Bone Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2020 Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2020 PS5 ile tanıtıldı, farklı bölümler altında tartışılıyor, ama motorla ilgili haberlerin tek bir başlık altında olması daha kolay olur bence. 8 sene önceki UE4 başlığı: https://forum.paticik.com/topic/6164885-unreal-engine-4/ bize gösterdikleri tanıtım videosunu ve motorun yeteneklerini teknik yönden analiz eden, nasıl bir sonuç göreceğimizi inceleyen birisinin anlattıklarını vereyim:
knox Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2020 Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2020 teknik demo'da gösterilen, dinamik aydınlatma, ışığın objeler ile etkileşimi tek kelimeyle muazzam.
razzRaziel Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2020 Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2020 (düzenlendi) şurada bu post sonrasında baya konuştuk Mayıs 16, 2020 razzRaziel tarafından düzenlendi
Bone Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2020 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2020 ondan açtım zaten, birkaç farklı topicte konuşulmuş, dağılmış konu. pc gaming altında erimesin diye buraya da taşımış olayım.
goldbären Mesaj tarihi: Mayıs 18, 2020 Mesaj tarihi: Mayıs 18, 2020 On 17.05.2020 at 06:57, Bone dedi ki: ondan açtım zaten, birkaç farklı topicte konuşulmuş, dağılmış konu. pc gaming altında erimesin diye buraya da taşımış olayım. adam güzel özetlemiş ben görmemiştim bunu eline sağlık razilelciğim. yalnız buradan benim çıkardığım sonuç, böylece 100 yerine sadece 10 kişiyi crunch çalıştırarak daha zengin olabilecek şirketler her teknolojik gelişim gibi sdf (abartıyorum tabi)
razzRaziel Mesaj tarihi: Mayıs 18, 2020 Mesaj tarihi: Mayıs 18, 2020 yani workflow geliştirme açısından baktığında aslında çalışanın çalışma saatleri için değişen bişi olmucak ama daha çok sevdikleri şeyleri yapıyor olacaklar. bi de crunch olayını ben kötü olarak görmüyorum. yani adamlara hakkıyla parasını veriyosan gerçekten iyi bişeyler koymak için pushlaman gerekiyor, yoksa zaten herkesin yaptığı işi yapıyorsun. yaptığın işi seviyor ve innovative bişey üzerinde çalışıyorsan bi kere zaten ben kendim kalmak isterim gece 3'lere sabah 5'lere kadar (haftalarca yapmışlığım da var tamamen özgür iradeyle). karşılığında parasını alıyorsan ve gerektiğinde repini veriyorlarsa. bu aynı çok bayılarak oynadığın oyunu günlerce sabahlara kadar oynamak gibi, ama sonucunda sen ürün ortaya koyuyorsun daha da iyi. elbet bunu sömüren ve standart haline getiren yöneticiler vardır ama crunch oluyormuş ya sizin şirkette dediklerinde yeaaah but it was fun, really enjoyed diye cevap verilen yerler de vardır. sadece al gülüm ver gülüm değil yani ilişki, işin içinde tutku da var. yaptığın işe tutkulu değilsen zaten ondan daha önce başka yerlerde problem var. ne bilim götü biraz rahat canlılarız hakkaten, biraz pushlamak çok iyi şeyler çıkartabiliyo. yani arkanda seni sık sık kırbaçlayan bi bilinçaltın olsaydı bugün çok daha şey yaratmış üretmiş olurdun. crunchlamıyo olsaydılar rdr2 çıkmazdı ne bilim spacex roketleri geri indiremezdi, piramitler hala dimdik ayakt... oh wait.. bu kötü örnek.
Daesu Mesaj tarihi: Mayıs 18, 2020 Mesaj tarihi: Mayıs 18, 2020 ileride ne kadar pişman olucagın şey varsa söylemişsin asd
lord_gorthaur Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2020 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2020 birde kulanilmasi bir tik zor olsun, eline her mouse alan free aset'ler ile oyun yapmasin. Unreal engine4 saolsun ne kadar cop varsa doldurdu
Laraken Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2020 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2020 sdksksns yani hard to use feature’ı mı istiyorsun doğru mu anladım?
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2020 Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2020 bütün anlatım "kullanılması daha kolay olacak" üzerine yoğunlaşmışken bayağı ironik bir dilek olmuş.
Cokomantis Mesaj tarihi: Mayıs 30, 2020 Mesaj tarihi: Mayıs 30, 2020 gatekeeping ya başka bişey değil =P
goldbären Mesaj tarihi: Mayıs 30, 2020 Mesaj tarihi: Mayıs 30, 2020 On 18.05.2020 at 15:13, razzRaziel dedi ki: yaptığın işi seviyor ve innovative bişey üzerinde çalışıyorsan bi kere zaten ben kendim kalmak isterim gece 3'lere sabah 5'lere kadar (haftalarca yapmışlığım da var tamamen özgür iradeyle). karşılığında parasını alıyorsan ve gerektiğinde repini veriyorlarsa. bu aynı çok bayılarak oynadığın oyunu günlerce sabahlara kadar oynamak gibi, ama sonucunda sen ürün ortaya koyuyorsun daha da iyi. parasını almadığın zaman ve tam da istemediğin alt dalda iş yaptırdıkları zaman baya eziyet oluyor ama, genel şikayetler böyle benim bildiğim.
Daesu Mesaj tarihi: Haziran 2, 2020 Mesaj tarihi: Haziran 2, 2020 asla bi gaben olamıycak içten içe yiyip bitiriyor bu gerçek onu
Silphatos Mesaj tarihi: Haziran 2, 2020 Mesaj tarihi: Haziran 2, 2020 gaben olabilmesi için muricadaki fırınları exclusiveleştirmesi lazım
razzRaziel Mesaj tarihi: Haziran 12, 2020 Mesaj tarihi: Haziran 12, 2020 https://www.unrealengine.com/en-US/events/unreal-fest-online-2020 sonunda ue5 ile ilgili detaylar paylasacaklar su sunumlarda
razzRaziel Mesaj tarihi: Haziran 18, 2020 Mesaj tarihi: Haziran 18, 2020 edge'in yeni sayısı şu da 5 değil ama realtime çalışıyor demiş 4'te, battlefront'ta falan environment'ta çalışmış heralde
Bone Mesaj tarihi: Haziran 19, 2020 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 19, 2020 şöyle güzel grafikler üretebiliyorken, gidip bu motorlarla Fortnite felan yapıyorlar, insan üzülüyor yav. Sims, Ultima, Morrowind felan kafasında bir sandbox oyun görmeyi isterdim.
df Mesaj tarihi: Haziran 19, 2020 Mesaj tarihi: Haziran 19, 2020 (düzenlendi) m2 alacağım bayadır aklımdaydı ama şu an 970 evo plus en hızlısı 3,5gb/s ps5 5.5gb/s. bu da tereddüt yaşattı. bu ve benzer motorlar ps5 teki 5.5gb/s hızını sınırlara kadar kullanırsa bilgisayarda bununla yapılan oyunlarda evo plus sıkıntı yaşatır mı sizce? ps5 e çıktıysa yakında yeni modeller gelecek demek midir? beklemek daha mı iyi bi süre? ps5 ihtiyacına göre belli noktalardan ödün verilerek çok custom bi ürün yapıldıysa, pc'ye uzun bi süre gelmeyecekse beklemekte saçma olur çünkü. donanım konusunda uzmanlar varsa yorumlayabilir mi? edit: gerçi bu teknoloji ile oyun çıkması en az 3 sene sürer gibi. o zamana da yenileriz Haziran 19, 2020 df tarafından düzenlendi
Sam Mesaj tarihi: Haziran 19, 2020 Mesaj tarihi: Haziran 19, 2020 o 5.5gb sadece bandwidth değil mi? bilerek gerçek read/write hızını söylemek yerine arabirimi söyleyip yanıltıyorlar bence. aksi takdirde piyasadaki en hızlı ssd'lerin 10 katı hızlısını konsola koymak imkansız.
df Mesaj tarihi: Haziran 19, 2020 Mesaj tarihi: Haziran 19, 2020 bandwidth tabiki ama ikisinin de bandwith i kıyaslayınca sıkıntı yok gibi. en iyiden yüzde 55 fln hızlı kağıt üstünde. m2 zaten ssd'ye göre pc'de de 6-7 kata ulaştığı için ssd yerine m2 ile kıyaslamakta fayda var.
Sam Mesaj tarihi: Haziran 19, 2020 Mesaj tarihi: Haziran 19, 2020 max bandwidth'in anlamı yok ki aygıt o değerlere yaklaşamıyorsa, 5gb/sn olsa 500gb/sn de olsa 500mb/sn okuma/yazma varsa anlamsız. sonuçta o hattı başka aygıtlar da senkronize kullanmıyor bildiğim. m2 zaten bu arabirimin ismi değil mi? ssd sonuçta hepsi. sata yerine m2 olması ancak aygıt sata'nın kapasitesini aşma noktasına gelmişse var. zaten yeni arabirim bugünün değil geleceğin aygıtlarının önünü açmak için çıkıyor. yani soruna dönersek ps5'te 5.5gb/sn gibi bir hız olmayacağı için motorların kullanması da sözkonusu olmaz, bir konsoldaki ssd'nin mevcut pc piyasasındaki en iyi modellerden daha iyi olması da fizibilite olarak imkansız gibi. ps5 portuna 970 evo plus'un yetmediği bir senaryo tahayyül edemiyorum.
Öne çıkan mesajlar