senko Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 HL1 e katlımıyor musun? hala oynadığım top5 oyundan biridir. 98 yılında öyle hikaye ye öyle cutscenelere sahip başka hangi oyun vardı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xenocide Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 lootbox modelini zaten araştırmadım ama herhalde bunlar getirdi, lakin sadece kozmetik üzerine. EA falan sonra bokunu çıkardı tabi. Portal için de First Person Puzzle gibi bi genre oluşturdu diyebiliriz aslında, benim bildiğim çoğu puzzle oyunu portal'dan sonra çıktı hep. bi fikir kıvılcımı oluşturdu. HL 1, steamlink ile ilgili görüşlerine katılmıyorum ama saygı duyarım. Controller'ı kullanmadım ama genel yorumlar kötü, o da valve'in faili olsun. Ama en azından denediler, hatta orada bile game-changer olabilir miyiz diye bi deneme yaptılar, olmadı demek ki. Oyun yapmamalarına ben de sinir oluyorum tabi ama bi yandan da EA gibi seri üretim içi boş cashgrab oyun yapacaklarına yapmasınlar daha iyi diyorum. Ama artık sağlam bi şey gelmesi gerek. Çok zaman geçti aradan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 cut scene meh. aynı donemde daha güzel aksiyonlu veya daha güzel konulu oyunlar vardı. oncesındede vardı. oncekı mesajdada dedıgım gıbı. fps pıyasasına yon veren bır oyunda olması. fps oyunları half lıfe'ın ızınden gıtmedı. ondan bır oncekı sene q2 cıkmıstı bır sonrakı sene q3 cıktı. unreal cıktı system shock 2 cıktı vs vs guzel oyun ama ole butun soktora bır fırtına gıbı esıp degıstırmıs falan deıl. her yaptığı devrım yaratan ız bıraksın muhabbetı donduğu ıcın soyluyorum bunu. firmanın boyle bir gecmişi yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Cuce said: oncekı mesajdada dedıgım gıbı. fps pıyasasına yon veren bır oyunda olması. fps oyunları half lıfe'ın ızınden gıtmedı. fps oyunlarini gec, baska turler bile half-life'in izinden gitti. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 hl1'in başlangıctaki tren sahnesi yeter. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 playable cinematic, level design, hikaye anlatimi, suratlar, fizik falan belgesellere konu oldu. butun sektor izinden gitti oyunun. hangi hayatini vermis developera sorsan mutlaka deginir. uc bes oyun var zaten o derece etkisi olan. hl2 de ilk oyun kadar olmasa da valve'in yogurt yiyisiyle sonrasindaki her seyi etkiledigi oyunlardan. boyle bir tane oyun nasip olsun diye sol tasagini kurban verecek insanlar var. bu adamlar iki tane yapmis. ben ikisini de sevmem bu arada. ama olculebilir derecede etkiledi oyun dunyasini. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 gecen gun bir vidyo izlediydim quake soyle yapti quake boyle yapti diye bam bam bam vuruyor. diyorsun kurbanin olayim american mcgee :P o zaman cocuk akliyla farketmiyordu insan. simdi geriye donup bakinca biraktiklari izleri farketmek kolay. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 o adamın bir de alice oyunu vardı sanat eseriydi resmen. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lancelion Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 quake'de, unreal'de senaryo mu varmis abi HL1 kadar derin, immersive'ligin kiyisindan gecmis mi bu oyunlar ? genre tabii ki vardi, grafikler uc bes yakindi ama boyle buyuk dunya insa edip arkaplan hikayesi koyup, modlar icin environment yaratip TF,CS,DOD gibi islere yol acmak yeterli bence devrimsel oyun sayilmasi icin, daha HL2ye ve source motoruna girmedik bile. bence de quake/unreal'in multileri her zaman HL'yi sollar, orasi ayri, ama sezarin hakki sezara. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Auril Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 quake arena ne güzeldi beaaaa Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
µh Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 hl ile ayni donem cikan sin falan var esasinda konu olarak iyi de HL cidden oyun tarihinin en cok iz birakan yapimlarindan biri oldu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
lord_gorthaur Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 aksiyon ve AI icinde hl zamaninda baya iyidi. Durmadan ustunuze gelen dusmanlar yerine kacip gizlenen bir yapay zeka var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Lancelion said: quake'de, unreal'de senaryo mu varmis abi HL1 kadar derin, immersive'ligin kiyisindan gecmis mi bu oyunlar ? genre tabii ki vardi, grafikler uc bes yakindi ama boyle buyuk dunya insa edip arkaplan hikayesi koyup, modlar icin environment yaratip TF,CS,DOD gibi islere yol acmak yeterli bence devrimsel oyun sayilmasi icin, daha HL2ye ve source motoruna girmedik bile. bence de quake/unreal'in multileri her zaman HL'yi sollar, orasi ayri, ama sezarin hakki sezara. ee kotuki hl1'in hikaye anlatma sekli. hikayede zaten hl2 de toparlandı baya dağınık bişidi ilk oyunda. yüz ifadeleri falan derken? surata bi riggin bi animasyon yoktuki hl1de. baya soylediginiz seyleri goremiyorum ben hl1in sektore etkisi olarak. mesajda yazdım daha ıyı aksiyonu gameplayi veya senaryosu olan diye. baya cok daha iyi senaryolu oyunlar var genredede var. aksıyonda evet quake unreal daha ustun. kotu demıyorum ama harbıden devrım değıl yani. acalım bakalım abı oyunlara. playable cinematic konusnda etkisi oldu ama o kadar. hikaye anlatımı txt de yazanları karakterlere okutma olcusunda. system shock acın bı bakın mesela ımmersion nasıl oluyo 94 yapımı oyun. hele bide genrelerin otesinde konusucaksak zaten hikaye anlatımında veya immersionda zayıf aklıyo bence. Hani oyunlarda eskiden hikaye yoktu hep ork kesiyoduk sonra hepsi bi anda savas barıs oldu gibi bir abartı gibi geliyo bana hl1'e bu konuda gecilen kıyak. güzel oyun işte, mod acısında yarattığı imkanlar kattığı şeyler cok cs falan sevmesemde fps'i bayık yerlere kötürdüğünü düşünsemde seveni cok napıyım. ama orda bitiyo hükmü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 HL1 kadar konsol ve pc oyunculuğunu etkileyip değiştirmiş oyun yok büyük ihtimalle. doom fps'yi yaratmış olabilir ama 1999-2018 aralığında ne kadar büyük fps çıktıysa neredeyse %90'ı filan hl1'in açtığı yoldan gitti. geri kalan %10 da ut, quake filan ama onların devri kapandı 10 yıl önce. mario'nun platformer olayı 90'larda bitti, mario hariç elle tutulur bir devamı yok 21.yy'da. civ'in açtığı tbs olayı pc oyunculuğu altında kalan niche bir genre, fps ile kıyaslanabilecek ölçekte olmaktan çok uzak. valve'ın fps için yaptığı önemde işte wolf3d ve doom'u yapan ve türü yaratan id var ama türü hala bugünkü devam eden haline getiren hl1 ile valve. bir daha da öyle bir zıplama olmadı zaten fps türünde. bugün de hala hem konsol hem de pc'de en büyük tür yani. oyunculuk tarihinde zaten hl1 kadar gelince kendinden önceki herşeyi bir anda demode etmiş çok çok az sayıda oyun var. 20 yıl boyunca sektörün gidişine yön veren ise yok gibi. devrimlerden bazıları: - bütün oyun tek bir devam eden dünya, bölümlere ayrılmış değil. - gold key silver key toplama yok. - trigger event'ler ile hikayenin oyunun gidişatına yedirilmesi ki başlı başına en büyük olay. - günümüzde geçen bir bilimkurgu hikayesi ki yaygın olarak konuşmalı insan kullanılan fps yok gibiydi öncesinde grafik yetersizlikleri nedeniyle. - sınırlı silah envanteri sistemi. - normal gameplay esnasında müzik kullanılmaması. daha unuttuğum 1-2 şey daha var sanırım da şu an bunlar aklıma geldi. 99'da hl1 gelince başka önceki hiçbir fps konuşulmaz olmuştu zaten, aynı anda ne kadar oyun çıktıysa hepsi patladı. dretnot gemisinin denize inmesi gibi birşey hl1 release. hl2'de ise fizik motoru ve surat animasyonu hariç bir yenilik yoktu, hl1'de herşey yapılınca gerçi kalmadı başka devrim. 15 yıldır aynı neredeyse fps'ler işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Scripted eventler ve sinematik sahneler konusunda devrimdi yahu. Oyunun başında asansörle çakılan proflar, yerdeki su yüzünden kayıp asansör boşluğuna düşme, süründüğün kanala napalm atan it, yardım isteyen adamı vuran askerler falan unutulmazdı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 ha evet yapay zekayı unuttum, askerlerin yapay zekası o devir için başka bir devrimdi. oyun boyunca beni bu kadar çok kere şaşırtan başka oyun olmadı halen, ne öncesinde ne sonrasında. açılış sekansı zaten tüm zamanların klasiği. http://www.youtube.com/watch?v=oEgO16JaW4Y ağzım açık izlemiştim resmen, böyle birşey yoktu o zaman in-game hikayenin anlatımı. ya pre-render video ya yazı filan konurdu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 abi aynı sene rainbow 6 cıktı mesela. gayet sahaneydi onun ai'ıç ordaki adamların hareketlerinin yanında hl'ninkiler arcade kalıyo. adamlar sen vurasın diye sağdan soal kosuyolardı falan. bunu kotu birşey diyede söylemiyorum. HL1 gibi arcade speedrunda yapmıyosan ortalama hızda bir fps için doğru ai oydu zaten daha fazlasına gerek yoktu. yapıp koymsular takdir ediyorum bu konuda zaten. ama yoktu abi öle ai fpslerde demek yanlıs olur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Daesu Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 style dedigimiz şey var işte hl da, immersion 10 numara ama buz gibi immersion Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Revangelis Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Cuce said: abi aynı sene rainbow 6 cıktı mesela. gayet sahaneydi onun ai'ıç ordaki adamların hareketlerinin yanında hl'ninkiler arcade kalıyo. adamlar sen vurasın diye sağdan soal kosuyolardı falan. bunu kotu birşey diyede söylemiyorum. HL1 gibi arcade speedrunda yapmıyosan ortalama hızda bir fps için doğru ai oydu zaten daha fazlasına gerek yoktu. yapıp koymsular takdir ediyorum bu konuda zaten. ama yoktu abi öle ai fpslerde demek yanlıs olur. https://www.youtube.com/watch?v=1tvz0WVaQGg https://www.youtube.com/watch?v=IEFnr7wTjUM https://www.youtube.com/watch?v=RV9ooD5rx1o yoktu abi gayet muhabbeti okumadım son yazılana göre diyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 rainbox six'ten 3 ay önce filan hl1, yoktu yani öyle ai. :p 99 sanmıştım da 98 sonuymuş hl1, sonrasına gidersek zaten çok oyun var. hatta hl1'in motoru eski kalmıştı çok hızlı 99'da çıkan oyunların yanında. ama çıkış günü itibariyle hemen her açıdan devrim yani. bu kadar çok değişimin tek bir oyunda toplandığı örnek yok gibi birşey, bunu da fps türü için yapmış olması ve halen etkilerinin devam etmesi. 2018 fps'inde hala hl1'in yerleştirdiği anlatım konsepti var yani. trilyonlarca dolar akıtıldı sektöre ondan bu yana, ona rağmen. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 aldigim ilk orcinal oyunlardi galiba hl1+diablo2. bi de diablonun guideini almistim tisis. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
quixef Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Cuce said: yüz ifadeleri falan derken? surata bi riggin bi animasyon yoktuki hl1de. baya soylediginiz seyleri goremiyorum ben hl1in sektore etkisi olarak. https://youtu.be/JoV9o6b91Sc?t=10891 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sotto Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Orijinal oyun almak ne buyuk olaydi di mi ya..Off o kutular filan.. Bu arada Half Life inanilmazdi ya, benim en cok hosuma giden Sam'in verdigi ilk ve ucuncu bullet oldu. (Bu arada dedigi seyler tam spot-on mesela o muzik iliskisini dusunmemistim) Askerlerin telsiz konusmalarini dinleyip hikayeyi cozmek, aslinda alienlari degil herkesi oldurduklerini farketmek, sonra onlari da temizlemeye gelen Black Ops vs..Cok oyun oynamisligim yoktur ama immersion'un tanimi benim icin bu... Hikaye, senaryo, yazarlik super ve cok orijinal. Ustune tanimam. Bazi seyler hakediliyor ya. Ben eglence sektoru olsun, film olsun, oyun olsun, orijinalligin aslinda oldukca kisitli ve zor oldugu konusundayim o yuzden ayda yilda bir gelen bu tarz islerin fazla abartilmasinda bir sakinca gormuyorum. Degerleri bilinmeli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 baktım şimdi r6 daha once bikac ay. abi bu koku falan var ama videodada diyo zaten bazıları cut edilmiş. onemi de yok olabilirdide oyunda ama allasen youtube'da videosunu gormeseniz hangimiz bilirdiki karakterlerin koku aldığını falan. oo kadar irrelevant bi feature ki. olmasa dah aaz bir oyun olmazdı hl1 mesela boyle güzel ai'a doğru ornek veriyim. Dungeon keeper. Her canavarın farklı huyları korkuları sevdiği şeyler var ona göre yasıyolar dungeonda. Oleki dungeonı nasıl kurduğuna bölüme göre hangi canavara öncelik vereceğine kimi kimin yanında uyutucağına, kimi kazanmmıycağı savasa sokmıycağına kimi korklığından kacıcağına bildğin için riske atabileceğine, kimi kzıdırmayı goze alıp kimi alamıyacağına göre AI'ın huyuna suyuna gore oyunu oynadığın bir oyun. Mesela bu güzel AI. Halflife'ınkide kullanabildiği tarafıylada güzel ai. ama bkullanmadığı bu abidik detayların bi kıymeti yok. heleki devrim falan gibi şeylerden bahsediyorsak. hanı sevmiyorum ben sahsen. half lifelar yerien tekrar oynıycağım 10 fps rahat sayarım ama iyi bi oyun ikincisi baya iyi zaten. bazı acılardan cesur bir oyunda oda takdir edilmesi gereken bişi ama bence orda bitiyo. Nasıl o noktadan taaaa bütün oyun dunyasının storytellingini hl1'e bağlıyosunuz ben anlamıyorum kesinlikle. aynı sene yine hl den once mgs cıktı mesela. başı kelmi şimdi kojimanın? cok ciddiyim nasıl bir bağlantı kuruyosunuz günümüzün hikaye odaklı oyunlarıyla falan hl1 arasında. evet güzel oyun bazı oyunlarada on ayak oldu, özellikle daha doğal cut sceneler konusunda ama abzürd geliyo bana bundan fazlasını heleki bilgisayar oyununda storytellingi kurmus baslatmıs veya yürütmüş olduğunu iddaa etmek. hani rpgleri bi kenara alalım onlar zaten text mext baska türlü yürüyo falan diye. heart of darkness, abe's falan gibi oyunlar var mesela. kendilerinden once gelen oyunlardan gelen bi hikaye anlatım gelenekleri var bu ikisnin mesela. c/c serisi var. fps de systemshock var. Hanı nerde nasıl hala hl1'in getirdiği hikaye anlatım tekniklerini kullanıyoruz ben anlamıyorum. storytelling acısndan nasıl bir hitchcocklık yaptı hl1 ve ben goremiyorum. ha bide cehal olduğum konsol tarafı var işin. ordada kimbilir daha ne ornekler soyler bilen insanlar. hl1 cok basarılı populer olmus bir oyun. baya populer. ama izinden gidinler dersek sektore etkisi medal of honor daha etkili mesela. oyunu kalitesiyle ilgi deil bu pek yani, homeworldde sahane oyun ama 1 tane clone'u yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 11, 2018 Ha mesela guZell yanlarında sayalım. Benim en takdir ettiğim tarafı mesela yakın gelecek anlatmayı baya iyi başarmış bir oyun. Zaten genel olarak zorvbisi bu. Gayet bEcermiş adamlar. Setting biraz dar ama gayet iyi. İmmersion konusu. Oyun beni sarmıyor ama gayet güzel sunum bu konuda. Sunum genel olarak iyi zaten. Sesler şahane. Aı cut scene falan hikaye. Half life in izini arıyorsanız seslere bakın derim ben. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar