Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

Ben de sırf gamepasste var diye kurdum, yani aşağı yukarı aynı şeyleri söyleyeceğim çok basit bi kaç rpg-lite mekanik, parkur temelli level design ve 3>1 upgradelerle dönen bi craft hariç bişey de yok oyunda. 

Özellikle monster damageların item tierlara göre scalelanması çok saçma olmuş, silahı upgrade edince kağıt üstünde damage ı 100den 120ye çıkıyor ama tier olarak commondan rare a atladığı için tier2 yaratıkların aldığı damage 100den 300e çıkıyor falan. Gereksiz bi level scaling var orda item lvllara bağlı.

KCD2 ile aynı anda oynamak daha bi belirgin hale getiriyor farkları, yani bu kadar etkileşimsiz dünya infinity oyunlarında bile yoktu sanırım. İnanılmaz statik herşey, gireyim 2 kurşun atıp kafa boşaltayım oyunu tam. Bundan daha detaylı fpsler vardır eminim.

Gamepass olmasa indirimden bile alınmaz, by mediocres for mediocres oyunu tam.

Mesaj tarihi:
axedice, 06.03.2025 16:31 tarihinde dedi ki:

by mediocres for mediocres oyunu tam.

olm kaç yaşında adamlarız şöyle ergen ergen şeyler yazma artık gözünü sevdiğimin hindusu ya.

  • Like 1
  • Haha 1
Mesaj tarihi:

Ölüm döşeğinde olsam yine de vazgeçemem böyle yazmaktan çünkü böyle hissediyorum, hepiniz zevksiz vasat serflersiniz söz konusu rpgler olunca. Ben elitim ve sizden üstünüm ne yapayım yani 😏

Ya beni asıl şaşırtan oyunun bu kadar lite hale gelmiş olması. Yani sırf rpg-lite da değil exploration-lite , combat-lite , stealth-lite , world-lite. O kadar büyük development hell olmuş ki her sistemi tek tek budayıp yalnızca çalışan kısımları bırakmışlar. Tamam sonuçta kalan parçalar birleşince catastrophic failure yerine eh idare eder bi shooter kalıyor geriye ama skyrim in eora diye başladığın oyunda şu sonuçtan utanır ya insan.

  • Uzuldum 1
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:

Combat eğlenceli, ama öyle derin değil. Stealth zaten yok gibi. Exploration için laf atmayın ama, Skyrim gibi outlier oyunlar dışında epey epey iyi exploration olarak. RPG olarak da dialogları epey sevdim ben, karakterinmiş gibi oynayabiliyorsun.

Mesaj tarihi:

diyalogların derdi edebiyatı değil, seni tek bir path e göze parmak şekilde itmesi. bi kere bilerek path dışına çıkayım dedim ve konuşmadaki 7 kişi abartmıyorum tek tek turn alarak senden utanıyorum, allah belanı versin, senden hiç beklemezdim, yuh artık gibi saydırdı. sonra sıra bana gelince seçenekler tamam tamam vazgeçtim vs gibiydi.

  • Haha 2
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

benim kafamı karıştıran biraz şu yani böyle düz lineer rpg yapmak suç mu oldu artık. oyun büyük bir iddiayla falan mı pazarlandı hiç takip etmedim çıkış sürecini. öyleyse tabi ki eleştiriler haklı ama abi her rpg de deliler gibi derinliği olan, hayvan gibi craft sistemi olan, tavuğa kolun çarpınca bütün köyün sana saldırdığı immerşını olan oyunlar mı olmak zorunda? 

ve bunlar yoksa oyun otomatikman vasat mı olmak zorunda? bir oyun firması abi biz bütçemizi buna göre ayarladık böyle skyrime göre düz ama god of war'a göre yine baya rpg bi oyun yaptık diyemiyor mu. yani dümdüz bir lineer single player yapmaktansa skyrime göre yarım bir rpg olması neden bu kadar lanetleniyor?

ben oyunu oynarken hep hissettiğim bu oldu. sanki becerilememiş değil de bu amaçlanmış gibi geldi. dümdüz craftını enchantını yap, combata ak. haritada resors topla. gez dolaş. diyaloglar yine baya akışı değiştirebiliyor. ama npc'lere vuramazsın çünkü envoysun hikayenin dışına o kadar çıkamazsın. gibi.

tek kabul edeceğim eleştiri dünyanın statik olması olabilir de bunu da oturup dert edinmek benim için abes. oynar geçerim masadaki elmaya vurunca elma da oynamayıversin.

 

 

Black-ice tarafından düzenlendi
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:

Lineer RPG için sorun yok. Baldur's Gate 2 de çizgiseldi. Bu da çizgisel. Diyaloglarda da güzel RP tadı alıyorum ben, bana yetiyor. Tamamen memnunum.

Mesaj tarihi:

Ben de bir bug oldu ya . Bu Assassin ilk boss denebilir sanirim bilmiyorum.Konuşmamız nasıl biterse bitsin bana saldırıyor ve buglanıyor. Barut fıçıları dışında damage almıyor.  Yardımcıları da ölmüyor. Ben ölene kadar combat devam ediyor. Çözüm bulamadım

  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:

Konuşma bitince bana da saldırdı, ama konuşma bittiğinde hemen save atıyordu, o save yüklenince saldırmadı.

Mesaj tarihi:
axedice, 07.03.2025 10:42 tarihinde dedi ki:

Ölüm döşeğinde olsam yine de vazgeçemem böyle yazmaktan çünkü böyle hissediyorum, hepiniz zevksiz vasat serflersiniz söz konusu rpgler olunca. Ben elitim ve sizden üstünüm ne yapayım yani 😏

Ya beni asıl şaşırtan oyunun bu kadar lite hale gelmiş olması. Yani sırf rpg-lite da değil exploration-lite , combat-lite , stealth-lite , world-lite. O kadar büyük development hell olmuş ki her sistemi tek tek budayıp yalnızca çalışan kısımları bırakmışlar. Tamam sonuçta kalan parçalar birleşince catastrophic failure yerine eh idare eder bi shooter kalıyor geriye ama skyrim in eora diye başladığın oyunda şu sonuçtan utanır ya insan.

lan insan utanır beleş oyunu oynuyon GPassten bi de beğenmiyon, mobarek günde yarabbi şükür de oyna geç işte asdsafs

Mesaj tarihi: (düzenlendi)
Black-ice, 07.03.2025 13:54 tarihinde dedi ki:

benim kafamı karıştıran biraz şu yani böyle düz lineer rpg yapmak suç mu oldu artık. oyun büyük bir iddiayla falan mı pazarlandı hiç takip etmedim çıkış sürecini. öyleyse tabi ki eleştiriler haklı ama abi her rpg de deliler gibi derinliği olan, hayvan gibi craft sistemi olan, tavuğa kolun çarpınca bütün köyün sana saldırdığı immerşını olan oyunlar mı olmak zorunda? 

ve bunlar yoksa oyun otomatikman vasat mı olmak zorunda? bir oyun firması abi biz bütçemizi buna göre ayarladık böyle skyrime göre düz ama god of war'a göre yine baya rpg bi oyun yaptık diyemiyor mu. yani dümdüz bir lineer single player yapmaktansa skyrime göre yarım bir rpg olması neden bu kadar lanetleniyor?

ben oyunu oynarken hep hissettiğim bu oldu. sanki becerilememiş değil de bu amaçlanmış gibi geldi. dümdüz craftını enchantını yap, combata ak. haritada resors topla. gez dolaş. diyaloglar yine baya akışı değiştirebiliyor. ama npc'lere vuramazsın çünkü envoysun hikayenin dışına o kadar çıkamazsın. gibi.

tek kabul edeceğim eleştiri dünyanın statik olması olabilir de bunu da oturup dert edinmek benim için abes. oynar geçerim masadaki elmaya vurunca elma da oynamayıversin.

 

 

Bu tarz oyunlar yapılmasına karşı değilim de Obsidian'ın böyle bir oyun yapması üzücü. Onlardan roleplaying yönü daha önde olan oyunlar yapmalarını beklerim. 

Outer Worlds 2 alışıldık tarzlarına daha yakın olur herhalde. Bir de Josh Sawyer Pillars of Eternity Tactics yapmak istediklerini söyledi, umarım gerçekleşir.

Komutan tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

Obsidian dan bahsettiğimiz unutuluyor gibi. Şimdi oyunun rpg klasikleri arasındaki yerini tartışıyor olmamız gerekirdi. 

Zaten 70 usd i da o isim hatrina istiyorlar. No name stüdyodan çıksa kim verir?

Beni endiselendiren gidişat aslında. MS bunları durmadan lukewarm, overpriced oyunlar yapmaya zorlayıp, gazları kaçınca da kapatacak gibime geliyor...

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Oyun ben buyum diyor ya zaten . Kafa dagıtmalık axedice'a katılmıyorum.Bunu oynarım üzerine baldurs gate oynarım yani. Gidip baldurs gate ten sonra   kingmaker fln. oynuyamam. Kafa dagıtmalık buna da ihtiyac var asdf.  Ne  güzel orman ,şırıl şırıl sular akıyor.Hoplayıp zıplama olmasa mesela elimi sürmem şu oyuna. Hoplayıp zıplayıp sagdan soldan  chest bulmak hoşuma gidiyor.

Masticore tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

Uzun uzun yazmaya usendim de skyrimden 10 kat daha keyif aldim, kac yil oldu ugrasip didinip paarthunaxin oraya gittikten sonra sik gibi diyalog yazmis olmalarinin hayal kirikligini hala atlatamiyorum. Koca oyunda brotherhood questleri disinda elle tutulur birsey yoktu, oyunda patatesleri havuclari istedigin kadar yuvarla.

fiyati Microsoft fiyati, hak etmiyor. 

RPG olarak tatmin etti. Combati da son derece keyifli.

Mesaj tarihi:

Daha önce bi' eleştiri yorumu yapmıştım. Hissiyatım sonlara doğru daha olumluya döndü. İş güç derken anca dün gece bitirebildim. 63 saate bitmiş. Full crit storm sorcercer oynadım. Crit'te %15 şansla root eden yüzükten sonrası zaten peynir gibiydi.

Genel olarak bende oyunun hissiyatı şöyle oldu:

"Ay dur şuraya gitmemişim" (2px'lik fog) (Dawnshore) ---> "Amaan orada bir şey yoktur bence" (Emerald Stair) ---> "Ya abi chest bulup n'apçam? Aynı şey işte" (Shatterscarp) ---> "Dur şu questi de atlamayayım, bounty'yi de yaparım hem. nefis" (Galawain Tusks/Garden)

Çok iyi başlangıç, yavaş yavaş lineer yapının üstüne çökmesi ve ardından araştırma heyecanının kaybedilmesi ve son bölümde companion görevleri, ana hikaye'nin yükselerek meraklandırması (neyi seçeceğime çok da karar vermemiştim), aksiyonun çoğalması derken ağzımda güzel tat bıraktı sonunda.

Drama kingler Kai ve Marius'un hikayeler güzeldi. Oyunun da sanırım olabilecek en iyi şekilde bitirdim. Diğer endingler nedir bakmadım netten. En sonunda Paradis'i tekrar ele geçirme görevi 2 tık daha uzun olsaydı dedim. Yine en sondaki 

Spoiler

Lödwyn

faytı da güzel oldu ya.

  • Like 1
×
×
  • Yeni Oluştur...