Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cyberpunk 2077


Desqpio

Öne çıkan mesajlar

axedice said:


Odin aşkına nasıl vasat ve rpgden anlamaz bi yorum bu, tek dikkat ettiği şey görsel sadakat olan günümüz xbox gençliği, adeta bir SOULJA BOY nesli. Tamam roket cerrahı değilsin o kadarına hakimiz ama rica ederim bu yavan görüşlerle forumu kirletme, gelecek nesillere daha aydınlık bir miras bırakalım.


İzometrik vs 3D (fps - tpsye genel olarak 3D diyelim) farkı gameplay "kalitesini" arttırmaz, niteliğini değiştirir. Yazılmış zaten biri daha taktiksel ve özellikle squad based oyunlarda iş yapan, diğeri IMMERSHUNZ u arttıran görsel bakış açıları. Oyuncu açısından iyi ya da kötü diyemez, en fazla sevdiğim tür bu, diğerinden hoşlanmıyorum (beceremiyorum -zaa) diyebilirsin. Önce ne hakkında konuştuğumuzu bilelim, sonra mesaj atalım.



Fallout bir tactical veya squad based rpg değil ki. tacticsten de bahsetmiyorum, ki zaten benim izometrik açının squad based rpgler için daha iyi bir kamera açısı olduğumu söylediğim postlarımı azcık ararsan bulursun.

6 kişilik party yönettiğin divinity, bg, x-com, tactics, poe ile aynı değil yani fallout. bu açıdan izometrik açının fo'ya bir artısı da yok.hele ki 3d ile bu dünyayı çok daha iyi deneyimleyebildğin bir tecrübe sunuluyorsa sana.çünkü fo'nun güzelliği post-apo dünyası ve içindeki tasarımları, bos'u, deathclaw'u, robotu, ncr'ı, ghoulları vs.

Onun için evet fo gibi genelde tek kişiyi yönettiğin bir oyun için ''immersion'' daha önemli.

questlerin dandik olup olmamasının kamera açısıyla da alakası yok. yazar kadrosunun kalitesine bağlı.

ha bir de senin yaşın kadar hem crpg hem masaüstü rpg oynamış birine rpgden anlamıyor demek gibi muhtemelen aşağılık komplekslerin ile varsayımda bulunarak yazdığın paragrafın ilk cümlesinden itibaren haksızsın =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

_Rave said:


bir oyunun izometrikten fpp-tppye dönmesi oyunun detayı açısından bir kalite kaybına yol açmıyor. tam tersine oyuna derinlik kazandırıyor, görsel açıdan.gameplayin kalitesini de point-clickten daha etkileşimli bir hale sokuyor. yani oyuncu açısından iyi bir yenilik.


_Rave said:


Fallout bir tactical veya squad based rpg değil ki.




Bir oyun derken bağlam yalnızca fallout değil, Cyberpunk dahil genel geçer bi çıkarım yapmışsın bu mesajda. İfadelerinden "TÜM oyunlarda eskiden izometrik olan bakış açısının 3D olması daha iyidir" anlamı çıkıyor. Önce ne anlattığını hatta ne düşündüğünü bi netleştir yargıya sonra geçersin sincap.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tactical ogeler tactical oyunlara mahsus seyler degil. nasil rpg ogeleri aksiyon oyunlarinda yer ediyorsa onlari da baska seylere kolaylikla monte edebiliyorsun. rpg ve turevleriyle guzel kombine oluyor.

bioware senelerdir squadli, tepeden gorunus olmayan oyunlar yapiyor (vasiflari tartisilir) bunun ne kadar kontrole sahip oldugunla da alakasi var, oyunun combat sistemiyle de alakasi var. turnbased veya realtime secimiyle de alakasi var. grid sistemi olup olmamasi da onemli. underrail gibi bir oyunu -orijinal falloutlara en yakin oyundur- daha iyi grafik kalitesiyle oynamak isterim. divinity gibi 3d aksin. fakat squad based degil diyerek tepeden gorunusten ve o combattan vazgecmek yazik olur.

her settingin guzelligi tasarimlari. gorsel olmadan writingle baslar. worldbook ile veya design documentlarla baslar. araya illustrasyon koyarlar. bunlari oyuncuya bir cok sekilde nakledebilirsin. diyalogla, muzikle de aktarabilirsin. gorsel olarak aktarirken bazi yontemler oburlerinden tabii ki daha iyi. mesele oncelikler. immersion ile gameplay her zaman paralel gitmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

_Rave said:


bir oyunun izometrikten fpp-tppye dönmesi oyunun detayı açısından bir kalite kaybına yol açmıyor. tam tersine oyuna derinlik kazandırıyor, görsel açıdan.gameplayin kalitesini de point-clickten daha etkileşimli bir hale sokuyor. yani oyuncu açısından iyi bir yenilik.


_Rave said:


Fallout bir tactical veya squad based rpg değil ki.




Bir oyun derken bağlam yalnızca fallout değil, Cyberpunk dahil genel geçer bi çıkarım yapmışsın bu mesajda. İfadelerinden "TÜM oyunlarda eskiden izometrik olan bakış açısının 3D olması daha iyidir" anlamı çıkıyor. Önce ne anlattığını hatta ne düşündüğünü bi netleştir yargıya sonra geçersin sincap.


canım sen önce bi konuyu oku. neyin üstüne izometrik açı lafı geçmiş diye. küçük hayak gücünde çıkardığın anlamları değil, neye referans olarak yazılmış onu oku.

en sevdiğim insan tipi şu ya. muhabbetin ortasından dalıp, muhabbetin nerden oraya geldiği hakkında en ufak fikri olmadan atıp tutanlar.

bi de oldschool rpgsini savunuyorsun. paragraf paragraf betimleme okumayı biliyorsun, az git bide post oku. hadi canım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:

tactical ogeler tactical oyunlara mahsus seyler degil. nasil rpg ogeleri aksiyon oyunlarinda yer ediyorsa onlari da baska seylere kolaylikla monte edebiliyorsun. rpg ve turevleriyle guzel kombine oluyor.

bioware senelerdir squadli, tepeden gorunus olmayan oyunlar yapiyor (vasiflari tartisilir) bunun ne kadar kontrole sahip oldugunla da alakasi var, oyunun combat sistemiyle de alakasi var. turnbased veya realtime secimiyle de alakasi var. grid sistemi olup olmamasi da onemli. underrail gibi bir oyunu -orijinal falloutlara en yakin oyundur- daha iyi grafik kalitesiyle oynamak isterim. divinity gibi 3d aksin. fakat squad based degil diyerek tepeden gorunusten ve o combattan vazgecmek yazik olur.

her settingin guzelligi tasarimlari. gorsel olmadan writingle baslar. worldbook ile veya design documentlarla baslar. araya illustrasyon koyarlar. bunlari oyuncuya bir cok sekilde nakledebilirsin. diyalogla, muzikle de aktarabilirsin. gorsel olarak aktarirken bazi yontemler oburlerinden tabii ki daha iyi. mesele oncelikler. immersion ile gameplay her zaman paralel gitmiyor.


konu öncelikler değil. biz burda sadece kamera açısı tartışıyoruz. bir öğeyi tartışıyorsan da ona etki eden diğer öğelerin eşit olduğunu varsayman lazım.

onun için 3d bir oyunda yazarlar her zaman için daha fazla görsel konseptlerini oyuncuya aktarabilir izometrik açıya nazaran. bir tarafta paragraf ile betimleme yapılırken, diğer tarafta konuştuğun adamın hareketlerini birebir görüyorsun.

onun için bir rpg oyununun 3d olması onun avantajınadır.squad-tactical rpgler ise farklı bir dünya. adı üstünde taktik-strateji ön plandaysa oyunun daha geniş bir açıdan izometrik gibi oyuncuya daha rahat mikro/makro denetim hakkı vereceği bir açı seçmek daha mantıklı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Underrail gibi bütçe kısıtları olan bi oyundan bahsederken konu tabii ki öncelikler, yine anlamamış gereksiz rante bağlamışsın rave. Neden bu kadar aptalsın yhaaaa =((


Arcane güzel anlatmış, squad based olmasa bile belli sistemleri yansıtabilmek adına izometrik oyunlar FPS-TPS e göre daha iyi olabiliyor ve Underrail buna çok iyi bi örnek. Keza paragraf paragraf prose da atmosfere katmak yerine götürüyor bazen, Pillars da ne yazık ki buna bi örnek.


Cyberpunk a gelirsek TP olması için en iyi argüman spatial perception ın FPSde aynı etkiyi yaratmaması ona katılıyorum, ama level designdır animasyondur onca tasarım kısıtını düşününce "tembellik ve cimrilik yüzünden yapmadı adiler" pek geçerli bi argüman olmuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

asdfsa nası kendi argümanına göre yoğuruyor her cümleyi. underrailden bahsetmiyorum.

bak tane tane anlatıyım, belli ki yetemedin.

bir tane iyi yazar ekibin var. tek karakterli , squad-tactical olmayan düz bir rpg yapıcaksınız, mükemmel konseptler,dünya,lore karakterler yaratmışsınız.bunu en iyi şekilde oyuncuya aktarmak istiyorsunuz.

gidip 3d yapabilecek bütçeniz varken oyunu izometrik yapar mısınız? tabii ki hayır.

onun için öncelik falan başka dalgaları karıştırmayın.kamera açıları ise konu eşit bütçeleri varsayarak hangi kamera açısının daha iyi olduğunu bulabiliriz, işin içine mızıkçılık yapıp ''BÖTÇÖ'' sıkıştırma. yoksa işin içine bir sürü değişken koyup illa ki izometriğin daha iyi olduğunu da savunabilirim senin yetersiz argümanların gibi.

ama karşılaştırma burda bütçe falan değil, kamera açısı. götünüzden değişken eklemeyin. şöyle olursa böyle olurculuk tartışmanın kalitesini düşüren bir argüman sunuş şekli. gerçi argümanı sunana bakınca çok da fazla kalite beklememek lazım zaten en baştan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...