Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Overwatch


Cuce

Öne çıkan mesajlar

eldar said:

Lectre said:

şu videodan sonra kesinlikle oynuyorum:

https://www.facebook.com/video.php?v=391168224374325&fref=nf

ayrıca tek class değil her class op duruyor baya baya hareketli bir oyun olacak kotarırlarsa piyasada e-sports alanında ciddi bir şeyle karşı karşıya olabilriz.

tabi bu benim görüşüm ama cidden öyle duruyor.


abi şaka mı, gameplay videosu diye girdim baktım. Alakasız cinematic trailer çıktı, buna bakarak oyun hakkında nası fikir edinilebilir ki?

bundan sonra yazacağım sana değil, şu oyunu blizzard çıkarmasa dönüp bakan 3-5 kişi olurdu. Şimdi ortada fol yok yumurta yokken çok iyi oyun olacak demek, bence gaza gelmek oluyor.


fol yok yumurta yok.




Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eldar said:

Lectre said:

şu videodan sonra kesinlikle oynuyorum:

https://www.facebook.com/video.php?v=391168224374325&fref=nf

ayrıca tek class değil her class op duruyor baya baya hareketli bir oyun olacak kotarırlarsa piyasada e-sports alanında ciddi bir şeyle karşı karşıya olabilriz.

tabi bu benim görüşüm ama cidden öyle duruyor.


abi şaka mı, gameplay videosu diye girdim baktım. Alakasız cinematic trailer çıktı, buna bakarak oyun hakkında nası fikir edinilebilir ki?

bundan sonra yazacağım sana değil, şu oyunu blizzard çıkarmasa dönüp bakan 3-5 kişi olurdu. Şimdi ortada fol yok yumurta yokken çok iyi oyun olacak demek, bence gaza gelmek oluyor.


gayet hoşuma gitti abi.

blizzardın çok kötü bir oyun yapamayacağını düşünüyorum ayrıca, abilitylere falan baktım baya baya iyi olacak engine iyi olursa.

o yüzden genel olarak söyleyeyim, şu oyunu blizzard çıkarmasa 20 sayfa boyunca öö çalıntı öö kötü demezdiniz bence.

ay negzl tf2 alternatifi, geliştirmişler baya, iddialı geliyorlar derdiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tf2 alternatifi oyunlar çıktı, niye hiç birine demedim o zaman? işkembeden sallama.

o videoya bakarak, oyunla alakalı bir fikir edinilemez. Oyunu oynaman beğenip beğenmemen beni alakadar etmez. İlk yorumlar kötü gelmezse ben de oynarım ama cinematic trailer izleyip kesin oynayacağım yorumu yapmak bence gaza gelmektir, zaten onu yazdım.

@applevodka sen de böyle bir oyunu çok bekliyormuşsun ama oyunun kopyalandığı tf2'yi baktım sadece birkaç saat oynamışsın. Demek ki ya senin aslında böyle bir oyun beklentin yok çünkü tf2 bunun tillahı, ya da tf2'yi öğrenmek zor gelmiş. Zaten tf2'nin en büyük sorunu yeni gelen oyuncuların eskiler arasında oyunu ezilmeden öğrenememesi çünkü hem dinamiklerde ustalaşması zor, hem map sayısı çok fazla, hem de aslında sonradan eklenenlerin birçoğu gereksiz de olsa çok silah var.
Tabi bir de valve'ın özellikle competitive tf2'yi desteklememesi.

Umarım overwatch güzel olur bunu samimi diyorum çünkü takım oyunu ağır basan fps'leri seviyorum. Ancak oyunu bir süre oynamadan çok güzel diyemem. Umut vaadediyor denebilir ancak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eldar said:

tf2 alternatifi oyunlar çıktı, niye hiç birine demedim o zaman? işkembeden sallama.

o videoya bakarak, oyunla alakalı bir fikir edinilemez. Oyunu oynaman beğenip beğenmemen beni alakadar etmez. İlk yorumlar kötü gelmezse ben de oynarım ama cinematic trailer izleyip kesin oynayacağım yorumu yapmak bence gaza gelmektir, zaten onu yazdım.


e abi gaza gelmek olay zaten :)

hayır gerek cinematic gerek gameplay bir şekilde başlarsın, beğenmezsen bırakırsın, ben başlayacağımı söyledim bu kadar basit.

blizzard fanboyu değilim ama batırmayacaklarınada inanıyorum, adamlar wowun şu halinde bile 6m aktif sub tutuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Su videolara bakip oyunun hala ne oldugunu anlayamayanlar olmasi baya talihsiz.

Blizzard hayatinda fps uretmemis bir firma ve urettigi oyunlar genel olarak fazla donanim veya baglanti ihtiyaclari olmayan oyunlar. Bu noktalardan yola cikarsak uretilecek oyunun motoru 10-30hz araliginda ve hitscan olacaktir. Karakterlerin degisik buyuklukleri nedeniyle degisik boyutlardaki hitboxlarin gerektiklerinden buyuk veya kucuk olmasi muhtemel olmakla birlikte lag compensation algoritmalari da ilk etapta buyuk bir facia olacaktir.

Tabi bunlar oyunun fpsyle ilgili yanlari, bu uretilen oyunu fps diye tanimlamak oldukca zor. Ability dizaynlarindan ve karakter videolarindan da anlasildigi uzere cogu zaman aim almak bile gerekmemektedir. Aim almak gerektigi durumlardaysa auto-aim veya wall-hack tarzi mekanikler blizz fangaylerinin imdadina yetisecektir. Bunlar harici gene fps oyunlarda tercih edilmeyen stun/charge/shield tarzi mekanikleri de bu karakterler bolca icermektedir. Ortaya cikan ucubeye fps demek akil ve mantiga sigmadigi gibi zaten blizz fangaylerinin pek de alakalari olmadigi bir konudur. Sonucta oyun "team-based shooter" tanimlamasi altinda milletin saga sola kosturup ability ve ulti spamladigi bir oyun olmaktan oteye gecemeyecektir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Blizzard yapmasa kimse yüzüne bakmazmış oyunun... E tabi bakmaz bu yeni birşey değil, bilinen birşey. Ancak bunu Blizz fanboyluğuna bağlamanız yanlış. Bunun fanboylukla filan alakası yok. Heartstone'da yaşananların aynısı yaşanacak Hots'da da bu oyunda da. Nasıl ki kıyafet alırken bazı markaları düşünmeden içine sinerek alıyorsan Blizz oyunlarınıda öyle oynuyorsun. Çığır açacak yenilikler filan yapmalarına gerek yok. Çünkü piyasanın istediği bu değil şuan eğer online piyasasına gireceksen.

Esportun bu kadar büyük kitlere ulaştığı günümüzde insanların tek istediği şey casual bir şekilde bile competitive oyunculuğun tadını çıkarabilecekleri yapımlar. Blizzard'da buna göre hareket ediyor. Heartstone çok mu yenilikçi, çığır açan bir oyundu? Hayır. Ama quality bakımından kusursuz, esport için gerekli altyapıya sahip, casual oyunculara hitap eden yani kısacası piyasanın istediği yapımdı. Bunların üstüne bide Blizzard'ın pazarlama aklı ve community yönetme yeteneğini koyduğunuzda para basıyorsunuz bu kadar.

Valve'in elinde Tf2 varda ne oluyor? Tf2'yi yıllardır oynuyoruz ki güzel oyun. Ancak Valve Tf2'den doğru düzgün yararlanmayı beceremedi. F2p olduktan sonra attı bebelerin eline bastı microtransactionı sömürüyor. Competitive anlamda herhangi ciddi bir adım atılmadı. Doğru düzgün geliştirmeye devam etmediler oyunu. Ha şimdi sakın esporta uygun değil bıdı bıdısı yapmayın. Oyunun uygun olup olmaması önemli değil. O hype ve kitleyi yaratacak etken arkasındaki şirket o oyunun. Valve basbaya elimde Cs varken Tf2'de competitive anlamda çok kasmama gerek yok oda ek gelir kapısı olarak kalsın dedi. Ki kaldı öyle. Şimdi Blizzard'da Valve'in bu boşluğundan yararlanıp aynı türde rakibini ters köşe yapmak için piyasaya giriyor ne var bunda? Aynı boku zamanında Blizz'de yaptı. Elinin altında Dota gibi hali hazırda mükemmel bir oyun varken kendini beğenmişliğinden değerlendirmedi Valve'e kaptırdı. Valve'de aynı şekilde bu durumdan yararlanıp o türde esport piyasasını domine etti. Bu kadar basit. Rakibinin zayıf olduğu noktadan girer üstünlüğü ele geçirmeye çalışırsın. Bunda garipsenecek birşey yok.

Şimdi ne olacak? Zaten bitmiş oyun. Yok alphadır betadır diye oyuncuların nabzını yoklayacaklar ve isteklere göre şekillendirecekler oyunu. Bazı moba elementleriyle birleştirip hero skin vs çıkarıp satacaklar. Doğru düzgün competitive bir ortam yaratıp fast paced combatla esport piyasasına girecekler. Blizz communitysinide arkasına alınca al sana yeni bir esport kapısı. Temiz iş. Başka var mı böyle fast paced, adam gibi oyuncu kitlesi olan, competitive oyun piyasada? Zamanında Valve yapsaydı o zaman. Yok Blizz çalmışta bilmemne de ne ağlandınız. Adamlar rakibinin kullanmadığı fırsatı elinden alıp değiştirip piyasaya sürecek ve rekabet ortamı yaratacak. Bizede hangisi iyiyse onu oynamak düşecek ne var bunda? Ne kastınız ya...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bright said:

Su videolara bakip oyunun hala ne oldugunu anlayamayanlar olmasi baya talihsiz.

Blizzard hayatinda fps uretmemis bir firma ve urettigi oyunlar genel olarak fazla donanim veya baglanti ihtiyaclari olmayan oyunlar. Bu noktalardan yola cikarsak uretilecek oyunun motoru 10-30hz araliginda ve hitscan olacaktir. Karakterlerin degisik buyuklukleri nedeniyle degisik boyutlardaki hitboxlarin gerektiklerinden buyuk veya kucuk olmasi muhtemel olmakla birlikte lag compensation algoritmalari da ilk etapta buyuk bir facia olacaktir.

Tabi bunlar oyunun fpsyle ilgili yanlari, bu uretilen oyunu fps diye tanimlamak oldukca zor. Ability dizaynlarindan ve karakter videolarindan da anlasildigi uzere cogu zaman aim almak bile gerekmemektedir. Aim almak gerektigi durumlardaysa auto-aim veya wall-hack tarzi mekanikler blizz fangaylerinin imdadina yetisecektir. Bunlar harici gene fps oyunlarda tercih edilmeyen stun/charge/shield tarzi mekanikleri de bu karakterler bolca icermektedir. Ortaya cikan ucubeye fps demek akil ve mantiga sigmadigi gibi zaten blizz fangaylerinin pek de alakalari olmadigi bir konudur. Sonucta oyun "team-based shooter" tanimlamasi altinda milletin saga sola kosturup ability ve ulti spamladigi bir oyun olmaktan oteye gecemeyecektir.


FPS first person shooter demek değil mi ?

birincil görüş açısı yani. fps oyunlarında charge,stun olamaz diye bir kural cıktı bizim mi haberimiz yok.

şöyle tipleri görünce oyun kötü bile olsa savunma isteği duyuyor insan lol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bright said:

bu uretilen oyunu fps diye tanimlamak oldukca zor.


Ya ne gerek var standart fps tanımına girmesine bu 1.

Bright said:
Ability dizaynlarindan ve karakter videolarindan da anlasildigi uzere cogu zaman aim almak bile gerekmemektedir. Aim almak gerektigi durumlardaysa auto-aim veya wall-hack tarzi mekanikler blizz fangaylerinin imdadina yetisecektir.


Autoaim hangi classın hangi abilitysi? Crosshair var pat küt vuruyosun işte ahah. Wallhack dediğin de 1 classta ışınlanma başka bi tanesinde heat vision var o mu herkesin imdadına yetişiyor?

Bright said:
Bunlar harici gene fps oyunlarda tercih edilmeyen stun/charge/shield tarzi mekanikleri de bu karakterler bolca icermektedir.


Mis gibi çeşitlilik işte?

Bright said:
Ortaya cikan ucubeye fps demek akil ve mantiga sigmadigi gibi zaten blizz fangaylerinin pek de alakalari olmadigi bir konudur. Sonucta oyun "team-based shooter" tanimlamasi altinda milletin saga sola kosturup ability ve ulti spamladigi bir oyun olmaktan oteye gecemeyecektir.


FPS dediğin yalnıca quake unreal olur başka oyun olmaz mı şimdi argüman nedir tam olarak? TF2nin daha çok classlı daha çok abilitylisi işte, bide ulti multi getirmişler mobalardan. Team based shooter olmanın nesi kötü?

Son olarak neden çekim olarak geniş zaman kipi kullanıyorsun? OLAMAYACAKTIR falan sdfsd
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Bright said:

bu uretilen oyunu fps diye tanimlamak oldukca zor.


Ya ne gerek var standart fps tanımına girmesine bu 1.

Bright said:
Ability dizaynlarindan ve karakter videolarindan da anlasildigi uzere cogu zaman aim almak bile gerekmemektedir. Aim almak gerektigi durumlardaysa auto-aim veya wall-hack tarzi mekanikler blizz fangaylerinin imdadina yetisecektir.


Autoaim hangi classın hangi abilitysi? Crosshair var pat küt vuruyosun işte ahah. Wallhack dediğin de 1 classta ışınlanma başka bi tanesinde heat vision var o mu herkesin imdadına yetişiyor?

Bright said:
Bunlar harici gene fps oyunlarda tercih edilmeyen stun/charge/shield tarzi mekanikleri de bu karakterler bolca icermektedir.


Mis gibi çeşitlilik işte?

Bright said:
Ortaya cikan ucubeye fps demek akil ve mantiga sigmadigi gibi zaten blizz fangaylerinin pek de alakalari olmadigi bir konudur. Sonucta oyun "team-based shooter" tanimlamasi altinda milletin saga sola kosturup ability ve ulti spamladigi bir oyun olmaktan oteye gecemeyecektir.


FPS dediğin yalnıca quake unreal olur başka oyun olmaz mı şimdi argüman nedir tam olarak? TF2nin daha çok classlı daha çok abilitylisi işte, bide ulti multi getirmişler mobalardan. Team based shooter olmanın nesi kötü?

Son olarak neden çekim olarak geniş zaman kipi kullanıyorsun? OLAMAYACAKTIR falan sdfsd


Mouse'u adamin ustune getirmenin fazla gerekli olmadigi oyunlara fps demeyi anlamsiz buluyorum acikcasi.

2 melee karakter var tank bozmasi shield+yakin mesafe aoe kullaniyorlar genel olarak ve aoe stun mevcut.

2 sniper karakterde de wallhack mevcut. Birinde claymore tarzi mine vardi digerini cok detayli incelemedim.

Defansif turret'a donusen Bastion'da gene shield mevcut, benzeri olan tf engineerinin kurdugu turret gene otomatik aim aliyor.

Reaper denilen arkadasin ultisi yakin mesafe auto-aim'le 360 derece spamlamak.

Symetria denen support karakterinin kurdugu turretlar gene otomatik aim aliyorlar.

Geri kalan karakterleri cok detayli incelemedim ama her ability veya her ulti nooblara ayri birer clutch seklinde dizayn edilmis.

Unreal veya Quake'le karsilastirmiyorum ben oyunu, ayni tarzda olan Firefall ve Team Fortress'la karsilastiriyorum ve oyun tamamen bir noob-friendly shooter.

Bunlari farkedemeyecek kapasitede olup, buraya gelip: bu oyun e-sport olacak, herseyi cok yenilikci, dizayni cok ozgun diyen nooblara sinir oluyorum acikcasi. Populist bir oyun bu ve yeteneksizlere hitaben yapilmis. Suraya gelip uff cigir acicak uff cok ustun olucak demeyi bir birakin artik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...