Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Altın Elbiseli Adam...


Mino

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Hergün 80-100km arası yol yapıyorum ve birçok motorcuya denk geliyorum. ‘Elime sopa alsam da kafasına patlatsam’ dediğim motorcu sayısının oranı ile otomobil sürücüleri içerisinde bu temenniyi dile getirdiklerimin oranı arasında bir fark yok diyemeyeceğim; otomobilller için bunu çok daha fazla dile getiriyorum.

Son 1 yıldır motorculardaki düzgün kullanım oranı bana göre inanılmaz arttı. Bu değişimi sağlayan etken nedir bilemem.

Kuryeler bile oldukça düzeldi. Bir tek şu yemek dağıtan sinekler kaldı ki taksici ve minibüsler ile dolmuşlar varken onlara sıra bile gelmez.

Bazen yarış motoruyla saçma gidenlere denk geliyorum ki Jetta/Passat ile saçma gidenler çok daha fazla. 320d ve C180’leri saymıyorum bile. Adamlar direkt özgüven patlaması yaşıyorlar resmen.

Şu sıralar ne tür kafa yaşadıklarını bilmediğim, taksicileri mumla aratacak bayan sürücülere denk gelmekteyim. Neler oluyor anlayamadım; sinyal yok, makas bol, emniyet şeridi helal, tampona girmek mübah… öyle de küstahlar ki!

Deli gibi otobana para gömüyor ve Şile yolundan yeni açılan 3. Köprü yoluna girip ViaPort’a kadar trafiksiz gidiyorum. Nefret ettim artık trafiğe çıkmaktan.

Birkaç tane densizi örneklemeye temel teşkil edip genelleme yapmak çok saçma. Benim tek şikayetim, hızlı hareketlerde ve aksiyonda bulunabilen bir motorun trafikte her an takibinin -otomobile oranla- çok daha zor olmasından dolayı her an ‘beni fark etmiştir’ mantığına çok sarılmadan kendilerini fark ettirecek görsel ve işitsel eylemlerde bulunmaları olacak. Sol şeritte giderken bir anda solumdan motor geçince ‘neler oluyor’ diye afallıyorum. Yerdeki bir cisimden veya çukurdan kaçmak için manevra yapabilirim veya sağımdaki beni bir sebepten ötürü sıkıştırabilir falan; otomobile bu kadar yakın geçmemeliler. Önceden geldiğini görürsem eğer ters şeridin dibine kadar girip yer açıyorum ben. Değişken yan rüzgar falan dengesini bozar, düşer falan diye korkuyorum açıkçası. Bir anda benim aracın arkasından sola geçip de fark etmemi beklerse eğer zor yani; arkada gözüm yok, mevcut iki gözümle de tüm aynaları 2 saniye arayla kontrol edemiyorum :) Şeritten(solundan, sağından veya ortasından fark etmez) trafiğe uygun ilerleyen motorcular var ki beni benden alıyorlar, saygı ve sevgi sunuyorum kendilerine.

Demem o ki;
Lütfen olayı yorumlayalım ama olayın nasıl geliştiğine dair senaryoları mevcut deneyimlerimizle yazıp sonra da suçlu aramayalım. Kocaman adamlarız, komik oluyor.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

motosiklet veya araba olması mühim değil
hayvanlık her yerde
caydırıcı cezalar olmaması da bu durumu körüklüyor

mesela İstanbul'da motosikletten çok arabaların makas ata ata gittiğini görmüşümdür.

tek makas atayım diye kendince ekşına giren de cabası

misal https://www.youtube.com/watch?v=BN1exaDifwk

bir tarafta hız adrenalin heyecan diğer tarafta yaralanma can kayıpları.

evet Altın Elbiseli Adam özellikle güvenlik ekipmanları ve güvenli sürüş üzerine sayısız videosu var. bir çok kişide takip ediyor, adamdan faydalı şeyler öğrenildiği malum. viraja girme-çıkma kontra tekniği vs.
düşünce ekipman nasıl koruyor diye mahsus kendini bir kaç defa scooterden düşürüyor felan.

gel gelelim bu adam motosiklet camiasında takip edilen sevilen yeri geldiğinde yerilen biri. yayıncılık da yaptığı için bu işin kendi lisanında bir albenisi olması kaçınılmaz, motosiklet dünyasının neresine baksanız hız yapmak yok mu ? bu adam da yeri geldiğinde yaptı, haklı demiyorum.

mesela kendi kanalında motosiklet eğitmeni istanbul trafiğinde diye birini yayınladı. eğitmen olacak adam trafikte nerde kör nokta var oraya gidip sonrasında korna, bağrış çağrış, akan trafikte motosikleti çapraz durdurup sürücülerle tartışmaya giriyor.
ulan eğitmen böyleyse diğerlerinin vay haline diyor insan.

apaçi güruh bundan etkileniyor, o da beterini yapıyor trafikte
kaskına goproyu takıp, tek teker makas atanı gördüm.
tabi bu övülüyor alkışlanıyor, attention whore hoşafı oluyor o da.

ehliyet alacak herkese çok iyi eğitim ve caydırıcı cezalar olması lazım.

Allah rahmet eylesin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İnsanlar kendilerinin ölüp sakat kalabilecekleri ihtimalini çok düşünmüyor, kendine yakıştıramıyor ya da bir şekilde. O yüzden kurallarin adil sekilde uygulanmasi ve cezalarin caydirici olmasi onemli. Bir kac kez makas attigi, hiz yaptii icin ceza yiyen adam bir sonrakine tereddüt eder yapmadan önce.
Ceza olmayinca, kontrol olmayinca, barzonun apacinin her yaptiginin yanina kar kaldigini goren normal insan da kurallari sallamamaya basliyor bu kez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senko said:

Trafikte motorcular yuzunden kaza tehlikesi geciren tek ben degilimdir muhtemelen.
Ve evet hiz limitleri ustunde sagimdan solumdan geçemezsin.


Bilgi veriyim diye söylüyorum ben geçirmedim. İşe hergün arabayla gidip geliyorum (belki ayda bir falan motorla giderim), alışveriş sag sol ıvır zıvıra da araba kullanıyorum. Sagımdan solumdan geçen motorcu yüzünden bir risk yaşamadım. Beklenmedik saçma bir hareket yapmadıktan sonra zaten düzgün bir şekilde geçiyolar.

bombilo said:

konunun özeti; apaçi videolari var ama sayilmaz, siz cahilsiniz/çomarsınız.


Sayılmaz degil, senin muhtemelen adamdan hiç haberin yokken o videoları eleştiriyoduk zaten. (ha onları da "way amk ne biçim gidiyo" sıglıgında degil, trafigin duruma ve yarattıgı risklere göre izliyoduk) Ama kazanın nasıl doldugunu bilmiyoruz. Elimizdeki veriler adamın kaza sırasında kullandıgı motorun yasa dışı hızlara zaten çıkamadıgı + otoyolda yayanın varlıgı. Bu iki veriden "bari yayayı öldürmeseymiş" yorumu yapan cahildir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi argumana yanlis yerden destek ariyosunuz.

200cc lik vitesli motorla 150km/s rahat yaparsin.

Otobanda hiz siniri motor icin 85 miydi? Ustune 85 le carpsa yine olmeyecek miydi?

Arabayla 85 le carpinca genelde olmuyosun, motorla carptigin zaman bi yere savrulup kafan kopabiliyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hadi diyelim adam cikmadi o hizda, yola bisi dokulmus yine sictin, onune hayvan zipladi sictin, tasi gormedin sictin. Ki bu worldwide biyle, turkiyede otobanda camim patliyodu arabayla, out of nowhere micir gibi tas geldi on cama yarildi. Motorla giderken kaska gelse adam dusurur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:
Sol şeritte giderken bir anda solumdan motor geçince ‘neler oluyor’ diye afallıyorum. Yerdeki bir cisimden veya çukurdan kaçmak için manevra yapabilirim veya sağımdaki beni bir sebepten ötürü sıkıştırabilir falan; otomobile bu kadar yakın geçmemeliler.


Geçmemeliler ama geçebilecek bir tek orası kalıyor bazen. 2 araç arasından gitmektense daha güvenli oluyo. Ben arabayla sol şeritten giderken ani hareket yapmıyorum, çizgimi koruyorum. Geçenden de endişe etmiyorum. Tabi çukurlar falan ülkenin genel sorunu, ani hareket yapmama gibi bi kanun da yok. Ama yumuşak bir manevra ile sıyrılamaycaksam, giriyorum çukura, daha az riskli oldugu için.

Motorla da eger oraya girdiysem, trafik tam durmuş ya da durmak üzereyken ilerliyorum, trafik akmaya başladıgında kendimi şeritin içine atıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

Hadi diyelim adam cikmadi o hizda, yola bisi dokulmus yine sictin, onune hayvan zipladi sictin, tasi gormedin sictin. Ki bu worldwide biyle, turkiyede otobanda camim patliyodu arabayla, out of nowhere micir gibi tas geldi on cama yarildi. Motorla giderken kaska gelse adam dusurur.


Herbir ihtimali düşünüp, riskleri önceliklendirerek önlem alarak sürmek en dogrusu. Tabii ki sıfıra indirmek mümkün degil. Bir miktarını da göze alıyosun evden adım attıgın anda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

paramecium said:
Sol şeritte giderken bir anda solumdan motor geçince ‘neler oluyor’ diye afallıyorum. Yerdeki bir cisimden veya çukurdan kaçmak için manevra yapabilirim veya sağımdaki beni bir sebepten ötürü sıkıştırabilir falan; otomobile bu kadar yakın geçmemeliler.


Geçmemeliler ama geçebilecek bir tek orası kalıyor bazen. 2 araç arasından gitmektense daha güvenli oluyo. Ben arabayla sol şeritten giderken ani hareket yapmıyorum, çizgimi koruyorum. Geçenden de endişe etmiyorum. Tabi çukurlar falan ülkenin genel sorunu, ani hareket yapmama gibi bi kanun da yok. Ama yumuşak bir manevra ile sıyrılamaycaksam, giriyorum çukura, daha az riskli oldugu için.

Motorla da eger oraya girdiysem, trafik tam durmuş ya da durmak üzereyken ilerliyorum, trafik akmaya başladıgında kendimi şeritin içine atıyorum.


Abi sen nasıl yaptığını anlatmışsın ama bu çok büyük bi sorun ya. Motorcular her yere girip fıydır fıydır gideyim kafasında bana bişey olmaz diye giriyorlar sürekli ama arabada da önce sağa sonra sola sonra tekrar sağa bakarak süremiyorsun işte. Trafikte arabalar duruyor gibi kullanıyorlar. Geçen gün ara yoldan ana yola çıkıcam bekliyorum sağa dönmek için, sağıma motorlu biri gelmiş ben sola bakarken. Adamı eziyordum az daha yola çıkarken dingil evladı nasıl olsa benden önce çıkarım diye düşündü heralde kaçacak yeri de yok öyle donakaldı. Bende son anda farkettim frenledim. Bunu trafik akarken de yapıyorlar, tabi ki trafikte motorluları da farkedelim ama araba gibi şeritten gitsinler onlarda. Kaldırıma çıkmalar sağlı sollu sollamalar falan tat kaçırıyor. Işıkta geç tüm arabaların yanından yine sen en önde ol güzel kardeşim. Ya da güzelce solla arabaları yine problem yok. Bi sağdan bi soldan çıkma ama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ha birde motorcularin kaldirimdan gitme ve kirmizi isikta durmama haklarini görüyorlar kendilerinde
Daha gecen motorcu kiza carpti onumde.
2 serit yol kamyon durmus sol seritte kirmizi yaniyor, motor banamisin demeden ilerlio, kamyonun onunde motor geldigini goremedi kiz da normal olarak, ciddi birsey olmadı ama olabilirdi de

Kaldirim olayina benim kafam basmio hic zaten, bisikletin bile yolu kullanmasi lazimken motorun kaldirimdan gitme sevdasi nedir anlamiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...