Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Attila


Komutan

Öne çıkan mesajlar

ilk 10 turnde niye millete daliyorsunuz abi starcraft mı bu sdsdasd

ben bikac bina yapıp oyunun verdigi cop birimleri falan replace ediyorum o sürede, arkama düzgün ekonomi ve ajanları almadan full ordu yapmadan kimseye savas acmam peasant askerlerle, oyunun default verdigi düsman haric.

yoksa en pahali birimlerden full en son tier ordular yaptım ben hic sorun yasamadım üstteki resimdede var min 6 full stack ordu sadece sınırda :p

edit, o degilde, su son 5-6 msg ı shogun topigine alabiliriz aslında,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Norak said:

orda dusman cok ordu yolluyordu da hep dandik birlikler 2 tane düzgün ranklı full stack ordu varsa alıyordu hepsini cat cat, ben sahsen rank ve full ordu olmadan savasmam asla oyunun basi haric.

bide ashigaru ne abi peasant degil mi onlar lol,

ben ana oyunu yari'lerle bitirdimdi sırf samurai ve cavalry sekline, tum ordular bunlardandi. sehirlerdede monk archer vardı. bitek cok sonradan unique birimler falan cikinca clan liderinin ordusunu bunlarla doldurmustum isimli ordular kahramanlar falan.

ilk dlcde tamamen monk warrior/archer ve 4-5 naginata cavalry gitmistim pahali ve az birimli olmalarına ragmen, bide ada clanıyım.

ilk dlc orduları

http://i.imgur.com/bjhD9Gu.png



Vanguard falan haricinde düşmanın full ordusunun pek bir ağırlığı olmuyor ya. İki tane bombardıman yapan üniten varsa morallerini kırıyorsun zaten. Orduların yüzyüze çarpıştığında charge'ı yüksek birkaç üniten varsa saniyesinde kaçmaya başlıyorlar.

Hele fall of the samurai'da özellikle çok komikti. Ön sıraya tüfekli birimleri diziyorsun. Arkada toplar var. Toplardan sağ kurtulanlar tüfeklilerin ilk salvosunda bitiyorlar.

Ashigarular milita gibi işte. Savaş zamanı diye toplayıp silahlandırıyorlar işte. Sayı üstünlüğü olsun. Savunmada ölecek adam olsun diye. Samuraylarda alaylı olanlar. Öldürme işini onlara yaptırıyon. Samuray hero ünitesi çok şahaneydi mesela. Hem atlı, hem oklu hem melee ünite. Salladığı her okda biri ölüyor falan. Tam japon filmi gibi ünite xD

Shogun'un en güzel yanı tonla özel ünite olmasıydı. Düz arazide görünmez olup düşmanlara alev bombası atan ünite de vardı, sniper da vardı, gemilere kara savaşında bombardıman da yaptırabiliyordun, hero üniteler de vardı. Bayağı iyiydi o konuda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Norak

işin zevki o aksiyon, taktik anca o zaman yapılıyor. yoksa diz 20 tane birimi... çok bayık

s2 konuşursak sorun değil bayık oluyor, kaç kere numunelik full+ samuray ordusu yaptım savaşta kontrol ettiğim 2-3 geçmez, 2-3 asugari ordum oluyor salıyorum onları onlarıda arasına destek, oto oto go go...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olması gereken o tabi de tüfekler toplar yayıldıktan sonra savaşların total war'lık bir hali kalmaması işin komik tarafı. Ya Amerikan iç savaşındaki gibi karşı karşıya dizilip yine abuk biçimde ölüyorlar ya birinci dünya savaşındaki gibi cephe kazıp aylarca birbirlerine kurşun sıkıyorlar ya da işte shogundaki gibi bir ordu melee saldırmaya kalkıp katlediliyor. Ha ben samurayla flank atmayı da tüfek fazlasıyla tavşan avına çıkmayı da seviyorum, o başka mesela.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyide iste tw 3vs3 birim savas oyunu degilki, rtsler var onun icin, dev ordularla savasıldıgı icin oynuyoruz biz bunu,

zaten savas onemlide değil pek belli bir güce erisince, 2342342 tane eyaleti adamı ajanı orduyu düzgün koordine etmek gelistirmek yenilmez ekonomi kurmak daha cok zaman alıyor savastan, tarladan gelmis militia yönetmiyoruz sonucta imparatorluk yonetiyoruz,

ben tüm sehirlerde binaları tek tek ayarlıyorum mesela hesaplayıp food ve mutluluk seyi hep + olacak sekilde en son tier e göre.

o tarz skirmish savası anca custom battle kısmında yaparsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:



burada yazar demek istiyor ki: shoguna uyarlayalım

very hard da, oyuna başladığın gibi farzi misal shizimatsu ile bir nagita ve bir samuray cavalary yanına 3-4 asugari ile totalde 5-6 birim adamlar ile 10 turn içinde o adayı alabiliyorum

şimdi böyle bir durum var mı bu oyunda? imkanı var mı böyle bir oyunun?

str haritası güncel formuna ulaştığı zamandan beri, r1 den beri bütün oyunlarda bunu yaptım veya yapabildim ama burada yapamıyorsun

gerçi yapamıyorsun değilde, aynı zevki vermiyor safi eziyet


zaten onları basmaya 10 turn yetmez, öyle birşey olamaz ama oyuna herkes aynı birimlerle başlıyor. adamlarını düzgün kullanabiliyosan savaşta zaten o odadaki 3 clanı alırsın otomo da dahil başlarda. he sonra uğraşırsın gerçi onla hristiyan olduğu için.

yani oyunda olay band of brothers ile gezeyim veya koca ordu yapayım değil. tonla aracınız var elinizde. ninjası şuyu buyu, gerektiğinde düşman clan'a savaş açtır başka biri tarafında askerlerr çekince git iki tane samurayla town'ı al. ninja ile orduyu durdur, monk'la isyan çıkart vs. bulunduğunuz duruma göre fark eder, esnek bir oyun. hiçbir şekilde birşeye zorlamıyor. herşeyden öte düşmanı izlemek lazım zaten adam sonuçta tek turnde o koca orduyu basmıyor, görüyor olman lazım neler yapıyor.


rush'ı çok seviyosan gel senle bi sc2 atarız ayrıca ayıpsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@norak

yok, s2 hariç bütün oyunlar izin veriyor, 3vs3 değil tabi 6vs8 veya 10vs15 gibi

makedon oyunu örnek veriyorum çünkü yunanistanda bütün şehirler yürüme mesafesinde olduğu için sen adamları yürütene kadar 3+ adam basamıyor ai, daha ilk turnde misal paralı asker alıp orta yunanistan daki ephir şehrine saldırdım, taktik açıdan baya zevkli savaş oldu, peltasları yandan çevir, mızrak at, süvari ile charge edip geri çekil ve bir daha saldır, tek companion 300-400 kill ile savaştı artık gerek kalmayıncaya kadar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

@norak

yok, s2 hariç bütün oyunlar izin veriyor, 3vs3 değil tabi 6vs8 veya 10vs15 gibi

makedon oyunu örnek veriyorum çünkü yunanistanda bütün şehirler yürüme mesafesinde olduğu için sen adamları yürütene kadar 3+ adam basamıyor ai, daha ilk turnde misal paralı asker alıp orta yunanistan daki ephir şehrine saldırdım, taktik açıdan baya zevkli savaş oldu, peltasları yandan çevir, mızrak at, süvari ile charge edip geri çekil ve bir daha saldır, tek companion 300-400 kill ile savaştı artık gerek kalmayıncaya kadar


Yüksek zorlukta oynuyorsan senin dediğin az birimli çatışmalar ancak oyunun en başında geçerli. Oyun biraz ilerleyince her Total War oyununda full stacklerle, hatta aynı anda bir iki orduyla çarpışman gerekiyor. Bütün oyunu da ilk turnler üzerinden değerlendiremeyiz.

Neticede Shogun 2'de takıldığın şeyler senin kendi tercihlerin ve oyunun dengesi ile alakalı. Mesela tarihsel gerçekçiliğe önem veren biri de ashigaruların çoğunlukta olmasını beğenebilir.

Bu arada Attila da iyi bir oyun olacak gibi gözüküyor diyerek mesajı başlığa bağlayalım :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya 3-4 birimli, düşük yoğunluklu ve sık çatışmalar tw serisinde kurtulunmaya çalışılan şeyler zaten özellikle şu rome 2'de. 200-300 köylü kovalamak ne gerçekçi, ne de eğlenceli. ai da aptal değil zaten, çıkarabildiği zaman full stack çıkarıp iki tane yolluyor beraber. tek büyük meydan muharabesi ile ülkelerin yıkılıp kurulduğu dönemler, neden 200-300 tane adamın vikings dizisi ayarında köylü kavgası olsun ki?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Medieval 2'de çok fenaydı o ya. Sağdan akıncılar gelmişti bir kere. 5-10 main orduyla geliyordu herifler normalde. O sefer adamlar ne yaptılarsa, artık orduları mı böldü AI bilmiyorum 30 tane mi 50 tane mi ne çeyrek ordu şeklinde rusyanın doğusunda durmaya başladılar. Onlarca da ikişer birimlik ordu yapmıştı.

Adamlarla saatlerce savaştım. 3 orduyu yeniyorsun, ardından 5 tane geliyor, ardından 10 tane geliyor falan. En son medieval 2 oynadığım an oydu. Çıktım bir daha girmedim xD
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

taşıyabilsek başlıkların bir kısmını taşıyacağım da, maalesef.

shogun 2 tartışmasına kendi başlığında devam edelim lütfen.


s2 tartışması olarak düşünme, kızım sana söylüyorum gelinim sen anla hesabı, s2 üzerinden benzer kafa yapısını eleştiriyorum, "binlerce kişilik savaşlar yapabileceksiniz!!!" "ama %75 menzilli olacak" bakıyoruz r2 de aynı kafada gittiler

adamların menzilli birimler için ayarı yok, ya çok güçlü ya çok güçsüz yapıyorlar

okçuluk, hele savaşta ok atacak kadar okçuluk "sen ok atacaksın" diye militanın eline yay vererek yapacağı bir iş değil. her hangi yakınlığı yoksa draft edeceğin okçunun sayısı o bölgedeki avcıların sayısından çok az fazla olması lazım

düşük yoğunlu sık savaş yapalım demiyorum onu nereden çıkardınız
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben iki tane bulunduruyorum, r2 de iyi yer tutarsalarsa, hele son version ile peltaslar falan 100+ kill yapıyorlar

bu arada bir bayrak adamın 120 kişi yerine 500-1000 kişi arası olması lazım ki büyük savaşlar gerçekçi olsun, 60-120 kişilik guruplar ile anca mahalli çatışmalar olur

gerçi fiks değilde değişken olmalı, 5 birim hoplit göbeğe koyuyorum, bunların 5x120 olarak ayrı ayrı durması yerine, 500 lük bir bütün olarak durması daha gerçekçi olur, ama bunun yanında 500 kişilik misal peltas saçma olur bunun 120 kişi olarak kanatta kullanmak daha mantıklı böyle değişken kullanmak daha güzel, misal cephe gerisi okçuların var ve sabit kullanıyorsun, bunları bir bütün olarak kullanmak gibi... gerçi kilitliyorsun adamları ama aynı şey olmuyor

mesela arap-doğu roma savaşları parça parça kutu kutu olarak savaş meydanında savaşmışlar, mızraklı piyadenin koruduğu bir ada olarak düşünün bu adanın arkasında okçu ve süvariler ve süvariler hareketli olarak vur kaç yaparak bu adaların arkasına geliyor, ama avurupa ve doğu roma özelikle ağır süvariyi bitirici vuruşu yapacak bir bütün olarak yığın olarak kullanıyor, bu yüzden bir sitil için 60 kişi ideal iken, diğer için 250+ olması lazım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o degilde, bu attilada savaslar biraz daha uzun surer inş.

romada en uzun savas 9-10 dk da pirt diye bitiyor, benim oyunumda ben saldirmadan savas mavas oldugu da pek yok 40-50 turn savassiz geciyor rahat, bari olunca hop diye bitmesin, dusman zaten genelde ranksiz oldugu icin benim karsimda kaciyor nerdeyse %90 seferinde,

harita farketmeden tek taktik ve ordu düzeni ile herseyi yoketmenin mumkun olmasını gectim zaten artık, :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

Ben hiç okçu kullanmadım ilk defa bu oyunda, shogun2'de de kullanmamıştım gerçi. Eski zamanlardaki kadar ezici güçlü değiller.


Köpekli bir dlc sahibiysen okçu hiçbir işine yaramıyor ya. Köpekler okçuların vereceğı hasarın/moral hasarının bin katını veriyor zaten. Shogunda falan en azından hero samuraylar falan vardı. Neyi hedeflese öldürüyordu onlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

draft sisteminin biraz daha gerçekçi olması lazım, misal son sparta kampanyasında 4 turn sürüyor spartan hoplite yapmak, bunun dışında elit draftın da bir sınırı olması lazım, manpower ile alakalı, 20k kişilik bir topluluktan 1k elit adam çıkartmak mantıksız oluyor, okçu ve süvariler içinde geçerli mevsimlik okçunun çok düşük kalitede olması lazım, diğer okçularında bir sayısı ve süresi olması ve ona nazaran tesirleri artması lazım, süvariler içinde geçerli aslında...

draf işi ve sınırı olsa çok hardcore olur, ama çokta güzel olur. elit birimlerin bir ağırlığı olur, uzakta onları görünce bir durup düşünmen gersin. spartan hopliti en alt milis hoplit ile savaşırıyorum o bile dayanamnıyor, hal böyle olunca bir manası da kalmıyor o hoplitlerin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 tane düzgün okçu veya peltas alın, kanatlara açılacak şekilde yerleştirin, yandan veya arkadan ok atacak şekilde yerleştirin bakın nasıl şenlik oluyor

ağır süvari ile oynayayım diye massegetheyı seçmiştim, tabi açılana kadar geçen sürede atlı okçulara çok alıştım oyun biterken bile hala ilk seviye adamları kullanıyordum,

okçular son yamalar ile tesirleri baya arttı

eskiden selucia vasalları ile savaşmak sıkıntı yaratıyordu, genelde 14 piyade phalaks falan, 6 menzilli veya 12/4/4 süvari olarak kuruyorlar orduları nı okları yetmiyordu ama son hali ile 20vs20 yetiyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ballista koyuyorum ya, ne uğraşıcam peltast öldü mü kaldı mı kaçtı mı kaçmadı mı. en sevmediğim olay skirmisher zaten yönetimi en kasınç. direkt disband campaign ilk turn'de. keşke garnizonlardan da çıkarabilsek.

120 adam yerine 1000 adam görme ihtimali bayağı düşük, onun yerine grafiği geliştiriyorlar artık daha arttırmayacaklar büyük ihtimalle. cannae'yi zaten gerçek rakamlarla oynatmak için şu andaki makine mile rome1 grafiğiyle ancak yapar herhalde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...