Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Stellaris


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Neo-human diye bir grup çıktı bende huzursuzluk yaratıp duruyorlar bulundukları kolonilerde .

Birde dünya da fleash is weak diye bir projeye başladım sonu nereye gider.
  • 7 ay sonra ...
Mesaj tarihi:
yeni expansion çıktı

çok şey ekliyor - değiştiriyor expansion ve beleş patch


yeni mekanikler-yeni ticaret sistemi - yeni popülasyon sistemi ile biraz victoria'ya kaydı oyun


ayrıca sonunda demlendi diyebiliriz , tabi şimdi seriden 1-2 patch çıkar bug fix diye ama, content olarak bi hayli doldu oyun çıktığına nazaran
Mesaj tarihi:
Oyun zaten dopdolu, content çok iyi. Benzer oyunlardaki bir noktadan sonra end turn spame dönüş problemini çok güzel çözmüşler.

Ama şu belli sayıda planeti geçince sektöre bölünme ve AI'a devretme zorunluluğunu kaldırmadıkları sürece tatsız hala, istediğin gibi büyüyüp hakimiyet kurma zevkini direkt baltalıyor.
Mesaj tarihi:
sakkadak bir 32 liralik dlc daha! sasirir millet! - necmettin starel

bakalim yeni district/building ve resource sistemlerini konsol icin aptallastirma maksatli mi yapmislar yoksa ise yarar bir rework mu?

eski sistemin hamalligi coktu ama artilari da vardi. umarim yenisi eskisini aratmiyordur.
Mesaj tarihi:
Eskisinden basit olmasının imkanı yok ya. Eskisi star wars empire at war seviyesinde basit bir şeydi.

Dün yarım saat kadar açtım. Minerali alloy ve consumer goodsa çeviren binalar falan var. Consumer goodsuda unitye falan çeviren binalar var :/ Biraz çözmem lazım.
Mesaj tarihi:
yeni sistem iyi mi kötü mü tam yorumluyamıyorum , eğreti durmuyor , daha kompleks olduğuda kesin

ama beni aptal hissettiriyor , kaç gündür oynuyorum , hala ayıkamıyorum tam
Mesaj tarihi:
ben bayadir oynamiyordum.

biktim su oyuna full reset atmalarindan. savelerime devam edememem bir yana, her seferinde bastan ogrenmem gerekiyor.

sektor sistemi degismis, bir halt anlamadim. otomnatik sektor atadigi icin, bazen tek basina bir gezegene sekto diyor. auto AI yapiyorum hic bir sey auto degil. hala gezegene ben her seyi insaa ediyorum, e ne anladim bu isten? neyi manage ediyor lan bu? illa benim kaynak mi transfer etmem gerekiyor? kendi kaynaklarini kullanamiyor mu yeni sistem?

klasik expansionist military empire imi kurdum, 3 imparatorlugu yikmamla beraber butun ekonomi cakildi. oyle boyle degil. surekli genislerken aman madeni consumer good a cevir aman onu baska bir seye cevir, hemen bunlari dengeye oturtamiyorsun. aldigim gezegen ustunde o anda ne varsa o. yeni aldigim her gezegen de masallah bombok. AI nasil buralarla o kadar fleet uretmis, nasil ekonomi dondurmus anlamadim. sifir koloni kursam ekonomi daha az darbe yer.

su anda her seyin sifira inmesine max 10-15 turn falan var. ondan sonra herhalde ayaklanmalarla falan cokecek. o kadar sistemi arti degerlere cikarmam mumkun degil, ki fetihlere baslamadan once hayvani reservlerim vardi, oyle diyeyim.

xenophobic im, o yuzden bari enslave edeyim sunlari sesleri cikmasin, bari o islerle ugrasmayayim dedim. daha beter oldu. eskiden enslave ettin mi bastiriyordun baya bir sure.

sudan cikmis balik gibiyim. 6 ayda bir falan donuyorum oyuna, her dondugumde bambaska bir seyle karsilasiyorum.

anladiysam arap olayim.
Mesaj tarihi:
yeni aldım oyunu, sıfırdan baslamama ragmen pek bir zorluk yasamadan ögrendim cogu seyi. Gayet güzel oyun yapmıs adamlar. Mikrosu var da olacak o kadar yoksa europa universalisin uzayda geçeni olurdu.
Mesaj tarihi:
mis gibi olmus. acayip iyi olmus.

yanlis anlamadiysam sektorler sadece governor etki alani. yani governor bonus icin veya o sektoru AI'a devretmek icin. jump sayisiyla belirleniyor.

micro hayvan gibi azalmis. buyuk hamalliklardan kurtarmislar.

ekonomiyi daha dikkatli insa etmek gerekiyor zira pop artinca, pop ise girince degerler degisiyor.

buyurken de dikkat etmek gerekiyor zira stability, housing, amenities takip etmek gerekiyor. stability eski happiness gibi fakat employment, crime vesaire daha fazla faktor var.

administrative cap cucuk gibi kaliyor. fakat yayilmasan kaybin daha buyuk oluyor o yuzden cok onemli degil. oradaki maksadi anlamadim. umursamiyoruz cap'i?

patrol ile piracy dusurme muhabbetini sevmedim. mantikli ama gereksiz micro ve bayik. resmen diyor ki 2-3 corvetlik fleetleri starcraft oynar gibi onlarca sistem arasinda gezdirip duracaksin.

market pek hosuma gitmedi. capleri olan, degisken, serbest piyasa gibi bir sey yapsalar iyi olurmus. random strateji oyunu default marketi olmus.

food'un growth'a sadece dolayli yoldan etki etmesi cok garip. decision'a 1000 1000 basiyorsun. o da obur growth factorlarla scale oluyor. madem food'u bu kadar sevmiyorlar bari kaldirsinlar.

daha tam playthrough yapmadim, yanlislar olabilir.
Mesaj tarihi:
arcane said:


ekonomiyi daha dikkatli insa etmek gerekiyor zira pop artinca, pop ise girince degerler degisiyor.



ekonomiyi iyi planlamak gerekiyor en basından. gezegenlerin size ı ve district dagılımına göre gezegenin ne iş yapacagını bastan karar vermek önemli.
bir de poplar üst sınıftaysa ve işsiz kalırlarsa alta gecmek icin cok zaman istiyorlar o da sıkıntıya sebep oluyor.

bu arada ecumonopolisler inanılmaz iyi olmus tam üretim için. bende megacorp dlcsi yok ama 4 oyunumdan ikisinde boş halde buldum bir tane hemen üretimi oraya taşıdım. advanced material derdinden kurtarıyor alloy ve civilian material üretiminde.

arcane said:

administrative cap cucuk gibi kaliyor. fakat yayilmasan kaybin daha buyuk oluyor o yuzden cok onemli degil. oradaki maksadi anlamadim. umursamiyoruz cap'i?



evet teknoloji ve unity ambition costu artıyor(lider upkeep de artıyor da kim takar onu) capi gecince ama düzgün oynanırsa gecmeye degiyor belki oyunun cok basında aniden genişlemek teknolojide geri bırakabilir biraz ama söyle 2 tane teknoloji gezegeni yapınca hiç sıkıntı olmuyor.

arcane said:


patrol ile piracy dusurme muhabbetini sevmedim. mantikli ama gereksiz micro ve bayik. resmen diyor ki 2-3 corvetlik fleetleri starcraft oynar gibi onlarca sistem arasinda gezdirip duracaksin.


o patrol işi büyük yalan, uide bi yerlerde öyle yazıyor ben de basta öyle denedim de anlamsız. asıl olay starbaselere gun battery veya missile battery yapmak her battery basına 1 sistemlik range koruması geliyor AMA asıl ileride teknoloji ile acılan hanger bay cok daha fazla protection degeri saglıyor. Eger o rotadan gecen trade degeri cok olursa gun battery yetersiz geliyor hanger bay acılınca ona gecmek daha iyi bu acıdan. Kritik noktalara bunlardan yaparsan korsan derdinden kurtulursun.

arcane said:



food'un growth'a sadece dolayli yoldan etki etmesi cok garip. decision'a 1000 1000 basiyorsun. o da obur growth factorlarla scale oluyor. madem food'u bu kadar sevmiyorlar bari kaldirsinlar.


evet edictteki growth un energy yerine foodla olması daha mantıklı olurdu.
Mesaj tarihi:
starbase upgradelerin +1 range koruma verdigini bilmiyordum. o zaman manageable olmus. yine de bu tarz bir oyunda patrol uzerinden isleyen mekanik bulundurmak sacma. gorunce inanamadim.
Mesaj tarihi:
arcane said:
market pek hosuma gitmedi. capleri olan, degisken, serbest piyasa gibi bir sey yapsalar iyi olurmus. random strateji oyunu default marketi olmus.


bunda yanilmisim. sandigim kadar kotu degil. fakat empirelar arasi trade'den ne kadar etkileniyor henuz cozemedim. etkilenmiyor galiba. o da biraz garip acikcasi. biri marketa abanirsa fiyatlar katlanabiliyor, o kismi tamam.

aylik emir verdigimizde etkenler nedir onu da cozebilmis degilim. emiri verdigimiz andaki market value uzerinden isliyor gibi geldi bana. bu da mantikli mi bilmiyorum zira anlik emirler her emir icin value degistiriyor.
Mesaj tarihi:
Bence eskisinden çok daha iyi olmuş, ama ben mi göremedim bilmiyorum. x' i ne kadar kullanıp y' ye çeviriyor, tam net göstermiyor. o canımı sıktı. Birde micro yapmak gerekiyor gerekli dengeyi kurabilmek için ekonomi de.
×
×
  • Yeni Oluştur...