Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Imperator: Rome


Komutan

Öne çıkan mesajlar

 

EU4 ve CK2 çıktığında taş gibi oyundu. Keyifle oynuyordum. Zevksiz ve içi boş bir oyunun adı ne zamandır sade oyun oluyor? Sade oyun deyince aklıma mesela Banished gelir. İmperator Rome şu anda kötü bir oyundur, yorumlardan çıkardığım kadarıyla. Buradan gideceği yer vasat bir oyun olmaktır. İyi bir oyun olamaz.

Şu oyunu 100 saat oynadığımı hayal edemiyorum şu haliyle. EU4 ve CK2'yi dlc gelmeden en az 200 saat oynamıştım. Ekmek köfte muhabbetini de anlamadım. İçerikten çok daha önemli olan şey bir oyunun zevkli olması, oynamanın rahat olması. Bunu yapmak için 60 dolara çıkmasına gerek yok.

Bu oyunu iyi çıkardık demesini normal karşılıyorum çünkü benim nazarımda CK2'nin zirvesi Viking DLC'siydi, EU4'ün ise tam parmağımı basamıyorum ama herhalde 2-3 yık önceydi. Oyunlar oradan sonra zevksizleşmeye başladı. Harita büyütmek mesele bence yanlış bir tercih, oyuna dinamik koydum diye 15 dakikada basman gereken bir şey koymak da yanlış tercih. Tabii bu benim bakış açım, bence Paradox oyun yapımında geriye gidiyor. Ama kendileri EU4 veya CK2'nin şu anki halinde sorun görmediği için bunun da iyi bir oyun olduğunu iddia edebilir.

eldar tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 saat önce, eldar dedi ki:

İmperator Rome şu anda kötü bir oyundur, yorumlardan çıkardığım kadarıyla.

kendin oynamadın yani? Yorumlara biraz temkinli yaklaşmak lazım.

4 saat önce, eldar dedi ki:

Şu oyunu 100 saat oynadığımı hayal edemiyorum şu haliyle. EU4 ve CK2'yi dlc gelmeden en az 200 saat oynamıştım.

bu benim için de geçerli özellikle eu için. Ama bunun sebebi ir nin kötü digerlerinin iyi olmasından ziyade daha dönemle, tarihle alakası var.

Örneğin en basitinden euda fransanın ingilterenin ispanyanın portekizin avusturyanın ve daha bir çok ülke sayılabilir ki hepsinin kendine göre bir oyun tarzı var bulundukları bölge sebebiyle. Bu yüzden sade bir eu4ü bile çokça oynamak mümkün ama aynısı ir için geçerli değil çünkü barbarların nerede olursa olsun sunacağı oyun deneyimi birbirine cok benziyor. Birkaç oynaması keyifli ülke var. 

4 saat önce, eldar dedi ki:

Ekmek köfte muhabbetini de anlamadım

içeriği zayıf deniyor çokça dlcsi olan oyunlarla kıyaslanıp onun için diyorum eğer daha çok event ve mekanik isteniyorsa daha çok emek harcanması lazım bu da kendi kendine olmuyor birilerinin çalışıp bunu yapması lazım haliyle karşılıgında parasını isteyecek.

 

4 saat önce, eldar dedi ki:

İçerikten çok daha önemli olan şey bir oyunun zevkli olması, oynamanın rahat olması. Bunu yapmak için 60 dolara çıkmasına gerek yok.

oyun bence zevkli 37 saat oynadım ilk roma sonra makedonya ile, roma pek keyif vermedi çok güçlü diye ama makedonya oyunundan gayet keyif aldım. Şimdi pompey patchini bekliyorum çünkü nasılsa oynayacağım bari biraz bekleyip daha gelişmiş halini oynayayım diyorum.

4 saat önce, eldar dedi ki:

Harita büyütmek mesele bence yanlış bir tercih

buna katılıyorum, irde bile hindistanın olması ne kadar gerekli tartısılır. Umarım çin'i filan eklemezler.

4 saat önce, eldar dedi ki:

bence Paradox oyun yapımında geriye gidiyor.

evet, bu yeni dlc politikası ile arada güzel şeyler çıksa da genel olarak daha çok dlc üretmek için yeni bir şeyler yapıyormuş gibi gözükseler de aslında ya yaptıklarının oyuna anlamlı bir katkısı pek olmuyor ya zaten mevcut bir sistemin tekrarı gibi şeyler oluyor. eu4de en son cıkardıkları golden century dlcsiden sonra büyük tepki aldılar ve bunun üstüne bir özeleştiri yaptılar. Bu yıl sadece 1 tane dlc cıkartacaklar diye biliyorum eu4e ki olumlu bir gelişme bu. 

 

4 saat önce, eldar dedi ki:

Ama kendileri EU4 veya CK2'nin şu anki halinde sorun görmediği için bunun da iyi bir oyun olduğunu iddia edebilir.

Bu da doğru. Oyuncuların bakış açısı ile yapımcının bakış açısı farklı. eu4 ün başındaki Jake diyordu çok eleştirilen dlclerimiz bile satıyor kötü eleştiriler bir şeydir ama biz satışlara bakarız en nihayetinde.

Bunun tersi de doğru. Eğer forumlara steam reviewsa bakarsak paradoxun en iyi oyunlarından biri victoria II ama satışları pek iyi değildi. Haliyle devam oyunu için çoktan zamanı gelip geçse de satmayacağı endişesi ile paradox yenisini yapmıyor. Burada şöyle bir sorun var küçük bir hardcore oyuncu kitlesini mutlu etmek iyi satış rakamlarını garantilemiyor hatta genelde tersi oluyor ne yazık ki.

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

EU4 1.0 ile İR 1.0 kıyaslaması saçma olmuş. EU4 ün an itibari ile gelmiş olduğu noktaya bakıyorum mekaniklere bakıyorum ve ellerinde bu kadar tecrübe deneyim var buna rağmen son çıkardıkları oyun bomboş. İnsanlar bu kadar boş oyuna delirdi ve gelecek olan DLC ile mekanik eklemeye.

Ekmek köfte olayında ise aldıkları reviewlerden belli.

Korsanlayın gitsin rezillikten başka birşey değil beta oyun ortada  eksik bir ürün var tam hali bu değil, 2-3 seneye birşeye benzerse indirimde yapıştırın alın, tüketici açısından da bakarsak ne ekmek o kadar köfte.

 

 

 

Law tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim zaten x oyunu beğendim diyene hiçbir lafım olamaz, bana göre kötü oyunlar milyonlar satabiliyor. 

Günümüzde oyun sektörünün en büyük sorununu artan maliyetler olarak görüyorum, bir şekilde kendisini döndürebilmek için firmalar iyi oyun yapmak yerine başka şeylere odaklanmak zorunda kalıyorlar. Samimiyetle söylüyorum son 10 yılda en çok zevk aldığım oyunlar kar amaçlı değil, iyi oyun yapmak amaçlı yapılan oyunlardı. (Bayağı bir düşündüm bir tek istisna Skyrim bulabildim) Fakat piyasa şartları başka bir şey zorluyor. Oyun yapımını ucuzlatacak teknolojik gelişmeler gelene kadar bu vasatlık döngüsü kırılmaz gibime geliyor.

Ben yorumlar dedim çünkü yani steam'de %39'a düşmüş olumlu yorum, herhalde bu kadar çok insan oyunu beğenmesine rağmen olumsuz yorum vermiş olamaz diye düşünüyorum. Ben ilk dlc sonrası indirimde bu oyunu alırım muhtemelen, çünkü türü seviyorum. 60 lira da ucuz ama fark etmez, Paradox'un gelir politikasını desteklemek istemiyorum. Burada cebimden kaç para çıktığından daha önemli benim için çıktığı gibi almamak.

Gelire odaklanmak konusunda Paradox en rezil firma değil açıkçası hala da severim, kötüye dönüşünü görmem beni daha çok tepki vermeye itiyor. Fakat bunun dışında, spekülasyon olacak ama, artık bu Grand Strategy türü için nasıl bir karar mekanizması varsa içlerinde karar alanlar bence oyun tasarımında oldukça yanlış tercihler yapıyor. Bunun sonucunda DLC ağırlıklı bir gelir modeli sunmanın yanı sıra DLC'lerle gelen içerik de oyunu iyileştirmek bir yana boğuyor. Oyuna koyulan içeriğin hem oyun deneyimini artırması hem de anlamlı olması gerekir, yani onu kullanmanın oynayan için bir anlamı olması. Bu konuda çok zayıfladılar. Ayrıca mesela DDRJake geldikten sonra oyunlara getirilen abuse engelleyici nerflerin oyuncuların çoğu oyuncunun deneyimini olumsuz etkileyecek değişiklikler olduğunu düşünüyorum. Harita boyamak üzerine tasarlanmış bir oyun olan EU4'ün son demlerinde tall oyuna evrilmesinin benim için tek bir açıklaması var, tasarım kısmında karar almada sıkıntılar var.

eldar tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

32 dakika önce, eldar dedi ki:

Oyun yapımını ucuzlatacak teknolojik gelişmeler gelene kadar bu vasatlık döngüsü kırılmaz gibime geliyor.

o teknoloji olsa bile kendi başlarına o vasatlıktan kurtulmaları zor bence, ciddi rekabet lazım. 

35 dakika önce, eldar dedi ki:

Ben yorumlar dedim çünkü yani steam'de %39'a düşmüş olumlu yorum, herhalde bu kadar çok insan oyunu beğenmesine rağmen olumsuz yorum vermiş olamaz diye düşünüyorum.

bana da sorulsa şu an tavsiye eder miyim etmez miyim diye etmem açıkcası ama önceki pdx oyunlarından edindiğimiz tecrübe oyun tavsiye edilebilecek hale gelecek bunu bildiğim için gidip olumsuz oylamıyorum. Bir de insanlar duygusal yaklaşıyor herhalde Law misal yukarıda yine saydırmış :) . eu4 den sonra bunu oynamak boş geliyor olabilir anlıyorum ama eu4 de bu hale ne kadar zamanda geldi.

43 dakika önce, eldar dedi ki:

Ayrıca mesela DDRJake geldikten sonra oyunlara getirilen abuse engelleyici nerflerin oyuncuların çoğu oyuncunun deneyimini olumsuz etkileyecek değişiklikler olduğunu düşünüyorum.

Oyun direktörünün vizyonuna göre şekilleniyor. Direktör değişikliği olması ve ayrıca bu kadar uzun süre dlclerle geliştirilmeye devam edilmesi oyunda tutarsızlıklara sebep oluyor. Öte yandan ara ara pdx forumlarına bakarım insanlar sürekli tall game i istiyor, barış zamanı yapacak şeyler istiyorlar. Pdx en baştan diyebilirdi bu öyle bir oyun boşuna tall game istemeyin diye ama onlar da o yola girmediler. Herkesi mutlu etmeye çalışıyorlar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun geliştirirken insanların yorumlarını dikkate almak baştan yanlış bir tercih. Bitmiş bir işe yorum yapılabilir ama ortada olmayan bir şey için yapılan yorumlar boş laf. Bol bol test yapacaksın ama kendi vizyonunu ortaya koymak zorundasın, insanların istediğine göre ancak vasat bir iş ortaya koyabilirsin.

Ayrıca oraya yazanlar cins insanlar genelde. Bırak oyuncuların ortalamasını, hardcore oyuncuları bile temsil ettiğini düşünmüyorum. Oraya yazma arzusu ve vakti olan insanlar sadece.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Imperator'un sıkıntısı çok ya. Johan şu konuda kesinlikle haklı, en iyi 1.0 pdx oyunu bu. Ama bir sürü sorun var yine de.

Bence en önemli sorun oyun aşırı kolay. Loyalty ve unrest mekaniğini öğrendiğiniz an oyun bitiyor. Çoğu mekaniklere dokunmuyorsun bile. Hiç bir paradox oyununda olmayan snowballing var. Galya'da kıçı kırık bi milletle başlayıp, romaya 8 teknoloji fark atıyorsun. Ben eu4 sevmeyen adamım ama orada bile Avusturya oynuyosan Fransa'ya bu kadar fark atamazdın.

Bir de aşırı kolay olduğu için tekrar oynanabilirliği yok. Roma ile dönüp 2. sefer oynamazsın asla. Roma:tw'da bile kime nereye saldıracağını planlaman gerekiyordu. Burada asla öyle bir şey yok. Saldır dümdüz önüne gelene. Mainstream oyun, niche oyundan daha derin ya.

Daha bir sürü problem sayılır da. Şu haliyle aşırı basit harita boyama oyunu.

Roqq tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunda en büyük sıkıntı bence de blobingin çok kolay olması. Hiçbir Paradox oyununda WC için kasmadım. Ama bu oyunda bir seviyeden sonra WC dışında bir hedef kalmıyor. Her şey çok olumlu ilerliyor. İsyan yok, herkes loyal, herkezi asimile ediyorum din değiştiriyorum isyan yok :D... Bir taraftan fatih hissini tadıyorsunda biraz fazla kolay. 

1. Oyun Albion u kurduktan sonra oyun o kadar kolay oldu ki, hızla dümdüz geçtim en yakın rakibim komşum macedonlar! Arada başka bir şey yok yeni oyuna başladım. (Monarşi)

2. Galyayı kurdum oyunu direk braktım, Albiondan da beter oyunun ortasında 700KM man power, aylık 300 aktif orduya rağmen hemde ekonomiyi kapamadan! +500 para... Almanyayı, ispanyayı, İngiltereyi almak bile gelmedi içimden! ( Demokrasi)

3. iber de yarısını aldım baktım sonuç aynı olacak ? egypte geçtim. (Yönetimde değişiklik yok.)

Merkeze uzaklığa bağlı kesin bir olumsuzluk gelmeli CK da bile var bunda neden yok!

Governor değişiklikler zor olmalı, ordu gibi loyality sistem gelmeli provincelere.

Asimile ve Convert yaparken halk ayaklanmalı kaçmalı vs...

Decision çeşitliliği gelmeli. Mesela germen ırklarında büyük devlet dev migrate vs...

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çok fazla bonus var ve miktarı da çok fazla. O yüzden oluyor. Tech, omen, ideas, trade derken yağmur gibi pop happiness, gold, loyalty filan yağıyor.

Pretenderlar hiç bişi yapmıyor. Adamları dizginlemek çok kolay.

Bu kadar düzgün görünüp, bu kadar kötü olmamalıydı bu oyun.

Para harcamayın abi oyuna. Bekleyin.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/a-new-currency-design.1181893/

her şeye mana kullanma sisteminden vazgeçmişler. Ciddi bir u dönüşü oldu. Johan nasıl buna ikna oldu şaşırdım doğrusu, daha birkaç hafta önce savunuyordu manayı beğenmeyen oynamasına getiriyordu. 

Oyun çıkalı daha bu kadar kısa süre geçmişken bu kadar köklü bir değişikliğe gitmek de tuhaf. Öte yandan mana sisteminin değişmesi iyi olacaktır ve ne kadar erken olursa o kadar iyi olacaktır.

 

edit
biraz baktım da sinyalini birkaç gün önceden vermiş aslında

https://twitter.com/producerjohan/status/1132161374371700736 

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/abstract-currencies-agent-mechanics-realistic-currencies.1181717/

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
On 08.05.2019 at 17:22, Roqq dedi ki:

Çok fazla bonus var ve miktarı da çok fazla. O yüzden oluyor. Tech, omen, ideas, trade derken yağmur gibi pop happiness, gold, loyalty filan yağıyor.

Pretenderlar hiç bişi yapmıyor. Adamları dizginlemek çok kolay.

Bu kadar düzgün görünüp, bu kadar kötü olmamalıydı bu oyun.

Para harcamayın abi oyuna. Bekleyin.

adamlarin onceki oyunlarda olan ozellikleri releasede eklemiyor olmalari inanilmaz. eu4teki hoi4teki detach damaged ship butonunu akp gibi lutuf olarak ekliyorlar. eu romede su omen olayinda belli bi sansin vardi failleyince deli gibi negatif modifier yiyordun, populistler seciliyordu yine deli gibi modifier. inatla ders almiyorlar.

 

su aptal oyunun en temiz 1.0 olmasini sebebi de pdxin yaptigi en dumbeddown, en mekanik yoksunu para tuzagi bi oyun olmasi

Promenader tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eu4 ü sevmek zor zanaat ben aldım selerce oynamadım su an 1000 saati aştı playedim 

birinin sana oyunu yavas yavas anlatması lazım öğrenmek anlamak için

normalde anlaması manasız zor cok mekank var hepsini mix max yapmak sadece oyun başında gerekiyor ilerledikçe hangileri çok önemli değil bilmek lazım

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 ay sonra ...

mana point aptallığını daha eu3 divine wind zamanları anlatmıştık kaç yıl önce, bunu da öyle çıkarıp, bir yıl sonra geriye alıyorlarsa günaydın paradox. seviyorum ama bazen de saçmalayıp sonra inat ediyorlar. tamamen tarihe gömerler umarım da başka oyunlarında tekrar çıkmaz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

buradaki aynı sistem miydi bilmiyorum da, eu3'te 150 provlu osmanlı 5 provlu hollanda'dan az mana alıyordu monarcha göre. saçmasapan bir sistemdi. herşey mana point istiyordu, arnavutluk'a bina mı diksem yoksa dış politikada hamle mi yapsam diye tercih mi olur. monarch point okuyunca dedim gene aynı şeyi yapmışlar herhalde.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Sam dedi ki:

buradaki aynı sistem miydi bilmiyorum da, eu3'te 150 provlu osmanlı 5 provlu hollanda'dan az mana alıyordu monarcha göre. saçmasapan bir sistemdi. herşey mana point istiyordu, arnavutluk'a bina mı diksem yoksa dış politikada hamle mi yapsam diye tercih mi olur. monarch point okuyunca dedim gene aynı şeyi yapmışlar herhalde.

evet aynı sistemdi, 4 tane power tipi vardı çoğu şey onlarla yapılıyordu. Bina dikmek bunlardan biri değildi ama rüşvet vermek bile monarch point istiyordu.

Orada herhalde amaç büyüdükçe daha da hızlı büyümeyi engellemekti o sistemle ama kötü kurgulandığı kesin. Şimdi onların yerine aggressive expansion tyranny iç savaş gibi mekaniklerle bu hızlı büyümeyi engelemeye çalışıyorlar. Doğru yaklaşım bu bence de.

43 dakika önce, Valvyn dedi ki:

ya ben bu oyunu aldim ama daha indirip oynamak nasip olmadı. EU4 u genel olarak biliyorum bunda sistem çok farklı mi yoksa Cabuk alisir miyim?

eu4 bilen için bence alışması çok kısa sürer. Bir eu4 den ck2, vic2, hoi4 gibi oyunlara geçmeye kıyasla imperator rome eu4'e çok benziyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...