Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC Gaming #2


axedice

Öne çıkan mesajlar

Darksun, 07.06.2024 19:56 tarihinde dedi ki:

kastettiğim şey oyundan zevk almak değil ama, 90larda çıkan oyunların azlığı nedeniyle çeşit olmaması. Mecburen aynı oyunları çevir çevir oynuyorduk. Şimdi zilyon tane seçenek var.

Bunu ben de değerlendirmiştim ama katılmıyorum buna ben. Eski oyunlarda tabii pek çok avantaj vardı. Alternatifsizlik, yenilik, genre-defining oyunların sürekli çıkması vs. Vahşi batının çorak topraklarına bir şeyler inşa ediyordu hayalperest oyun firmaları, daha Megadeth tişörtlerini kravatla değiştirmemişlerdi.

Amaa, şimdiki oyunlarda çok çok uç birkaç örnek hariç en popüler oyunlar bile bence tamamen içi boş keyifsiz. Çok nadir işte örnekler çıkıyor Yılda bir iki güzel oyun bulursak şanslıyız.

Geçen gün Unreal Tournament oynadık mesela 99 yapımı olan. İnanılmaz keyif. Ful aşırı hızlı aksiyon, ADS falan yok, silahlar çok eğlenceli. Şu oyunun keyfini 25 sene sonraki Overwatch'lar Valorant'lar vermiyor, veremiyor.

UO'nun sandboxluğunu bu geniş kapsamda veren oyun çıkmıyor.

Civ2 dedim bak bi önceki sayfada. Şimdi Civ5-6 var, 7 duyurdular kazara. Koskoca medeniyet uygarlık oyununu adamlar indire indire 3-4 tane şehir yapıp birbiriyle yarıştığın bir şeye çevirdiler. 40 tane şehir kurar, hayvan gibi lojistik kasardık Civ2'de aralarında.

  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Populerlesen her sey gibi vasatlasiyor oyunlar da genel olarak. Nedeni de toplum ortalamasinin vasat olmasi. O zamanki oyunlari alip bugunku cocuklarin onune koysaniz %95’i anlamaya zaman harcamaz, keyif de almaz. Eskiden oyun oynayan kitlenin tamami bugun geriye kalan %5’ten olusuyordu.

deadwoll tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sadece eski oyunlar daha zorduyla anlaşılacak bir durum değil bence. Yoksa Paradox oyunları excel'le takip ediliyor bugün de. Ya da işte Valorant falan Unreal Tournament'ten Quake 3'ten görece daha kompleks ability falan ile.

Ama evet, vasat çoğunluk olduğu için vasat zevkine gidiş var.

Daha önemlisi işte saçma sapan monetization süreçleri. Adamlar 2 skin satarak milyonlar kaldırabileceklerini görünce oturup hayvani senaryolarla, müthiş atmosferle falan uğraşan az firma kaldı.

Rewendor tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Burada nostalji etkisi var tabii ve dediğiniz gibi büyük bütçeli oyunlarıda vasatlaşma da var, ancak üretimdeki aşırı artış da iyi oyunların görünmemesine yol açıyor bence.

 Niş oyun istediği kadar iyi olsun onu keşfetmeye, ne bileyim grafiğine, arayüzüne alışmak için harcanana çabaya çok insan girmez, hele yaşı kemale erenler.. Anca hype olursa, hype'dan kastım da milyon satış falan kesmez artık.

Bu dediğimi şöyle bir örnekle anlatacağım ben çocukken Michael Jackson kim herkes biliyordu, ne biliyim servis şoforü de bilirdi, anneannem de bilirdi. Bildiğin tüm dünya bilirdi. Şimdi ben orta yaşlı ve popüler kültürle iyi kötü alakalı halimle Michael Jackson'dan dünya çapında daha fazla dinlenen, ne bileyim rapçi, k-popçu vs bir dolu şarkıcının ismini dahi duymamışımdır. Çünkü kültür üretimi aşırı arttı dünyada. Niş işler bile kitle tüketimine döndü.

Şu an herkes bir dolu dizi izliyor ama dizilerin eski ağırlığı yok, Türkiye'de 70'lerde Kaçak dizisini şehirli herkes izliyor mesela. ABD'de bu etkiyi yaratabilen son dizi Seinfeld oldu muhtemelen, final bölümünde sokaklar bomboşmuş, folk öğesi gibi bir şey yaşı tutanlar için, ben Seinfeld'in son bölümünü şurada izledim vs muhabbetini yapabilirsin. Dünya'da şimdi Seinfeld'den fazla izlenen diziler çok, ancak "herkes"in izlediği dizi yok, çünkü çeşitlendi tüketim.

Bu listedeki oyunların birçoğunu oynamışım çocukken, gençken, oynamadıklarıma da üzerinde konuşacak kadar hakimim. Ama bugün 15 yaşında olslsam aynı şekilde çıkan popüler oyunlara hakim olamam, varlığından haberdar olmadığım iyi oyunlar olur.

Bana göre geçen yılın en iyi tasarlanmış oyunu Lethal Company'di, BG 3 olmasa en iyi oyunu da derdim, oyun 10 milyon satışı geçmiş tahminlere göre, paticik'te belki benden başka oynayan yoktur, benim hiç alakam olmayan oyunlar da vardır aynı şekilde, hem beğeniler kişiselleşti hem çeşit arttı. Dwarf Fortress'a kim kötü oyun diyebilir örneğin ama kaç kişiye uygun bir oyun? 95'te iyi bir strateji oyunu çıktığında strateji oynayan herkes onuyordu kafadan.

 

eldar tarafından düzenlendi
  • Like 2
  • Tesekkurler 2
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor, 08.06.2024 10:40 tarihinde dedi ki:

Bunu ben de değerlendirmiştim ama katılmıyorum buna ben. Eski oyunlarda tabii pek çok avantaj vardı. Alternatifsizlik, yenilik, genre-defining oyunların sürekli çıkması vs. Vahşi batının çorak topraklarına bir şeyler inşa ediyordu hayalperest oyun firmaları, daha Megadeth tişörtlerini kravatla değiştirmemişlerdi.

Amaa, şimdiki oyunlarda çok çok uç birkaç örnek hariç en popüler oyunlar bile bence tamamen içi boş keyifsiz. Çok nadir işte örnekler çıkıyor Yılda bir iki güzel oyun bulursak şanslıyız.

Geçen gün Unreal Tournament oynadık mesela 99 yapımı olan. İnanılmaz keyif. Ful aşırı hızlı aksiyon, ADS falan yok, silahlar çok eğlenceli. Şu oyunun keyfini 25 sene sonraki Overwatch'lar Valorant'lar vermiyor, veremiyor.

UO'nun sandboxluğunu bu geniş kapsamda veren oyun çıkmıyor.

Civ2 dedim bak bi önceki sayfada. Şimdi Civ5-6 var, 7 duyurdular kazara. Koskoca medeniyet uygarlık oyununu adamlar indire indire 3-4 tane şehir yapıp birbiriyle yarıştığın bir şeye çevirdiler. 40 tane şehir kurar, hayvan gibi lojistik kasardık Civ2'de aralarında.

hade lennn

96 da 96! 96>98 

  • Kustum 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

90'ların ikinci yarısı komple efsane, tek bir yıl seçmesi zor. ama 98, 99, 96 öne çıkıyor gibi benim gözümden.

şimdi birkaç ayrı faktör var o zamanla bu zaman arasında, bazılarına değinilmiş ama değinilmeyen 1-2 faktöre değineyim. "yaşlandık" kısmına çok katılamıyorum çünkü gene sabahlatacak oyun bulunca sabahlatıyor hala.

90'lardaki kadar hızlı ve devamlı kompleksleşme hiçbir zaman olmadı. 70 ve 80'lerde bir miktar var ama görece kimi başına oturtsanız 5dk'de nasıl oynanacağı öğrenilebilecek kadar sade gameplay sistemleri. 80'lerin sonuna doğru ilk oturup öğrenmek gerekecek oyunlar gelmeye başlıyor. 90'lardaysa özellikle ikinci yarısında 100+ sayfalık el kitabıyla gelen oyunlara geçiyoruz. bugünün en kompleks oyunlarıyla o dönemindekiler arasında dramatik fark yok.

dolayısıyla o zamandan bu zamana iyi kötü oynamaya devam etmiş birisi için çok şey oynanmış, denenmiş, eğlenilmiş, keyiflerin ne olduğu anlaşılmış. 80'ler 90'lardaysa aşağı yukarı kalburüstü ne bulursanız oynuyordunuz çünkü zaten fersah fersah seçenekler yoktu. hem teknolojik hem gameplay sistemleri bakımından çok hızlı gelişmeler nedeniyle de aşağı yukarı her oynadığınız bir öncekinden iyiydi, "ya şu oyun daha iyiydi" dedirtecek anılar oluşamıyordu. o dönemdeki serilere bakınca "serinin önceki oyununa döneyim ya yenisini oynamak yerine" gibi bir düşünce oluşturacak sebep yoktu.

son 20 yıldaki türlerin ve gameplay sistemlerinin çoğu 95-2005 arasındaki dönemden geliyor, kabaca çıkış noktalarını görmek mümkün henüz o vakit olmayan türler için bile çünkü bugünün o zaman olmayan popüler türleri gene ya temelden ya da hibrid sentez olarak o zamandan gelme. 90'lardaki gibi "ya böyle birşey hiç görülmedi" denecek fenomenler çıkmıyor. haliyle ben bugün şahsen artık çok seçiciyim, 25 yıl önceki gibi "ya bu oyun iyi herkes oynuyor" deyip giremiyorum. "şu var mı, bu var mı" diye kılı kırk yarıyorum, aradığım feature'lar eksikse ya hiç dokunmuyorum ya da oynarken keyfim kaçıyor.

bugünkü oyunların streamlining/dumbing down vs daha önceki deneyimleri azaltmaları gene o 70'ler 80'lerda yapılabilen "bir kişiyi başına oturup 5dk'de oynatabiliyor muyuz" düşüncesi kaynaklı ama biz kompleksleşmeyi yaşadığımız için bu sadeleştirme bir zayıflama olarak geliyor, haliyle hitap eden oyun azalıyor. ama bu az oyun oynayan ya da yeni başlayan birisini doğal olarak etkilemiyor.

şahsi gözlemim ve düşüncem.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eldar, 08.06.2024 12:44 tarihinde dedi ki:

ABD'de bu etkiyi yaratabilen son dizi Seinfeld oldu muhtemelen, final bölümünde sokaklar bomboşmuş, folk öğesi gibi bir şey yaşı tutanlar için, ben Seinfeld'in son bölümünü şurada izledim vs muhabbetini yapabilirsin.

 

bu bana 2002 dünya kupasındaki ilk brezilya maçını hatırlattı. herkes izlemedi belki ama izleyen herkes nerede nasıl izlediğini çok iyi hatırlıyor. hey gidi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neokrasi, 14.06.2024 11:35 tarihinde dedi ki:

bu bana 2002 dünya kupasındaki ilk brezilya maçını hatırlattı. herkes izlemedi belki ama izleyen herkes nerede nasıl izlediğini çok iyi hatırlıyor. hey gidi.

Lisede okulda izlemiştik ya, konferans salonuna projektörle yansıtarak, müdürle, hocalarla falan beraber bağra çağra tüm okul. Hey gidi...

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...