Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Sizce en kolpa yerli havayolu hangisi?


goldbären

Öne çıkan mesajlar

Su an Sabiha Gökcedeyim.

Saat 21:50de Ankara'ya ucagım vardı. Geldim bekliyorum cat ucus iptal olmustur, yeni ucus saatiniz 04:00. Tabi herkes cemkiriyor vs derken 23:50de bi Ankara ucagı daha varmıs ona gecirin bizi onunla dönelim diyoruz ne yazik ki "ya 4 uçagına alalım ya da iptal edip iade edelim" diyorlar. Gel gelelim ki internetten bilet almaya kalktigimizda çatır çatır 23:50 ucagına bilet satıyorlar. Sonra allem ediyoruz kallem ediyoruz ve 23:50ye bilet veriyorlar. Yine beklerken mesaj geliyor ve ucaginız saat 01:00e alınmıstır. Mal gibi bekliyoru hala ve hic umudum yok saat 01:00de uçacagımdan.

Bunun yanı sıra 21:50 ucagının iptal oldugu saat 20:50 gibi mesaj olarak geldi. Ama bunu havaalanindaki ekranlarda duzeltmemisler ve 21:40da dahi kapıya gidiniz yazıyordu. Mesajı almayan ve kapıda bekleyenler dellendi ve analı bacılı cok agır kavgalar cıktı PGS calisanlari ile yolcular arasinda.

Bu olaylar olurken karşidaki THY bankosunda calisanlar gulerek izliyordu PGS bankosundako calısanlar ana bacı musterilere sövüp aglarken.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ne yaşıyorsunuz abi THY de merak ettim adfa

ben yıllardır uçuyorum, hani böyle uçmadan duramıyorum her hafta uçarım vs. olayım yok 2-3 ayda bir gidiş geliş belki ama ne bileyim yıllardır bir kez bile sorun yaşamadım.

Hani yaşanılan tek sorun rötar ama onu da Atatürk Havalimanı yüzünden normal karşılamaya başladım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KidLazer said:

sunexpress candır ya kalkıştan önce inişten sonra rhcp çalıyolar sdfs

thy bikaç yıl öncesine kadar baya iyiydi de şimdi uçaklarda eskisi kadar hijyen kabin ekibinde de bi kadar tecrübe göremiyorum


THY de sürekli ekipler değişiyor. Bayağı bir çalışan işten atılıyor, yerine sürekli yenileri alınıyor. Benim 1.5 senesini doldurmuş hostes arkadaşlar mesela yarın bile atılabiliriz diye it gibi çalışıyorlar. Çok basit şeylerden çıkarma vs. bile olabiliyor.

Mesela kardeşim de şuan hostes o da yine bir atılma dalgasında sonra girmişti. Çok iyi derecede ingilizcen varsa ve ucube gibi değilsen, ha bir de tabii böyle oturuşun ve davranışların vs. insan kalıpları içindeyse her şekilde de işe giriyorsun.

Bayağı bir çalışan sirkülasyonu var. Mesela kardeşim şuan hak edişinin %55'ini alabiliyor. Ona göre sözleşme veriyorlar. Zaman geçtikçe işte kademe kademe artıyor. Benim 1.5 yılını doldurmuş arkadaşlar mesela %88 civarı mı ne alıyorlar. 2.5 seneden sonra %100 oluyormuş.

İşte beğenmedikleri, performanssızları bir nevi sömürüp işten atıyorlar. Seleksiyonda dayananlar ise gidebildiği kadar gidiyor ama 30'lu yaşlara geldiğinde gerçekten kaşar değilsen yine atılıyorsun diyorlar.

Bir de uçaklarda gereğinden az kabin elemanı çalıştırıyorlar. Çocuklar ve kardeşim hepsi yetişemiyoruz vs. diyorlar. Zaten iç hatlarda servis bayağı zormuş, dış hatlar gelse vs. diye dua ediyorlar. Gerçi bu 1.5 sene olan arkadaşlarım uzun uçuş lisansı mı ne aldılar paso Uzak Doğu, ABD falan uçuyorlar asdf


Bir de çocuklar anlatıyordu. Atlas Jet'ti sanırım dedikleri hava yolu. sadece kadın alıyorlar ve bildiğin manken gibi olman gerek diyorlardı. Boy ölçüleri, vücut ölçüleri vs. hepsi bir kalıpta ve mulakatta bildiğin senin güzelliğine vs. göre alıyorlar vs. diyorlardı. Bu komple kırmızı üniformaları olanlar işte asdfa onlar en güzeli ak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iç hatlarda anlıyorum ya thy ücretsiz yemek kahvaltı servisi falan yapıyor telaş içindeler onu normal karşılıyorum da almanyadan sık sık thy ile uçuyorum biraz laçkaya bağlamış gibi. bir de hosteslerin yolcularla konuşması falan lan eskiden daha mı ciddiydi diye düşündürüyor açıkcası.

son 3 seferdir özellikle dikkatimi çekti uçakların içi adam gibi temizlenmiyor. bu operasyon nasıl gelişiyor tam bilmiyorum ama kaç defa koltuk cebinde kullanılmış mendiller çöpler buldum. hostese de çemkirmek istemiyorum bi günahı yok diye ama rahatsız ediyor.

kırmızı üniformalılar nerenin elemanı diye çok düşünmüşlüğüm var havaalanında öğrendiğim iyi oldu sdfs

pegasusta da baya erkek kabin görevlisi vardı en son bi de kıyafetleri muhteşem yakayı kapatmıyolar kıllı kıllı servis do you know leş? sdfs
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hepsi birbirinden kötü durumda ve daha da kötüye gidiyorlar. olabildiğince müşteriyi kandırma, göz boyama, minimum gider ile yolcuyu ulaştırma peşindeler. biri bazı şeyleri kötüleştirdikçe diğerleri de kötüleştiriyor ve ordan kar yaptığını sanıyor. bir çok sektörde olduğu gibi buraya da dışardan kolay kolay girilemiyor ve bazı firmaların arkasında devlet var. arkasında devlet olunca bir çok denetimden ve usülsüzlükten muaf oluyorsun, böylece rakiplerine karşı avantajlı oluyorsun pazarda. zaten dışardan girmeye çalışan, teşebbüs eden de yok. firmalar da kaliteyi sürekli düşürüp fiyatları arttırıp daha fazla kazanıyorlar işte

adam gibi bi hızlı trenimiz olsa onunla belki yarışırlardı dicem ama o da yok ülkede, belki 3-5 seneye olur bişeyler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
THY, Pegasus ve Atlasjet'i deneme fırsatım oldu. THY direk önlerinde ama diğer ikisinden de memnun kalmıştım. Atlasjet'te yemek ve servis olanağını düşünecek olursam sanırım bir tık öne geçiyor ama Pegasus'da yurt dışı uçuşlarıyla. Karar vermek cidden zor ama son zamanlarda Pegasus hakkında epeyi kötü yorumlar okuyorum başta iyi gidiyordu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tüm uçuş ekiplerinin belli bir standardı vardır diye umuyorum, ama thy'de yer hizmetleri (tgs) direk yerlere çalıyor thy'nin imajını. ingilizce bilmeyen insanlar dış hatlarda yolcu alıyor, boarding'e gidiyor falan. tamam o insanın günahı yok bilmiyorsa bilmiyordur, az biliyordur, olabilir. hatta gittikleri ülkelerinin çoğunda ingilizce resmi dil değil, dolayısıyla bir sürü yolcusu da bilmiyor, go dis, du det diye hallediyor yolcunun işini. ama bi ingiltere ya da amerika kontuarında da kurtarmıyor işte. eleman sayısı da yetersiz, thy de sağolsun aç gibi saldırıyor her yere, tgs yetemiyor şu an. çalışanların çok bi kabahati yok da şirket biraz şey olsa gerek.

diğer havayollarına bakan havaş ve çelebi de az çok aynı aslında ama o kadar yolcuları olmadığı için sıralar patlamıyor en azından. bir de thy BİZ ÇOK SÜPERİZ HAR HAR diye bağrınmasa fail'ları bu kadar göze batmayacak aslinda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...