Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Genel Tartışma Başlığı


dreagloth

Öne çıkan mesajlar

Makarov said:

hunty said:

Gw1 de Heroes' Ascent vardi mesela. 3-4 takim birbirine daliyordu. bu arada Heronu ortaya konuclandirmak, bayrak tasimak vs... amaclarin vardi. Guild vs Guild anlatmaya gerek yok zaten. ustelik istedigin maclari canli izleyebiliyordun. Bir futbol ligi havasi vardi.
Pvp'nin de bir amaci vardi. Skill puani alip skill unlock'luyordun.
Gw2'de bunlarin hicbiri yok.

Yakında gelecek.

Ek paketle gelir. 60$ bayılırsın. Sonra anti-farm kodu eklerler, günde 1 kere zor girersin.


not: quotelamak tercihinde bulundum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Qahlel said:


Ek paketle gelir. 60$ bayılırsın. Sonra anti-farm kodu eklerler, günde 1 kere zor girersin.


not: quotelamak tercihinde bulundum.


Dostum yazılarında genel olarak müthiş bir nefret var Anet'e karşı. Oyunun bence de pek çok eksik yönü var ama bu şekilde davranılmayı da hak etmiyor bence. İlk betalardan beri çok büyük yol kat edildi. Anet gelen eleştirileri insan gibi okuyup değişiklik yapmaya devam ettiği sürece benim gözüm de (tu) olacaklar.

Ayrıca arkadaşın da dediği gibi oyundaki eksiklerin farkındalar ver yine bolca değişiklik yapmaya hazırlanıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çok ağır derecede noobum daha önce wow deneyimim falan da olmadı uo ile bırakmıştım bu işleri.

Sylvari Thief açtım. Şu an sadece eventleri tamamlamaya çalışıyorum da oyun bu tarz oyunlara yabancı olduğum için bir hayli karışık geldi.

Ne nedir ne değildir tutorial tarzı ya da rehber niteliğinde bir şey var mı? Burada bulamadım.
Thief için neler yapmam gerek Thief master'ını bile bulamadım =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dusuncelihayvan said:

Çok ağır derecede noobum daha önce wow deneyimim falan da olmadı uo ile bırakmıştım bu işleri.

Sylvari Thief açtım. Şu an sadece eventleri tamamlamaya çalışıyorum da oyun bu tarz oyunlara yabancı olduğum için bir hayli karışık geldi.

Ne nedir ne değildir tutorial tarzı ya da rehber niteliğinde bir şey var mı? Burada bulamadım.
Thief için neler yapmam gerek Thief master'ını bile bulamadım =)
Gw2tr nin forumuma bakarsan orada bulursun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DrStein said:

Şu utility ve heal skillerine ulaşmak zor oluyor. Bunun için çözüm önerisi olan var mı? Çok butonlu mouse bir çözüm olabilir mi? Kullanan var mı?

Ben hemen her oyunu su sistemle oynuyorum.
w,s ileri geri. A,S saga sola strafe.
Q ve E sik kullanan tuslar (gw2 de Q roll,evade. E Heal tusu)
R elite skill
1,2,3,4,5 weapon skill tuslari.
ctrl+1,2,3 utility skills.
Caps lock ve Shifti silah degistirmeye koydum. Aslinda shift sadece ama arada capslocka bastigimdan yanlislikla onuda o tusa atadim.
f1,2,3 oldugu gibi.
ctr+T ye call target koyucam, T yede take target koyucam
6,7,8,9 diger oyunlarda cok action olmayan tuslari koyuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eet bug fix patchi bir tane daha.

1 ekim patchi


General
Fixed bugs for various stuck events and skill challenges.

Fixed bugs for various map areas that allowed players to get outside of the playable space.

Fixed a bug in dungeon speed-clearing code. Players should no longer experience reward reductions without triggering the speed-clearing debuff.

Fixed a bug that was automatically killing players as they entered Sharkmaw Caverns in Lion’s Arch.

Fixed an exploit in renown regions that allowed players to quickly complete them by interacting with objects while their inventory was full.

Fixed a bug that caused charr characters to enter a state where any fall resulted in a long falling yell.

Fixed a bug that caused older characters to have their monthly achievement reset upon completion before the current month ended.

Fixed the conversion on all items that were changed from soulbound to account bound to actually be account bound now.

Fixed a bug that was preventing certain music from playing.

Fixed an issue with the loot table for undead grubs.

Fixed a camera bug which occasionally caused the camera to get too close to the player’s backside.

Updated the Barrel and Green Plant environmental weapons to disappear after lying on the ground for a set time. This will prevent map issues caused by hundreds of these bundles idling on the ground.

Updated Rune of the Adventurer and Sigil of Energy to each grant 25% endurance when activated.

Updated map completion rewards for Plains of Ashford and all World-versus-World maps to match the map level/content.

Added an appropriate error message for players when trying to accept too many guild invites.

Armor that is currently equipped can no longer be transmuted.

Keg Brawl has received some updates:
Lob: This skill is now ground-targeted.
Throw: This skill now has the range of the old Lob but with a casting time.

Master Weaponsmiths now sell their goods for coin instead of karma, as was originally intended.

Miss Mipp at Almuten Mansion now sells Curry Buns instead of directly selling outdated buffs.

Surfacing while downed underwater no longer grants invulnerability. This change was made to stop players from exploiting the surface of the water to maintain permanent invulnerability.

The Trading Post will properly refresh when using item context menus from your inventory.

Transmuted cultural armor now prevents opposing races from equipping it.

Valkyrie armor boxes will now properly contain a coat instead of two helms when crafted.

Story
Fixed bugs in the story step “Ships of the Line.”

Fixed blocking bugs in the following story steps: “Forging the
Pact,” “Killing Fields,” “Shell Shock,” “Short Fuse,” “The Battle of Fort Trinity,” “The Machine in Action,” and “Tower Down.”

Updated difficulty of the following story steps: “Killing Fields,” “Lines of Communication,” “Minotaur Rampant,” “Mired Deep,” “Ships of the Line,” “The Battle of Fort Trinity,” “The Greater Good,” and “The Queen’s Justice.”

Events
Fixed a bug that was periodically preventing the Claw of Jormag event from completing.
Added catapults and scaling veterans to the bridge repair event in Kessex Hills.

Dungeons
Crucible of Eternity
Reduced the difficulty of creatures and bosses, particularly health and armor.
Citadel of Flame
Fixed exploits that allowing players to speed clear paths of this dungeon.
Reduced difficulty of the Searing Effigy.
Arah
Fixed map exploit that was allowing players to speed-clear paths of this dungeon.
Fixed a blocking bug in story mode.
Player versus Player
Games will no longer autobalance after one team has reached 80% of the maximum score if the game ends by score.
Games will no longer autobalance when within two minutes of the end of the game if the game ends by time.
Autobalance functionality has been updated to give a new volunteer bonus to any players who volunteer for balancing, as well as giving any players balanced the winner bonus. When volunteers are lacking, random selection will be used. The text for this system has also been updated.
World versus World
Updated the Red Portal Keep in the Eternal Battlegrounds to ensure the “no siege” debuff encompasses the entire start point.
Fixed a bug with Keep Lords in World versus World where they could become immune to damage.

Professions

General
Profession bundle weapons (engineer kits, elementalist conjure skills, warrior banners) can now save their autoattack status.
The following profession skills now hit 3 targets instead of 1:
Elementalist Dagger: Lightning Whip, Lightning Touch
Mesmer Spear: Stab, Jab, Evasive Strike
Ranger Spear: Stab, Jab, Evasive Strike, Dart, Counterstrike
Thief Spear: Stab, Jab, Poison Tip Strike, Nine Tailed Strike
Warrior Spear: Stab, Jab, Impale, Mariner’s Frenzy, Parry
Elementalist
Flame Burst: This skill will no longer fire if the target is behind the player.
Lightning Surge: This skill no longer has infinite range and cannot fire at targets behind the player. It also is properly affected by line of sight and works with the Arcana trait Blasting Staff.
Engineer
Elixir X: This skill now gains a duration increase from both the Inventions trait Elite Supplies and the Alchemy trait Potent Elixirs.
Freeze Grenade: This skill no longer benefits from the Explosives trait Grenadier for 5-second cooldown reduction.
Knee Shot: This Firearms trait now effects all immobilize skills for engineers. The effect can only trigger once every 5 seconds to prevent players from exploiting it to stack massive amounts of cripple.
Mortar: This skill is now properly affected by the Inventions trait Rifled Turret Barrels.
Rifled Barrels: This Firearms trait now works with the Elixir Gun kit when underwater.
Guardian
Bane Signet: This skill’s animation will now work properly when activated by greatsword and hammer users.
Line of Warding: This skill now lasts for 5 seconds instead of 8 seconds.
Merciful Intervention: This skill has been updated to heal when it completes and isn’t aborted.
Renewed Focus: This skill now functions better while underwater (players are able to use abilities sooner) and functions with the Virtues trait Elite Focus. This skill now also properly refreshes Virtue of Courage when it is being affected by traits.
Shield of Absorption: This skill will now appear correctly for all races.
Wrathful Spirit: This Honor trait’s retaliation duration has been decreased from 10 seconds to 3 seconds.
Mesmer
Updated all phantasms and clones available to the mesmer to ensure they activate within their range.
Updated mantras to now function underwater as they do above water. They also no longer go on full recharge when interrupted.
Illusionary Riposte: This skill now functions properly with the Dueling trait Blade Training.
Phantasmal Warden: This skill no longer has a 0-second recharge when affected by traits. It now has approximately a 5-second recharge.
Necromancer
Blood Is Power: This skill now grants 10 stacks of might but does not grant additional life force.
Chill of Death: This Spite trait no longer slows down the player’s autoattack when activated.
Epidemic: This skill no longer has infinite range.
Haunt: This Shadow Fiend skill now triggers instantly.
Last Gasp: This Soul Reaping trait will now apply protection and remove stun as if using Spectral Armor. It also now has the displayed 60-second recharge, and the duration has been reduced to 6 seconds to properly match the skill.
Life Transfer: This skill will now work properly with the Soul Reaping trait Path of Midnight.
Life Siphon: This skill now properly applies damage at its intended range of 600.
Spectral Grasp: This skill now also grants 10% life force when used. It also benefits from the Curses trait Spectral Attunement to properly increase the chill duration to 6 seconds.
Spectral Walk: This skill now stops granting life force when struck if the player activates Death Shroud, Plague, or Lich Form.
Vampiric: This Blood Magic trait’s interaction with the Bloodthirst trait now increases health siphoning appropriately.
Ranger
Entangle: This skill is now properly affected by the Wilderness Survival trait Wilderness Knowledge.
Lick Wounds: This skill now functions only with ranger pets.
Mac Beta Client Update:
Fixed a bug that prevented players from entering the at sign (@) in the launcher’s log-in fields when using French Apple keyboards.
Fixed a bug that prevented gem purchases.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Myshkin
Evet biraz nefret kokuyorlar okuyunca gerçekten. Ama bunun nedeni aldatılmışlık hissi. Senelerdir bekliyordum. Manifestosu vardı Anet'in. Ezberlemiştim nerdeyse. Pre-order çıktığı gün aldım. İlk beta'ya girdiğimde yaşadığım hüsranı anlatamam. Manifestolarıyla nerdeyse taban tabana zıt bir oyun yapmışlar.

Düzeltirler diye umuyordum. İlk beta'daki aldığım kötü tattan sonra diğer betalara girmedim. Sadece oynayan arkadaşlar üstünden takip ettim. Ama inatla düzeltmeler çok şeyi. Herşeye rağmen, oyunun en erken kasım'da çıkmasını bekliyordum, çünkü daha önce hazır olması imkansızdı, ki olamadı zaten. Akabininde support'a işi düşen herkesin ettiği 4 gün sonra sana dönülmesi tecrübesini de yaşadım. Anet gözümde çok düştü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Qahlel said:

@Myshkin
Evet biraz nefret kokuyorlar okuyunca gerçekten. Ama bunun nedeni aldatılmışlık hissi. Senelerdir bekliyordum. Manifestosu vardı Anet'in. Ezberlemiştim nerdeyse. Pre-order çıktığı gün aldım. İlk beta'ya girdiğimde yaşadığım hüsranı anlatamam. Manifestolarıyla nerdeyse taban tabana zıt bir oyun yapmışlar.

Düzeltirler diye umuyordum. İlk beta'daki aldığım kötü tattan sonra diğer betalara girmedim. Sadece oynayan arkadaşlar üstünden takip ettim. Ama inatla düzeltmeler çok şeyi. Herşeye rağmen, oyunun en erken kasım'da çıkmasını bekliyordum, çünkü daha önce hazır olması imkansızdı, ki olamadı zaten. Akabininde support'a işi düşen herkesin ettiği 4 gün sonra sana dönülmesi tecrübesini de yaşadım. Anet gözümde çok düştü.

Sen hayalinde ne kurdun da neden hüsrana uğradın ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun yapımcılarını bırak, ben bile artık oyuncu olarak ne istediğimi bilemez oldum. insanların yazdıkları şeyleri okuyorum, bu hayal kırıklığı yaşayanları falan, bir anlam veremiyorum. yani siz ne istediğinizi biliyor muydunuz ki oyundan? ben oyunu eskitmeyim diye betalara katılmadım. oyunu aldığımdan beri de oyunun çıkışından beri beklediğim her şeyi karşıladı. oyun güzel, bug sayısı benim karşılaştığım gerçekten ÇOK az. early-release'den beri 1 tane eventte denk geldim buglanmış olan. tamam bazı skiller veya traitler aksak olabilir ama yani bu normal değil mi? sizin ilk mmo deneyiminiz mi, bu böyledir yani, her oyunda böyle oldu? end-game bıdı bıdı bıdı, bunlarında ne olduğu belli değil miydi zaten? adamlar size tamamen farklı bir ürün tanıtıp, içinden tamamen farklı bir şey mi çıktı?

ben gerçekten artık tüketicinin kendininde ne istediğini, beklediğini bilmediğine inanmaya başladım. önceden de kişiler arası zevk ayrılığı olurdum, adam ben "pve seviyorum arkadaş, bu pvp oyunu, bana göre değil" derdi. şimdi her oyunda her şey olması gerekirmiş gibi bir tutum, eğer yoksa oyun kötüymüş gibi karalamalar. çok enteresan gerçekten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunun pvesi milleti bir sidik yarisi icine sokmuo bence buda kimini gore content eksikligi olarak nitelendirilmis, Oyun bence guzel wow ilk ciktiginda honor bile yoktu pvp denilen sey biraz daha heycanli mob kesmek gibiyidi.

Bence gelecek var gw2de ama anette tigole gibi equnun 1st killerine oynayan guildin gmini araklayan bliz gibi birilerini dungeon dizayn icin bulmali cunku aggro mekanikleri cok hos daha yaratici pvesi olabilirmis oyunun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...