Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization VI


razzRaziel

Öne çıkan mesajlar

yok yok, fm ye sağlam vuranlardanım. miles kadar yüssüzleşmediler bunlar. temel sistemini değiştirdiler oyunun. ilk civ5 çıkışı ile bunun çıkışı aynı değil. gelecek vaadediyor. modlarla baya eğlenceli olacak.

ama gelecekten beklentiniz, gerçek ai ise. o yok. olmayacak da yakın gelecekte. multiplayer bu oyunun membası.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Masticore said:

Oynamadim henüz ama güya bu sene farklıydı, civ5'in üstüne koyaraktan gideceklerdii. Football Manager ,Fifa'ya fln. dönmüş oyun ya


WOWOWOWOWOWOWOW!!!! O kadar da değil.

Güzel şeyler yapmaya çalışmışlar. Hani fikirler bence iyi ama uygulamada biraz sıkıntılar var. City statelerle olan ilişkin olsun, district sistemi olsun, civicler olsun bence çoook güzel tasarlanmış. Benim gözüme direk çarpanlar şu şekilde:

-Artificial Intelligence'ın Intelligence kısmını koymayı unutmuşlar. Ilk oyunumu King'de diğerlerini emperorda oynadım. Emperorda oynarken dahi ilk turnlerde baskı kuruyorlar hepsi bu. Barbarlar evlere şenlik zaten. Girmiyorum.

-Wonder yapmak amaçsız derece zor. Idıdısının dıdısını istiyor.

-City stateler oyun ilerledikçe ordularını da büyütüyolar. Hoşuma gitti açıkçası.

-Her civin kendi agendası olması hoşuma gitti valla.

-Oyunun multiplayerı ise izlediğim streamler itibariyle oynanılamaz halde. Herkes bir şeyleri abuse ediyor. Haritada tek bir orman bırakmayandan, saka seçip bonus gelen üniteyi delete edenlere, builderı bir yerden öteki yere götürmek için uğraşacağına deleteye basanlara kadar ohooo.. Şu anda multi civ oynanmaz halde.

FM'ye gelirsek... Geliştirilmiş maç motoru ve maç sonrası twitleri sdfffsdfsfsdfsdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyun guzel fakat ai eskisinden de aptal

su oyunun sorunu hep aptal ai oldu. zorluk seviyesi diye ai'ye avantaj bize dezavantaj verdiler anca, oturup adam gibi ai koyacaklarina. yemezler. 2 turn sonra baskentini alacagim apacik olan adam gelip savas aciyor, ortaya hicbir rekabet koyamiyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ai sağlam batırmış, civ5 in ai daha iyi durumdaysa düşünün artık. amaçsız oynuyor, bir ileri bir geri, öleceği net tile a balıklama dalıyor. az üstüne gidince, şener şen kaçışı var. single player yalan yani.

emperor da güle oynaya dümdüz ettim. son denememi de deity de yapıp nadasa bırakacağım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyun genel olarak bayagi iyi. cok fazla yenilik var ve cogu seye harika cozumler bulmus adamlar.

ama single playeri yok gibi bir sey, cs'deki ates etmeyen bota karsi oynar hissi yaratiyor. cok rahatsiz edici. en yakin rakibim okcularini yeni crossbowmene upgrade etmisken tank cikardim. uzerine 20 turn gecince sinematik cikti dedim ne oluyor culture victory ile oyunu kazanmisim daha 1900lerde. space victory kastigim icin hic bakmamistim bile.

yani ufak tefek ui problemleri (cok rahatsiz edilenleri reddit sagolsun cozulmus) halledilir de ai'nin bu halde olmasi pek hayra alamet degil, oturup bastan ai programlamayacaklarini dusunursek. he deyince multi atilabilen bi oyun da degil o yuzden sorun bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

barbu said:

multisi nasıl bu sefer bilmiyorum ama öncekinde multi de sorunluydu. Paso biri düşer, save alırken crash yersin falan filan.

Zaten arkadaşları aynı anda toplayıp, tekrardan oyuna girmesi bile dert.


Crash, drop falan demiyorum. Millet oyunun mekaniklerini abuse ediyor.

AI civ5'ten daha kötü gibi geldi. Hani civ5'in AI'si de çok akıllı değildi ama sanki bu daha da vahim durumda. Bilemedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aceace said:

Herkes bir şeyleri abuse ediyor. Haritada tek bir orman bırakmayandan, saka seçip bonus gelen üniteyi delete edenlere, builderı bir yerden öteki yere götürmek için uğraşacağına deleteye basanlara kadar ohooo..


Bunlar niye abuse olsun? Orman bırakmamayı anlayamadım zaten, production geliyor kesiyor ormanı. Civ5te de yapılan bişi nesi abuse? Keza sakalarda gelen bonus ünite gereksizse siler parasını alırsın yine abuse yok ortada? Worker götürmek yerine silmek ha keza tercih sebebi. Ne niye abuse onu da bi açıkla bari.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

AI kötü de Civ5'dekinden daha kötü değil. Orada da savaşı aynı saçma hamlelerle yapıyordu.
biz de bunu konusuyorduk civ5 de ahim sahim degildi fakat bu sefer bariz daha kotu, hic bir zorlama yok resmen. ordular savas zamani aptal aptal dolaniyor etrafta, ne pillage ediyorlar ne de adam gibi pozisyon aliyorlar. cani dusuk yok edebilecegi unite saldirmak yerine full canli unite saldiriyor sebepsiz. spylari kullanamiyorlar, wonder yarisinda cok yetersiz kaliyorlar ve diger kompleks seyleri beceremiyorlar. bir tek din konusunda cilginlar gibi hareket ediyorlar ama onun disindaki tum alanlarda gayet yetersizler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Aceace said:

Herkes bir şeyleri abuse ediyor. Haritada tek bir orman bırakmayandan, saka seçip bonus gelen üniteyi delete edenlere, builderı bir yerden öteki yere götürmek için uğraşacağına deleteye basanlara kadar ohooo..


Bunlar niye abuse olsun? Orman bırakmamayı anlayamadım zaten, production geliyor kesiyor ormanı. Civ5te de yapılan bişi nesi abuse? Keza sakalarda gelen bonus ünite gereksizse siler parasını alırsın yine abuse yok ortada? Worker götürmek yerine silmek ha keza tercih sebebi. Ne niye abuse onu da bi açıkla bari.


ah be baltazar. Keşke bağıra çağıra noobum demeseydin.

Civ 5'te şehir dışında yapacağın orman katliamında çok düşük production alıyordun. Üstüne workerın katliam yapması ciddi zaman alıyordu. Burda öyle bişe yok. Sınır dışında da full production alıyorsun. Lambur lumbur girişmek serbest. :)

Sakalarda 3 turnde 2 tane Saka horse archer yapmak çok normal. (Civiclerden %50 production bonus geliyo unutma.) Bir horse archer 200 golda satılıyor. 2sini birden satıyosun. 3 turnde 400 gold kazanıyosun. O gold ile monument, granary, settler vsvsvsvs. satın alıyorsun. Normalde sallıyorum 6 turnde yapacağın granary sana 3 turnde geliyor. Üstüne para kalıyor.

Şehir dışında üniteleri silebiliyorsun. Yani sallıyorum. Bir şehre saldırdın. Ünitenin 10hpsi kaldı. Siliyorsun. Bayaa para geliyor. Gelen paranın üzerine çok azcık daha koyarak 0'ını alabiliyorsun.

Builderlarda da şöyle bi bug var. 3 şarjın 2sini kullanıyorsun. Sonra siliyorsun. Sana builder'ın maliyetinin 3te birini vermesi gerekirken yarısını geri veriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

AI kötü de Civ5'dekinden daha kötü değil. Orada da savaşı aynı saçma hamlelerle yapıyordu.

Sadece birim yürütme filan değil yalnız, stratejik olarak da facia. Tek bir gemi yok koca okyanuslarda, norveç hariç kimse gemi yapmamış. Bir tane bile. Modern eradaki adam hala memluk basıyor. Abartmıyorum adam 1500 yıkdır memluk basıyor ve üç çağ atladı bu sürede rahat. 1937de en ileri gördüğüm ünite antitank oldu ve üç tane modern erada rakip olduğu halde bu.

Civ5 AI 2vs1 atıp yener bunları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...