Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Stellaris


Norak

Öne çıkan mesajlar

Bayağı mekanik var oyunda, hepsine dalayım derseniz kayboluyorsunuz. Bakalım expansionda neler değişecek, şu köşe kapmaca border kapışması olayı gitsin , çok gıcık oluyorum. Tüm karşılatığım rakiplere hey koşum naber, tanıştığımıza memnun oldum diyip borderlarımı sana kapatıyorum demek gerekiyor. Yoksa AI ufacık bir boşluk bile görse gidip sınırınız veya ortanızda outpost kuruyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sanırım bundan sonra sistemin tek sahibi olacak. Sınırları gezegenler değil sisteme özgü tek starport belirleyecek.

Yeni sistemde claim olayı var. Sınırında veya çok vatandaşın olan yerlere claimin daha yüksek oluyor. O zaman savaşla falan yüksek claimin olan belli bir yeri ele geçirmen daha kolay oluyor.

Fakat bir sistemi boş bırakırsan AI orayı almayacak diye bir şey yok tabi. Civ'de de olurdu. Burada da olur. Hatta içleri boş tutup agresif olarak düz çizgide boş arazileri mızraklayarak yayılmaya çalışanlar için sınırının içindeki boş alanlarda korsan spawnlanması gibi yeni caydırıcı olaylar olacak.

Bunun yanında ulaşım hyperlane'e döneceği için sınır içlerini savunmak daha kolay olacak tabi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Civ de yerleşene kadar köşe kapmaca vs oluyor orası doğru ama genelde AI içinden geçip senin ortanda yer almaya çalışmıyordu sanıyorum. Burada gezegenler belirli spotlarda olduğu için gidip o gezene outpost dikince çevresindekileride hacılamış oluyorsun :p benim sınırım bir anda daralıyor yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
aldım 2-3 gündür oynuyorum

merak ettiğim birşey var

spawn olduğum yerin etrafı pirate-corsair'larla çevrili

science ship'im gezemiyo , habire kovalanıyor

bastım 2k'lık filo,lvl 2 yahut 3 upgrade'li destroyer ve cruiserlardan , pirate base ve onun yanındaki outlook filosuna yolluyorum 1.3 outlook + 360 lık piratebase afedersin ağzıma sıçtı

normal mi bu ? benden iyi bariz teknolojileri , hani ben silah seçimlerini fln yanlış yapmışımdır kesin ama yinede bu kadar fena tokatlanmayı beklememiştim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tam cayini alip oynamalik oyun olmus. Gerci bende dlc siz versiyonu var ama oyun bana cok yavas geldi. Anca 5-6 saat sonra bir dinamizme kavustu, gerci ondan sonrasi yine yavas geldi.

- Combat: Herhalde oyundaki en zayif yan combat. Gemi dizayni haricinde combat a etki eden neredeyse hicbisi yapamiyorsun. Insan istiyor biraz MOO tarzi combat olsun, ya da Civ tarzi micro management. Ama Paradox yokum diyor resmen.

- Eventler: Oyunun herhalde en bomba kismi eventler. Ozellikle baslarda, akabinde kendini tekrar ediyor. Mid game e dogru insan icinden sokam anomaly e diyesi geliyor. Koloni eventleri cok hos olmus. Bizim bir gezegende yari robot yari insan populasyonu mevcuttu. Insanlarin bir kismi kendilerine cybernetic parcalar ekleyerek diger insan irkindan ayri bir irk haline geldiler, sonra racism aldi basini yurudu, random katliamlar, vs. En son ordu yardimiyla bastirdik olaylari. Transhuman olarak evrildi elemanlar.

- Diplomasi: Var la yok arasi.

- Factions, Traits, etc. : Factions iyi guzelde, resmen yillarimi aldi yonetim degisikligi yapmak. Birde tonlarca influence i cope attik resmen.

- War Demands: Adamlarin 20 gezegenin tokatladim, ama war demands te maximum 3 tane ele gecirebildim.

Bir ara tekrar baslamayi dusunuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

factions biraz sikintili galiba?

soyle bir ornek vereyim:

liderin ustun irkimizdan olacak diyor. bunu saglaman herhangi bir pozitif etki yaratmiyor. lidersizlik bile negatif veriyor. oyun buglanip lider secemeyince kesfettim.

no immigrants da benzer sekilde calisiyor. sadece notr ve negatif olabilen issues var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lideri istedigi gibi secmis olmama ragmen pozitif bonus alamiyorum. issuelarin kimisinin 3 state (positive, neutral, negative) kimisinin 2 state (neutral, negative) olmasi pek manali degil. bugliysa bilemem.

unity'de copy/pasteledikleri civilization 5'in dustugu hataya dusmusler. unity veren tradition koydun mu zorunluluk oluyor. hem de bu oyunda daha da zorunlu olmus. early game ise yaramayan tier 2 secenekler var. ascension perkler dengeli degil. 2-3 tane no-brainer var. early game'de core planet sayisini katlayan perk koyarsan sector sisteminin ne manasi kalir ki. uygulamada aksamasa guzel bir eklenti aslinda.

border sistemi epey duz bir cozum ama eskisinden daha iyi calisiyor. starbaseler 10 numara olmus. acayip begendim. army, orbital bombardment falan onlar da eskisinden iyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vassal sistemi bitmiş resmen. 150 yıl 6 savaş uğraştım hala bir vassalım yok :) İlk 2-3 savaş claim de etmemiştim bir yerleri oyle boş boş bitti savaş.

White peace + War Exhaustion şu an çok acımasız. Reddetme şanşı vermesi lazım. EU4 ne güzel stability hit yiyorsun. Burdada infulence ode kurtul.

Bu sitemde Federason biraz overpower olmuş gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben 4-5 komşu ırk ile karşılaştım ama, aramızdaki ilişkiler 150 leri geçti, her şeyimizde tam ımmıgration, trade, saldırmazlık, savunma paktı ama bir türlü federasyona katılmaya ikna edemiyorum nasıl olacak bu iş.

Birde Immıgration anlaşması imzaladığım ırkları kendi topraklarıma nasıl davet edicem yerleşmeleri için.

İki tane ilkel kabile buldum birini teknolojik yardımla uzay çağına taşıdım ve koruyucusu oldum. Ben o Irktan elemanları kendi filomda kullanabilecekmiyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

release'de exhaustion tam olarak nasildi hatirlamiyorum ama su an militarist oynarken acayip sikinti oldu. birkac senelik, 5-6 dandik sistemi faceroll'ladigin, kamuoyu desteginin arkanda oldugu savasla bile war exhaustion 100%'lemek mumkun.

her atisi ayri battle saymasi obur degisikliklerle uyumsuz gibi. suni exhaustion artisi yerine sistem sayisi ve claim mekanizmalariyla olcekleyebilirlermis.

hic battle kaybetmesen bile exhaustionin zamanla kacinilmaz artisi uretime darbe vurmak disinda pazarlik masasinda elini gucsuzlendiriyor. haritadan silercesine ezdigin dusman bu suni artis nedeniyle esit sartlardaymiscasina yuzune gulebiliyor. garip.


habitability dusuk yerlere robot doserken nufusun oralara yayilmasini engellemek icin hizli basmak disinda bir cozum var mi? purge zor is. resettle icin de baska yerde slot lazim.

marauder factionlar da boyle sikinti olmustu. 1k enerji veriyorsun, rakibe 3-5k'lik mineral damage'a yol aciyorlar. once basan kazaniyor. dovus oyunu mu oynuyoruz abi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...