Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization V


tunch

Öne çıkan mesajlar

100-150 turn sonra fogu araladıkca fln turnler sıctıkca sıctı. herşeyi kapadım stratcigview yaptm, autosave olayını 100turnde bir yap dedim genede 30-40 saniye sürüyor turnler.
netten baktım 4k$ desktoplu adamda aynı şeyden şikayetçi
tabi europadan alıskanlık tüm world olsndiye huge map
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

valla vanillada huge mapin yarisi benimdi, ayakta kalan 4 civ vardi ona ragmen turn aralarinda mutfaga gidip bisiler alabiliyor, tuvalete filan girebiliyordum


Abi civ biraz öle oynanan bi oynanan bi oyun zaten. Yeterince buyukse imparatorlugun ve dünya kendi turnun 15 dakka suruyo zaten 15 dakka da bilgisayar oynuyor 2 satte 4 turn oynayabiliyosun. Civ 2 de satellite diye bi upgrade vardı butun dunyayı acan ve fogu kaldıran almıyodum kıvranıyodum gunler surmesin diye turnler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

geçilecek birşey değil ama hadi mantıksızlığını (RL üzerine inşa edilmiş oyunda argumentum ad büyücü nedir) geçiyorum önceki oyunlarda her şehirde happiness ayrıyken tek potaya konmasının dumbed down'lığı konuşuldu geçen yıl bitti de, yamalarda oyun düzeltildi iddiaları kulağıma çalındı. ben de bunu oynayanından duymak istedim hakikaten öyle mi. yoksa tartışmalık bir durum yok ortada.

indirim bitti zaten sorunun kıymeti kalmadı ya herneyse..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Happiness mekaniklerine streamlined dersin, dumbed down dersin, bunu ayrıca tartışırız. Ki biraz haklı biraz haksızsın orda. Ama sen oyun içi mantıksızlık açısından yaklaşıyorsun asıl o mantıksız oluyor.

Bu arada evet oyun happiness açısından streamlined, ama dumbdown için bkz bethesda oyunları, press x for awsum happinos yok oyunda. Gayet policyler ve trade ile yönetilmesi gereken bi kaynak şu anda happiness. Şehir mikrosu az şu anda, bağımsız bi happiness vb. stat ekleselermiş bence de olurmuş.

Ha bi taraftan da öyle cayır cayır conquest yapmanı engelliyor ortak happiness, direk imparatorluğun büyümesi yavaşlıyor şehir alarak bi savaşa girdiğinde. Yani öyle oh ne kolay çatır çatır her yeri ele geçireyim happinessı capitaldan sağlarım diye bi rahatlık da yok oyunda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

happyness direk oyuncuyu limitleyen bisey, eski oyunlarda cil yavrusu gibi settler spamlayip bin sehir kurmani adam gibi engelliyen bi mekanik yoktu, gene automated workerlarla tum ulkeyi demir aglarla orebiliyordun, bunda gereksiz road yapmak maintanence yuzunden mahfediyor adami

oyuncuya gayet marjinal faydayi dayamislar, bir noktadan sonra fazla bastigin her unite, her sehir, her yol sirtina yuk olarak biniyor, bunuda planlamak ole dumbed down bisi diil, religionda plicylerde filan baya ceistlilik getirmis oyuna

bin sehir bas
seri uretime gec
unit stack

bunlari yoketmek istemisler ve basarmislar, oyunun savas kismi o yuzden super olmus
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya şehri etkileyen yerel bir olayı nasıl ülke geneline dağıtırsın, para değil ki bu bir yerde üretilip öbürüne taşınsın. o mantıkla production da ortak olsun, istanbul'daki fabrika çalışsın hakkari tank bassın. gameplay de savaş da daha iyi olur. press x to olmadıktan sonra dumbed down değilmiş zaten.

build a civilization to stand the test of time vaadiyle oynuyorduk, birim bas dövüştür kafalı oyun lazımsa age of wonders serisi filan var zaten güzel tb combat'lı, gerek yok buna.

endless space bile bundan daha civ olmuş, galaksinin bir ucundaki adamın mutsuzluğu öbür ucundaki adamla paylaşılmıyor. expansion unhappiness yüzünden settler spam'le de genişleyemiyorsun. kısacası şehir basmanın çözümü bu değildi. ama işte tarihmiş gerçekçilikmiş bunlara ne gerek var, heroes oynuyoruz çünkü büyücü filan da lazım charm atalım şehirlere happiness azalsın ortak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yayılma ve spama karşı global bir kontrol mekanizması lazım. onu da happiness çok iyi kontrol altında tutuyor. bayağı derin mevzular

es baya alakasız örnek olmuş bu sırada. gerekli researchleri yaptıktan sonra istersen multiversedeki bütün yaşanabilen yerlere çök halk ecstatic geziyor. es nin happiness mekanikleri baya kötü
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

corruption'ı ayarlarsın bütün sorun oysa, oyunu saçmalamaya götürmeyecek çözümler var tonla. happiness dediğin ortak havuza akıtılıp, ortak havuzda çözümlenebilecek bir konsept değil. şehirlerin birbirinden ayrı mekanlar olduğunun ve birbirinden ayrı sorunları olmasının ana ifadelerinden biri.

kısacası maksat gameplay gelişsin değil, dumbed down olsun da insanlar tek bir şehrin sorununa yönelik hesap yapmasın, çözüm üretme ihtiyacında olmasın. tiyatro ile şarap aynı kefeye konsun, ikisi de mobil çözüm olsun. adına streamlining densin, bol bol satılsın ki 2k fişi çekmesin.

neyse yani dediğim gibi geçen yıl çok konuştuk zaten, şu bile değişmediyse daha 10 tane expansion çıksa bir cacık olmaz. civ1'den beri oynuyorum, iki günde uninstall ettiren yegane oyunu serinin. combat istersem tonla heroes vb var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...