Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC Gaming #2


axedice

Öne çıkan mesajlar

ben fiil olan gelecek oyunu kapsar mealinde demistim istemeden cephe acmisim.

katilmadigim bir gorus o bu arada. GTA ile yarisilmaz ama onun hype'i, antipatikligi vesaire nasil adlandirirsaniz, franchise hype'i, devamina gelecegine garanti gozuyle bakilan ve biraz da onune sunulan neyse afiyetle yenilen cinstendi. cyberpunk en basarili rpglerden birine imza atmis firmanin yeni bombasiydi. masaustu adaptasyonu olarak yeni bir soluktu. harikulade sunuma baba parasi yermis gibi pazarlama eslik etti. uzerine edging usulu cikis tarihi erteleme. nadir olan bir sey hissiyati vardi yani. ceneler yorulmustu, kalpler kirilmisti ve internet yikiliyordu. spreadsheet kutusuyla tanimlayamayacagin bir sey o beklenis ve havasi. en son deus ex human revolution'da o derece olmustu diye hatirliyorum. PC agirligiydi RPGydi hicbir zaman en buyuk payda degil fakat rekor teskil eden antipatiklik yavan oldugu kadar da avam.biraz da heyecanin ruhuyla tanimlamak lazim bence.

tekrar bir hype esigindeyken online component evrildigi icin bu seferki GTA'da farkli bir sey donme ihtimali oldugunu not edeyim. ayni tas ayni hamam oyunla bile gelseler hicbir seyle kiyas goturmeyecek bir bekleyen sayisi cepte. umarim ilerlemeci bir yaklasim vardir da heyecanina deginirken kayda deger cinste kategorize ederiz.

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gta’den haz etmesem de en çok kişi tarafından beklenildiğini varsaymak abartı olmaz çıkış aralıkları ve satış sayıları göze alındığında. ‘pc gamer scene’ haricinde çok büyük kitleler var çünkü. gta muhtemelen mobil oyunlar haricindeki en mainstream footprinti olan oyun olabilir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cokomantis, 10.11.2023 01:16 tarihinde dedi ki:

abi gta'yı alacak insanların %90'ı fifacı yahu, anticipate filan yok onlarda öyle şeyler. ışık tutunca yaprağı sola eğen bitkiden hallice işte. cyberpuk =(

sdfgfd

olm sen forumun yeni sexdice i mi olmaya oynuyon saddsgdfhde

  • Haha 2
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Shadow, 10.11.2023 01:34 tarihinde dedi ki:

GTAnın kitlesi 5-25 yaş arası gözlemime göre

bu tamamen algı ya. muhtemelen minecraft ve mario'ya da aynı gözle bakıyorsundur. laf söylemek için demiyorum, benzer algılara sahip diğer popüler oyunlar çünkü.

neyse şunları genel olarak yazayım.

gta2'den beri rockstar oyunlarını oynuyorum, beni bu zamana kadar tek bir oyunuyla bile üzmedi. beklentimi karşılamayı geç her seferinde üzerine çıkıp tepindi. bu seviyede tutarlılık; kalite ve teknolojiyi harmanlamalarını da işin içine katarsak başka firmada yok. blizzard gg oldu, valve story oyun yapmayı bıraktı. nintendo ise konsol boostlama olmasa ve sıradan bir developer olsaydı sanmıyorum bu seviyede devam etsin. zaten teknoloji seviyesinde kesinlikle rakip değiller. valve, en son alyx yaptı ama onlar da yine boostlamak için yaptı ve oyunun scale'i kesinlikle aynı yerde değil rockstar oyunlarıyla. rockstar bu firmalardan daha iyidir demiyorum yanlış anlaşılmasın. blizzard'ın altın dönemini anlatmaya gerek yok, veya valve'in orange box'ını. veya ne bileyim nintendo gameplay konusunda ezer geçer. rockstar'ın olayı gerçekçiliği başka kimsenin yapamadığı seviyede ve büyüklükte sunması, direkt zirveye oynaması, en yakın rakiplerinin 3-5 sene geriden takip etmesi (oyunlarının diğer elementlerin de ortalama altı olmaması).

gta 3, hl2'den sonra beni en çok hype'layan oyundu. zamanında ergen olmanın ve konsolum olmaması yüzünden pc'ye çıkıncaya kadar dergilerden takip etmek zorunda kalmamın da etkisi vardır muhtemelen ama oyun dünyasına yaptırdığı sıçrama gerçekten inanılmazdı. resmen ağzımın sularını dergilerdeki ekran görüntülerine akıtarak sayfalarının yapışmasını sağlamıştır, ama o oyunları o dönem inceleyenlerin de. o dönem oyunlarda yapılabilecek çok daha fazla yenilik vardı ama bugünkünden kolay değildi. bugün de çok var ama kimse doğru düzgün adım atmıyor.

neyse, sanırım hemen o dönem sonrası ve vice city zamanlarında internet cafeler iyice çoşmuştu ve bu hayvani sandbox'lar yaş sınırı ve donanım gereksinimi olmadan bütün ülkeye yayıldı. hem içinde her türlü oyunu barındıran sandbox'lardı, hem de dönemin oyuncularını da etkileyip onların genele rahatlıkla tavsiye edebilecekleri şeylerdi. gta'yı çocuklar oynuyor algısı da o zaman başladı. cafe donanımlarının san andreas'ı çerez haline getirmesi de bunu sonrasında pekiştirdi. bugün ise youtube'da kalitesiz içeriklerle bebek eğlendirmeyi amaçlayan palyaçolar bu algıyı pekiştirmeye devam ediyor. ve genç yaştaki oyuncuların ilk oyun deneyimleri için son derece elverişli ve çekici bir yapım olmayı da sürdürüyor bir yandan.

döneminde san andreas'ın rp sunucularında oynuyordum. bi mmo değildi ama sandbox'ın bu kadar elverişli olması ve kitlenin aşırı ciddi olması; ev, araba, iş sahibi olduğun; trafik cezasına karşı çıktığında bile sunucudan atılmaya giden zincirleme reaksiyonların olabilidiği bir ortam yaratmıştı. bu arada sunucular derken; multiplayer'ı olmayan oyuna, firmanın kendisi tamamen yasaklamasına ve karşı çıkmasına rağmen dedicated sunucu bazlı multiplayer mod geliştirecek kadar da hardcore oyuncuları olabilecek çok oyun örneği veremeyiz şu endüstride. yaptıkları sandbox'lar o seviyede motive etti oyuncularını.

bugün belki kalabalık olduğunu düşünmüyosunuz ama fortnite'çı, mobilci, fifacı, dnr konsolcu, yani muhtemelen sizin etrafta gördüğünüz ve o algıyı yaratan casual kitlesi dışında; gtaforums'da, reddit'te veya modding sitelerinde hayvan gibi hype'landığı ve böbrek bırakacak seviyede beklediği çook geniş bir kitlesi de var.

rockstar'ın, endüstrinin geldiği şu noktada bile gerçekçiliği ittirecek ve yine deli gibi hype'layacak bir sandbox koyacağına eminim. birine en basitinden yumruk attığında gerçekleşen olayları ilk defa deneyimlemeyi, tepkileri; araçların kalkışlarından birine çarpışına kadar tüm fizik elementlerinin oturaklılığına ve herşeyin hiç olmadığı kadar iyi hissettirmesini... ne bileyim 10 sene önce çıkan oyunda michael'in parmak arası terliklerle koşarken o terliğin şap şap ayağına vurmasına kadar detay yapan oyunu unutmam. ve bu teknolojide bir oyunu ps3'te çalıştırmayı başaracak mucizeyi gerçekleştiren yapım ekibini de unutmam (çılgın yükleme sürelerini de unutmam tabii lol). innovation bir oyunda aradığım en önemli şeylerden biri, hele ki yaratıcılık da yoksa. eskiden de böyleydim ama olgunlaşmanın da etkisiyle artık oynadığım oyun miktarının düşmesinde çok büyük etken.

gameplay açısından sıkıntıları olabilir veya firmanın kendisinde para nedenli sorunlar olabilir; ama gerçekçi yaşatmak konusunda rockstar dibimi düşürüyor. en son rdr2'de de aynısını yaşadım. yaşayan dünya oyunları yavan geliyorsa bu adamlar yüzünden.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Razz, 1 satırlık mesajıma 1 sayfa döşemişsin emeğine sağlık öncelikle🙃

Ben uzun yıllardır GTA ve benzeri oyunları oynamıyorum ne yalan söyliyim, Turnbased veya strateji falan daha çok sevdiğim türler, satranç gibi düşün🤓

Hatta RDR2 ve CP2077yi aldım ama hala oynamadım ahah

Shadow tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok ya dediğim gibi genel olarak yazayım dedim, konusu gelmişken. daha önce gold da cyberpunk konusunda falan benzer düşünüyodu heh.

yoksa ben de 2015'te falan oynamışımdır en son anca, işte pc'ye çıktığı ara. satrancın da direkt kendisini oynuyorum, hatta tek oynadığım competitive oyun o kaldı son senelerde.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

https://store.steampowered.com/app/731040/The_Invincible/

 

 

bunu aldım. stanislaw rem romanıymış. solaris, space odyssey ve nms atmosferi var. retro scifi, atompunk, analog aygıtlar ve üniformalar. 

 

tam oyun sayılmaz, 3d interaktif adventure/visual novel gibi. bitirmeye kıyamadığım için yavaş gidiyorum ama prometheus'u ilk izlediğimde aldığım o çok uzak yabancı bi gezegendeki izolasyon, yabancılık ve ıssızlık hissini veriyor.

sylvanas tarafından düzenlendi
  • Like 2
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunun kendisine verdiği emek kadar maaş alacaksa okey. düşünsene gelirin %3'ü falan değil tamamı oyunu yapan esas adamlara gidiyor.

ama zaten öyle birşey dememiş, kulaktan kulağa clickbait filtrelerinden geçerken nette o başlığa dönüşmüş.

entertainment için price to value oranının en yüksek olduğu sektördeyiz ama fiyatlandırma konusunda belirleyen taraf olamıyoruz, hayvan gibi değer sunuyoruz ama anca maksimum olabilecek 70$'a çıkarmak, ki zaten bu price/value oranını sunmak bizim stratejimiz demiş. yani $10'lık fiyat farkını gırtlaktan geçirmek için su uzatıyor esasen.

 

yoksa zaten oyuncu neden oynadığı kadar para versin, yapan adam kod yazdığı kadar mı kazanıyor yazılım sektöründe. iki taraf için de win win durumu, her ne kadar yapan çok daha avantajlı olsa da.

  • Like 2
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...