Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

New World - (Pati > CaerSidi / Covenant)


Xenus

Öne çıkan mesajlar

Serverdan attı şimdi. Daha yeni başladım kurcalamaya gerçi ama combat güzel. Fazlasıyla hoşuma gitti verdiği his. Ataklardan aldığım feedback ve animasyonlar çok güzel olmuş. Olumsuz yanları yok değil tabiki. Siah değiştirirken giren animasyon combatı aşırı yavaşlatmış. Bunun yanında combat derinliği konusunda emin değilim. Sanki uzun süreli oynamada sıkacakmış gibi bir his bıraktı. Çok basit hissettiriyor. Tek silahta kullanabilecek 3 aktif skill aşırı komik geldi bana. Early game bu ilerde derinleşir diyeceğim ama gördüğüm kadarıyla end gamede de aynı sorun devam ediyor. Çok limitleyici ve derinliği olmayan bir sistem. End gamede 3 silahla bile toplam sadece 9 aktif skillin oluyor. Ki buda 3-3-3 swap şeklinde. 

Karakter yaratma ekranı bu bütçede bir oyuna yakışmamış. Aşırı kötü. Umarım ayar çekerler. Performans konusunda sıkıntı çekmedim şuan için ve görsel olarak baya tatmin edici seviyede. Art styleı beğendim. Craftinge bakamadım daha ama genel olarak combat açısından konuşursam skill sistemini beğendim. Trade skilleride güzel duruyor. Umarım end game contenti toparlayabilirler çıkmadan da longevitysi olur oyunun. Temeli sağlam çünkü. Sıçmasınlar lütfen. Amazon'a pek güvenim kalmadı gerçi sıçmayacakları konusunda şu noktada ama görecez  bakalım. Bu combatla end game pvp üzerinden gitmez. Bu noktada en azından beni çok tatmin edeceğini zannetmiyorum malesef. Bu yüzden ciddi anlamda pve contenti şart. Bu oyuncuları oyunda tutacak contenti sağlamaları lazım. Bu konuda ciddi endişelerim var şuan için.

yazuach tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 skill olayına ben de takıldım. bi de en azından magic kısmı için söyleyeyim, bi tepkisizlik var. skill kullanımında bi türlü düzgün target alamıyorum, skilli çalıştıramıyorum hep bi şey oluyor. staff ile ateş ettiğimde üstünde patlamasına rağmen hit detect olmuyor. silah değiştirme hızlı olan bi şey de değil, hani çata pata değiştirebiliyor olsak silah başına 3 skille okey dicem de combat esnasında o iş ciddi zaman kaybı.

 

crafting detaylı gibi gözüküyor, fazla kurcalamadım ama.

bi de m'ye bastığımızda açılan map bütün dünya haritasıysa, küçük geldi bana.

 

UI'ı genel olarak beğendim. 

 

SOn olarak da, 3 saatlik gameplayim sonucunda oyunun henüz hazır olmadığını söyleyebilirim. biraz optimizasyon, bug fixing falan lazım. 1. saatte haritadan düştüm, 2. saatte quest buglandı, bitiremedim felan.

overallda cidden bi şey diyemiyorum. ciddi bi potansiyeli var ama emin değilim. çok daha fazla skill, çok daha büyük bi dünya, daha responsive combat olsa sanki tam olacakmış gibi ama belki oyunun tarzını tam çözememişimdir henüz. 2-3 güne belli olur nereye gittiği.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sıkılana kadar oynadım. Konsept olarak güzel oyun ama kesinlikle eksikleri var. 

UI gerçekten harika, diğer MMO'lardaki o karmaşıklık filan yok hiç. Tertemiz duruyor her şey.
Combat güzel ve zevkli AMA büyü olayları sıkıntılı. akıcı gelmiyor hiç. Bi hantallık var büyü sopalarında

Oyunda class yok. Herkes basic insan, kullandığı silaha göre skill kasıyorlar. Tüm dünyayı gather edebiliyoruz neredeyse. Crafting detaylı gözüküyor gibi ama çok inceleyemedim. Ben sadece crafter olacağım seçeneğini göremedim oyunda. Önce lvl 50'ye kadar kasmamız gerekiyor çünkü.

İlk lvl 10'a kadar olan questler tutorial misali. NPC'leri öğretiyor craftingler farklı silahlar herşeyi lvl10'a kadar öğrenebiliyorsunuz. Fakat release zamanına uygun tasarlanmamış oyun. bir anda başlangıç alanlarında yüzlerce insan olunca 10 tane yaratık kes diyor quest. spawn başına 10 adam düşüyor. Dandirik bir quest 30 dakikada anca bitirebildik. Domuz derisi topla diyor sen kessen dahi skinninge ilk basan resource'u çalabiliyor. Oyunda collision var. birileri ev kapısında bekleyince çıkamıyorsunuz. (Ama silah değiştirince sıvışılıyor, bug mu feature mı anlayamadım)
Ve beni asıl sıkan kısmı lvl 10 sonrası questler tekrar sürekli. 20 tane bunu kes, 10 tane bunu getir... Bir de insanların spawn camplediğini de ekleyince bayık bir oyun haline geldi çok hızlı.

combat sistemi gayet basit. belli bir silahı kullandıkça o silahtaki mastery pointiniz artıyor ve silaha özel skilleri açabiliyorsunuz. combatta kullanabildikleriniz:
attack, block, dodge ve kullandığınız silaha ait 3 skill. çok az değil mi bunlar diyenler için de fast switch weapon özelliği var aslında. Adam uzaktayken ok ile vurup yakına gelince kılıç kalkana geçebilirsiniz. Guild wars'daki silah değiştirmeyi çalmışlar resmen. Tek farkı 2 yerine 3 farklı silahı üzerinizde bulundurabiliyorsunuz.

oyun faction'lar üzerine kurulmuş. 3 tane var ve hepsi birbirine düşman. şehirden çıkmadan önce pvp'yi aktif ederseniz diğer aktif edenlerle open world pvp'ye girebiliyorsunuz. ve bölge almaca clan savaşları vs.vs. daha oralara çok gelemedik. end game'i pvpden oluşuyor gibime geldi ama daha gelemedik işte oralara...

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

combat bi sloppy ya. böyle akmıyor yani, vurdum sanıyosun vurmuyosun, bi stutterlar oluyor falan. düşman knockback yapıyo, animasyonu bittikten 1 sn sonra seni etkiliyo falan. artık server yoğunluğundan kaynaklı lag mı, yoksa genel olarak combat mı arızalı emin olamadım.

 

Staff attackleri özellikle mi böyle zor yapmışlar anlamadım ki. tüfekte bullet travel yok zaten, instant hit. arrow çok hızlı, ama staffte bi tık daaha yavaş gidiyor ve direct hit vurmak zorundasın. bari çok minik bi target follow olsa, ya da yere sıksak area vursa falan. 

oyunda ciddi potansiyel var da hakkaten hazır değil ya.

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunu şimdilik iade ettim ben. baya bi oynadım o yazıyı yazdıktan sonra. En son ne zaman bir oyunda quest yaparken bu kadar sıkıldım ben hatırlamıyorum açık konuşmak gerekirse. Bu kadar insanı ordan oraya yürüten gereksiz ve monoton questi nasıl bir araya topladılar o bütçeyle aklım almıyor. Ve evet combat gerçekten bu şekilde olacaksa sıkıyor bir yerden sonra. Hiçbir derinliği yok şu haliyle combatın.

Bu arada oyundaki üç şehirde birbirinin kopyası şeklinde yapılmış yapı olarak. Birkaç video düştü internete. Bazı binaların yerini değiştirip aynı town yapısını kopyalıp geçmişler resmen. Görsle olarak farklılar gerçide yani ne bileyim basite kaçmışlar hoş olmamış.

Bunca geçen zaman ve para nereye harcandı çok merak ediyorum. Oyun kalitesini belli ediyor o ayrı. Ben AAA bir oyunum diyor allah için şimdi. Ama içerik sıkıntı duruyor şuan için. Temelde insanı rahatsız eden çok fazla eksik ve garip sıkıntılar var oyunda. End game dolu falan diyicem ama end gamei deneme şansı buldu birçok yayıncı ve youtuber. Onların söyledikleride hiç iç açıcı değil.

Daha çıkmasına var baya oyunun ama bu süre içerisinde ne kadar geliştirebilirler, ne değişklik yapabilirler oyunda genel olarak bir fikrim yok. Keşke bir daha erteleselerde ne bileyim bi 1,5 yıl falan daha çalışabilseler oyunun üstünde. Şuan için beklemeye karar verdim. Duruma göre oyun çıktıktan sonra satın alırım düzeltebilirlerse eksikliklerini.

yazuach tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yanılmıyorsam zaten adamlar da bu preview eventi "oynayınca neden ertelediğimizi daha iyi anlıyacaksınız" deyip erteledi. Amaç ertelemeye karar verdikleri andaki halini oyunculara göstermek. Ertelemeyi açıklarında son cümle aşağıdakiydi. Adamlar da farkına vardı bu preview eventdeki halinin yetersiz olduğuna.

 "We’re confident that you’ll feel that the game has as much promise as we do, and will understand why we want to take the extra time to make this experience the best it can be at release."

Oyun çıksın da görelim. Bu erteleme haberinden önce wishliste almıştım ama artık takmıyorum. Sürekli erteleyip dururlar bu oyunu. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu oyunu ciddi ciddi bu şekilde çıkarmayı düşünmeleri bile zaten başlı başlına saçmalık. Aklım almıyor cidden. Yani 1 yıldan az zamanları var şuan bir daha ertelemezlerse oyunu. Bu süre zarfında end game content eklersin vs ama o combatı, questleri vs toparlayabilecekler mi emin değilim açıkçası. Amazon'a çok güvenemiyorum yaptıkları faillerden sonra. İnşallah güzel birşey çıkarabilirler çünkü bu tarz büyük bütçeli bir mmoya ihtiyaç var piyasada. Ancak şuan için preorderı hak eden bir seviyede değil benim gözümde oyun malesef. En azından ilerde yapacaklar testlerde gelecek yorumları veya en kötü ihtimalle çıktıktan sonra alacağı tepkiyi beklerim herhalde oyunun. Ona göre satın alırım.

Şu videoya güzel değinmiş en azından benim gördüğüm eksiklere adam. Özellikle questler konusunda.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun şu anda high level AAA mmo mu derseniz hayır değil. Fakat şu an piyasada bulunan mmo lar arasında preview bile olsa en iyi grafiklere ve açık dünyaya sahip. Crafting ve trade sistemi çok küçük bir kaç eksikle çok iyi. Arayüz kesinlikle ders alınması gereken kıvamda bence bütün oyunlara copy paste bile yapılabilir diye açık kod olarak kullanılmalı. derinlik derseniz şu an yok fakat 50 vs 50 combat gerçek anlamda şimdiye kadar oynadığım en net ve en keyifli savaş olmuş. yıllarca wow da 25 vs 25 ya da açık dünyada daha fazlasını yaptım eso gw2 hepsinde PVP yaptım kalabalık pvpde genelde ışık effect ve ortaya aoe atmaktan ibaretti " rogue yada benzer classlar ile kıyıda köşede 3-5 kişi combat yapmıyorsan " NW de bu olay çok iyi olmuş.

Şu haliyle bile çok büyük oyuncu kitlesini elinde tutar, bir kaç silah ekleyip çeşit koyunca , crafting de recipelar filan devreye girdiğinde. Raid sistemi gelip boss fightlarda o helaerların değeri ortaya çıkıncı iş bambaşka olur. 

Üstüne yukarıda bahsettiğiniz combat derinliği ve skill çeşitliliği gelirse zaten sonraki 10 yılın wow u olur oyun. Son 10 yılda benzer denemeleri çok fazla olan bu türün diğer oyunları  NW yanından geçemedi. tabiki işin ucunda bütçe var . Bu bütçeye karşılık bu oyun mu çıktı diyorsunuz yetenek her zaman para olsada bir araya gelemiyor maalesef. 

Umudumuz var amazon düzelt şu oyunuda aranan kan bulundu diyelim. 

omersem tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla yazacak, herşeyi yazmış arkadaşlar. Questler filan bildiğin WOW daki git 50 kurt kes, 50 geyik kes, sonra git 50 kurt daha kes, sonra 50 Domuz kes, filan diye gidiyor.  Değişen sadece mob ve rakam, Onları yaparken WOW un Nagrand antilop boku toplama questi gelip duruyordu aklıma. Zaten 2 gün içinde sıkldım bıraktım. 

Kombat dedikleri gibi yavan kalmış, Skiller her silah için Global cd var. Bir silahın skili kullanıyorsun, 2 silaha geçeceksin, eğer o ikinci silahın skili de aynı butona bindli ise, countdown var, ilk silahın skilinin countdown bitsin diye bekliyorsun. 2 silah ile neyse,skilleri farklı düğmelere koyarsın, ama üç silah ve her silahın 3 skili olunca, sıkıntı başlıyor,her skill cd de, onu bekliyorsun,bu coundown kombatı daha da yavaşlatıyor. 

Yani uzaktan ok sıkayım onun skili bir kullanam, yakına gelince Baltaya geçeyim skill köserim yok. Countdown olmaz öyle diyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 saat önce, omersem dedi ki:

Oyun şu anda high level AAA mmo mu derseniz hayır değil. Fakat şu an piyasada bulunan mmo lar arasında preview bile olsa en iyi grafiklere ve açık dünyaya sahip. Crafting ve trade sistemi çok küçük bir kaç eksikle çok iyi. Arayüz kesinlikle ders alınması gereken kıvamda bence bütün oyunlara copy paste bile yapılabilir diye açık kod olarak kullanılmalı. derinlik derseniz şu an yok fakat 50 vs 50 combat gerçek anlamda şimdiye kadar oynadığım en net ve en keyifli savaş olmuş. yıllarca wow da 25 vs 25 ya da açık dünyada daha fazlasını yaptım eso gw2 hepsinde PVP yaptım kalabalık pvpde genelde ışık effect ve ortaya aoe atmaktan ibaretti " rogue yada benzer classlar ile kıyıda köşede 3-5 kişi combat yapmıyorsan " NW de bu olay çok iyi olmuş.

Şu haliyle bile çok büyük oyuncu kitlesini elinde tutar, bir kaç silah ekleyip çeşit koyunca , crafting de recipelar filan devreye girdiğinde. Raid sistemi gelip boss fightlarda o helaerların değeri ortaya çıkıncı iş bambaşka olur. 

Üstüne yukarıda bahsettiğiniz combat derinliği ve skill çeşitliliği gelirse zaten sonraki 10 yılın wow u olur oyun. Son 10 yılda benzer denemeleri çok fazla olan bu türün diğer oyunları  NW yanından geçemedi. tabiki işin ucunda bütçe var . Bu bütçeye karşılık bu oyun mu çıktı diyorsunuz yetenek her zaman para olsada bir araya gelemiyor maalesef. 

Umudumuz var amazon düzelt şu oyunuda aranan kan bulundu diyelim. 

High level mmo olarak Mortal online 2 geliyor yakında onada göz atım derim. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Adam üşenmemiş yazmış. Zamanınız varsa bir göz gezdirin. Söylediklerinin çoğu doğru. Yalnız harbi işsizlik şu oyun için bu kadar uzun bi review yazmak. Nası bi kafayla oturup böyle bir wot çekebilmiş şaşırdım cidden...

https://forums.mmorpg.com/discussion/490754/a-complete-review-from-new-world-preview

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben ilk girdiğimde bu ne lan dediydimde sonrasında oyunu normal bir mmo olarak değerlendirmemeyi düşündüm. Çünkü diğer mmolar gibi fantastik bir olayı yok. Wowdaki ya da başka mmolardaki gibi değil. classlar daha bir barok zamanı daha realistik ayağı yere basan modelden. Bu bakımdan fena değil ama o Global cooldown acilen değişmesi lazım böyle oyun oynanmaz zira. Pve kısmı zevkli baya beğendim. Pvp kısmı aşırı sıkıntılı ki hatchet olayına girmeyeceğim hiç.musket oynuyorum ve oyunun son günü son saatleri 1500 mermi yapıp 2 saat sadece aim practice için zombimsi yaratıkları kestim.Oyunun aiminde problem var Musket oynuyorsanız Targetı yuvarlağa alırsanız hep Fail olursunuz hafif sağına çekmek zorundasınız %100 vurmak için. Hatta yanıma ingilizce konuşamayan polanyalı bir cocuk geldi birlikte 1 saate yakın aim çalıştık :D Range silahlar çok güçsüz Hatta şöyle diyeyim 17dex ve 5 int varken Staff daha fazla vuruyor basic atak ile :D Rangelerin kesinlikle hitboxı bir iki tık büyütülmeli zira 0.00001milim kafasının ötesinden geçip misslemek üzücü. Oyunda en büyük saçmalık Bow ya da Musket için mermi üretmek. Hadi yay için ok yapması kolay ama musketin en dandik mermisi bile fire mote istiyor. Main damage source olarak oynamak hiç mantıklı değil çünkü 250 mermi 10 dakika gibi bir sürede bitiyor ve 10 firemote lazım 250 mermi üretebilmem için. Hani ironı geçtim iron ve hemp basit. Bilmiyorum yani insanlar 20 iron ingota silahını craft edip hurra diye yardırmak yerine 20 iron ingota 50 mermi üretip 3 dakikada bitmesini tercih etmez. Ben ne olursa olsun musket ya da pistol oynicam ama mermi üretimi bir şekilde düzeltilmesi lazım zira okadar malzemeye 25 tane mermi çook az.

 

Benim için düzeltilmesi gereken bazı şeyler şunlar

Hatchet :D

Eğer Aim sistemi böyle kalacaksa, range silahların daha güçlü vurması. hiçbir +sı yok range oynamanın cünkü zaten gördüğünüz gibi menzilli hasar seven 1 2 kişi dışında oynayan görmedim herkes kolsuz gibi hatchet oynuyor.

Craft resourceların mermi ve ok üretiminde ya daha az istemesi ya da var olan materyallerle daha fazla ok ve mermi üretebilmek.

Ram kullanımı aşırı 1 2 saat sonra oyun oynanmaz hale geliyor.

 

 

Potansiyel var ama mass pvpde. Solo veya small scale (max5v5) olarak oyun cok kötü. Sanki RTS oyununda unit oynuyormuşuz gibi hiçbir özelliğin yok 3 tane skillin var okadar. O yüzden Kalabalık fightlar güzel olacağını düşünüyorum Strateji kafasında.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 08.09.2020 at 04:29, phoenix_daoc dedi ki:

Ben ilk girdiğimde bu ne lan dediydimde sonrasında oyunu normal bir mmo olarak değerlendirmemeyi düşündüm. Çünkü diğer mmolar gibi fantastik bir olayı yok. Wowdaki ya da başka mmolardaki gibi değil. classlar daha bir barok zamanı daha realistik ayağı yere basan modelden. Bu bakımdan fena değil ama o Global cooldown acilen değişmesi lazım böyle oyun oynanmaz zira. Pve kısmı zevkli baya beğendim. Pvp kısmı aşırı sıkıntılı ki hatchet olayına girmeyeceğim hiç.musket oynuyorum ve oyunun son günü son saatleri 1500 mermi yapıp 2 saat sadece aim practice için zombimsi yaratıkları kestim.Oyunun aiminde problem var Musket oynuyorsanız Targetı yuvarlağa alırsanız hep Fail olursunuz hafif sağına çekmek zorundasınız %100 vurmak için. Hatta yanıma ingilizce konuşamayan polanyalı bir cocuk geldi birlikte 1 saate yakın aim çalıştık ? Range silahlar çok güçsüz Hatta şöyle diyeyim 17dex ve 5 int varken Staff daha fazla vuruyor basic atak ile ? Rangelerin kesinlikle hitboxı bir iki tık büyütülmeli zira 0.00001milim kafasının ötesinden geçip misslemek üzücü. Oyunda en büyük saçmalık Bow ya da Musket için mermi üretmek. Hadi yay için ok yapması kolay ama musketin en dandik mermisi bile fire mote istiyor. Main damage source olarak oynamak hiç mantıklı değil çünkü 250 mermi 10 dakika gibi bir sürede bitiyor ve 10 firemote lazım 250 mermi üretebilmem için. Hani ironı geçtim iron ve hemp basit. Bilmiyorum yani insanlar 20 iron ingota silahını craft edip hurra diye yardırmak yerine 20 iron ingota 50 mermi üretip 3 dakikada bitmesini tercih etmez. Ben ne olursa olsun musket ya da pistol oynicam ama mermi üretimi bir şekilde düzeltilmesi lazım zira okadar malzemeye 25 tane mermi çook az.

 

Benim için düzeltilmesi gereken bazı şeyler şunlar

Hatchet ?

Eğer Aim sistemi böyle kalacaksa, range silahların daha güçlü vurması. hiçbir +sı yok range oynamanın cünkü zaten gördüğünüz gibi menzilli hasar seven 1 2 kişi dışında oynayan görmedim herkes kolsuz gibi hatchet oynuyor.

Craft resourceların mermi ve ok üretiminde ya daha az istemesi ya da var olan materyallerle daha fazla ok ve mermi üretebilmek.

Ram kullanımı aşırı 1 2 saat sonra oyun oynanmaz hale geliyor.

 

 

Potansiyel var ama mass pvpde. Solo veya small scale (max5v5) olarak oyun cok kötü. Sanki RTS oyununda unit oynuyormuşuz gibi hiçbir özelliğin yok 3 tane skillin var okadar. O yüzden Kalabalık fightlar güzel olacağını düşünüyorum Strateji kafasında.

hatchet konusunda kesinlikle katılıyorum ama oynaması zevkli ? 

diğer konularda da haklısın bende musket kastım bir süre baktım ben 2 mob kesene kadar adam alanı temizliyor öldürdükten sonra % 20 heal talentını açtıktan sonra başlarım lan deyip bende hatchet açtım yardırdım. yapılması ve dengelenmesi gereken bayaa bir unsur var oyunda fakat dünya çok güzel bayıldım.

birde 50 vs 50 gerçekten çok keyifli. kızgın yağı adamların üzerine dökünce çıkan scroll damage çok keyifli ?

bu oyundan olur, sadece eskilerden wow u yapan adamlardan filan bir kaç tane bulup quest design yapacaklar sağlam bir de hikaye ekledilermi yapılması gerekenin % 50 si tamam bence.

skill 3 değil de 5 olsa gideri var diğer türlü biraz sığ kalabilir. neyse bu çıkana kadar Shadowlands te olacağımız için onun bayacağı zaman diliminde çıkmış olacak her türlü oynanır. tabii blizzcon kasımda bir atom bombası atmazsa 2021 spring için . " Blessed mother save us. " 

iyi oyunlar

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 ay sonra ...
  • Admin

tum yazilanlari okudum da aklima uo donemleri geldi. world design, quest, silahlara ayar, buyulere ayar. her seyi yapmistik 3-4 kisi ekiple. ? enfes donemlerdi. 

simdi milyon dolar butcelerle 2 ayar cekemiyorlar.

neyse konu sapmasin, ben de indirip denemeyi dusunuyordum da uo disinda ne wow ne baska mmorpg oynadim. uo benzeri bakiniyordum yillardir. tatmin eder mi new world?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...