Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Camelot Unchained aka Dark Age of Camelot


Poaco

Öne çıkan mesajlar

hattok said:

Bone said:

grafik ve animasyonları günümüz için bok gibi. 2 milyon dolara Division kalitesi beklenmiyordu tabii de, ilk 3D MMORPG'ler gibi de yapmasalardı. Açıp Anarchy Online oynarım bunun yerine.


Hacım zaten olay o. Grafik Yhaa .s diye gezenlere hitap etmiyor oyun.


"Grafik Yhaa .s" ile dandik grafik arasında fark var.

örneğin Blizzard ve Valve oyunları, düşük makinelerde çalışabilecek kadar düşük grafik ayarlarında olur. ancak yine de çıkan oyuna baktığında, "modern" standartlarda bir sonuç görürsün.

bi de tabii FarCry gibi oyunlar var. sadece grafik koyveren, döneminde bile sistemleri ağlatan, ama kısa sürede unutulup yenisine geçilen oyunlar. hala geyik vardır, "...peki ama FarCry'ı oynatabilir mi?" şeklinde.

bu oyundan yeni bir FarCry olmasını kimse beklemiyor elbette. ancak getirip de 2001'deki grafik kalitesini sunarlarsa, haliyle dalga geçilir.

aradaki farkı anlayabilmek lazım.

insanlar Camelot Unchained'e para verirken, DAOC'un aynısını çıkarmalarını beklemiyorlardı, modernize edilmiş DAOC çıkarmalarını bekliyorlardı. En azından WoW'un Legion'daki hali gibi grafik ve animasyonlar bile yeterdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Overwatch ve Hots'un grafikleri gayet güzel. Çıktığı döneme göre Sc2'nin grafikleri de çok iyiydi. Bir tek Diablo 3 beni çıtkığı zaman grafik anlamında hayal kırıklığına uğratmıştı o kadar. Bu iyi kötü grafik olayı değil. Gerçekçi ve cartoon arasındaki farkı anlayın bi önce. Cartoon sevmeyebilirsiniz eyvallah ancak kendi subjektif görüşünüzü objektif bir olaymış gibi dayatmayın mümkünse.

Hattok bi gözlük tak abi bence bi dahaki sefere...



Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Grafik içeriği boşsa bir halta yaramaz. Hatice değil neticeye bakıcaksın. En iyi RvR-PvP-kale savaşları hala Daoc'ta. Kimse grafikten konuşmuyor.Pre betadaki grafikleri konuşmak gereksiz heleki Wow blizzard'la karşılaştırmak mihahah. Blizzard hayranıysan devam et.Bizim acelemiz yok 3 yılda biter 5 yılda biter.

Çok sıkıldıysanız günde 2-3 saat daoc-warhammer takıl 2 adam kes dvm et. Aynı şekilde Black Desert-ESO-GW2'de denedim ama hala daoc yada warhammer tadı vermiyorlar.Tabikide benim için geçerli bütün yazdıklarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence olay o animasyonların doğal gözükmemesi.

Camelot unchained e , herif bildiğin düşük yerçekiminde spastik koşu yaparmış gibi gözüküyor.

Göze yanlış geliyor, insan beyni onun yanlış olduğunu algılıyor. Owerwatch veya WOW cartoon grafik ama , Karakter animasyonlarında - harbiden bu böyle hareket edebilir diyorsun. Doğal geliyor göze.

Neyse çıkınca göreceğiz artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

grafiğin veya animasyonun iyi olması için realistic olması veya belli bir stilde yapılması gerekmiyor abi. hangi stili kullanırsan kullan, realism tutumun ne olursa olsun yaptığın iş kaliteli ise uygulaması başarılı ise göze batmıyor. bu demek değil ki detaylı olması - bazı arkadaşlarımız 20 yıldır oyun oynuyor ama hala grafik deyince akıllarına triple a netliği geliyor. 1 kişilik yapılmış indie oyunlar var, grafikleri şu oyundan daha iyi. detaylı olduğu için değil kullandıkları stili kaliteli yansıtabildikleri için. blizz'ı bu konuda eleştirmek için kara cahil olmak gerekiyor zaten. touch and feel, tasarım konusunda sektördeki en öncü şirketlerden biri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Anlatmaya çalıştığım şey;

1-Grafikler boktana vesaire dmk için henüz erken. Bana da videoları izlerken kötü geliyor.
2-Seni de anladım,bu grafikler yıl 2017 neden böyle. Blki haklısın belki daha polishlenmedi.Bekleyip görücez :)

P.s:Bizim için grafik sıkıntı değil 2001 yılında kimlerle daoc oynadıysak aynı tayfa 2017-18-19 farketmez gene oynicaz.Gerisi fasa fiso:)-D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mina said:

Grafik içeriği boşsa bir halta yaramaz. Hatice değil neticeye bakıcaksın. En iyi RvR-PvP-kale savaşları hala Daoc'ta. Kimse grafikten konuşmuyor.Pre betadaki grafikleri konuşmak gereksiz heleki Wow blizzard'la karşılaştırmak mihahah. Blizzard hayranıysan devam et.Bizim acelemiz yok 3 yılda biter 5 yılda biter.

Çok sıkıldıysanız günde 2-3 saat daoc-warhammer takıl 2 adam kes dvm et. Aynı şekilde Black Desert-ESO-GW2'de denedim ama hala daoc yada warhammer tadı vermiyorlar.Tabikide benim için geçerli bütün yazdıklarım.


Mina said:

Anlatmaya çalıştığım şey;

1-Grafikler boktana vesaire dmk için henüz erken. Bana da videoları izlerken kötü geliyor.
2-Seni de anladım,bu grafikler yıl 2017 neden böyle. Blki haklısın belki daha polishlenmedi.Bekleyip görücez :)

P.s:Bizim için grafik sıkıntı değil 2001 yılında kimlerle daoc oynadıysak aynı tayfa 2017-18-19 farketmez gene oynicaz.Gerisi fasa fiso:)-D


mina amma boş konuşuyorsun, helal olsun. sırf "EN İYİ DAOC FANI BENİM!!" diyebilmek için sınırları zorluyorsun.

Blizzard hayranı felan değilim. anlatmaya çalıştığım şey,
"OLAY HATTOK'UN DEDİĞİ GİBİ GRAFİKZZZ DENMESİ DEĞİL, AL BAK BLIZZARD ÖRNEĞİ VAR, VALVE ÖRNEĞİ VAR, GRAFİKZZZ OLMADAN DA MODERN ÇAĞA UYGUN GRAFİK YAPILABİLİR" idi. ama bunu anlamaya niyetin yok.

şu basit şeyi anlamak çok zor demek ki senin için. illa "SADECE GRAFİKZ" diye kaygı gütmeden de dönemine uygun grafik yapılabilinir. illa adam akıllı gameplay için, sıfır grafik gerekir gibi bir kural yok.

Ha yok bunları anlamayıp oyunu savunmak istiyorsan kusura bakma ama 2001'de Daoc oynayanlar bu oyunu oynamayacak, yıl 2017 olup hala Daoc oynayan fakirler bu oyunu oynayacak. boşa savunma oyunu. boş fanboi'luğu geçiniz.

"Ya bunlar pre-alpha grafikler, oyun çıktığında düzeltirler" optimistliğine de hayran kaldım. çıkınca bir tek senin gibi birkaç adam oynar bu oyunu, 1000v1000v1000 hayaliyle gelen toplam 30 oyuncuyla takılırsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone Bence bilmediğin tek şey Mythic oyuncu kitlesi bambaşka bir seviyede (0 toxic nerdeyse). Sizin taktığınız kadar takmıyor grafik olayına içerik tamamen bizim için önemli olan. O yüzden sizin ultra takıldığınız gibi bir değeri yok 2017de 2012 grafiği olsun np.Çünkü adamlar ciddi anlamda gameplay verebiliyor. Mina'nın demek istediğini çok iyi anlıyorum. Ayrıca Daoc suanda hala Live server + private serverda server başına 2 3k user gören oyun. Hatta uthgard açıldığında cap'i 4k yaptılar ve 4000 kişi + queue vardı. Yani fakir oyunu dediğin şey pure pvp oyunu ve Yok yani ona denk bi Pvp oyunu yok ciddi anlamda yok. Bu yüzden kimse grafiğine takmıyor. Kaldı ki daoc'un grafikleri özellikle animasyonları baya kötü. Adam yürürken Vuruş animasyonuyla yürüyor. gövde altı ve gövde üstü özgür değil. Kalıp olarak ilerliyor ve şuana kadar öyle özgün vuruşlar yapan oyun yok melee olarak. Hatta Warhammer online oynuyorum onda bile yok aynı kişiler yapmasına rağmen. Ama bu göze batmalar gameplay'in yanında çok sönük kalıyor. Ha unutmadan söyliyim oyun pve kontenti kısır baya kötü. Mythic oyuncuları hiçbir zaman bunlara takmadı Camelot unchainedde de takmayacak yani. Anlatmak istediği bu minanın ama siz Diğer mmorpglerle kıyasladığınız için algılayamıyorsunuz. Daoc kafası ayrı bir şey fanboylukla alakası yok. Idare eder grafik yeter ki zaten işine gelir milletin iyi bir pc almazsın ve mass pvp ye gidersin. Kaldı ki Wow fag tipler gelmesin Camelot unchaineda. Zaten oynayabileceklerini de sanmıyorum o tayfadan o yüzden np. Grafik bazlı mmorpgleri oynayabilirsiniz abi bir sürü var. Bak grafik olarak mesela Archeage, Black desert vs falan oynayın abi. Camelot unchained yeni oyuncu kapmaya çalışan bi oyun olmayacak ki gelişmelerden ve stüdyoyu yeni görenlerden gelen tepkilerden de belli pek fazla yeni oyuncu alamayacağı. Gelen kişiler hoşgelirler ama en önemli şey yeni çıkan mmorpglere yapılan muamele buna yapılmamalı. Daoc yani mythic'in yaptığı oyunlarla bi kitle yakaladı ve her zaman o özel oyunculara hitap etti herkese hitap etme gibi bir amaçları da yok gözüküyor. 30 kişi de oynamayacak emin ol ve Bütün daoc,warhammer tayfası bu oyunu bekliyor ve bekleyecek yani o yüzden sizin bu oyunu karalamaya calısmanız bir şey ifade etmiyor.

Anlatılmak istenen cu özel bi oyun belli bi kitle tarafından sabırla bekleniyor. 4yılmış 12 yılmış fark etmiyor xD
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Mina said:

Grafik içeriği boşsa bir halta yaramaz. Hatice değil neticeye bakıcaksın. En iyi RvR-PvP-kale savaşları hala Daoc'ta. Kimse grafikten konuşmuyor.Pre betadaki grafikleri konuşmak gereksiz heleki Wow blizzard'la karşılaştırmak mihahah. Blizzard hayranıysan devam et.Bizim acelemiz yok 3 yılda biter 5 yılda biter.

Çok sıkıldıysanız günde 2-3 saat daoc-warhammer takıl 2 adam kes dvm et. Aynı şekilde Black Desert-ESO-GW2'de denedim ama hala daoc yada warhammer tadı vermiyorlar.Tabikide benim için geçerli bütün yazdıklarım.


Mina said:

Anlatmaya çalıştığım şey;

1-Grafikler boktana vesaire dmk için henüz erken. Bana da videoları izlerken kötü geliyor.
2-Seni de anladım,bu grafikler yıl 2017 neden böyle. Blki haklısın belki daha polishlenmedi.Bekleyip görücez :)

P.s:Bizim için grafik sıkıntı değil 2001 yılında kimlerle daoc oynadıysak aynı tayfa 2017-18-19 farketmez gene oynicaz.Gerisi fasa fiso:)-D


mina amma boş konuşuyorsun, helal olsun. sırf "EN İYİ DAOC FANI BENİM!!" diyebilmek için sınırları zorluyorsun.

Blizzard hayranı felan değilim. anlatmaya çalıştığım şey,
"OLAY HATTOK'UN DEDİĞİ GİBİ GRAFİKZZZ DENMESİ DEĞİL, AL BAK BLIZZARD ÖRNEĞİ VAR, VALVE ÖRNEĞİ VAR, GRAFİKZZZ OLMADAN DA MODERN ÇAĞA UYGUN GRAFİK YAPILABİLİR" idi. ama bunu anlamaya niyetin yok.

şu basit şeyi anlamak çok zor demek ki senin için. illa "SADECE GRAFİKZ" diye kaygı gütmeden de dönemine uygun grafik yapılabilinir. illa adam akıllı gameplay için, sıfır grafik gerekir gibi bir kural yok.

Ha yok bunları anlamayıp oyunu savunmak istiyorsan kusura bakma ama 2001'de Daoc oynayanlar bu oyunu oynamayacak, yıl 2017 olup hala Daoc oynayan fakirler bu oyunu oynayacak. boşa savunma oyunu. boş fanboi'luğu geçiniz.

"Ya bunlar pre-alpha grafikler, oyun çıktığında düzeltirler" optimistliğine de hayran kaldım. çıkınca bir tek senin gibi birkaç adam oynar bu oyunu, 1000v1000v1000 hayaliyle gelen toplam 30 oyuncuyla takılırsın.


Oyunu bir kenara bıraktım, biraz üslup akp trolleri gibi olmuş şu yazdıkların. Efendilik bende kalsın,kroluğunda sende.

Arkadaşlarımızla severek,eğlenerek oynadığımız "bir oyun". Şu üslupla daha fazla bu muhabbeti uzatmaya gerek yok.Bu fanboyluk mu dilediğin gibi adlandır,forumdaki seviyen buysa oyunda ki seviyen nedir,biz 3 kişi takılırız.

Hadi kalın sağlıcakla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Ha yok bunları anlamayıp oyunu savunmak istiyorsan kusura bakma ama 2001'de Daoc oynayanlar bu oyunu oynamayacak, yıl 2017 olup hala Daoc oynayan fakirler bu oyunu oynayacak. boşa savunma oyunu. boş fanboi'luğu geçiniz.


talihsiz bir açıklama. daoc oynamadığını/bilmediğnği varsayıyorum.
2017 de daoc oynamamak için daoc'un sunduğu oyun deneyimini daha iyi, daha kaliteli, daha yeni teknolojiyle sunan bir alternatif sunman gerekiyor. henüz öyle bir oyun yapılmadı. hani izometrik, full loot, skill based, seamless sandbox mmo varsa ve iyi bir mmo ise söyle bir daha uo ya elimizi sürmeyelim.

aynı şey wow için söylenir ama. wow gibi, wowa benzer, wow'un mekaniklerini birebir hatta daha iyi kopyalamış oyunlar var. 2017 de bunu oynayacağına al bunu oyna dersin ama daoc'un sunduğu oyun deneyimini sunan mmo yok.

Bone said:

"Ya bunlar pre-alpha grafikler, oyun çıktığında düzeltirler" optimistliğine de hayran kaldım. çıkınca bir tek senin gibi birkaç adam oynar bu oyunu, 1000v1000v1000 hayaliyle gelen toplam 30 oyuncuyla takılırsın.


2 gün önce konulan videlardan bu aşağıdaki. adamların animasyon çalışmasına, denemesine ait.
https://www.youtube.com/watch?v=SlSGt8aBbQE

gördüğün gibi animasyonlar üzerinde çalışılıyor, demekki "animasyonları grafikleri düzeltirler" düşüncesi boş optimizm değil de az çok oyun geliştirme safhalarını bilip, pre-alpha da ne olur, daha sonra ne olur, final product ne olur bilmektenmiş.

"şu grafik animasyon lel topkek" diye sayfalarca oyuna laf ediyorsunuz, onca sene bunumu yaptılar diye crowfall'la kıyaslıyorsunuz da birinizde açık okumamış oyunun sitesini wikisini. hayır savunan adamlar da çıkarıp vurmamış asdf

cu temel konsept olarak massive pvp istediğinden ve istediklerini oyun deneyimini verecek hali hazırda bir oyun motoru olmadığından kendi motorunu yaptı Unchained Engine diye. ilk testleri unity ile yaptıkalrını falan hatırlıyorum. öncelikle sektörde diğer motoların yapamadığı işleri yapabilen mmo game engine yapmak oyunun kendisini yapmaktan daha bile çok vakit alır. düşün belki ileride bilmem ne online diye oyun cıkacak unchained engine kullanacak.

crowfall unity ile üstüne modellemesini yapıp oyunun scriptlerini yazarken camelotu yapan adamlar oturup kendi unitylerini kodluyordu. o yüzden geliştirilmesinin daha çok zaman alması, progress olarak aynı donemde başlayan oyunların gerisinde olması normal.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yeni engine kodlamayı maharet sanmayın abi bu arada. ne kadar iyi kodlandığına bağlı bi yerde wow'un engine'ı var öteki tarafta wildstar. oyunu patlatan fps sorunlarını hatırlamayan yoktur heralde.

https://i.imgur.com/lXLXwzH.jpg

şurada 1000v1000v1000 falan yok, kınayt grafikleriyle 20 fps alıyor eleman.

var olan engine'ı optimize edip başarılı bi sunum sağlayabiliyorsun. bakınız swtor vs eso. sadece engine kodunda kendi modifikasyonlarını yapabil.

şuan piyasadaki en iyi engine black desert'ınki bu arada. yeri geldiğinde bir noktada 400 oyuncu oluyor siegelerde. hayvan gibi grafikle 30 fps alıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

FOTOYU NİYE AÇAMIYORUZ ZENUS.


Ayrıca grafikler gayet yeterli :D

Albion online oynasan çıldırırsın herhalde. Gereksiz fps artışları istersen 2 trilyonluk pc al. Mage mob büyü attığında direkt fps yerlerde. En son bi 100vs100 gibi bir şey gördüm okadar çok spell oldu ki ms 270lere cıktı (normalde düşük olması smoothluğu arttırıyor 15lerde geziyo normalde benim) Sonra dayanamayıp oyundan attı XD O fight çok komiti ya. Oyuna bi girdim herkes Olduğu yerde duruyo Oyuna erken giren öldürüyor milleti sdfhj
Onun dışında 50v50 de çoturdamaya başlıyor direkt albion o grafiklerle düşün yani xD

Bu grafik bence gayet iyi daha fazlasına gerek yok (fakirliği burdan kurtarak bari asdf)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xenus said:

yeni engine kodlamayı maharet sanmayın abi bu arada.


gayet maharet. kolay bir iş değil ve iyi bir motor yapabilmek baya baya vakit ve kaynak isteyen bir süreç. o yüzden piyasaya çıkan oyunların neredeyse tamamı hazır oyun motoruyla geliştiriliyor. o yüzden epic unreali ücretsiz yapıyor motordan kaldırdığı para yanında umrunda olmuyor satılacak oyun yapmış yapmamış. id de software odaklı firma olduğu için motor geliştiriyor, yeni motor çıktıkça tech demo misali oyun yapıyor. steam çok oyun yapmamasına rağmen source ile parayı kırıyor falan.

ha sonuç iyi mi kötü olur bilemem. henüz son ürünü göremedik.

Xenus said:

şurada 1000v1000v1000 falan yok, kınayt grafikleriyle 20 fps alıyor eleman.

var olan engine'ı optimize edip başarılı bi sunum sağlayabiliyorsun. bakınız swtor vs eso. sadece engine kodunda kendi modifikasyonlarını yapabil.


işte ne tip bir oyun yaptığınla alakalı onlar. masive online değil verdiğin örnekler. mevcut motorlar işini görüyordur, kullanmışlardır. yani adamlar açıklamış coderları vlogda anlatmış biz denedik böyle oldu, böyle sonuç aldık,yenisini yaptık böyle test ediyoruz demiş. şimdi kalıp burdan kuru kuruya engine optimize etseniz olurdu diyince uzaktan ağzında sıgarayla laf atan emmi gibi oluyorsun asdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

motor geliştirmek çok baba bir iş ama işte büyük işe girişmek marifet değil. herkes büyük hedefler ile yola çıkıyor. patlayan 10 oyundan 9 u büyük vaadler ile çıkıp deliver edemedi. sektörün en büyük kanseri bu. ondan yeni proje çıktığında vaadlerine bakıp patlar/patlamaz diye ben hemen tahminde bulunabiliyorum. yıllardır devler akıllanmadı. yapacağın işin ne kadar büyük olduğundan çok ne kadar nitelikli olduğu önemli.

motor işine girişmek büyük başarı, altında kalkmak bambaşka bir hikaye. yerine getirme noktasında ne yapıyorlar ona bakma gerek, efora akış tutarken.

kendi motorları olduğu ve çok temel şeyleri test ettikleri dönemde amaçladıkları başka motorların veremediği şeyleri görmek istiyoruz değil mi? bütün kendi motorunu (kendi ihtiyaçlarına göre) tasarlamanın olayı bu zaten. eee ben bunu göremedim hiçbir tech videodan. o zaman son kullanıcı olarak bana ne sundu motora yaptıkları zaman ve kaynak yatırımı?

ben şahsen MASSIVE MASSIVE rpg yapma serüveninin sonunun hüsran olduğunu düşünüyorum. bu kadar yıldır da deneyim bize bunu gösterdi. argüman "millet yapamıyor, yetersiz ama bunlar farklı" olabilir. saygım da sonsuz fakat gidişat hiç öyle görünmüyor. crowfall'un geldiği noktaya geldiklerinde belki farklı şeyleri konuşuyor oluruz çünkü adamlar çok farklı bir şey gösteriyor olur tabii bilinmez. onun varsayımı ile ben yorum yapmıyorum, gördüğüme bakıyorum. sektörde nostalji bağlılığının nelere mal olduğunu shreds of avatarda hepimiz gördük. forumun yarısından çoğu backlemiştir. verenler de "ulan o kadar yıl oynadık, 1 kuruş vermedik canı sağolsun" diyerek verdi. şimdi çoğu oyunu gördüğünde siniri bozuluyor. resmen adamı rusa göndersek daha hayırlı olurdu o para sadasd. bir şeyler görüp de para verecek olsalar büyük ihtimal farklı olurdu.

o bakımdan ben crowfall'u takdir ediyorum. show, don't tell den yürüdüler, sonuç 12m'u aşmış bir crowdfunding. bu adamlar sunarak topladı o parayı, vaad vererek "şunu yapacaz bunu yapacaz" ile değil.

zaten sektörde kuraklık var. güzel oyun çıktığında "o mu bu mu" diyecek bir ortam yok. hepsini alıp oynuyorsun. yeter ki iyi işler çıksın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...