Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC Gaming #2


axedice

Öne çıkan mesajlar

Bu project indiana post apoc setting olacak, combat xp yok sanırım streame göre. Her quest için farklı çözüm olayını kotarırlarsa sıkıntı olmaz, hatta combat zorunlu bloodlinesda bile iyiydi sistem.

Yalnız sayıların gizlenmesi çok gerzekçe cidden ya, umarım pro mode falan gibi bişi eklerler. Arcanumu yapan adamın bile console retard first tasarıma kayması cidden hayal kırıklığı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tim cain en begendigim 3 oyundan 2'sinin designeri. writing, gereksiz karmasikliklar, arayuz tasarimi, pc tropes, cogu anlattigina katiliyorum.

onerdigi stat sistemi konusma boyunca soyledikleriyle celisiyor. ozellikle koydugu einstein quote ile:


http://i.imgur.com/JPOgAb4.jpg



7 yerine 3 stat da olur. 10 puan uzerinden degil 3 puan uzerinden de olur. puan dagitmadan, sayi gostermeden de olur. oyununa uydurdugun surece hepsinin oluru var. semasina bir de "so what did we lose?" lazim:

- statlara uniform muamele yapmamasi roleplay opsiyonlarini azaltiyor.
- herseyi averaj karakter yapamiyorsun.
- kategorileri denk tutma imkanin yok.
- kategori icindeki statlari denk tutma imkanin yok.
- zorunlu kotu stat.
- zorunlu mukemmel stat.

ozetle istedigin gibi degil istedigine yakin karakterle yetiniyorsun. spor oyunlari statlari geometriyle anlatmayi 15 senedir odun vermeden yapiyor. kategorizasyon kullanip, sayi enflasyonunu gidermeninin cozumu kendisinin uyarladigi bloodlines'da var. isterse daha rafine statlisini yapar. ancak belli ki derdi ucgen koymak.

bloodlines demisken player skill vs character skill'e gelmeli. konusmadaki en onemli tespit ve tamamen katiliyorum. ancak is basa dusunce bu sozlerin arkasinda durmuyorlar. ya sistemlerden ya da etkilesim miktarindan kisiyorlar. ya oyun full-fledged RPG olmuyor ya da immersion bozuyor. cunku kim ugrasacak.

kim ugrasacak demisken, 97 cikisli oyununda ornegini verdigi quest tasarimina gelmeli. iki questi o sekilde yapip gerisini koy gotune yapmak sektor standarti. yapimi 4-5 sene suren oyunda bile malesef boyle. nicelik yerine nitelige yonelmeden olmuyor. yasasin lineerlik diyen duydunuz mu hic? reactivity icin soyledikleri de ayni terane. kimse shopkeeper dahil mobilya gibi duran NPC istemez.

ilk hit'in garanti olmasi sacma. randomness ile sikintin varsa randomness kullanmazsin. problem solved.

kumarhane stili loot ve bagimlilik muhabbetine hic girmiyorum. umarim oyle kanser yontemleri wildstar gunlerinde birakmistir. sisirilmis playtime icin tweaklenmis ogeler singleplayer oyunda en son isteyecegim seylerden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gördüğüm en iyi rpg sistemi WoD'a ait. Bloodlines'ı çok sevmiştim bu yüzden. Fallout, Morrowind, Ultima Online, Deus Ex, System Shock 2 gibi oyunlarla RPG piyasasına oturduğum için biased davranıyor olabilirim.

str-dex-int diyip warrior-rogue-mage-cleric seçtirip biten oyunlardan gına geldi. tank-dps-healer ötesinde bir mekanik bekliyorum (bu üçlü rolün initiator-carry-nuker-disabler-support diye genişlemesine bile razıyım).

günümüz rpg oyunları fazla dumbed down oldu ve daha da dumb etmeye gerek yok. dark souls gibi bir oyun en iyi rpg'ler arasında yer alıyorsa, bu dumbed down mekaniklerin bir anlamının kalmadığı anlaşılması lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ds'nin en büyük avantajı combat sistemi. e skill'ler statlar sayesinde var o sistem denebilir, bir yere kadar doğru. ama benim kast ettiğim gameplay kısmı. artı lore'u, atmosferi, level design'ı ve unique gameplay mekanikleri.

ha ama demek istediğini de anladım, "ds başarılı = halk dumbed down olmayan, komplike oyunlar istiyor"dan ziyade "gerek yok işte satıcaz diye düz oyun yapmanıza"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ilk atagin surekli hit olmasi, backstab tarzi skillerin abuse una yol acmaz mi? O zaman Sam in dedigi gibi olay HP indirme modeline donuyor. Onun yerine matematiksel olarak belli hit rating in uzerinde miss lediginde, hit rating in otomatik olarak artmasi yada bir sonraki atagin garanti hit olmasi tarzi bisi yapilabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

her turlu abuse'a acik.

95% hit chance ile ust uste 3 kez missledim diyeni matematikle dovuyor ama ILK ATAGINDA missleyince morali bozulan icin sistem tasarliyor. var olan cozum yontemlerini kullanmak veya benzerlerini gelistirmek yerine arkaplan hileleriyle oyuncunun agzina emzik vermeyi tercih ediyor.

malesef aptal muamelesi gormek istemeyenler sawyer ve tyranny'i tasarlayan elemana kaldi gibi gozukuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

orjinal su bu arada

https://www.youtube.com/watch?v=LsIWRHBKeh0

nedense eskileri remixlerken hep bir baslarini alakasiz sekilde bok edelim egimi var ama crapcom yani, what can you do sometimes?

https://www.youtube.com/watch?v=Iof5pRAIZmw

https://www.youtube.com/watch?v=Q6XM3fDUxLg

https://www.youtube.com/watch?v=hO7JEqIPQv0

https://www.youtube.com/watch?v=swPlzzavzWg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Wowowowowow.... INFIDELS!

SFV themeleri gaaayet güzel. Sorun SFIV idi. HoMM serisini düşün. Sonra 4'ü düşün :D Ryu ve Ken'in 5'teki theme haaaaaarika.

https://www.youtube.com/watch?v=Uw7wSa0aTjs&list=PLY-zz1IWd8W4lk6AlivY8NcLbYDkyURYM&index=4

https://www.youtube.com/watch?v=UZVLUSj-Kwo&list=PLY-zz1IWd8W4lk6AlivY8NcLbYDkyURYM&index=13


Guile theme orjinal havasından farklı. Orjinalinde direk kavganın içinde rakibe yumruk atma hissi yaratırken, bu sefer daha bir training modunda, Rocky Balboa ile beraber ip atlayıp merdiven çıkmak hissi yaratıyor. Güzel de olmuş ama "Her şeyle gitmiyor"

https://www.youtube.com/watch?v=X1kb6Lb8hOg&
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adamlar steam trading'i bitirmiş. eski trading de baya limitlenmiş sanırım. biz regional market olmuştuk zaten de, canada'daki adam usa'e giftleyemiyor artık lol. traderlara çok fena girdi bu değişiklik.

EU'nun bok yemesi yüzündenmiş sanırım.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-02-02-valve-under-investigation-by-european-commission-for-steam-geo-blocking
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...