Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Project Personal Space [Bir Oyun Geliştirme Macerası]


razzRaziel

Öne çıkan mesajlar

Evet exclusive premiere on Paticik. DAN DAN DAN!

Yok ona daha çok var. Şimdilik biraz günlük tadında olacak burası.

 

- Prologue -

Yaklaşık bi 3 sene önce Unity ile çalışmaya başladım. Sıfırdan başlamıştım ama elim PC'de her şeye yatkın olduğu için çok hızlı bir giriş yaptım (2005'te de mezun olmadan önce Unreal ile 1 ay çalışmıştım, sonra işe çağırdılar yalan oldu fuck yoksa kesin zengindim bak diyeyim). Piyasada pro öğretici ne varsa yalayıp yutuyor, bi yandan da iddialı özellikler üzerinde çalışıyodum. Çalıştığım işten ayrılıp kendi hayalimin peşinden koşucam demiştim. Bi de ne demişler zengin olmak istiyorsan uyurken para kazanacağın bir yol bulmalısın. Gerçi burada olay para değil tutku ama para daha heyecan verici işlere olanak kılıyor. İlk oyunu solo yapayım, biraz ucundan tuttursa zaten güzel bir getirisi ve stüdyolaşmaya yetecek bir duruma sokar diye düşünüyorum.

Sonra yarı yolda parasız kalınca hazır projede etkileşim sistemlerine girmişken bari bunu bi tool yapayım da satışa çıkartayım belki yardımı dokunur diye Interactor isminde diğer geliştiriciler için bi tool geliştirdim. Üstüne sırf fantezisine süsleyip skin falan kastım. Sonra Asset Store'da yayınladım (Unity ile oyun geliştirenlerin marketi), sonra bazı freelance fırsatlar çıktı ve yurtdışına çalışmaya başladım. Derken 2021'i de öyle yedik, iyi güzel kazandırıyodu ama ben kendi çalıştığım işten oyun geliştirecem diye çıkmışım, yine başkaları için çalışırken buldum kendimi, başlarım böyle işe diye bıraktım. Başkalarının hayallerine yardım etmekten sıkıldım kendi hayalimin peşinden gidiyorum diye veda ettim adamlara. Üzüldüler, hep mailler attılar. Yok dedim arkadaş.

Sonra bu tool'u duyurayım bari dedim, o kadar yayınladık ama kimsenin haberi yok, hem 3-5 bişi gelir olur projemi finanse ederim. Ona videolar yaptım pazarlamaya kasayım dedim. Ufak çaplı bi oyun projesi gibi bişey oldu zaten başlı başına. Marketing'in ne kadar kazık olduğunu, insanlara ulaşmanın çok zor olduğunu görmüş oldum.

Uyuz oldum kanırttım ve gerilla marketing'in ağzına vurdum. Kendi tool'umun eski sürümünü el altından torrent'te paylaşmaya kadar sdsfs. Hafif hafif bilinirlik ve trafik oluşmaya başlıyordu ama çok yavaş ve anca uzun vadede bişey çıkacağını biliyordum.

Nese dedim en azından Reddit'i biliyorum orada biraz uğraştım ve ilk video tutunmaya başladı. Düşün ama sadece videosu için bile hayvan gibi uğraştım. Ben sinematografi kasıyorum insanlar 3-5 saniye izleyip sesi kapalı bakıp geçiyor. Çıldır. Dikkat süreleri aşırı düşük ve nette o kadar çok içerik var ki. Ve çoğu tırt %90'ı falan. Eğer twitter'da falan yüksek takipçin ve bilinirliğin yoksa sıfırsın. Neyse ki duyuru videosu reddit'te iş yaptı biraz. İşte o video! Sesi de açın lan, emek var.

 
 

Velhası bu post ile satışlar hareketlenmeye başladı. Sonra aradan geçen 1 ayda da hayvan gibi overhaul geçtim ve geliştirdim. Sonra daha etkin olacak bir trailer çekmeye karar verdim. Ona bu sefer edit vs uğraşmadım ama 4dk bişi oldu. Yine reddit'te paylaştım ilgi çekmedi çünkü aksiyon 2 dakika sonra başlıyordu yine aynı hezimet.

Bu 4dk olan

 
Sonra hızlandırdım kestim biçtim ve 1dk'ya düşürdüm. İşin özünü vereyim derken pek çok şeyden vazgeçtim. Ve şu anda haftanın en çok ilgi gören içeriği oldu Unity subreddit'inde. Demek böyleymiş. Çat çat çat. Al content.
 
Bu 1dk olan, hızlı istiyosan bunu izle sdsf.

Tepeye çıkınca artık sen kralsın, milletin tüm ilgisi sende oluyor ve bu sefer ne diyeceğine bakıyorlar. Marketing çok ilginç. 

Şimdi mailler falan da akmaya başladı. Hatta bi adam Unreal Engine'den gelip aldı ssdsfs. Kodlara bakıp benzerini Unreal oyununa yapacakmış, bi de destek olmak istedi falan. Yürü be!

Öyle işte sevindim, hem bayadır açmayı düşünüyodum bu topiği ama malum, projeme 1 sene ara vermişim, üzerine de daha paylaşacak şeylerim yok vs kaldı öyle. Daha çok tech tarafında çalışmalarım var zira.

 

Neyse sonraki bölümde oyunun konusu ve türüne giriş yaparız. Yeniden döndüm zaten projeye ve hala azimliyim. Zamanı gelince de gameplay üzerine konuşuruz, hem biraz fikir almak açısından da iyi olur. Zaten kapalı bi kutu gibiyiz.

Şunu da bırakayım ilk defa public olarak buraya. Yıla pek odaklanmayın ama, bi ara 2019'du o zira ?

https://negengames.com

razzRaziel tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...