mascio Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 spielberg'ün ne kadar müdahalesi olduğunu kendisiyle görüşmeden öğrenmek mümkün değil bttf'deki sahne için. çünkü yapımcı ve yani yönetmenlere oldukça fazla müdahale edebildikleri biliniyor. yine de zemeckis hadi lan oradan demiş de olabilir. ya da araları iyiyse tamam pampa öyle yapalım demiştir. bilemeyiz yani.
arcane Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 eski filmlerin genelde ipligi pazara cikiyor. mesela spielberg'un film yonetip baskasinin adini ustune yazmisligi var: https://www.imdb.com/title/tt0084516 ET icin kontratli oldugundan dumen yapiyorlar.
Sparkcaster Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20120126044035/gyropedia/images/d/de/No_fun_allowed.jpg
k1nJo Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 goldbären said: Asteroth said: Image falan bile koymuşsun bazı mesajlara, senden başka yapan yok. neyse tartışma rp1 üzerinden sönümlenir şimdi uykusu geldi milletin. adam da bi daha cevap vermedi ama sıvazlıyordur illa başka topikte yapıştırır hançeri yine ssdfs. neye cevap vericem olm, sliderlı mesajına mı tepkimi yeteri kadar dile getirdim işte. başka bi konuda başka bi şey olursa yine sözümü esirgemem ama sırf laf etmiş olmak için laf edecek halim yok. sevmediğim biri değilsin ki kindarlık yapayım.
Quel-Thul Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 you think you had fun but you didn't
yekeyeke Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Abi ben sinema okumuyorum, izleyince de dakika dakika değerlendirme yapmıyorum. İzleyip güzel diye buraya yorum yapıyorum. Sonra gelip yok yanlışsın diye triplere girmeyin bana, size göre doğru, oturun dakika dakika izleyin filmleri konuşun. Burası herkesin yorumuna açık bir başlık. Müzikler güzel diyorum, adam gelmiş "girişteki müzik mi dedin anca o güzel gerisinde bişey yok" falan yazıyor, sanane birader?
Quel-Thul Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 abi kimse yorum yapmasın istiyorsan fikirlerini notepade yaz kaydet çık
yekeyeke Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Öyle mi anlaşılıyor dediğim? Ben herkesin yorumuna açığım, ama insanları ezmek için yorum yapan insanlar var bu topicte. Onu anlatmaya çalışıyorum.
serjuhan Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 7.5/10 Filmi beğendim. Gerilim hissini güzel veriyor. Özellikle tek kamera one-shot çekilmiş olması çok acayip. Zaten filmin sonunda ilk kameramanın ismi yazdı :)
sanssizsansli Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 şu filmi mi beğendin? lşdfghdşsgh
serjuhan Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Valla kamera hissi içine aldı. Bir de kız da tatlı tabi onun da puana 0.5lik katkısı var :)
goldbären Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 yekeyeke said: Burası herkesin yorumuna açık bir başlık. Müzikler güzel diyorum, adam gelmiş "girişteki müzik mi dedin anca o güzel gerisinde bişey yok" falan yazıyor, sanane birader? goldbären said: müzikler harika dediğin, giriş jeneriğinin başarılı olması herhalde. o baya baya iyi. 3 ve 4. sezonlar ilk ikisinden daha iyi bu arada, hadi yine iyisin... bunun neresinde "gerisinde başka bir şey yok" yazıyor birader? buna bile tetikleniyorsunuz yuh yani. ulan gerisini beğenmedim deseydim bile, herkese açık başlık diyorsan peşinden bunu da duyacaksın kusura bakma. "en çok giriş jeneriğini beğendiğini var sayıyorum" gibi bir şey demişim sadece. üstüne bir de devam sezonları daha da güzel diye bir fikir atmışım, beni hazımsızlıkla suçlayıp şöyle post atman gerçekten ironik.
xunn Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 yekeyeke said: Abi ben sinema okumuyorum, izleyince de dakika dakika değerlendirme yapmıyorum. İzleyip güzel diye buraya yorum yapıyorum. Sonra gelip yok yanlışsın diye triplere girmeyin bana, size göre doğru, oturun dakika dakika izleyin filmleri konuşun. Burası herkesin yorumuna açık bir başlık. Müzikler güzel diyorum, adam gelmiş "girişteki müzik mi dedin anca o güzel gerisinde bişey yok" falan yazıyor, sanane birader? Baba sevme demiyorum filmi, sevdiğin için plebsin diyorum arada fark var. Forumdasın, bütün olayın discourse zaten, benim sevdigim şeye kötü diyemezsin modunda olan senmişsin bence. Görüşüne meydan okutmayacaksan yanlış yerdesin, görüş beyan ettiğin anda counter'a orta açarsın her formda, kaldıramıyorsan görüşünün challengelanmamasını arkadasın dedigi gibi aç notepad'e 8/10 movie of the century yaz farksız kaydet. Ben de sinema okumadım öyle dağlar birikimim yok yani, sinefil falan da değilim. Hangi mediumda oldugun farketmez, creative iş hep bu şekilde tartışılır. Bu çatışmalar olmadan forum kültürünün bir alemi yok. Ha benim derim ince, internette zevkim yüzünden pleb diyemezsin vücudum banter kaldırmıyor diyosan ona birşey diyemem. Sam said: abi bttf robert zemeckis yazan ve yöneten. bob gale de var yazar. spielberg prodüktör. sahneye spielberg eli değdiğine yönelik bir bilgi bulamadım. Yok live action olan kısımları yönetirken footageları falan var, %90'ı CG oldugu için yonetmen yazmaya utanmıslar yada conflicting contract olabilir de, CUT diyen spielberg.
cicibeybe Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Quel-Thul said: abi kimse yorum yapmasın istiyorsan fikirlerini notepade yaz kaydet çık this
aktiftablet Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 xunn said: Ben random örnek olarak verdim subjektiflik konusuna. Subjektif şeyler var evet, ama ürünün %5 olsun 10'u olsun falan. Gerisi gayet metoduyla ölçülebilir, dissectleyebileceğin şeyler. Bu yanılgı sadece senko'ya öz değil tabii ki, yeni nesil post modernisme zorla itildiği için oluyor biraz. Çok da haklı abi, filmi sevmek için önce oturup metrik olarak iyiliğini hesaplamak mı gerekiyor? Sırf Leonard Nimoy çıktı diye yeni star treki acaip sevmiştim mesela ben. Ryan Gosling in izlediğim bütün filmlerinden zevk alıyorum adam o kadar yakışıklı. Hiç sana olmuyo böyle şeyler? Bi sebepten seversin abi, %5 gibi net bi ağırlık veremezsin gönlüne öyle (=
xunn Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Yok yanlış anlamışsın biraz. Dediğim şey neyi neden sevdigimiz, nasıl sevdigimiz filmde çok rahat ölçebildigimiz şeyler diyorum. Diyelim bi sahne var tamam mı, bu sahnede heyecan pompalanıyor. Eger yükseliyorsak işini iyi yapmış oluyor. dedigim şey bunun nasıl başarılı olup nasıl başarısız oldugunu biliyoruz, ölçebiliyoruz. Editing, müzik, renk, camerawork vb. Abi önce bi oturup hmm nasıl yapmışlar, hmm burayı böyle çekmişler diyoruz demiyorum yanlış anlaşıldı sanırım. Neden filmin iyi yada kötü olması tamamen subjektif değil'i anlatmak için yazdım onu. Hani aktif tableti sıcarken çekip SUBJEKTİF ABİ ZEVK, BENCE 10/10 diyememenin sebebini açıklıyorum. Gerçi onun bile daha düzgün arc'ı var, kahraman bi rahatsızlık hissediyor, tuvalete aksiyon, bi ıkınma, ve climax'le karakterin zafere ulaşması, dfg.
goldbären Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 hmm yutub avm kanalımızı açarken düşünelim bunu. @aktif
sanssizsansli Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 kısaca amaca yönelik yapılan şeylerin bir matematiği var sinemacılar için. detay; bu hesaplamaların çığır açacak şekilde birileri tarafından değiştirilmediği takdirde bir standardı ve bununla gelen kalite anlayışı var. misal pan hareketi izleyicilerin alfabelerini okuyuşuna göre yapılır. bu aslında bir standarttır. batı dünyası yani soldan sağa okuma alışkanlığı olan yerlerin sinemasından pan her zaman soldan sağa yapılır çünkü izleyicinin görüntüyü okuması soldan sağa olan alışkanlığa yöneliktir. ben farklı olacam diye sağdan sola pan yapmazsın dalga geçerler. ya da iki ayrı karakterin konuşmasını düşünelim. ilk ekranda sağdaki kişi konuşur sonra ekran değişir diğer kişi yine ekranın sağında konuşursa bu görsel anlatımda bütünlüğü bozar. sen böyle şeylerin tekniği bilsen de bilmesen de bir yerden sonra iyi bir izleyiciysen farklılık gözüne batar ve yakıştıramazsın. bunlar tabi üzerine konuştuğunuz şeylerin ufak bir kısmı ya da diğer bakış açısı diyebileceğim şeyler. yine bir aksiyon filmini düşünelim. bize filmi sevdirecek yegane şey güzel dövüş sahnelerinin olması. en azından filmin ana hedef izleyicisinin beklentisi bu yöndedir. dövüş sahneleri için de bir takım teknikler var. stunt ekibinin aslında çok basit bir iki hareketi sıralarkenki DOP'nin onca yılını verip öğrendiği "kamerayı aksiyon istikametine doğru sarsacaksın" bilgisi bize o sahneyi güzel gösteriyor. aynı dövüşü otur steady cam ile çek meh çekersin. gıdısının gıdısı. beğenebileceğin şeylerin standartı var aslında. iyi bir izleyici bunları farkediyor ve ona göre yorumluyor. tüm bunları bilsen de duygusal yaklaşacağın şeyler de olabiliyor tabi. o yüzden insanlar en iyi film şu değil de en beğendiğim film şu şeklinde yorumlasa daha kıymetli olur. postu bitirirken aklıma geldi böyle şeyleri biraz merak edenleriniz varsa eskiden takip ettiğim bi youtube kanalı vardı. tavsiye ederim. Every frame a painting
sanssizsansli Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 ha ben kendi açımdam nasıl bakıyorum ya da yorumluyorum derseniz ortamına göre diyebilirim. mesela forumda çoğunlukla hiç girmem teknik bakış açısına yorumumu da duygusal bakış açımla yaparım. çünkü insanlar puan istiyor. puan ver de izleyek babo diyolar dfgdfg teknik kısmını film okumalarında yapıyoduk yetiyo zaten iyice şişiyo insan. cem başeskioğlunun film okumaları hala varsa taksimdeydi eskiden bi gidin dinleyin derim.
Laurelin Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 hayir niye sinema sanati tartisiyorsunuz onu anlamiyorum vizyonda gosterilen filmlerin %90 filan sinema sanati ile alakasi olmayan, mumkun oldugu kadar cok kitleye ulasmak ve maksimum kari saglamak disinda amaci olmayan seyler. ben puan filan komik buluyorum cunki eglence disinda birsey vaad etmiyor bunlar. sanatsal bisi cekmeye calisanlarda tryhard takiliyor feci, hipsterlarin ove ove bitiremedigi "contemporary rusyayi en iyi anlatan film yeaaa" dedigi lovelessi izlerken uyuyakaldim kac yerde. sanat cok guzel, evet modern insanin bireysellesme ile ne noktalara geldigini ve rusyadaki fantastik gercek ustu atmosferi guzel sergilemis tamamda pacing bok gibi idi yani. temasi melankoli olan bir film, zizek oturup sahne sahne neyin ne oldugunu irdeleyebilip ideoloji coplugunden beslenen modern insani tasliyabilir *sniff* ama bana fazla tryhard geldi buna karsilin death of stalin bu sene izledigim en iyi filmlerden biri idi cok net ve otokrasi elestirisini bin kat daha iyi yapiyordu amaci bu olmamasina ve kitap uyarlamasi olmasina ragmen. donemi bilen biri icin o kadar ince gondermeler varki artik sonunda kafami dizlerimin arasina alip bagirmamaya calisiyordum ciglik cigliga gulmemek icin. sanatsal olarak iki film denkmiydi? degildi ancak ilki beni uyuturken ikinci korkunc eglendirdi. ikiside sistem elestirisi konu olarak bakinca MCU filmlerinin sinema ile alakasi yok misal, inifinty war sanki 4 sezonluk dizinin final bolumu gibi. tek basina izleyince hicbir anlami olmayan bir film ustune ne sinema sanati konusucaz? falan filan iste muzik gibi sinemada bitti coktan, cahil kitlelere hitap et milyorlari gotur ile tryhard sanat filmi cek arasinda kaldi sektor.
sanssizsansli Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 kimse sinema sanatını ya da sinemada sanatı konuşmuyor ki şuan. o dediğin bambaşka şey tartışılacaksa farklı bi topicte tartışılır elbet. benim anladığım bir takım teknikler ve onların etkileri üzerine değerlendirmeyi konuşmuşlar karşı argümansa subjektif beğendim beğenmedim mevzusu.
Asteroth Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Laurelin said: buna karsilin death of stalin bu sene izledigim en iyi filmlerden biri idi Zhukov'un girisinin sanatsal karsiligini bulamazsin baska filmlerde.
neutrino Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2018 Zhukov'u asil yerinde izliyceksin, burdakiler tat vermiyor.
Öne çıkan mesajlar