Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kaza sonrası değer kaybı nasıl alınır?


roket adam

Öne çıkan mesajlar

Daha 13500 kilometredeki yepisyeni aracıma arkadan yapıştırdılar. (2017 model, 2018 ocak trafiğe çıkışlı A3)

Arka tampon ve arka bagaj kapağı değişecek, artı kaporta da içeri göçtüğü için çektirmek gerekiyormuş biraz da kaporta işi var.

Yetkili servis tahmini 15 - 25 bin lira arası masrafımız var dedi (karşı tarafın sigortası hallediyor) Eksper süreci de bitti, karşı taraf tam kusurlu çıktı.

Ben de bir yandan değer kaybı alma sürecini başlatayım diyorum.

1) Gerçekten bunu yapan, bizzat alan birinden süreci dinlemek isterim
2) Ne kadar alırım?

Buna göre arabayı satıp başka araca geçmeyi falan düşüneceğim çünkü, baya can sıkıcı bi olay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Merak edenler için kaza ayrıntıları

Pazar akşam 6, E5 avrupa istikameti, köprüden önceki son çıkış tabelası civarı. En sağ şeritte 50-60 km hızla giderken arkadan yüksek bir hızla bir Land Rover çarptı, biraz ileri gidip durabildim. Onun sadece plakası yamuldu, benim aracın arkası tamamen haşat durumda. Merak eden varsa foto da paylaşırım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Karşı tarafın sigortasını arayıp değer kaybı istemiştik biz. Ekspere falan yönlendirdiler, bizim tamir masraflarını falan inceleyip beklediğimizden tabii ki daha düşük bir ücret teklif ettiler, uğraşamayacaktık kabul ettik.

Ama sırf bu değer kaybı davalarına bakan avukatlar var, onlara ulaşırsan yüksek meblaalar alırsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

baya oldu ama 15bin liraya yakın bir masraf vardı, sol iki kapı değişti. ben bir ara uğraştım perte çıksın diye ama çıkmadı, 3K-4K arası bir değer kaybı aldık hatırladığım kadarıyla.

sonradan bir ortamda bir avukat arkadaşla tanışmıştım, tamamen bu tür değer kaybı işlerine bakıyorlarmış ve genelde teklif edilenin 2 katını alıyorlarmış baya anlatmıştı işlerini.

yani eğer varsa bu işlerle ilgilenebilecek bir avukat, az teklif getirecekleri için direkt avukat kanadıyla hallet bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Avukata danıştığımda birkaç formül göndermişti, kısaca:

Toplam Değer Kaybı = Baz Değer x Hasar Boyut Katsayısı x Araç KM’si
(97.907 * 0.10) * 0.25 * 1 = 2.447 TL

Baz değer senin arabanın TSB’de rayiç bedeline denk geliyor. KM’ye göre alınan bir kat sayı varmış. 0-15 bin KM’de 1 olurken 15-30 bin KM’de 0.80’e düşüyor. Hasar kat sayısı ise 0.25’in katları şeklinde gidiyor. Buradan yaklaşık bişi çıkarabilirsin, davalarda da emsal olarak bunu kullanıyorlarmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok geçmiş olsun.
kendi bildiğim kadarıyla benim yaşadıklarımı anlatayım; karşı tarafın tam kusurlu olduğu gerçekten de ufak bir kaza sonrası 7.8k masraf çıkmıştı (bunun neredeyse yarısı değişmesi gereken sağ ön fardı, akıllı far vs geyiğine oldukça pahalı oluyormuş ben oldukça şaşırmıştım şahsen), ön tamponda hafif bir eğilme vardı tamir gördü ve ön ızgara gibi bir iki plastik aksam değişti.
değer kaybı davalarında tecrübeli bir büro bulduk verdik. önce büronun ekspertizleri bir değer kaybı hesapladı ve bu arada hasar gören ya da değişen aksamın plastik aksam mı metal aksam mı yürüyen aksamda mı olduğu falan hep değer kaybı hesaplamasını etkiliyor bilgisini vermişti. benim durumda; karşı tarafın sigorta şirketi karşılayacak olduğu için onların ekspertizi de bakıp ya kabul ediyor ve ödeme gerçekleşiyor ya da mahkemeye gidiliyor. verdiğim bilgilerin eksiği muhakkak vardır, yanlışı/değişeni de olmuş olabilir ama senin durumda da benzer olacaktır tahminim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

miyaw33 said:

Roket değer kaybı hesaplarken o formülle hesaplanan genelde düşük kalıyor. Sende sahibinden vs de senin arac gibi vuruklarin fiyatlarını gösterip (tabi düşük olanları) itiraz edeceksin. Baya fiyat artıyor.

Ya işte ben de onu düşündüm de benim aracın aynı motor ve pakedine sahip hasarlı bir araç bulamadım :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 yıl sonra ...

selamlar, bu süreçle ilgili bilgisi olan var mı? sbm den form doldurulabiliyor ama öncesinde sanırım yazılı başvuru lazımmış sigorta şirketine. orada kesin gönderilmesi gereken belgeler hangileridir?

bir de şu sitede çok düz bir hesaplama var ama ne kadarı gerçek bilemedim. çok az bilgi alıyor. 

https://www.sigortaladim.com/arac-deger-kaybi-hesaplama

buraya göre yüksek çıkıyor ama bunun üzerine hangi katsayılar gelirde düşer acaba.

araç 2021 model 24bin km'de ve 42000tl hasar var. rayiç bedel 1.083.000TL karşı taraf yüzde yüz suçlu çıktı. bu siteye bilgileri girince 83000tl çıkıyo ama bunun üzerine kesin bir şeyler düşüyordur çok gerçekçi gelmedi.

df tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yazılı belgeye ihtiyaç yok.

Direk karşı tarafın trafik sigortası neyse, müşteri hizmetleri numarasından arayıp oradan ilgili birime aktarılın. Sonra da derdinizi anlatın. SBM'ye resmi başvuru, karşı tarafın sigortası tarafından yapılacağı için sizden işte kişisel ve araçla alakalı bilgileri isteyecek o yüzden ruhsat+kaza tutanağı yanınızda olsun. Sigorta, sisteme girişi yaptıktan sonra da otomatik olarak bir eksper atanacak. O eksper sizin kaskoyla+tamiri yaptırdığınız servisle görüşecek tamiratta neler değişti, ne kadar tuttu vs. onlara bakarak; geri ödenecek değeri belirleyecek. Trafik sigortası da eksperin belirlediği değeri sizin hesap numaranıza yatıracak. Bu işlem eksperin hızına vs.'de baktığı için 2-4 hafta arası sürebiliyor. Sakın avukat üzerinden bu işleme girmeyin, boşuna para kaptırmayın. Çok kolay bir işlem.

Alacağınız paranın miktarı da tamamen kaza sonucu arabanızın gerçekten değerini düşürecek itemlar üzerinden hesaplanıyor. Örneğin ben ters yönden gelen arabayla kafa kafaya çarpışmıştım. 25k'ya yakın masraf çıkmıştı ama 12-13k mı ne geri ödemesi oldu. Çünkü o 25k'nın içinde tamponun falan değişmesi vardı ve örneğin arabaya değer kaybettirecek bir değişiklik olarak görülmediğinden ona dair bir değer kaybı ödemesi olmadı. Far hasarı ama direk değer kaybı olarak görülüyor ve onun etkisini geri ödeme miktarına ekliyor gibi gibi. Kısaca sahibinden ölücüsü gibi, 1 mm'lik çizik yüzünden arabanızın 10k değer kaybettiğini düşünmeyin ?

İtiraz süreciyle alakalı olarak da çok tavsiye etmem. Zaten bir rulebook var onu takip ediyor eksperler. Avukata gitseniz belki x birim geri ödemeyi x+2 yapar. Avukat parasını da itiraz sonrası çıkarırım diye düşünmeyin, geri ödenecek miktarın artmama ihtimali daha yüksek.

Phoenixlin tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuma günü karşı tarafın sigortası ile canlı destekten konuştum. Online form linki attı bilgileri girdim. Dosya oluşunca sms gelecekmiş o dosya no konu adı ile gerekli belgeleri mail atacakmışım. Kolaymış artık süreç dediğin gibi. Sol kapı ve çamurluk saclar gitti ve ayna gitti. Metal kaportada olduğu için her parça sayılıyomuş sanırım benim durumda. Bakalım artık sonuçlanınca yazarım. O sigorta şirketinde tanıdıkta bulduk içerden. Makul en yüksek miktarı ayarlamaya çalışacak. Sallıyorum 10x e kadar verilebilecekken biz 7x teklif yapalım itiraz ederse bakarız gibi düşünceler varsa direkt 10x i tanıdık diye verirler belki diye. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

spacer.png

Sadece ayna ve iki sac kendi servisinde sıfır parça ile değişti. Fotoları sakladığım sürece satarken bi pazarlık konusu olarak kullanılsa da almaya çekince yaratmaz sanırım. Mekanik bir yerine zarar gelmedi.

Tabi hiç ikinci el alma satma işlemi yapmadığımdan diyalogları bilmiyorum hiç. Şuna 5 takla atmış muamelesi yapan bile çıkabilir bizim memlekette ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu tamir için feribotla maslak doğuş otoya bırakırken çektiğim foto. evin önünde duran trafikte park halinden çıkarken oldu.

trafik duruyo iki araba arasında en az 3-4 metre boşluk varken burnumu vermiş bekliyordum. arkada atego kamyon vardı ama ben öndekine yakın olduğumdan en az 2-3 metre geride duruyordu o da. trafik açılırken daha benim beklediğim araba gitmeden onun önündeki hareket edince kamyon hiç benim tarafa bakmadan erkenden gelmeye başladı. mesafe var zaten o da hareket eder diye düşündü heralde. ben farkedince baya kornaya asıldım ama onu da duymadı geldi sürttü. yalandan kör nokta diyor ama kesin telefonla uğraşıyordu ve park halinden biri çıkacağını düşünmedi sağ şeritteyim diye rahat takıldı. yoksa 2-3 metre önü kör nokta ile alakası kalmamış oluyo artık?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi arkanizda kamyon varken burun cikarmayin. Sagi solu yok, adamlar yorgun oluyor vs. Ben surekli yaziyorum haftada 1000km yol yapiyorum sehirlerarasi diye. Yolda kamyonlar ne sekilde gidiyor belli degil. Dikkat falan yok adamlarda.

Buyuk gecmis olsun, ucuz atlatmissin. Araba hasari insanlik hali bu arada, bir noktada herkes kaza yapiyor. İkinci eline, deger kaybina falan cok takilma.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

11 saat önce, df dedi ki:

yalandan kör nokta diyor ama kesin telefonla uğraşıyordu ve park halinden biri çıkacağını düşünmedi sağ şeritteyim diye rahat takıldı.

bu da standart kamyoncu yalanı ya. trde kamyonla çarpışma yaşamış ilk elden üç hikaye dinlemiştim, hepsinde aynı şeyi söylüyor dızolar. bu dördüncü oluyor. her yeri mi kör abi bu araçların. tabi dedwol haklı, hiç risk almıyorum ben de göz teması kurmadan atlamam önüne abilerin. isterse 20 metre olsun momentum sahibi araçlardan fare gibi kaçarım sdf.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...