansta widow veya camper style hanzo kullananlar için söylüyorum, neredeyse %95'i 2 supression yedikten sonra yerinden ayrılmak zorunda kalıyor. Genellikle widow'un iş yapması karşı takımın mallığı yüzünden oluyor. Widow'u öldürmek için odaklananlar da kendini feda ediyor ki bu widow'un amacına ulaşması demek. Ben genellikle offensive ve long range herolar oynadığım için, sniperlarla yüzyüze kaldığım için ne yapabileceğini çok rahat kestirip ineffective bırakabiliyorum. Phara oynadığımda kesinlikle widow'u öldürmeye kasmıyorum mesela eğer adam iyiyse ve bariz açıkta değilse. İyi bir widow çok rahat eleyebiliyor Phara'yı. Ben phara veya soldier ile oynarken örneğin safe bir yerden supress'i basıyorum widow'a (1-2 harita dışında, özellki Hollywood haritasında bunu iyi bir widow'a karşı gerçekleştirmek zor ya da imkansız). Widow'u supressleyebildiğimi düşünerekten ve haritada patates gibi açıkta olmadığımızı varsayarak, widow'un 3 şansı var:

(1) saklanmak ve supress'i sağlayan kişinin başka yöne yönelmesini beklemek, (2) repositioning (bu bizim inanılmaz zaman kazanmamız demek) ki genellike bir önceki pozisyonundan daha kötü bir yer oluyor bu, (3) ise benimle çatışmak ki böyle bir durumda vakit kaybı kazandırdığımdan dolayı kazanclı cıkan bizim takımın olması. Bu anlar içerisinde zaten Widow'un işini yapmasını engellemem pure profit ve engellediğimden takım danga dunga ilerleyebiliyor.

Sorun 2: Pub oyunlarda Widow'un üstüne yürüdüğün anda ortadan kaybolan bir karakter olması. Doğal olarak kaybolması da lazım zaten. Bu karakter frontline karakteri değil elbet. Fakat çatışmaya girmekte ısrar eden, riskli oynayan widow'un ölme olasılığı artmasıyla yaşamadığı, işlevini gerçekleştiremediği her saniye defanstaki takım için inanılmaz sorun zira kill alması gereken bir karakter widow. Takımda roadhog'un ya da başka bir karakterin ölmesi kabul edilebilir ama widow'un ölmesi veya işlevsiz kalması takımda büyük boşluk yaratıyor çünkü setup'ı ona göre kuruyorsun.

Sorun 3: Strength in numbers. Karşımda toplu şekilde duran 5 adam yerine 4 adam gördüğümde ve biz pushluyorsak adamlara karsı burada üç durum geçerli;

(1) Biz yanyana pushluyoruz ve birbirini koruyan 5 kisiye odaklanmak yerine yanyana duran 4 kisiye odaklanma sansımız oluyor. Burada tanklarını erittiğimiz anda zaten karşı takım takır takır geriye düşmeye başlıyor. Tüm bunlar olurken widow'un yardıma koşması gibi bir durumu yok, olmuyor. Hani bu sırada widow patates mi topluyor denilebilir fakat yukarıda yazdığıma geliyor konu: Supression. Özellikle soldier ve phara olarak roketimle, fütürsüz mermi spamimle cok rahat supress edip, widowsuz süren saniyelerde ana gruba constant damage sağlamaya devam edebiliyorum. Bahsettiğim süre aralığı da 1 dk falan değil bildiğin 5 saniye ve o 5 saniye'de hem widow'u supress'lemek hem de takıma damage assist sağlamak push için gerekli momentumu kazandırıyor çoğu zaman.

(2) ise tamamen psikolojik. Çünkü ben biliyorum ki karşımda takım birlike duran 4 kisi var ve biz 5 kisiyiz. Ben biliyorum ki o 4 kisi içerisinden lucio veya mercy'i elemek cok daha kolay olacak. Karşı takım fazla tanky ise üstüme kosacak, frontlineda bizi karşılayacak olan adam olma olasılığı 1 kişi daha az. Widow backline'da durduğu için çoğu haritada widow'un attackerları push başlamadan önce görme şansı olmuyor cünkü yerini gördükten sonra kendini coverlayacak sekilde yürümeye, oynamaya başlıyorsun. Phara isem ve sniper göklerin hakimi ise, adam iyiyse ve keklik gibi ölüyorsam sniper'ın görmediği bir yerden long range damage sağlayabiliyorum. Zarya'yla futursuzca shild açık adamların rein'inin için girip cıkıyorum çünkü shild'ım bittiğinde sniper'ın kör noktasına geçiyorum. Dediğim gibi önceliğim sniperı almak değil sniper'dan korunmak. Bunu sağladığım anda karsı takım bir kisi eksik kalıyor.

(3) ise karşı takımı tutup tutamamak. Evet sniper'ın adam elemesi güzel bişey ama günün sonunda bu adamlar pushlayabiliyorsa ortada bariz bir sıkıntı var demektir. Sniper gayet adam elese bile adamların pushlaması ortada bir eksiklik olduğunu gösteriyor ve sniper'ın "ben işimi yapıyorum siz işinizi yapın demesi" zorluyor takımı. Bu takımının bireysel skill eksikliğinden olur, belki takım kordinasyonundaki sıkıntılar olur, belki tamamiyle senin dışındaki adamların yanlış hero seçmesi olur. Ne olursa olsun günün sonunda önemli olan "bu adamlar pushluyor, takımımın işlevini gerçekleştirmesine nasıl yardımcı olabilirim, bizim açığımızı nasıl kapatabilirim" olması lazım düşünülmesi gereken. "Adam eksiltiyorum ama her pushta tankımız ölüyor, dolayısıyle geriye pushlanıyoruz" durumu söz konusu ise zaten birincil işlevini gerçekleştirmiyorsun takım adına. Senin böyle bir durumda orada adamlarla takılman cok cok (özellike 2x cok) daha iyi olabilir.

Geriye kalan konular ise sunlar:

Neden solo girdiğin çoğu oyunda "sniper alma pls"? Genelde ben bunu level 70 ve üzerirandomlara söylemiyorum açıkcası. Eğer low level ise harita herneyse ya başka bir karakter recommend ediyorum setup'daki potansiyel açığımıza göre veya açğımız yoksa soruyorum sniper'dan emin misin diye?

Bunu söyleyen adamların sebepleri şu: Çünkü ben seni tanımıyorum. Ben setup'ımı senin adam vurma ihtimaline karşı kuruyorum. Senin iyi olma ihtimaline göre oynuyorum. Yeterince iyi olmaman benim ve takımımın geri kalanının savunmasız kalması demek. Bir takımda widow'un kötü olması takımın herhangi bir karakterinin kötü olmasından cok daha kötü birşey. Bunun tamamen geçerli olduğu bir başka karakter ise mccree. Kaç kere takımda biri genji alınında "abi inş genjimiz iyidir ya" dediğinizi düşünün.

Az biraz fps oynayan adam soldier'la ne kadar kötü olabilir ki? Ama aynı durum widow ve mccree oyuncuları için geçerli değil. Widow'u geç daha iyi mccree oynayan adam görmedim ben. Sıfır. Bunun daha az etken fakat geçerli olduğu diğer herolar ise genji ve tracer. Bu karakterlerin çok bariz görevleri var. Görevini yerine getirebilen adam sayısı ise çok çok az. Ben tamamen sana güvenmek zorundayım ve ben kendi tecrübelerime dayanarak söylüyorum genelde o hero'ya verilen güven boşa cıkıyor

Buna hitaben ortaya çıkan başka sorun sorun bu karakterlerin işlerini yapmadığını sorgulamaya başlamaları diğer karakterlere göre çok çok sonra oluyor. Competitive'den önce benimle quick match oynayan adamlar bilir quick match'de oyun bitmeden 4 kere karakter switchleyen adamdım ben. Ben hero denemek için switchlemedim. Seçtiğim hero'da iş yapmama rağmen takıma etkisi olmamasından switchliyordum. Offensive olarak constant çatışmada olan biri olduğum içim eksikliğimizi bu 4-5 karaktere göre çok daha rahat görüyorum. Bunu ne tracer görüyor ne genji ne de sniperlar. Doğal, işleri değil çünkü. Fakat Reinhardt'ın shieldının arkasından sıkan mccree ilk push'da ortadan kayboluyor. Mccree'yi değiş? Olmaz "ben kil aldım gold'um silverim". Arkaya yatan widow adam elemeye çalışırken bizim böbreğimizi söküyorlar. Safe'tesin vuruyorsun güzel ama adamlar bizi yarın içimize girince işin sonu "abi iş yapın biraz"'a geliyor bak kimleri kimleri vudum.

Dahası örneğin tipik bir sniper'ın iş yapamadığı ve bunu anlama sürecini düşünelim. Gerek ofansif gerek defansif farketmez.

Pozitif olasılıklar: Sniper iş yapıyor, takımdaki boşluğu doldurabiliyor. Rakip Sniper'ı counterlamıyor, counterlayamaya çalışan (geni misal) kişi yetersiz. Widow'un bu durumda karakterini switchlemeye ihtiyacı yok. Görevini yerine getiriyor.

Negatif olasılıklar:

(1) Widow ilk 30 saniye iş yaptı, rakip hero switchleyip (winston, counter sniper, reaper, genji) adapte oldu şimdi dezavantadayız. Widow ilk 30 saniyede yaptığı işten dolayı widow ile hala işe yapabileceğine inanarak widow ile devam ediyor fakat rakip counterlamaya devam ediyor.

(2) Sniper rakibin ilk 2 pushunda da iş yapamadı ve öldü. Sniper iş yapamasını haritadaki iyi pozisyona sahip olamamasına yoruyor. Sniper oynamaya devam etmeye karar kılıyor. Bunun üzerine ya hayatını riske atmaya devam ederek takıma yardım edebileceği riskli bir pozisyona geçmeyi/kalmayı düşünüyor ya da zaten ölüp yeterince işlevini gerçekleştiremediğinden dolayı daha güvenli ve iyi olan bir pozisyona geçiyor. Sıkıntı kendisi güvende fakat bu seferde takıma gerekli desteği veremeyeceği bir yerde duruyor.

(3) Rakip Takımda reinhardt var ve rakip kordineli bir şekilde reinhardt'ın shield'ını exploit ediyor. Widow etkisiz. Rakip takımın kordinasyonu kendi arkadaşları kırana kadar stand by'da

(4) Sniper'ın kill alabilmesinin asıl sebebi kendi takımının iyi oynaması (sürekli baskı, flankleyerek etc). Açıkta kalan rakibi avlayan sniper crediti arkadaşlarının yerine kendi alması. Bunun sonucu nedir? "Benim gold'um var siz naptınız"? Özellike şunu söylemiştim ben hatırlayanlar vardır belki. Bu oyunda en az under appriciate edilen karakter soldier diye. Soldier oynarken kurtardığım ve oyunu kurtaran o kadar adam varki ama günün sonunda "kaç kill aldın?"a dönüyor. Takımın damage'ının %30'u soldier'da. Sorsan "işi o". Ee tamam soldier'ı övmüyorsun da widow'un işi ne? Adam vurmak değil mi? Kill'le övünülür mü?

Competitive oynarken şimdiye kadar gördüğüm tracer'ların %95 benden kötü ki ben tracer'la oynanmaması gereken şekilde oynayan ya da tracer'da "ben iyiyim" demem, diyemem. İyi tracer oynayan adamlara hakaret. Buna rağmen rakip tracerları 1v1'de ezip geçiyorum. Widow gibi bunların (ve benim tracer olarak iyi oynamam) rakip takımın kazmalığından. Tracer oynadığım oyunlarda tek tek SS alıp suraya koyabilirim ki Most damage done, most elim hep gold bende. Buna rağmen açık ve net söyleyeyim ben tracer'la bok gibi oynuyorum çünkü tracer'ın yapması gerekeni yapmayacak kadar sabırsızım oluyorum. Gidip adam ayıklamak yerine sabırsızlanıp payload'da "aman takımım ölmesin" takıntısını yaşıyorum. Statlara baksan takımın en iyisim ama ben işimi yapıyor muyum? 30 oyun ciddi tracer oynadıysam 25'inde işimi yapmamışımdır ve buna kazandığımız oyunlar dahil, gold mold almama rağmen. Oynamasına bayılmama rağmen ben tracer'ı oynamaktan hep bu yüzden kaçındım çünkü günün sonunda benim statlarım değil önemli olan, önemli olan takımın bir takım halinde işlevini gerçekleştirip gerçekleştiremediği ki o da oyunu kazanmak. Bu yüzden ben oyun başlarken çok az kez tracer başladım çünkü rakibim beni iyi tutarsa takımımın momentumu kırılacak kadar onları destekten mahrum bırakma olasılığım çok yüksek. Bu sefer hero switchlememesi gereken adamlar hero switchlemeye başlıyor ve gg. Ben hep en fazla iş yapan hero'larla başladım, rakipde açık gördüğüm zaman tracer'a switchledim.


özet?

- Ben işimi yaptım tracer'la, adam kestim.
+ adamlar girdiler ağzımıza? duduramıyoruz?
- olsun ben işimi yaptım, adam kestim.
+ De kimi ne zaman kestin.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Genel argümanları dile getirmişsin Ammo.
Ama o kadar yazdığının ortasında tek düzgün widow almama nedeni karşı takımda Reinhard ve genji/tracer olması. Widow'u en durduran setup bu.

"karşı takımda widow varken biz 6 kişi, karşımızda 5 kişi buluyoruz" yanlış. Eğer 6 kişiyseniz ve grup halinde ilerliyorsanız widow'da arkadan kendi grubuna dahil oluyor zaten. Counter etmemiş oluyorsun, arkadan widow sıkıyor yine.

Eğer widow adam indiriyorsa ve karşı takım push'lamaya devam ediyorsa suç diğer 5'lidedir. Bunu söylemenin neresi yanlış? Benim onlara katılmam problemi çözmüyor.

Pharah vs Widow 10 kere karşılaşsa 7'si widow'un galibiyetiyle sona erer. Ben pharah'a karşı zorlanmıyorum.

Ben genel takım setup'ında 3 kademeli defansa güveniyorum. Ön safhada genji/tracer, ortada malum kadrolar, arkada widow en temizi oluyor.

Yukardaki mesajımı attıktan sonra Falrod'la girdik ard-arda oyuna; her yeni oyunda sürekli laf ettiler. Hepsinde ama istisnasız. Hepsinde de problem kendilerindeydi. Widow harici oynadığım oyunlarda kaybederken Widow'a swap'layıp kazandığımız oyunlar çok oldu.

Yani sözün özü; benim haricimde widow oynamayın :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lath quote

LathspeLL said:

Genel argümanları dile getirmişsin Ammo.
Ama o kadar yazdığının ortasında tek düzgün widow almama nedeni karşı takımda Reinhard ve genji/tracer olması. Widow'u en durduran setup bu.

"karşı takımda widow varken biz 6 kişi, karşımızda 5 kişi buluyoruz" yanlış. Eğer 6 kişiyseniz ve grup halinde ilerliyorsanız widow'da arkadan kendi grubuna dahil oluyor zaten. Counter etmemiş oluyorsun, arkadan widow sıkıyor yine.

Eğer widow adam indiriyorsa ve karşı takım push'lamaya devam ediyorsa suç diğer 5'lidedir. Bunu söylemenin neresi yanlış? Benim onlara katılmam problemi çözmüyor.

Pharah vs Widow 10 kere karşılaşsa 7'si widow'un galibiyetiyle sona erer. Ben pharah'a karşı zorlanmıyorum.

Ben genel takım setup'ında 3 kademeli defansa güveniyorum. Ön safhada genji/tracer, ortada malum kadrolar, arkada widow en temizi oluyor.

Yukardaki mesajımı attıktan sonra Falrod'la girdik ard-arda oyuna; her yeni oyunda sürekli laf ettiler. Hepsinde ama istisnasız. Hepsinde de problem kendilerindeydi. Widow harici oynadığım oyunlarda kaybederken Widow'a swap'layıp kazandığımız oyunlar çok oldu.

Yani sözün özü; benim haricimde widow oynamayın :)




Genel argüman değil abi bütün olasılıkları ve yaşadıklarımı saydım. Yazdıklarımı skimleyip cevap verdiğin açık. O aslında öyle değil ammo demek yerine counter argument sunabilirsin yazdıklarıma. Ben senin yazdıklarına yine argüman sunacağım ve aynı argümanlarımı kullanacağım.

said:
Ama o kadar yazdığının ortasında tek düzgün widow almama nedeni karşı takımda Reinhard ve genji/tracer olması. Widow'u en durduran setup bu.


Öncelikle bu yanlış. Widow invulnerable bir karakter değil. Low Level oyunlarda senin iş yapman tamamıyla rakibin olarak benim iş yapmama/ma bağlı birşey. Her karakter için geçerli bu değil mi? evet. Ama ben snipera dependent olduğum kadar reinhardt'a olmuyorum çoğu setup'da. Ya da genjiye olduğum kadar soldiera.

Takımda iyi genji olmaması da değil sıkıntı. Böyle bir durum söz konusu ise ben offensif olarak birincil görevim seni kovalamak değil ya da senin kill almanı engellemek. Benim görevim:

liberal said:

Ben phara veya soldier ile oynarken örneğin safe bir yerden supress'i basıyorum widow'a (1-2 harita dışında, özellki Hollywood haritasında bunu iyi bir widow'a karşı gerçekleştirmek zor ya da imkansız). Widow'u supressleyebildiğimi düşünerekten ve haritada patates gibi açıkta olmadığımızı varsayarak, widow'un 3 şansı var:

(1) saklanmak ve supress'i sağlayan kişinin başka yöne yönelmesini beklemek, (2) repositioning (bu bizim inanılmaz zaman kazanmamız demek) ki genellike bir önceki pozisyonundan daha kötü bir yer oluyor bu, (3) ise benimle çatışmak ki böyle bir durumda vakit kaybı kazandırdığımdan dolayı kazanclı cıkan bizim takımın olması. Bu anlar içerisinde zaten Widow'un işini yapmasını engellemem pure profit ve engellediğimden takım danga dunga ilerleyebiliyor.


Ben bunu başarabiliyorum abi. Kendim dışında daha payload'a zıplayıp savunmaya katılan widow da görmedim söyleyeyim. Dang dung adam eliyoruz ama karşıdaki efendi pozisyonunu koruyup bizi elemeye çalışıyor. 3 Gram beyni olan zaten widow'u o kadar rahat bırakmaz. Reinhardt bile önündeki soldier'i ignorlayıp sniper'a E basıyor abi iyi oyunlarda. Priority belli cünkü. Payload'u pistolle defleyen Mercy gördüm, ama aman payload gidiyor diye panic jump yapan widow sayısı %2.85 falan abi heralde ahahah.

Bunun üstüne biz rakibin savunmayı yardığımızda avantajlı biz oluyoruz defleyen değil. Ortak bir hedefe hareket eden biziz savunmada olan adamlar değil ve savunanların dağılması çok daha kolay. Saldıran adamın repositioning diye bir sıkıntısı yok, savunanın var. Xunn güzel birşey demişti oyuna yeni başladığımızda; "Şu oyunda defans tamamen bir sanat". Bu oyunda aynen öyle abi. Zaten team comm'u kıt olan takımların erimesi an meselesi ve şok'u tutup tutamasıyla alakalı. Zaten ben şok'u verdiğimde takımın patates gibi dağılmıyorsa credit'in sniper'a gitmesi falan gereksiz. Çoğu zaman savunmada bir kişi daha olsa adamlarda giremeyeceğiz. Çünkü constant fire almak başka birşey, sniper'ın bir köşeden sallaması başka birşey. 3 kişinin arasına dalmak başka birşey 4 kişinin arasına dalmak başka birşey.

lath said:
Eğer widow adam indiriyorsa ve karşı takım push'lamaya devam ediyorsa suç diğer 5'lidedir. Bunu söylemenin neresi yanlış? Benim onlara katılmam problemi çözmüyor.


liberal said:

Bu takımının bireysel skill eksikliğinden olur, belki takım kordinasyonundaki sıkıntılar olur, belki tamamiyle senin dışındaki adamların yanlış hero seçmesi olur. Ne olursa olsun günün sonunda önemli olan "bu adamlar pushluyor, takımımın işlevini gerçekleştirmesine nasıl yardımcı olabilirim, bizim açığımızı nasıl kapatabilirim" olması lazım düşünülmesi gereken. "Adam eksiltiyorum ama her pushta tankımız ölüyor, dolayısıyle geriye pushlanıyoruz" durumu söz konusu ise zaten birincil işlevini gerçekleştirmiyorsun takım adına.

Statlara baksan takımın en iyisim ama ben işimi yapıyor muyum? 30 oyun ciddi tracer oynadıysam 25'inde işimi yapmamışımdır ve buna kazandığımız oyunlar dahil, gold mold almama rağmen. Oynamasına bayılmama rağmen ben tracer'ı oynamaktan hep bu yüzden kaçındım çünkü günün sonunda benim statlarım değil önemli olan, önemli olan takımın bir takım halinde işlevini gerçekleştirip gerçekleştiremediği ki o da oyunu kazanmak.


Senin görevin "kill aldım ben" diyip işin içinden cıkmak değil. Dedim ya sen şahane oynuyorsun, takımın kötü olabilir. O takımın kötü olmasının bir nedeni var abi. Senin daha efektif şekilde yardım edebileceğin yerler var. Tankını mı yiyorlar, tanky bişey oyna ya da tank'a asistleyecek birşeyler. Mercy'ni mi yiyorlar mercy'nin yanında duracak adam al yani. Olsun sen adam vurma takımın A noktasını tutsun yeter. Görevin takım olarak bu. CS değil ki bu B'yi tutuyorum siz bok gibi oynuyorsunuz diyip işin içinden cıkasın.

>Sen 2 kişi vurdun buna rağmen adamlar pushladı
>Sen kimseyi vurmadın ve takımın senin heronla pozisyonunu korumayı başardı.

Pick one.

Çünkü tankın ölmedi, çünkü healer'ını korudun, çünkü ofensif'e çıkıp tank ağzına girmeden soldierla peekleyip rhine'a shield kaldırttın 10 saniye cepte.

Dün Temple of Anubis Cap B'de senin söylediğinin aynısını söyledi eleman bize. Damajda öyleyim böyleyim. Sıcayım damajına yani mei alıp duvar atsan takıp kurtulacak ama yok. Ben adam vuruyorum. Sniper'ın 2 Miss'ine bakar ekmek gibi dağılmak. Öyle de oluyor zaten.

lath said:

Pharah vs Widow 10 kere karşılaşsa 7'si widow'un galibiyetiyle sona erer. Ben pharah'a karşı zorlanmıyorum.


30 Saat widow oynadın buna inanıyorum abi. Gel gör ki Phara > Widow gibi bir iddia sunmadım zaten okursan görürsün. Ama 45 Saat phara oynamış adam olarak şunu dediğimde;

liberal said:

Ben phara veya soldier ile oynarken örneğin safe bir yerden supress'i basıyorum widow'a (1-2 harita dışında, özellki Hollywood haritasında bunu iyi bir widow'a karşı gerçekleştirmek zor ya da imkansız).

...Bu anlar içerisinde zaten Widow'un işini yapmasını engellemem pure profit ve engellediğimden takım danga dunga ilerleyebiliyor.


sen de bana inan.

Ayrıca senin 3 tier anlayışın Anders'ın CSGO turnuvasında bize tazelemesiyle güzel bir şekilde özetlenebilir

"assumption is the mother of all fuckups"

Skill based karakterlerde oynayan random adama dependent olmak kadar sıcık birşey yok yani oyunu oynarken. Bir de sniper'a sürekli bok atılıyorsa durup bi düşünmek lazım. Çünkü dediğim gibi o adam yanında 1 kişi daha olsa daha safe hissedecek, daha def veya offensive oynayacak ama hayır çünkü sen snipersın ve o adam adam kendini sana position etmesi lazım. Rakip seni pushlarken senin repositioning yapmaya çalışman ise zaten bana avantaj.

Soldier'ım Phara'yım ileriye açılmak istiyorum, açılamıyorum. Neden? Çünkü hızlı bir pushta tanklara assistleyecek dps benim. Zaman kazandırabilecekken aksine stationary gelin bize saldırın diyoruz.

Sniper iş yapmıyor gibi anlamayın bir de benim dediğimi. Benim burda yazdıklarımın %90'ı defansta gerçekleşen olaylar. Bir çok kez sniperlar sayesinde ult yemediğimiz de oldu mesela. Ama diyorum ya. Kill aldın ammena, ne zaman ve hangi koşulda aldın.

Public oyunlarda %95 işin özü budur abi;


Negatif olasılıklar:

(1) Widow ilk 30 saniye iş yaptı, rakip hero switchleyip (winston, counter sniper, reaper, genji) adapte oldu şimdi dezavantadayız. Widow ilk 30 saniyede yaptığı işten dolayı widow ile hala işe yapabileceğine inanarak widow ile devam ediyor fakat rakip counterlamaya devam ediyor.

(2) Sniper rakibin ilk 2 pushunda da iş yapamadı ve öldü. Sniper iş yapamasını haritadaki iyi pozisyona sahip olamamasına yoruyor. Sniper oynamaya devam etmeye karar kılıyor. Bunun üzerine ya hayatını riske atmaya devam ederek takıma yardım edebileceği riskli bir pozisyona geçmeyi/kalmayı düşünüyor ya da zaten ölüp yeterince işlevini gerçekleştiremediğinden dolayı daha güvenli ve iyi olan bir pozisyona geçiyor. Sıkıntı kendisi güvende fakat bu seferde takıma gerekli desteği veremeyeceği bir yerde duruyor.

(3) Rakip Takımda reinhardt var ve rakip kordineli bir şekilde reinhardt'ın shield'ını exploit ediyor. Widow etkisiz. Rakip takımın kordinasyonu kendi arkadaşları kırana kadar stand by'da

(4) Sniper'ın kill alabilmesinin asıl sebebi kendi takımının iyi oynaması (sürekli baskı, flankleyerek etc). Açıkta kalan rakibi avlayan sniper crediti arkadaşlarının yerine kendi alması. Bunun sonucu nedir? "Benim gold'um var siz naptınız"? Özellike şunu söylemiştim ben hatırlayanlar vardır belki. Bu oyunda en az under appriciate edilen karakter soldier diye. Soldier oynarken kurtardığım ve oyunu kurtaran o kadar adam varki ama günün sonunda "kaç kill aldın?"a dönüyor. Takımın damage'ının %30'u soldier'da. Sorsan "işi o". Ee tamam soldier'ı övmüyorsun da widow'un işi ne? Adam vurmak değil mi? Kill'le övünülür mü?



%5'de şu:


Pozitif olasılıklar: Sniper iş yapıyor, takımdaki boşluğu doldurabiliyor. Rakip Sniper'ı counterlamıyor, counterlayamaya çalışan (geni misal) kişi yetersiz. Widow'un bu durumda karakterini switchlemeye ihtiyacı yok. Görevini yerine getiriyor.



Atalım pub oyunlar. 15-20 tane. Düzgün genjimiz olamasına rağmen sayalım kaç kere sniper bizi tutabilecek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:

Adam alabiliyorsan widow ile on numara pick hem atakta hem defansta. Progaming scene hep alınan hero ki iki tarafta da. Bir sorun yok ama zor oynaması, genelde evet psikolojik olarak bir bok yapamayınca takım hemen setupa bakıp ilk widow a laf atiolar


Geçen oyun izledik, adamlar gibraltar'da 2 Winston, Phara, Mercy, Lucio, ve 1 karakterle daha tuttular.

Volskaya'da competetive çıkmadan 1-2 gün önce CAP A'i 3 hanzo tuttuk. Üçüncü hanzoyu ben trip olarak seçtim, 3 DAKİKA tuttuk abi. Ben de vurdum, diğer adamlar da vurdu. Başka karakterler seçsek delip geçme olasılığı yüksek.

1 Ay önce Seagull torb'la LiJiang tuttu. Benim total offensive playtime'ımdan daha iyi oynadı adam torb ile.

Bunların çıkarımı nedir?

İş yapacak olan adam dağda da yapar bayırda da yapar abi. İtirazım yok buna.

Fakat karşı takımın sıcık olması da olabilir. 2 Round iyi oynayan sniper gaza gelip, ego manyağı olup oyun kaybettiriyor sana ve bunu farketmiyor.

Bu bende de oldu. Quick Match'de level 30'larda iken Diva'yı keşfettim ve hayvan gibi oynadım. İyi de oynadım hani. Taa ki milletin diva'yı counterlamayı öğrenene kadar ve iyi adamlar gelip ağzıma vurana kadar. 9 Mech cağırdığım oyun oldu. Adamlar patlattı ben cağırdım adam patlattı ben cağırdım. Ben gereki dmg'ı verebildim mi peki? Takımıma yardımcı oldum mu olay bu.

Ekleme

said:
Disclamer: Bunu Skill Ratingi 30-60 olanlar için yazdım ki pati OW tayfasının %99'u bu dilimin içindedir. Daha yüksek seviyelerde oynayan ve oynanan oyunları değerlendirecek tecrübem yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

liberal said:

LathspeLL said:

Ben de şeye uyuz oluyorum; takımdaki adamlar bir skim yapamıyor ama gelip "hey widow, change pls" diyorlar. Ama damage done, eliminations ve final blow'lar bende hep...

Deliricem artık, 2 gün competitive oynayan "sniper alma pls" diyor.

Bizim patide de var bu. Karşı takımdan adam eksiltemiyorlar, tek eksiltene "değiştir pls".


Benim burada yazacaklarım benim şimdiye kadarki yaşadıklarımla ilgili. Lath Sniper oynuyorsun o yüzden sana karşı yazıyormusum gibi bir anlam cıkmasın ortaya. Tamamen genele ve sniper oynayan herkese ve neden widow karşıtlığının varoluşuna yazıyorum.

Bu yazı sadece sniper'lar için geçerli değil skill based olan 4-5 karakter için de geçerli. Bu karakterler oynanmasın mı? Oynansın ama önce 2 kere düşünülsün.

tl:dr Sniper ve türevi skill based karakterleri oynayanların bireysel olarak iyi veya kötü oyuncu olmaları farketmeksizin takımının ağzına sıcabiliyor. İnsanlar doğal olarak çekiniyor ve haklı oldukları nokta var.

Disclamer: Bunu Skill Ratingi 30-60 olanlar için yazdım ki pati OW tayfasının %99'u bu dilimin içindedir. Daha yüksek seviyelerde oynanan ve oynanan oyunları değerlendirecek tecrübem yok.

WoT of 2016, A Technical Analysis

Level 230 olan biri olarak, ki bunu üstünlük kriteri değil çok oyun/kombinasyon/basiretsizlik gördüğümden dolayı söylüyorum, opponent defansta iken sniperların bizim takımı durdurduğu 5 oyun olmamıştır. Şu an Skill Rating'im 58 ve bu seviyede de farklı olan hiç bişey yok. Competitive oynamaya başlayalı da şimdiye kadar sadece 2 adet sniper oyunda fark yaratabildi defanstayken. İkisini de iyi hatırladığım için ve kanser olmamıza neden olduğu için yazıyorum.

O 2 oyunda widow bizi nasıl nasıl durdurabildi? Birincisi tamamen bizim kazmalığımız (1)target priority yok (2)yanlış composition (3)Hero switchler geç yapıldı ve yanlış yapıldı -buna ben de dahil-, ikinci sniper vakasında ise (1)genjimizin patates ve buna rağmen genji inadı, (2) karşıdaki sniperın iyi olması, (3) Sniper için şahane bi noktada stucklanmamız (dorado'da son checkpoint'e gelirken ki üst köprünün bulunduğu yer), (4)Sniper'ın pocket healer'ı olması.

Bunun dışında henüz daha sniper alıp da bizi doğru düzgün yavaşlatan adam görmedim. Bunu spesifik olarak widow için söylüyorum. En azından Hanzo'da yine takımla takılabilir, shitstorm'da gerekirse close combata girebilir, çok daha mobil olduğu için kitelama şansı var. Buna ek, scatter arrow zaten yeterince işlevi olan birşey.

Nedir Widow'un veya backline'da takılan hanzo'nun sıkıntısı peki?

Sorun 1: Bir kere defansta widow veya camper style hanzo kullananlar için söylüyorum, neredeyse %95'i 2 supression yedikten sonra yerinden ayrılmak zorunda kalıyor. Genellikle widow'un iş yapması karşı takımın mallığı yüzünden oluyor. Widow'u öldürmek için odaklananlar da kendini feda ediyor ki bu widow'un amacına ulaşması demek. Ben genellikle offensive ve long range herolar oynadığım için, sniperlarla yüzyüze kaldığım için ne yapabileceğini çok rahat kestirip ineffective bırakabiliyorum. Phara oynadığımda kesinlikle widow'u öldürmeye kasmıyorum mesela eğer adam iyiyse ve bariz açıkta değilse. İyi bir widow çok rahat eleyebiliyor Phara'yı. Ben phara veya soldier ile oynarken örneğin safe bir yerden supress'i basıyorum widow'a (1-2 harita dışında, özellki Hollywood haritasında bunu iyi bir widow'a karşı gerçekleştirmek zor ya da imkansız). Widow'u supressleyebildiğimi düşünerekten ve haritada patates gibi açıkta olmadığımızı varsayarak, widow'un 3 şansı var:

(1) saklanmak ve supress'i sağlayan kişinin başka yöne yönelmesini beklemek, (2) repositioning (bu bizim inanılmaz zaman kazanmamız demek) ki genellike bir önceki pozisyonundan daha kötü bir yer oluyor bu, (3) ise benimle çatışmak ki böyle bir durumda vakit kaybı kazandırdığımdan dolayı kazanclı cıkan bizim takımın olması. Bu anlar içerisinde zaten Widow'un işini yapmasını engellemem pure profit ve engellediğimden takım danga dunga ilerleyebiliyor.

Sorun 2: Pub oyunlarda Widow'un üstüne yürüdüğün anda ortadan kaybolan bir karakter olması. Doğal olarak kaybolması da lazım zaten. Bu karakter frontline karakteri değil elbet. Fakat çatışmaya girmekte ısrar eden, riskli oynayan widow'un ölme olasılığı artmasıyla yaşamadığı, işlevini gerçekleştiremediği her saniye defanstaki takım için inanılmaz sorun zira kill alması gereken bir karakter widow. Takımda roadhog'un ya da başka bir karakterin ölmesi kabul edilebilir ama widow'un ölmesi veya işlevsiz kalması takımda büyük boşluk yaratıyor çünkü setup'ı ona göre kuruyorsun.

Sorun 3: Strength in numbers. Karşımda toplu şekilde duran 5 adam yerine 4 adam gördüğümde ve biz pushluyorsak adamlara karsı burada üç durum geçerli;

(1) Biz yanyana pushluyoruz ve birbirini koruyan 5 kisiye odaklanmak yerine yanyana duran 4 kisiye odaklanma sansımız oluyor. Burada tanklarını erittiğimiz anda zaten karşı takım takır takır geriye düşmeye başlıyor. Tüm bunlar olurken widow'un yardıma koşması gibi bir durumu yok, olmuyor. Hani bu sırada widow patates mi topluyor denilebilir fakat yukarıda yazdığıma geliyor konu: Supression. Özellikle soldier ve phara olarak roketimle, fütürsüz mermi spamimle cok rahat supress edip, widowsuz süren saniyelerde ana gruba constant damage sağlamaya devam edebiliyorum. Bahsettiğim süre aralığı da 1 dk falan değil bildiğin 5 saniye ve o 5 saniye'de hem widow'u supress'lemek hem de takıma damage assist sağlamak push için gerekli momentumu kazandırıyor çoğu zaman.

(2) ise tamamen psikolojik. Çünkü ben biliyorum ki karşımda takım birlike duran 4 kisi var ve biz 5 kisiyiz. Ben biliyorum ki o 4 kisi içerisinden lucio veya mercy'i elemek cok daha kolay olacak. Karşı takım fazla tanky ise üstüme kosacak, frontlineda bizi karşılayacak olan adam olma olasılığı 1 kişi daha az. Widow backline'da durduğu için çoğu haritada widow'un attackerları push başlamadan önce görme şansı olmuyor cünkü yerini gördükten sonra kendini coverlayacak sekilde yürümeye, oynamaya başlıyorsun. Phara isem ve sniper göklerin hakimi ise, adam iyiyse ve keklik gibi ölüyorsam sniper'ın görmediği bir yerden long range damage sağlayabiliyorum. Zarya'yla futursuzca shild açık adamların rein'inin için girip cıkıyorum çünkü shild'ım bittiğinde sniper'ın kör noktasına geçiyorum. Dediğim gibi önceliğim sniperı almak değil sniper'dan korunmak. Bunu sağladığım anda karsı takım bir kisi eksik kalıyor.

(3) ise karşı takımı tutup tutamamak. Evet sniper'ın adam elemesi güzel bişey ama günün sonunda bu adamlar pushlayabiliyorsa ortada bariz bir sıkıntı var demektir. Sniper gayet adam elese bile adamların pushlaması ortada bir eksiklik olduğunu gösteriyor ve sniper'ın "ben işimi yapıyorum siz işinizi yapın demesi" zorluyor takımı. Bu takımının bireysel skill eksikliğinden olur, belki takım kordinasyonundaki sıkıntılar olur, belki tamamiyle senin dışındaki adamların yanlış hero seçmesi olur. Ne olursa olsun günün sonunda önemli olan "bu adamlar pushluyor, takımımın işlevini gerçekleştirmesine nasıl yardımcı olabilirim, bizim açığımızı nasıl kapatabilirim" olması lazım düşünülmesi gereken. "Adam eksiltiyorum ama her pushta tankımız ölüyor, dolayısıyle geriye pushlanıyoruz" durumu söz konusu ise zaten birincil işlevini gerçekleştirmiyorsun takım adına. Senin böyle bir durumda orada adamlarla takılman cok cok (özellike 2x cok) daha iyi olabilir.

Geriye kalan konular ise sunlar:

Neden solo girdiğin çoğu oyunda "sniper alma pls"? Genelde ben bunu level 70 ve üzerirandomlara söylemiyorum açıkcası. Eğer low level ise harita herneyse ya başka bir karakter recommend ediyorum setup'daki potansiyel açığımıza göre veya açğımız yoksa soruyorum sniper'dan emin misin diye?

Bunu söyleyen adamların sebepleri şu: Çünkü ben seni tanımıyorum. Ben setup'ımı senin adam vurma ihtimaline karşı kuruyorum. Senin iyi olma ihtimaline göre oynuyorum. Yeterince iyi olmaman benim ve takımımın geri kalanının savunmasız kalması demek. Bir takımda widow'un kötü olması takımın herhangi bir karakterinin kötü olmasından cok daha kötü birşey. Bunun tamamen geçerli olduğu bir başka karakter ise mccree. Kaç kere takımda biri genji alınında "abi inş genjimiz iyidir ya" dediğinizi düşünün.

Az biraz fps oynayan adam soldier'la ne kadar kötü olabilir ki? Ama aynı durum widow ve mccree oyuncuları için geçerli değil. Widow'u geç daha iyi mccree oynayan adam görmedim ben. Sıfır. Bunun daha az etken fakat geçerli olduğu diğer herolar ise genji ve tracer. Bu karakterlerin çok bariz görevleri var. Görevini yerine getirebilen adam sayısı ise çok çok az. Ben tamamen sana güvenmek zorundayım ve ben kendi tecrübelerime dayanarak söylüyorum genelde o hero'ya verilen güven boşa cıkıyor

Buna hitaben ortaya çıkan başka sorun sorun bu karakterlerin işlerini yapmadığını sorgulamaya başlamaları diğer karakterlere göre çok çok sonra oluyor. Competitive'den önce benimle quick match oynayan adamlar bilir quick match'de oyun bitmeden 4 kere karakter switchleyen adamdım ben. Ben hero denemek için switchlemedim. Seçtiğim hero'da iş yapmama rağmen takıma etkisi olmamasından switchliyordum. Offensive olarak constant çatışmada olan biri olduğum içim eksikliğimizi bu 4-5 karaktere göre çok daha rahat görüyorum. Bunu ne tracer görüyor ne genji ne de sniperlar. Doğal, işleri değil çünkü. Fakat Reinhardt'ın shieldının arkasından sıkan mccree ilk push'da ortadan kayboluyor. Mccree'yi değiş? Olmaz "ben kil aldım gold'um silverim". Arkaya yatan widow adam elemeye çalışırken bizim böbreğimizi söküyorlar. Safe'tesin vuruyorsun güzel ama adamlar bizi yarın içimize girince işin sonu "abi iş yapın biraz"'a geliyor bak kimleri kimleri vudum.

Dahası örneğin tipik bir sniper'ın iş yapamadığı ve bunu anlama sürecini düşünelim. Gerek ofansif gerek defansif farketmez.

Pozitif olasılıklar: Sniper iş yapıyor, takımdaki boşluğu doldurabiliyor. Rakip Sniper'ı counterlamıyor, counterlayamaya çalışan (geni misal) kişi yetersiz. Widow'un bu durumda karakterini switchlemeye ihtiyacı yok. Görevini yerine getiriyor.

Negatif olasılıklar:

(1) Widow ilk 30 saniye iş yaptı, rakip hero switchleyip (winston, counter sniper, reaper, genji) adapte oldu şimdi dezavantadayız. Widow ilk 30 saniyede yaptığı işten dolayı widow ile hala işe yapabileceğine inanarak widow ile devam ediyor fakat rakip counterlamaya devam ediyor.

(2) Sniper rakibin ilk 2 pushunda da iş yapamadı ve öldü. Sniper iş yapamasını haritadaki iyi pozisyona sahip olamamasına yoruyor. Sniper oynamaya devam etmeye karar kılıyor. Bunun üzerine ya hayatını riske atmaya devam ederek takıma yardım edebileceği riskli bir pozisyona geçmeyi/kalmayı düşünüyor ya da zaten ölüp yeterince işlevini gerçekleştiremediğinden dolayı daha güvenli ve iyi olan bir pozisyona geçiyor. Sıkıntı kendisi güvende fakat bu seferde takıma gerekli desteği veremeyeceği bir yerde duruyor.

(3) Rakip Takımda reinhardt var ve rakip kordineli bir şekilde reinhardt'ın shield'ını exploit ediyor. Widow etkisiz. Rakip takımın kordinasyonu kendi arkadaşları kırana kadar stand by'da

(4) Sniper'ın kill alabilmesinin asıl sebebi kendi takımının iyi oynaması (sürekli baskı, flankleyerek etc). Açıkta kalan rakibi avlayan sniper crediti arkadaşlarının yerine kendi alması. Bunun sonucu nedir? "Benim gold'um var siz naptınız"? Özellike şunu söylemiştim ben hatırlayanlar vardır belki. Bu oyunda en az under appriciate edilen karakter soldier diye. Soldier oynarken kurtardığım ve oyunu kurtaran o kadar adam varki ama günün sonunda "kaç kill aldın?"a dönüyor. Takımın damage'ının %30'u soldier'da. Sorsan "işi o". Ee tamam soldier'ı övmüyorsun da widow'un işi ne? Adam vurmak değil mi? Kill'le övünülür mü?

Competitive oynarken şimdiye kadar gördüğüm tracer'ların %95 benden kötü ki ben tracer'la oynanmaması gereken şekilde oynayan ya da tracer'da "ben iyiyim" demem, diyemem. İyi tracer oynayan adamlara hakaret. Buna rağmen rakip tracerları 1v1'de ezip geçiyorum. Widow gibi bunların (ve benim tracer olarak iyi oynamam) rakip takımın kazmalığından. Tracer oynadığım oyunlarda tek tek SS alıp suraya koyabilirim ki Most damage done, most elim hep gold bende. Buna rağmen açık ve net söyleyeyim ben tracer'la bok gibi oynuyorum çünkü tracer'ın yapması gerekeni yapmayacak kadar sabırsızım oluyorum. Gidip adam ayıklamak yerine sabırsızlanıp payload'da "aman takımım ölmesin" takıntısını yaşıyorum. Statlara baksan takımın en iyisim ama ben işimi yapıyor muyum? 30 oyun ciddi tracer oynadıysam 25'inde işimi yapmamışımdır ve buna kazandığımız oyunlar dahil, gold mold almama rağmen. Oynamasına bayılmama rağmen ben tracer'ı oynamaktan hep bu yüzden kaçındım çünkü günün sonunda benim statlarım değil önemli olan, önemli olan takımın bir takım halinde işlevini gerçekleştirip gerçekleştiremediği ki o da oyunu kazanmak. Bu yüzden ben oyun başlarken çok az kez tracer başladım çünkü rakibim beni iyi tutarsa takımımın momentumu kırılacak kadar onları destekten mahrum bırakma olasılığım çok yüksek. Bu sefer hero switchlememesi gereken adamlar hero switchlemeye başlıyor ve gg. Ben hep en fazla iş yapan hero'larla başladım, rakipde açık gördüğüm zaman tracer'a switchledim.


özet?

- Ben işimi yaptım tracer'la, adam kestim.
+ adamlar girdiler ağzımıza? duduramıyoruz?
- olsun ben işimi yaptım, adam kestim.
+ De kimi ne zaman kestin.


blizzard oyunu yaparken bu kadar kasmadı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya bu sezonu çok kafaya takmayın. Daha çok oynadığınız insanlarla olan kordinasyonu geliştirmeye , harita stratejilerine vs. bakın derim.

Karşı takımdan adam çıkınca daha az rank alma gibi saçma sapan sorunları kısa sürede kaldıracaklar zaten.

Coin Flip olayının çok kötü olduğunu biliyorlar bir sonraki sezon tamamen kalkacak sudden death. Betada competitive çıktığında sudden death de Control point haritalarına gönderiyrodu. Eşit bir şekilde kapışıodun 1 round. Kazanan maçı alıodu da millet laf attı o zaman hiç bir anlamı yok diğer haritaların neden başka hariada kapıştırıosunuz dieo yüzden geçici olarak böyle bir sistem koymuşlar ki daha kötü oldu.

Değişiklik yapmak da kolay değil, kodu sil abi yerine başka kod koy patchle çıksın muhabbeti de yok. Oyun released bir oyun şu an 10 milyon kişi almış. Hadi bu ilk sezon deneme diyip, kaldır abi bu sistemi, koy yerine yeni bir kural vs. yapamazsın iyice Test etmeden . Oyun batar.

O yüzden ağustos sonuna kadar bekleyelim zaten Jeff güzel bir developer update videosu koyar anlatır. Hem o zamana kadar yeni hero falan da gelir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ammo her paragrafına cevap yazarım da sonsuzluğa giden yazılar yazmak istemiyorum ve artı olarak buna ihtiyaç yok yani.

Olay çok basit çünkü. Yer yüzündeki bütün competitive FPS'ler gibi bu oyunda da FRAGHH ALMAH bir numaralı görev. Yok "şöyle yapmış, bu böyle yapmış" demek yalan. Adam indireceksin, indiremiyorsan kaybedersin.

Bu yüzdendir ki, Widow adam indiriyorsa bu tabiki de fucking important bir olay. Takımda yer alan Reaper, Soldier, Pharah, Roadhog, Junkyard ( :D ), tracer, bastion gibi kolay eliminate edebilen elemanlar frag alamıyorsa problem onlardadır. Benim bunlardan birine swich'lemem problemi çözmez.

Eğer takımda reinhardt, mercy, lucio yoksa ve yeniliyorsak o zaman widow durmam zaten çünkü bel kemiği kadro yok takımda.

Yazdığın paragraflar hep varsayım üzerine. "Şu xxx widow'u counter'lıyorsa, reinhard E'ye basıyorsa" falan bunlar oyun içinde nadir oluyor. Ayrıca Widow'un Hanzo'dan daha dinamik olduğunu savunabilirim hook'tan ötürü. Anında yer değiştirebiliyorsun. Hanzo kaçamıyor bile.

Oynadığım competitive oyunlarında üzerime Winston/Tracer/Genji atlıyor, Pharah uzaktan sallıyor. Pharah zaten iniyor, Tracer bana ulaşamıyor, Winston oynayanların 10 üzerinden sadece 1'i bana zıpladı şuana kadar, geriye tek problem Genji kalıyor. Genji gördüm mü direk takımın yanına atlıyorum ben zaten.

Eğer adam indiremiyorsam başka karaktere geçiyorum, çünkü olay özünde elimination.

Ve son olarak eğer Widow payload'a atlamak zorunda kalıyorsa defans için yine diğer 5'te problem var demektir :D

CS'de de skill based adam da önemli, görevini yapan takımda önemli. Yine 1 adam karşı takımdan 3 kişiyi alıyor ve kalan 2 kişi oyunu kazanıyorsa diğerleri görevini yapmamış demektir, aynı kapıya çıkıyor.

Cidden oyun Ulti'lerden dolayı çok dinamik. Varsayımlar, senaryolar üzerinden gitmiyor oyun. Denge değiştiren ulti'yi doğru yerde atan adam kazanıyor. Bunca hesap yalan dolan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Varsayımlar üzerinden tartışmıyorum zaten. Oyunların %95'i böyle. Bunlar cok az oluyor demek abes çünkü 10 oyundan 9'u böyle abi.

said:
Olay çok basit çünkü. Yer yüzündeki bütün competitive FPS'ler gibi bu oyunda da FRAGHH ALMAH bir numaralı görev. Yok "şöyle yapmış, bu böyle yapmış" demek yalan. Adam indireceksin, indiremiyorsan kaybedersin.


Sen zaten ben adam vurdum benim isim bitti diyorsan oyunu cok farklı yorumluyoruz demektir. Tartışma burada bitebilir haklısın.

Pati kadrosuyla oynadığımızda beni tracer'dan başka bişey görmessiniz bundan sonra. Elim'leri de konusuruz isterseniz oyun sonunda. Ha adamlar takır takır içimize mi girmiş, pointi mi pushlamış beni ilgilendirmez. Elim'de gold isem argümanım da "çok kötüsünüz cocuklar deal with it" olacak sdf

Biraz da siz kanser olun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


Mortis said:

ya bu sezonu çok kafaya takmayın. Daha çok oynadığınız insanlarla olan kordinasyonu geliştirmeye , harita stratejilerine vs. bakın derim.

Karşı takımdan adam çıkınca daha az rank alma gibi saçma sapan sorunları kısa sürede kaldıracaklar zaten.

Coin Flip olayının çok kötü olduğunu biliyorlar bir sonraki sezon tamamen kalkacak sudden death. Betada competitive çıktığında sudden death de Control point haritalarına gönderiyrodu. Eşit bir şekilde kapışıodun 1 round. Kazanan maçı alıodu da millet laf attı o zaman hiç bir anlamı yok diğer haritaların neden başka hariada kapıştırıosunuz dieo yüzden geçici olarak böyle bir sistem koymuşlar ki daha kötü oldu.

Değişiklik yapmak da kolay değil, kodu sil abi yerine başka kod koy patchle çıksın muhabbeti de yok. Oyun released bir oyun şu an 10 milyon kişi almış. Hadi bu ilk sezon deneme diyip, kaldır abi bu sistemi, koy yerine yeni bir kural vs. yapamazsın iyice Test etmeden . Oyun batar.

O yüzden ağustos sonuna kadar bekleyelim zaten Jeff güzel bir developer update videosu koyar anlatır. Hem o zamana kadar yeni hero falan da gelir.



Dediklerine tamamıyle katılıyorum. Ben bi kaç sayfa önce bu yüzden dedim zaten ağlama duvarı konulsun buraya diye. Elindeki mal bu, eninde sonunda bu düzelecek. Senin dez avantajda olduğun kadar rakibin de dezavantajda bu sistemde. Sistem saçma mı? Saçma. Bunun üzerine yaaa ben oyunu bırakıyom diye burda ağlamak nedir. Oyunu oynayan 5 kisi sanki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mm sistemi win(lose-bardağın boş tarafı) sayısını quick playde ~%50'de tutuyor. Aynı şey competetive dede geçerli. İlla o civarlarda oluyor oran. Biraz artsın veya biraz azalsın ona göre adamlar çıkartıyor karşına gözlemlediğim kadarıyla. Sıyrılanlar mutlaka oluyordur tabi. Takımı sırtlayan tiptekiler veya grupla girenler gibi..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya kusura bakmayın wall of textleri okumadım da, Widow iyiyse gayet legit pick, bizim takımda benden baska widow oynayan, oynamak isteyen yok. Ben de bayadır oynamadım çünkü bence çok bayık dfg.

Ama tam widow alıp dövmelik maçlar geliyo, olmayan widow üzüyor. Ki bence hemen hemen hep olması gereken herolardan belli bi seviyeden sonra. Tracer bile öyle değil mesela ki ben tracer spamliyorum genelde. Düzgün soldier, pharah, widow olmadan belli şeyleri yapamıyorsun malesef.

Mesela Bingildak gitti takımda roadhog oynayan delikanlı kalmadı. Nerede o %80 hook accuracy'li yigidim.

Widow korunması gereken birşey abi. Ben karsı takımın widow'una girdigimde zart diye üzerine zarya shield'ı veren insanları görüyorum sonra arkamdaki takıma bakıyorum goril yavaş yavaş bizim mercy'yi kesiyor.

tl;dr widow şahane, sadece takımının competent olması lazım. Reaper roadhog junkrat gibi safe choicelar değiller sadece. Genji ve tracer da bundan muzdarip, takımının pressure'ı yoksa tracer healera girdigi anda 5 kişi sana dönüp sıkacak lükse sahipse oynayamazsın tracer.

Sonra arkadan Mortis bagırıyo "ABİ İŞ YAPAMIYOSAN DEGİSTİR"

Mesela bizim takımda bi healer oynamama istegi var ki anlıyorum, koruyamıyoruz çünkü. Ben healer + 2 tane bodyguardıyla 30 saniye dövüşüp healer indiriyorum adamın reaper'ı laylaylom diye yürüyüp twoshotlayıp çıkıyor.

Hani bir çok comp eleştirisi aslında çok yersiz yapılıyo, performans sıkıntısı ignore edilip sanki sorun compdaymış gibi algılanıyor. Hemen nedense kırılgan herolar degisilsine dönüyor durum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...