Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Eleştiriler..


Mehanix

Öne çıkan mesajlar

pros:

- keyifli oynanış, keyifli ability'ler (yeni strafe ve rapid fire ile çok eğlendim dün gece)
- skill/rune sistemi
- daha iyi ve kapsamlı işlenen char stat sistemi
- item randomization'ın unique uğruna feda edilmeyişi, lod'daki herkesin aynı şeyi giydiği hatadan d2 vanillanın dinamik lootlarına dönülüşü
- ah
- genel olarak daha iyi bir karakter gelişimi zorluklar arasında
- başarılı ve şipşak coop

cons:

- rmah
- hep online drm
- kötü grafik
- kısa
- "6 MELYOR KOMBİNASYON VAR"ın inferno'da 0.6 kombinasyona filan düşmesi, zorunlu cookie cutter build'lere dönüş
- estetik olarak dye harici sıfır customization
- neredeyse diablo 2 remake olması hemen her açıdan, olumlu yanı yok değil ama 12 yılda side scroller shoot em'up'lardan half-life'a, unreal tournament'a filan geçilmişken bu kadar risk-free oyun yapılması üzücü
- scale olmayan ve dolayısıyla inferno'da çöpe dönüşen tonla skill ve bunun neden olduğu (nedenlerden sadece biri) pigeonholing
- anlamsızca gri/beyazların düşmesi ve istemeden lootlanması, tekrar tekrar inv açılıp maymunluk yapılması. AWSUM BUTTON sol fare ile hem yürünen hem saldırılan hem lootlanan (cover yok neyse ki oyunda yoksa dört işlevli olurdu kesin) ve herşeyin birbirinin üstüne bindiği oyunda loot threshold bekliyor insan 2012'de cilanın ustası olduğu iddia edilen bir şirketten
- mail sistemi eksik

betadaki eleştirilerimin ve övgülerimin genel olarak aynısı, "oyunun finali öyle olmayacak durun hele!" demek anlamsızmış heh.

8/10 veriyorum. oyun uzun ömürlü olabilir de sıkabilir de, emin değilim ama. inferno "KESİN BU BUİLDİ YAPMANIZ LAZIM HAYATTA KALMAK İÇİN!!!" mantığında görünüyor şu anda ve benim için diablo demek kullanması keyifli abilityler demek. dümdüz vurma üzerine kurulu ability'ler zorunluluk olursa (ilk deneyimlerimiz ve forumlardan gördüklerim bu yönde) taş gibi çöker denizin dibine benim gözümde oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

barbarın skille değişiinde ceşitliği diğer karakterler gibidğeil ya az cok aynı kalıyo.

yaratıklarn hitboxları cok büyük, daha doğrusu hitboxları deilde tıklama boxları cok büyük, anlamsız büyük, kac kere kacmaya kosmay calısırken mal mal saldırdım yaratıklara.

bazı runler hatta bi iki skillde cok tırıvırı bi ayar ceksinler.


oyunda run icin mouse u takip et secenegi var, clikcleyerek noktaya kosmak yerine sadece mouse kullanarak oraya kosabilirsin (ben kullanmıyorum :) acıkcası alısmadıgım birsey bende yanlıslıkla tıklayıp yatıyorum :) )

edit :

genel olarak SAM a katılıyorum,

* grafikler bence ok hani cok super degil ama kotu de degil,

* AH ye bir charla quest vs. yaparken bakamamak

* oyunun item buildinde main hand weapon un diger butun geardan neredeyse tek basına daha onemli olması, infernoda falan degisiyor vs. ama genede hani gear ın %50 si silah %50 si digerleri gibi bir mantık var,

* bununla iniltili skill damage vs. leri Base + % silah olabilirmis, hersey neredeyse istinasız %silah oldugu icin o biraz benim kafama takıldı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilk eleştiriyi okuduktan sonraki tepkim.





grafikler fena değil diyen insanlara anlam veremiyorum, bundan daha iyi ne olsun ya. eski donanımlarda low'da gayet sağlıklı çalışıyor, high end'lerde çok güzel efekler ve görseller.. ne olacaktı yani? oyunu sadece 2000 dolar üstü pc'ye para yatıranlar mı oynasın?

cücenin dediklerin katılıyorum, hitboxlar çok büyük mousela hareket ederken sürekli mobların hitbox'ına denk geliyor saçma sapan kaçmaya çalışırken moba dönüp büyü atıyorsun, ama alıştıktan sonra hiçbir problem* teşkil etmiyor.

benim wow vanilla'dan sonra en çok zevk aldığım gaming deneyimini verdi oyun bana sadece 1 hafta gibi bir sürede. yıllardır bir oyun oynarken "ulan eve gitsem de hemen başına geçsem minumum seviyede uyusam" dediğim olmamıştır. diablo 3 çıktığından beri sosyal hayat, vücüt çalışma, 5'den sonra işte verim hak getire, aklım hep inferno'da hehe.

blizzardı taktir ediyorum sadece, çok iyi yapmışlar. endgame patlar, 3 ay sonra bayar, hiç umrumda değil benim ki çok sık elerim, oyunun 1 haftada bana sağladığı deneyim priceless. dün 1.5 saatlik butcher kombatında aldığım zevki almayalı o kadar uzun zaman geçmiş ki..

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bende ah'ı beğenmedim hiç. yani ah sisteminin oyunda olmasını sevmedim açıkçası. tamam belki illegal satışların falan önüne geçiliyordur böyle ama düşürdüğün silahtan çok çok daha iyisini ahtan bulup zorlanmadan oyunda ilerleyebiliyosun. yani diablo denince akla iyi silah armor neyse düşürene kadar farm yapmaktı oyun, bana göre tabi. bu sistemle oyunun tekrar tekrar oynanabilirliği biraz azalmış gibi geliyo bana. ha inferno seviyesinde silahlara param yetmez o zaman dilediğim farmı yapabilirim gerçi bekleyip göreceğiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence de tüm damage'in "weapon damage based" olması dps açısından diğerlerini önemsiz kılabiliyor. Elbette source stat'a göre de şekilleniyor ama skillerin vuruşları hep " x % weapon damage" şeklinde. Gerçi bu sefer de işte vitality, resistant, armor, life regen, life steal vs... gibi ikincil şeylere önem verilebiliyor.

Oyun kısa değil, olması gerektiği gibi. İlk normal bitirdiğimde (ki Beta falan da oynamıştım) yaklaşık 18 saat sürmüştü. Eh Hack'n Slash için bence kabul edilebilir bir seviye. Kaldı ki oyunun asıl/tek/gerçek/tartışılmayacak amacının "item/loot/farming" olduğu düşünüldüğünde yeteri kadar bile diyebilir insan. -Aşırı- casual playerlar dışında, Diablo serisini bilen bir kişinin amacı elbette Inferno'ya ulaşmak olacağından 30 saatlik bir oynanış süresi veren bir oyunun 3 kere bitirilecek omlası sıkıntı yaratabilirdi.

Oyunda eski Diablolardaki "karanlık" hava bir şekilde eksik. Kabul etmek lazım. WoW ile alakası yok elbette ama WoW'un Blizzard'ın tüm bakışını çok etkilediğini de göz ardı edemeyiz. Starcraft 2'de de Diablo 3'te de WoW esintilerini hissedebiliyoruz. Motorları apayrı, grafiklerin WoW'la dedeğim gibi alakası yok ama ara ara renk paletlerinin WoW hissiyatı yarattığı da bir gerçek. Act II'deki Silvermoon benzeri şehir çok cart... Buna mesela -oyunla ilgisi yok desek de- oyun kutusundaki Diablo çizimini gösterebiliriz. Deathwing'e çok benziyor. Sanatsal açıdan ise stilleri hanidiyse tamamen aynı. Doğal olarak yeni oyunlarda WoW havası esebilyor az da olsa...

Skiller konusunda ben de katılıyorum; bazı skiller var ki elimizi sürmüyoruz. Yani evet, tüm skiller ve runelerin kombinasyonu ile milyonlarca çeşit skillbar yaratılabiliyor olsa da kullanacağımız skillerin sabitleşmesi bu zenginliğe büyük balta vuruyor. Ancak gene de skill dağılımının (skill tree'nin olmaması) güzelliğini es geçmeyelim. Ben çok başarılı buldum bunu. Bunu son derece iyi yapmış Blizzard.

Randomizasyon. Bu oyuna "random değil" diyen kendini gitsin pencereden aşağı bıraksın. Burada hiç bir fail yok bana göre..

Çok büyük umutlar beslediğimiz crafting'in tırt çıkması. Gerçekten tırt şu an için. Blacksmithing'i kurtaracak tek şey cidden zorlu recipelar (işe yarar elbette) ve pahalı olmasıdır. Ne bileyim öyle bir crafting koyarsın ki -güzel bir legenadary mesela- Diablo 2'feki Zod Rune gibi 10binde 1 kişi yapabilsin. İnsanın amacı olur. Yoksa AH varken crafting yalan iş. Crafting ile yapılan Legandarylere bakıyorum bazı Magic itemlar ikiye katlıyor onu. Ne anladım bu Blacksmithing'den ben. Ulaşılabilir ama aynı oranda imkansıza yakınsayan bir crafting isterim. Uğraştırsın, koştursun ana sonucunda değsin yani. Sonuca ulaşamıyor olsan bile işte Zod Rune yapabilme umudu gibi dursun kafamızın içinde :)

Neyse işte. Ama oyundan memnunum son kertede; bana istediğimi verebiliyor totalde...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

hitboxlar çok büyük mousela hareket ederken sürekli mobların hitbox'ına denk geliyor saçma sapan kaçmaya çalışırken moba dönüp büyü atıyorsun, ama alıştıktan sonra hiçbir problem* teşkil etmiyor.


Move tuşu ayarlayın bi tane extra var keybindsda bende W misal w basarken mouse neredeyse oraya koşuyor gayet kullanışlı kite için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben oyunu henüz coop oynamadım, geceleri ne kadar süre oynayacağım belli olmadığından, yarıda falan kalkıp bırakmayım milleti, hem de oyunu az çok öğrenirim diye solo takılıyorum.

Act 2'ye başladım dün Normal zorluk seviyesi. Şimdilik herhangi bir errorla karşılaşmadım. Zaten ilk gün girmemiştim, serverın sıkıntılı olduğu zamanlara da denk gelmemişim (geceleri 12 den sonra oynadım hep Tr saatiyle).

Tahmnim gecesini gündüzüne katıp oynayacakları tatmin etmedi oyun. Ben yalnızca 1 classla oynuyorum oldukça casual bi şekilde ve Act 1'i bitirmek totalde 6-7 saatimi aldı. Her anı da gayet zevkliydi, hatta uzuuunca bi aradan sonra ilk kez tek kişilik bi oyunu sırf sonunu göreyim diye değil zevkli olduğundan oynuyorum. Bu hızla gidersem oyunu ancak bi aya bitiririm herhalde. Sonra diğer classlar falan derken paramın karşılığını almış olurum sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

acikcasi oyunu bir haftada inferno seviyesine getirmis adamin benim gozumde hiyar olmasi disinda gozle gorunur bir manasi olmuyor genelde.

issiz gucsuz sorumsuz, asosyal, iq su 100 altindaki bir saftirik malovun oyun hakkinda yok kolay olmus yok soyleydi boyleydi diye serzeniste bulunmasi benim icin onemsiz cunku bu gibi insanlari hayatimda gormek istemezken dediklerinide pek ipime takmiyorum.

kimseninde o insanlari onemsememesi yonunde oy veriyorum. manyaklik derecesinde takintili oyun oynayan adamin ciddi sorunlari vardir dikkat edin :P

no offense. su koreliler vs bir suru adam var videolarini izliyoruz falan aman diyim.

birde su sisman adamin videosu var aha iste onlar cok var icimizde dikkat!!

genwa +1 bu arada oradan esinlendim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...