Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC gaming


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
pronoit said:


random olay neden kötü hemen söyliyeyim coh'ta tankın yediği ilk anti tankta motoru hasar alabiliyor.... ya da hp kaybediyor. ikisi de aynı atışın sonucu. ama ikisi de baştan sona bambaşka durum.bu tür şeylerin oyunun spontaneliğine kattiği şey çok ama oyunun hesaplanabilirliliği azaliyor e bu azaldikça gerçekten kimin doğru hamleyi yaptığının kararını en azından oyun kendi mekanikleri içinde veremiyor. izleyenler diyebilir abi yaptığın doğruydu ama şans işte diye.


Tamam, hesaplanabilirligi azalsin. Bu azalma cok uc noktalara varmadigi surece kotu bir sey degil ki. Bir tankin motorunun hasar gormesi veya crit vurmak gibi seyler gercek hayatta da varolan sans faktorleri. Oyunu daha gercekci yapiyorlar bence.

Sadece COH'dan bahsetmiyorum. Gecen gun Endless Space forumlarinda, bir oyuncunun multiplayer oyunlarindaki sans faktorunu azaltmak icin galaksilerin random degil fix olmasini istedigini okudum. Halbuki iyi gezegenler bulup yerlesmek oyunun cok onemli bir parcasi. Galaksinin fix olmasi 4Xden eXplore'u cikarip, oyunu 3X'e donusturur.
Mesaj tarihi:
işte kimisi sırf multide nasıl oynanacak onun üzerine oyun kurulsun istiyor, ben "paradox oyununda her ülke değişik güçte başlıyor ondan oynamıyorum" diyen insan bile gördüm. arcane lol. o kafa yüzünden civ5'in de arcade olması yanına kaldı işte.

myth: tfl, aoe2, sc, c&c: red alert, rome: tw bunlar rts ilk 5, sonra ilk 10'a giren başka blizz oyunu olur belki. ama yine zor, hw'den tut wh40k: dow'a, coh'a ilk 5'i zorlayan tonla oyun var sırada. benim oynamayıp kaçırdığım 1-2 oyun olacaktır gene. wc2 veya wc3 girer bir yerde ama ilk 10'dan emin değilim, diğer şirketler de zorluyor çünkü başka oyunlarıyla.
Mesaj tarihi:
Ama ciktigi donemi de goz onune almak lazim.

Mesela Warcraft ciktigi donemde ilk ikiye girerdi, cunku Dune2 disindaki tek rts idi.

Tabii sadece ciktigi donemdeki yeri de yeterli degil, genel olarak ne kadar basarili oldugu, ture neler kattigi da onemli.

GERGE said:

4x ayrı abi. Starcraft explore oyunu değil sanırım?


Sadece Starcraft'dan bahsetmiyorum ki.
Mesaj tarihi:
GERGE said:

4x ayrı abi. Starcraft explore oyunu değil sanırım?

exploreu şöyle, karşıdaki ırk randomsa neymiş, ne basıyormuş gidip bakıyosun LAN MUTA RUSH GELIYO LA! fln diye çığırmacalar felan ile.

map kontrol a dönüyo hemen ama çnkü maplar fix
Mesaj tarihi:
Sam said:

işte kimisi sırf multide nasıl oynanacak onun üzerine oyun kurulsun istiyor, ben "paradox oyununda her ülke değişik güçte başlıyor ondan oynamıyorum" diyen insan bile gördüm. arcane lol. o kafa yüzünden civ5'in de arcade olması yanına kaldı işte.



niye herkes eşit olsun, bu kafa, o kadar sorun yaratıyor ki...

madem yapacaksın, kırmızı takım mavi takım akırmız, bkırmızı diye birim yap, ırklara, ülkelere niye ayırıyorsun

40k da yaptılar bunları, hiç alasım kalmadı oyunu,
Mesaj tarihi:
Komutan said:

Ama ciktigi donemi de goz onune almak lazim.

Mesela Warcraft ciktigi donemde ilk ikiye girerdi, cunku Dune2 disindaki tek rts idi.

Tabii sadece ciktigi donemdeki yeri de yeterli degil, genel olarak ne kadar basarili oldugu, ture neler kattigi da onemli.

elbette çıktığı döneme göre değerlendiriyorum ama bir yandan da türün tarihi içindeki yerini de değerlendiriyorum. bazı oyunlar tür içerisinde ilk çıkanlardan olabiliyorlar ama devamını gözönüne alınca aynı ağırlığa sahip olmayabiliyorlar. senin dediğin gibi düşünüyorum yani.

ha kimisi subjektif diyebilir saydığım oyunlara ama bazılarını fazla sevmedim ve oynamadım, (hw, coh) ona rağmen ilk 10'da yer veriyorum. hatta hiç oynamadığım oyunu bile (ta) ilk 10'a girer diye görüyorum başka gözlem ve düşünceleri hesaba katıp kıyaslayınca.

sadece kendi fikrimi değil başka fikirleri de değerlendirmede temel alıyorum kısacası. ama elbette ki başka birinin ortaya koyacağı listeyle uyuşmayacaktır birebir. fakat "sen tamamen kendi keyfine göre uydurmuşsun" da demek doğru olmaz. :p
Mesaj tarihi:
said:
. dasaa hergün ince ince dalga geçiyor milletle, kimse senin patladığın gibi patlayamıyor. yok öyle birşey. kendi kafandan rol uydurma.


abi beni örnek olarak kullanayın lütfen ya. zaten kullanıcaksanız bile kötü bi örneğim ben.

adam seni saymış ki tepki göstermiş, bak tersten bakınca, benim dediklerimi kale dahi almıyorlar falan demek mesela bu dediğin.

milletin memedali'nin deli olduğunu kabullediği gibi bişiyi sizin daha ciddi çizginizle eşitlemeye çalışmayın diyorum özetle.

o değil de, oyun tartışıyorsunuz olm. yaz geldi, arkadaşlarla deniz kenarında tavla oynama mevsimi falan. karpuz yiyin ne bileyim. birbirinizi oyun için kırmaya değer mi?
Mesaj tarihi:
Yoksa o kadar da kötü değiller mi? diyor kotaku

http://kotaku.com/5930057/second-thoughts-about-gamings-most-hated-company

Yok ya baya kötüler. İki anlamda da kötüler.
Mesaj tarihi:
axedice said:

Güzelim pc gaming topikini ne hale getirdiniz =( Sam şunları RTS nedir ne değildir diye bi topik açıp oraya taşı, bak firefly a en iyi değil diye laf geldi ona bile cevap vermedim derailın önüne geçmek için.

Arkadaşlar hep konsolcuların oyunları bunlar, bizi rts üzerinden birbirimize kırdırıp oyun piyasasının tek hakimi olmak istiyorlar. Ama gırkıncı yılda iktidar biziz!


eeth rts diye topic lazim, diyaplo 3 topigi gittiginden beri bolumde yeteri kadar drama yok
Mesaj tarihi:
SC 4x oyunu değil arkadaşlar. O çok farklı bir konsept.

Şans faktörünün stratejide istenmediği nokta turnuva yapılan oyunlar. Bir insan bir insanı belki şans yüzünden yenebilir. Fakat bütün turnuva sonuçları şansa göre belirlenirse o oyunun bir rekabetçi yanı kalmaz. Turnuvalar, ligler yapamazsınız ciddi manada. Eğlencesine oynanır.

Yoksa şans faktörü kötüdür diye bir şey yok. Kullanılması gereken yer ile kullanılmaması gereken yerler farklı.
Mesaj tarihi:
said:
"A text adventure would be somewhat easier," he says. These games could be episodic, with cliffhangers. "Player would want the next chapter and you could say, ‘well, in order to get this next chapter, you need to do some interaction with your friends or you need to pay us some money or you can wait until next week when your energy has replenished or whatever.' So usually, in our games, you can progress by waiting, you can progress by being viral or social or you can progress by paying."

I reply: "Do any of those three things in your mind make the game more fun than if you could just have the next moment in the text adventure right away?"

"Done right, the social part would," he says. "We don't always get that right."



kim ne sözüne inansın bu adamın ki şimdi.
Mesaj tarihi:
axedice said:

Güzelim pc gaming topikini ne hale getirdiniz =( Sam şunları RTS nedir ne değildir diye bi topik açıp oraya taşı, bak firefly a en iyi değil diye laf geldi ona bile cevap vermedim derailın önüne geçmek için.

Arkadaşlar hep konsolcuların oyunları bunlar, bizi rts üzerinden birbirimize kırdırıp oyun piyasasının tek hakimi olmak istiyorlar. Ama gırkıncı yılda iktidar biziz!


oylar axedice'a!
Mesaj tarihi:
Komutan said:

pronoit said:


random olay neden kötü hemen söyliyeyim coh'ta tankın yediği ilk anti tankta motoru hasar alabiliyor.... ya da hp kaybediyor. ikisi de aynı atışın sonucu. ama ikisi de baştan sona bambaşka durum.bu tür şeylerin oyunun spontaneliğine kattiği şey çok ama oyunun hesaplanabilirliliği azaliyor e bu azaldikça gerçekten kimin doğru hamleyi yaptığının kararını en azından oyun kendi mekanikleri içinde veremiyor. izleyenler diyebilir abi yaptığın doğruydu ama şans işte diye.


Tamam, hesaplanabilirligi azalsin. Bu azalma cok uc noktalara varmadigi surece kotu bir sey degil ki. Bir tankin motorunun hasar gormesi veya crit vurmak gibi seyler gercek hayatta da varolan sans faktorleri. Oyunu daha gercekci yapiyorlar bence.


zevkli bir şey tamam, o ayrı.

ama dediğin şeyler oyunu rpg'ye çevirir.

missler, critler, şans faktörleri, random ihtimaller dahil ettiğinde bi bakmışsın d&d'ye dönmüş oyun.

oyuncunun mesafe, rüzgar, yükseklik, birim sayısı, birim gücü, teçhizat gibi şeyleri kafasında düşünüp tartıp bir taktik hazırlaması lazım. her şeyi en ince ayrınısına kadar planlayıp, sonra da "zar iyi gelmedi ondan kaybettim" durumu yaşanırsa, fuuuuuu-
Mesaj tarihi:
http://www.bolumsonucanavari.com/?pidx=12&gid=1363 28 vs 28 strateji oyunu geliyor. 3-4 gün sonra 2. betası açılıyormuş. kayıt oldum 2 gün içinde beta invite yolladılar. şimdi client iniyor 3,5gb. bi bakmakta fayda var.

edit: F2P olacakmış.
Mesaj tarihi:
fallout ve rage hakları varken biraz anlamsız olur setting'lerin çakışması nedeniyle, 3 post-apo franchise'a birden neden sahip olmak istesinler bilmiyorum.
Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...