Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starfield


pattisliborek

Öne çıkan mesajlar

Talking to IGN, Howard was asked if games like Elder Scrolls, Fallout, No Man's Sky, and Mass Effect served as any sort of inspiration for Starfield, and Howard instead pointed to Rockstar's open-world Western opus.

"Well, clearly, those other games that are science fiction, I think you might look at and say, 'Okay, this is science fiction. It's like that.' I think the minute to minute, obviously on the ground, it has similarities to Elder Scrolls and Fallout and the things that we've made and how it feels in your hands or some certain mechanics.

"But believe it or not, it's the games that put you in a world, that transport you to a place. So I think it also as a flow, probably has more of a feeling of a [Red Dead Redemption 2], right? Like I'm living the Western fantasy. So in this, you're living this science fiction explorer fantasy, and sometimes that's being on a barren planet and nothing is going on."

..

Güzel.

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Bu sefer içinde bir güven oluştu. Microsoft çok şey bağladı bu oyuna, bug dolu ve oynanamaz çıkmayacaktır diye umuyorum. Hogwarts Legacy seviyesinde çıkacaktır bence bug açısından, yeni bir Cyberpunk 2077 olmaz.

O değil de, Sonbahar süper geçecek:

Eylül:

Starfield
Mortal Combat 1
Phantom Liberty
Witchfire

Ekim:

Forza Motorsport
Assassin's Creed Mirage
Alan Wake 2
Endless Dungeon
Spider-Man 2 (En azından bu bize gelmez sanırım, PS5-only olur. Bakmadım hiç öyle mi?)
Total War: Pharaoh

Kasım:

Like a Dragon Gaiden
Persona 5 Tactica

  • Like 2
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

microsoft'un cok sey bagladigi alan wake, age of empires 3 gibi oyunlari hatirlatalim madem. butcesini bilmiyorum ama gorunurluk acisindan alan wake kampanyasi starfield'i sollardi. sandbox'dan lineere downgrade edilmis bir oyunla sonuclandi. age of empires 3 ise ensemble gibi unutulmaz bir firmanin tarihe karismasinin ilk adimi oldu. microsoft pazarlama disinda bir seyin garantoru degil.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Microsoft bu stüdyoların iç işlerine karışacak kadar takmıyor olayı ya, satınalmalar sonrası genel röportajlardan falan anladığım bu. Belli başlı kalite standartları vardır mutlaka, hani storea cashgrab saçma oyun koyacak seviyede değillerdir ama öyle extensive QA bütçesi ayıralım day1 patch gerekmesin vs. bunlar firmaların kendi dinamikleriyle karar verdiği konular. O yüzden starfield için baz alınacak kriter de yine bethesdanın eski oyunları. Skyrim ilk çıktığında ne kadar buglıysa bu da o kadar buglı olur aşağı yukarı. Ki ben release versyonunu edinmiştim sanırım skyrimin, bazı şeylerle dalga geçtiğimi hatırlıyorum ama oynanmayacak halde değildi.

Ha tabi sözkonusu firmanın track record da önemli. Yani bethesdaysan kendine karıştırtmazsın çünkü yarattığın hacim belli, 2023 yılında hala modlanan bi oyunun var falan. Ama misal obsidiansan ve avowedu skyrim in eora diye pazarlayıp 2022 yılına gelindiğinde hala elle tutulabilir bişey çıkaramadıysan, beeelki o noktada MS execler devreye girip hadi arkadaş projeyi yapamıyorsanız open worldden outert worlds boyutuna scaledownlayıp 2023 yılına vertical slice ı hazır edin falan diye ittirmiş olabilir. Ki bu bile garanti değil, fergüs de artık yeter demiş olabilir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alıntı

About 10% if the planets will have life on them. They tried to balance that based off what is in the Goldilock zone.

Planets can have multiple biomes and life will vary based off biome. You’ll want to prepare for conditions on certain planets.

You can sell data from planetary surveys by completing them.

No rover, jet pack will get you around quickly. Sounds like Todd thinks ground vehicle would trivialize exploration similar to other games.


Romance options and quest lines limited to Constellation crew.

Space radio available for one location only (probably the main city)

No performance mode planned. Shoutout to DF.

Still has RPG tropey fetch quests. I mean, yeah, but it was a question asked.

"[Game is] Going to be a modders paradise"

Outpost as an economy generator.

Black holes question on discovery and/or traversal was a pass for Todd.

No hat for VASCO confirmed.

For those who like to ship: you need to register your pirate/boarded ships first, then you can customize them.

Q: Can I make my entire spaceship crew robots?
A: (with heavy thinking and squinting) Technically yes. I can't go too deep into that, but technically yes.

 

 

progamer tarafından düzenlendi
  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

No Man's Sky oynamadim bilmiyorum, desolation okuyunca aklima takildi.

Alıntı

Some planets players find will be barren. Howard quoted Buzz Aldrin's "magnificent desolation", saying Bethesda wanted to give a sense of beauty to abandoned empty planets for players to feel like they're one of the only people to ever see it. He also said having too many abandoned bases or objects on a planet felt too "game-y".

mesela gezegenler NMS'de buyuk mu? desolation hissi var miydi ki? tam tersine yururken falan kasaba, akilli yasam yoksa dahi, yasayan hayvanlara gore yasayis olan bir nest falan bisi cikiyor muydu?

belli gezegenlerde yururken (neden bilmiyorum) gezegenin buyuk oldugunu hissediyor musunuz? yoksa bos harita sadece, ve sikici mi?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

siniflandirma olarak dusunursek issiz gezegenler var NMS'da. alintida NMS elestirisi var. too gamey'den kasti NMS'da interaksiyona girilebilecek seyler her gezegenler arasi az farklilik gosteriyor ve sayica cok fazlalar. starfield'da kagit ustunde farkli duran kisim biomelarin olmasi. yani bir gezegen icinde kendine has interaksiyonlar sunacak cografyalar olacak. bunlarin niteligi tahmine dayali. ayni sistemi kullanan sandbox oyunlarin otesinde bir sey yapmislarsa yuvarlak cumlelerle degil gosterimle tanitima gecerler.

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vakti gectiginden duzenleme yerine ekliyorum: NMS'daki interaksiyona girilebilecek ogelerin sayica fazlaligindan kastim ayni interaksiyonun daha fazla parcali sekilde haritada tekrari. todd'un bu grindy oynanisa bir itiraz getirecegini sanmiyorum ama tematik uyumsuzluk ve gorsel yigin olusturmasi acisindan tepkisini koymus. 

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

At one point in the Starfield Direct, one smart cookie over on Reddit took note of the HUD display as Bethesda showed off a moon called Nemeria IV-a. They note a gravity of 0.4 - 40% as strong as Earth's - and that the horizon appears to be 774m away.

Assuming the height of an average human (and not taking account of the small hill the player seems to be standing on), that horizon distance would mean Nemeria IV-a would have a radius - the distance from its core to its surface - of around 100 miles. For context, the radius of Earth is around 40 times that, at just under 4,000 miles.

Taking that figure, our number cruncher switched to the gravity of Nemeria IV-a. Two of our closest celestial partners - Mercury and Mars - boast a gravity about 38% as strong as Earth's, and taking their diameter into account, we can assume that a planet with 0.4 gravity should be a little under 50% the radius of Earth. For ease, we'll round that up to 2,000 miles.

 

https://www.reddit.com/r/Starfield/comments/14gmvla/planets_can_be_estimated_to_be_roughly_at_120

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...