Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

XCOM 2


Komutan

Öne çıkan mesajlar

ya ciddi soruyorum, maksat nedir bu "hurr durr derail" mesajlarında artık? çünkü çelişki yakalama çabanız varsa mod da değilim, umursamıyorum da bölüme ya da foruma ne olduğunu artık. "haklıymışsınız" filan mı dememi bekliyorsunuz? çok beklersiniz öyleyse.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sharky said:

Komutan said:

Laser Squad'da öyle bir şey olduğuna emin misin? Hiç hatırlamıyorum ama oynamadığım bir versiyonu da olabilir.

Ama mesela Frozen Synapse'dan da bahsediyor olabilirsin.


Baktım şimdi. Laser Squad Nemesis miş.


Evet, ben eskilerini oynamıştım. Multiplayer ağırlıklı diye Nemesis'i almadım.

Turnlerin o şekilde görülebilmesi için sistemin wego olması lazım. XCOM gibi standart igougo turn sisteminde onu yapamazlar. Wego bence turnlu oyunlar için en iyi sistem ama daha komplike olduğu için pek tercih edilmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

ya ciddi soruyorum, maksat nedir bu "hurr durr derail" mesajlarında artık? çünkü çelişki yakalama çabanız varsa mod da değilim, umursamıyorum da bölüme ya da foruma ne olduğunu artık. "haklıymışsınız" filan mı dememi bekliyorsunuz? çok beklersiniz öyleyse.


"dur foruma eğlenceye geldik" temalı çalışmalar sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

ya ciddi soruyorum, maksat nedir bu "hurr durr derail" mesajlarında artık? çünkü çelişki yakalama çabanız varsa mod da değilim, umursamıyorum da bölüme ya da foruma ne olduğunu artık. "haklıymışsınız" filan mı dememi bekliyorsunuz? çok beklersiniz öyleyse.


KONUYU KARIŞTIRMA. TREN Mİ VAR X-COMDA
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dün ilk defa oynayabildim. 5 operasyon falan gittim. Spoiler vermiyorum ama uzun yazdım diye bölüm bölüm spoilerlara dağıttım.

Vuruş yüzdeleri

Bir kere vuruş yüzdeleri mevzusu komikli resimlerle eğlenceli dursa da burada yanlış lanse ediliyor. Silahların efektif range'i var. Aynı noktada tabancayla duruyorsan oyun sana hit chance olarak %100 veriyor (silah modifikasyonu olmayan rookie rankli dandik adama veriyor 100'ü). Boyu büyük bir hedefle aynı mesefedeyken ve gene modifikasyonsuz dandik makineli tüfekli adamıma %90 şans verdi.

Normal rifle ve sniper rifle'ın efektif mesafesi burun dibi değil daha uzakta. O burun dibi zaten zaman donmuş sen adamın şakağına silah dayamışsın gibi bir şey değil. İki taraf da gerçek zamanda hareket ediyor. O yüzden oyunun yüzdelerle alakalı önceki oyunda olmayıp burada olan "yanlış" bir durumu yok.




Hızlandırılmış oynanış

İkinci olarak oyunun tamamına hızlı oynanış tasarımı hakim. Her görevde "belli bir turn içinde şunu yapmazsan görevi kaybediyorsun" mevzusunu çıkarıyor. Bunun bahanesi "terminal kapanıyor" olabilir, "belli bir turnde görevi bitirmen lazım" olabilir, "siviller ölüyor kurtar" olabilir. Bu mevzu bende de rahatsızlık yarattı. Fakat bu rahatsızlık tam olarak "oyunu bozmuşsunuz" rahatsızlığı değil.

Evet 12 turn'de birini kurtarıp extract'e gitmezsen görevi kaybetmek xcom için brutal bir zorluk. Ve o görevde oyunun başında temkinli gitmek istediğimden iki tane adam kaybettim. Ama o adamlar evac zone'dan ateşi çekmek için kendilerini feda ettiler. Bunun yanında oyun gerekli bu görev yapısı için gerekli bahaneyi sağlıyor. Gerillasın abicim yani. Aslında dizayn bana kalsa "havada uzaylılardan nasıl saklanıyoruz" diye daha da kafa kırardım. Yani uçuş alanının kilide alınması çok da saçma değil(hele captured olan üyeleri sonradan kurtarabiliyorsak). Ama görevin başından itibaren belli bir turn vermeleri çok da gerekli değilmiş. Bir kere rehineye ulaştıktan sonra turn limiti çıkabilirmiş mesela. Alarm verilince hava sahasını kilitlemeye başlayabilirler misal. Ama bunda büyük ihtimalle oyunun tamamında olan hızlı oynanış tasarımı yüzünden "görevi gerçekleştirmek için belli bir zaman aralığımız var" seçilmiş. Sanki uçak güvenlik açığından içeri sızmış da belli bir süre sonra oradan çıkması gerekiyormuş gibi.

Yani oyunu alırken düşünmeniz gereken en büyük soru bu. Oyun size sürekli bir nedenden ötürü acele etmenizi isteyecek(hep aynı değil ama farklı farklı durumlar var). İleri zorluklarda ve oyunu bilmediğiniz zamanlarda bu can kaybına yol açacak. Bunu bilerek alın.



Random item inşası

Bu yine forumda en çok yanlış lanse edilen geyiklerden biri. Deneysel item inşası lab veya engineeringden bağımsız bir olay. Önceki xcomdaki zırh, silah ve utility araştırma ve üretimi olduğu gibi duruyor. Experimental çalışmalar bunların üzerine eklenmiş bir şey. Kadın elinde fazladan kaynak varsa teorik bir şeyler çalışalım diyor. Ürettiğin şeyi tekrar üretememek saçma sayılabilir, evet. Ama teorik çalışmaya başka yerden çektiğin kaynağı ayırmak oyuna yeni eklenmiş bir kumar. Yeni mermi tipi falan kullanabilmenin de yeni bir ek olduğu düşünülürse bütün konsept benim için artılardan ibaret oldu. Oyunu bozan, taktikselliği engelleyen hiçbir sıkıntısı yok. Aksine zor elde ettiğin kaynağı bunlara yatırıp yatırmamayı düşünmek gayet zevkli.



genel zorluk

Sondan ikinci zorlukta açtım. Önceki oyunu en zorda hiç adam kaybetmeden oynarken bunda 5 görevde "belli bir tur sonra görevi kaybedeceksin" durumları yüzünden 2 kişi kaybettim bile. O görevde bana sınırsız turn verseler easy mode geçerdim rahat. Ama o sistem bariz biçimde oyuna zorluk olarak eklenmiş. Nefret edip kaçınmanın faydası olmadığı için uyum sağlamak gerekiyor.



item kullanımı

Önceki oyunda sadece silah ve zırh upgradelerini sallamak yetip artıyordu. Bunda zaman kısıtları vs. yüzünden "o turnde ıskalamayacaktık" pişmanlıkları oluyor. O yüzden de loot olarak düşen scope, trigger vs. falan değere biniyor. Sniper'ın %10 daha fazla ihtimalle isabetli olması hayati olabiliyor. Oyunda melee'de kullanışlı olduğundan 0 mesafesinden sniper çapına kadar çoğu utilitynin iş yapması olası. Evac'e yetişme olaylarında stealh ve decoy tarzı muhabbetlerin bayağı faydalı olacağına eminim.



Genel olarak oyun daha hızlı bir oynanışa sahip. Önceki oyundaki gibi ayda iki görev geliyor ve biri terror mission gibi bir denge görmedim henüz. Oyunun başı olduğundan da olabilir ama her zaman yapacak çok şey var. Gerilla oplar, scanler, ana görevler, konsey görevleri, avatar falan derken bir ay içinde 5 çatışmaya gittim. Herkes yaralanınca tek bir A takımı da oluşmadı. Sürekli rotasyonla gidiyorum. Oyunun en azından bu aşamada yoğun olması hoşuma gitti.

Uydu atma, üsler kurma, hava çatışmaları vs. yok. Üsler kurma ve hava çatışmalarının bu çağda çok daha stratejik ve eğlenceli bir şekilde yapabilecekken toptan silinmesini hiç beğenmiyorum. Yapcak bir şey yok tabi.

Onun dışında çatışmalar vs. bildiğimiz xcom. Yine her karakterin başına gelenler akılda kalıyor. Karakterlerin yeri özelleşiyor. Güzel yani. Skill'ler de güçlü bayağı.

edit: haa sürekli koşturmanın karşısına pozitif olarak stealth gitme eklenmiş. Bunu abartıp düşmanların ortasına takımı taşıyıp orada kitlenme durumuna düşmeyin. İlk düşman grubunu gafil avlamak için daha uygun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...