Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Baldur's Gate 3


Gangren

Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici

Tactician. Şimdiye kadar bir tane çok zor, load-reload yaptırıp duran encounter oldu, o da Shadowheart'ın final combat. İnternetteki listelerde en zon combat denenleri hep kolay geçtim.

Spoiler

Full Mind Flayer gittim bu arada, tüm skill tree tamamlandı ve half-Illithid oldum. Spo bakmıyorum hiç, sonuçlarını göreceğiz. CG oynuyorum bir de.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu tarz oyunlarda ilk saatler zor oluyo ama sonra kolaylaşıyo skilleri açtıkça. bence bi süre dayanırsan sonrası rahatlar. ama dos2 ye göre zor oyun genel olarak. orada hit pointler belli olduğundan planlayabiliyorsun. bunda roll yüzünden bazen hep düşük denk gelirse patlayabiliyorsun. 3-18 diyo bazen peş peşe 3-5 vuruyorum bazen peş peşe 15-17 fln. şansına göre çok değişiyo zorluk. 5 hp olana 3-18dmg ile vurup öldüremeyince sövüyorum baya🙃

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

æ

barbu, 28.08.2023 09:46 tarihinde dedi ki:

Ben de yeni başladım. Tactician zorlukta açtım da. Çok dayak yiyorum ya. Paso wipe-load. Siz hangi zorlukta oynuyorsunuz? İlk defa bir oyunun zor seviyesi gerçekten zor geldi

Ben tactition oynamıyorum gerçi, oynayacak fazla vaktim olmadığından bam bam bam idiyorum taktik yapmadan ama zaten oyunun başları daha zor. Goblin kampı bana göre en zor yer herkesi dümdüz indirmeye çalışınca.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

barbu, 28.08.2023 10:40 tarihinde dedi ki:

Ben daha basindayim. Ilk crypta girdim. Skeletonlar agzima sicti. Ray of frost+fog zorladi. Sonra wizardi kurtardim. Grupla karsilastim. Skill check failladi. Daldilar agzima sictilar.

roll kotu mu geliyor bilemedim ki. Wizard actim. Butun crowd controller failliyor. Zorlandim simdiye kadar baya

Oyun düşük levellarda geçiyor çoğu, spellcasterlar düşük levelda ezik. Bütün başlangıçlar aynı zorlukta değil, öyle bir denge yok dnd’de. Üstüne bir de oyunda spellcasterlar ezik genelde. Cc dc’lee tutmuyor, herşey concentration. Mekanlar büyük, aoe’ler küçük. Kalabalık çöpçü sürüsünden ziyade tek güçlü tipler daha çok. Yapay zeka da en düşük ac’li charlara beeline yapıyor.

olabilecek en zoru seçmişsin yani. Lvl 5’e kadar 1-2 zorlayan yer oldu ama extra ataklar açıldıktan sonra faceroll. Partide iki melee ile gidiyorum ama. Endgamede wizard hala iş yapmıyor bana sorarsanız, evocation nuke atıyorum save, cc atıyorum save. Hold person filan 120 saatte 2 kere filan tuttu sanırım ve bütün charlar optimal abilityde.

her hedefe en zayıf olduğu savelere göre atıyorum ama oyunda dc arttıran item yok gibi, olanlar hep saçmasapan conditional. Öyle olunca bütün güçlü büyüler %25-75 arası şansta. Meleelere bakıyorum %95 vuruyorlar. Meleenin tek turnde yatırabildiği adama %50 ile cc denemeye gerek yok yani. Hep hüsran sonuç. AI da kötü birşey yiyecekse kesin 15 üstü sallıyor, kaydedip supercut videosu yapardım üşenmesem.

tldr: melee aç hayatını yaşa.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

barbu, 28.08.2023 10:40 tarihinde dedi ki:

Ben daha basindayim. Ilk crypta girdim. Skeletonlar agzima sicti. Ray of frost+fog zorladi.

Undeadlerin ilacı turn undead, yani senin karakterin cleric değilse Shadowheart. Ayrıca başlarda bir yerde holy water da bulunuyordu sanırım. 
 

Grease de başlarda iyi iş yapan bir büyü.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

DC arttıran bir sürü eşya var yahu. Benim Gale 19 DC geziyor, pek sorun da yaşamıyor. Epey güçlü, hangi büyüleri kullanacağınız, ne zaman kullanacağınızı bilmek önemli, bende epey 5e deneyimi var tabii.

Ana karakterim Sword Bard, DPS epey yüksek onda da. Lae'zel zaten çoştu. Shadowheart 24 AC ile hayvanı bir şey oldu, her tur poison, acid ve bludgeoning vuruyor. Vurunca DC arttırıyor, sonra büyü atıyor. Zayıf karakter yok partimde. Arada ama Gale'i değiştiriyorum ben de queste göre.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

conditional olmayan ne item var mesela? benim gördüğüm hepsi "şunu yap önce sonra dc artsın" e combat bitti. dc'li şeyleri en başta atmak lazım zaten. düşmanın yarısı öldükten sonra otiluke sphere, banishment veya hold atmama hacet yok ki o noktada. tonla +atk item var ama condition içermeyen, tonla elem dmg ekleyen item var gene. paladinle bludgeon +radiant +fire +sonic +bilmemne böyle 5 çeşit filan vuruyorum, critlerse zaten gg. crit miss harici miss yok. bütün buffları ve itemları ona verirsem 28ac filan, hiçbirşey vuramıyor.

19dc birşey değil işte abi, adamda +5 save varsa %25-30 fail kabaca, yazdım zaten yukarıda %25-75 arası geziyor diye. %75 atarsan kesin 15-16 zar sallıyor. spellcaster için bitti o turn. bonus atak yok physical dövüşçüler gibi, averajını alamıyorsun faillerinin. 20 int gale'imin takıma en büyük katkısı haste atmak, sonra da uzaktan peekaboo nuke.

sen kendin yazmışsın zaten diğer melee'ler daha güçlü. ben ac itemlarını charlar arasında dağıttım bir de ai en zayıf halkaya odaklandığı için, o da ne yaparsanız yapın robe spellcaster oluyor zaten. barbardan paladinden reaction yeme pahasına büyücüye yürüyorlar menzildeyse.

ha zaten iki adımda bir long rest yapılacaksa paladine ve barbara haste vs basıp 2 turn'de act boss'u siliyorum. targetında %50 yazan wizard buffları atıp seyrediyor. spellcaster sevmem ama ben bile acıdım doğrusu, eski oyunlarda herhalde daha yüksek levellara çıkılıyor diye bu kadar zayıf değildi. 20'ye kadar oynasak belki 12'den sonra açılır fosur fosur 7-8th spell atmaya başlayınca.

ha gene önemli bir husus, neredeyse herşey concentration büyülerde nukeler hariç. yani şunu şuna atayım bunu da buna atayım yok, grup hold attın diyelim ama hepsine tutmadı. hadi öbürüne de save'inin düşük olduğunu atayım yok ilkini bozmadan. spellcasterları utility olarak çok kısıtlayan birşey. bufflar da conc istiyor ama faillamıyorlar, haliyle ilk turn buff atıp onu tutmak çok daha garanti. maalesef dnd böyle uygun görmüş, bana sorarsanız crpg için çok dengesiz bir sistem.

ha bir de summonlar bütün sosyal iletişimi baltalıyor. Müttefikler bile summonımı kovalıyor. Bir elemental bile çıkarttırmadılar sonunda vazgeçtim ondan da. Oyunda zaten dungeon crawling gibi değil gidişat, devamlı iletişim kurmak gerekiyor. O da gol değil her yerden bir baltalama var wizard vsye.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Karmic Dice var, onu kapatın, ondan sonra zarlar daha random oluyor, daha iyi çalışıyor oyun.

Akşam eve döndüğümde bakarım şu anki itemlara.

Gale çok güçlü bu arada, onu almadan çok zorlandığım combatlar oldu. Sonra Cloudkill biri AOE'lerle hemen geçtiğim. Gale'i ne durumda nasıl kullanacağını bilmek gerek. 5e'de wizard zordur ama, fighter performansı beklemeyeceksin.

Silphatos tarafından düzenlendi
Duzenleme yerine alintilamis :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gale’i ben de kullanıyorum abi zaten çıkarmıyorum partiden quest için birisini almam gerekmiyorsa. Wizardsız oynansın da demiyorum ama wizard act1’de ileriye yatırım seviyesinde. Wizard başlayan biri zorlanır yani normal.

valla ben conditional olmayan dc itemı şimdi tekrar girdim baktım stashe, bulamadım. Nette birşeyler yazmışlar ama benim bulduğum jewelry vs ekseriyeti inbuilt long rest charge spell. Vendorları, konteynerleri vs altına bakılmadık taş bırakmadım oyunda. Gale 17 dc zaten seninki benden +2 imiş o da %10 olur.

karmic dice’ı kapattım zaten o varken felaketti. Düşmanlara da boost veriyormuş çünkü.

conc istemeyen ve long reste kadar süren ritüel bufflar çok iyi. Oyun ilerledikçe low lvl spell bulunmuyor sonra diye endgamede onları öğrenmem gerekti bazısını longstrider gibi. Daha erken alın.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gale oyun basinda 65% veriyor hold person icin. bu kiyasla zayif olsa da hala CC sallamak icin neden. hem drop hem de vendor olarak bulunan bir buyu. o levelda iki tane damage spell'den epey ustun bu. tutunca getirisi cok. 4 tane 1-turn-burst karakter dizmediyseniz durum bu. wizard kullanmamak iyi tavsiye ama zaten tutmuyor kotu tavsiye. 

ben baska bir yerden tavsiye vereyim. eger tadin kaciyorsa zorlugu dusur. karakterler 1-2 level alsin, sen de oyuna alisirsin ve zorlugu arttirirsin.

ayni zorlukta devam edeceksen:

mesela level 2'sin, tum level 2 encounterlar ayni zorlukta degil o da aklinda olsun. o grup dedigin yer sandigim yerse zorlu dovus olsun diye konmus. grease attiginda bir tanesinin elinde torch oldugu icin alev aliyorlar mesela. kapiyi kapatirsan kapiya ok sallamayi tercih eden oluyor. 

zor bir oyun degil ama yapay zor bir oyun bu. ne oynarsan oyna tactician'da is yapar. fakat sistem biraz "cakal". komputer o dovusu kazanmaya degil, sana load ettirmeye oynuyor. mesela erken oyun tamamen senin gruptan cabucak kill almaya odakli. o ugurda tum cooldownlar bastan yakiliyor. mesafe koymak, yuksek yerde durmak onemli. guvenlik gerektirirse ofansif aksiyon alamayacagin bir yerde dursun squishlyler. mutlaka rambo gibi ustlerine kosan olacak. herkes otomatikman combata girmiyor o yuzden karakterleri unlink etmek onemli. sonradan combata girenlerin buyuk avantaji olabiliyor. stealth varsa stealth kill kovalayabilirsin. scripted encounterlarin oyununa gelmek lazim. diyaloga girersen, cutscene gap closer olabiliyor komputer icin. larian hep boyle cakalliklar pesinde. dusmanin mobilitysi yuksekse mekan senin mobilityni dusurmek uzerine kurulu oluyor. save'i olmayan pull ability var dusmanda mesela, oralarda asagi dusulecek yer olduguna emin olabilirsin. yurudugun yer daralmaya mi basladi? yerin dibinden bir sey cikar aoe knockbackli. etraf undead mi dolu? dusmanin counterspell'i turn undeadine denk gelecek banko.

senin bir taktik tasarlamandan, olan bitene tepki vermenden ziyade komputerin abanacagi dalavereler neyse onun uzerinden hareket etme oyunu bg3. en azindan tactician'da boyle. tempoyu senin de dikte edebilmen icin level lazim, item lazim.


 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence herkes tactician oynamalı. combatların zorluğu sizi öyle farklı çözüm yollarına itiyor ki oyunu tam anlamıyla deneyimlemenize yardımcı oluyor. 

Spoiler

iron throne'da herkesi kurtarıcam diye 5 saatimi verdim. bunun 2 saati hücrede ağ yiyip koşamayıp 2 turn kaybeden ve 6m daha koşamadığı için yetişemeyen cüceyi kurtarma metotlarını keşfetmekle geçti. gram pişman değilim

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben act1’de de gale kullandım ama zorluktan şikayetçi insana zayıf halkayı işaret ediyorum, 5’e kadar fighterlar da pek iyi değil, ekstra atak gelince bayağı değişiyor durum 5’ten itibaren. hold denenebilir tabii, ben şahsen combatta deneye deneye bu sonuca vardım şahsen. hold vs için her round’da tekrar save atıldığını ve conc bozulmaması gerektiğini da hesaba katmak lazım. tutturup sonraki turn bozulduğu da oldu. dmg ile bozulan, bozulmayan vs bayağı cc çeşidi var ama ana sınırlayıcı conc gereksinimi.

benim ana tavsiyem sevdiğiniz charları partide tutabildiğiniz bir zorlukta oynayın. şu oyunun 10 olduğu yer combat değil karakterlerle etkileşim çünkü.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

incredibull, 28.08.2023 18:55 tarihinde dedi ki:
  İçeriği gizle

iron throne'da herkesi kurtarıcam diye 5 saatimi verdim. bunun 2 saati hücrede ağ yiyip koşamayıp 2 turn kaybeden ve 6m daha koşamadığı için yetişemeyen cüceyi kurtarma metotlarını keşfetmekle geçti. gram pişman değilim

 

bunu gerçekten yaptın mı ya sdkhfg

tüm kapıları açtım ama yolda dayağı yiyen öldü uğraşamam hiç dfhfg

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben su rogue companion ı tutmak istiyorum. multi class yapsam daha güclü olacak gibi ama bilemedim. rogue / ranger yapıp uzaktan vururdum. ama bir açıdan da düz rogue-assas subclass mı olsa diyorum.

multi class cidden ne kadar iyi olur 12 level cap ile emin olamadim ya. tavsiyeleriniz var mı? build dusunmekten oyunda ilerleyemiyorum sdfs.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...