Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pilot olmak


Catze

Öne çıkan mesajlar

4 yıldır ben de takip ediyorum bu topici. 3 yıl önce ilk kez başvurdum toefl'ım yetişmedi, olmadı. Sonra hep yaş vs.
Benimle beraber bir çocuk vardı. Aynı durumdaydık. Kırdı kafayı, macaristanda ya da polonya'da bir okula gitti. Mezun oldu, şimdi bir kargo şirketinde başladı.
Kovalayınca oluyor. Elbet olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eğitim zaten kafadan 2 sene sürüyor, benim karar vermemle başlamam arasında da 2 sene var. zaten başlamadan önce de catze ile görüşüyorduk arada bir.

bu işe başlamak cidden kolay değil, hayatını baştan aşağı değiştiriyorsun. büyük yükün altına giriyorsun, ne olacağın belli değil vs...

4 sene baştan sona gelmek için çok ideal bir süre sıradan insanlar için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3k sunxpress maaşı bile değildi yanlış hatırlamıyorsam ki kendisi geçen sene en düşük maaşı veren şirketti.

Asdasd böyle yazınca 10k gibi olmuş atla deve değil tabi o kadar, euro da yükseldi gerçi şimdi asda. Thy euro dan vermiyor maaşı tl den veriyor, borcu eurodan kesiyor o kötü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 ay sonra ...
thy yi bilmem ama pgt nin pilotları bi ara baya dertliydi

ufak meydanlarda rötar yediyseniz pilot yüzündendir, adamlar mesai bitti uçmuyorum diyordu en son, oraya yeni ekip gelmesini bekliyordu uçaklar, o derece yılmıştı pilotlar

ne diyim kolay gelsin zor iş


edit: pilot yüzünden derken şirket fazla çalıştırıyor pilotlar isyan ediyor anlamında
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

µh said:

Uçuş saatleri uluslararası izlenmiyor mu ya, nasıl olabiliyor ki böyle bir şey? Ben mi uyduruyorum sdf


Uçuş saatlerinin tutması demek, ard arda 3-4 gece uçuşundan geldiğinde kendini toplarlayabilceksin anlamına maalesef gelmiyor.

FTL avrupa standartlarında eyvallah ama, Avrupadaki hiç bir havayolu pilotu bu yoğunlukta uçmuyor. İSteyen olursa örnek shift atarım.

Misal; Şimdi geliyorsun saat 18:30da indin dimi?
Kural şudur, Uçtuğun süre x 2 ya da minimum 12 saat ana üste dinlenme almak zorundasın. Hangisi büyükse. Buraya kadar gayet uygun gözüküyor dimi? Örnek uçuş, IST-NCE-IST, Mesain EN AZ, bak EN AZ DİYORUM, imzadan sonra 11 -12 saat.

ERTESİ GÜN UÇUŞUN 06:45

18:30'da motoru kapattın, geri sayım başladı. Yolcu inene kadar inemezsin. AHL'de yer hizmetleri ve WCHR hayatta gelmez zamanında. Onca sene yaptım bir kere geldiğini görmedim. 30 dakika minimum uçaktasın. Hele kabinde bırakılan eşya varsa, ve şüpheliyse hiç girmiyorum bile o konuya, kisme bunları düşmez dinlenme sürenden. Her uçakta da mutlaka bişey unutlur.
15 dakikada da terminalden çıktın. Saat 19:15
Yeşilköy - Ataköy(Ataköyde opturuyor olsun hadi neyse) = 1 saatten fazla.
Saat 20:15

Geldin evine, bi duş yemek felan ailenle 10 dakika muhabbet ettin. Saat 21:15

Yattın uyudun. En az imza bitimine 2 saat kala kalkacaksın. Saat 04:30 Kaç saat uyudun? 7 saat 15 dakika. Bi önceki uçuşun da zaten sabah 06:30 ya da 07:30 imzalıydı.

Duş tıraş, üniforma vs. Çoğu FO'nun yalnız yaşadığı olayına girmiyorum bile. Bunları hazırlayacak adam da yok yani.

Noldu? Eben sikildi.
3 gün bazen de 4 gün bu rutinle uçuyorsun. E diyeceksiniz ki bunlar bu rutinde uçurmaz. Bok uçurmaz. Adamlar zaten minimum istirahat 12 saati verdikleri için ertesi gün hep aynı saatte alandasın. yani 12 saat uçuşta, 12 saat yerde. Sonra yine 12 saat uçuşta.

Sonra noluyor. Diyorsun ki, oh be. İki gün offa giriyorum. Bok giriyorsun.
Görevden döndün, yine aynı saat. 18:30
Aynı rutinler devam. Aaaa bi bakıyorsun. 2 off arkasında ilk görev saatin 00:05.
Bak şaka değil bu. Byle olunc anoluyor? Offunun ikinci gününde, gündüz uyumak zorundasın. Çünkü gece saat 22:00'da kalkıp işe gideceksin. E peki O zaman 2 off yapmış oluyor musun 5 gün uçtuktan sonra? tabii ki hayır.


Bir başka senaryo.
Her şey güllük gülistanlık. Bi bakmışsın 3 bacak kösmüşler.
Ama ne 3 bacak.

Kars pass git görevli gel, Viyana git gel.
Uçuş saati sayıldı mı pass gidiş? hayır? Sen yine aynı saatte kalktın mı? Evet? Sen yine ekip olduğun için aynı düzen ve nizamda yolcunun karşısında mısın? Evet. Toplam dört bacak da kısa uçuş olduğu için sen o basınca bi in çık in çık in çık vücut noodle oldu mu? Oldu.

Yani o FTL'e uyuyor olması, insani olduğunu göstermiyor. Ayrıca O FTL sayesinde GMT kavramını da değiştirdiler. Gece mesai açamıyorlardı 00:05 şimdi açıyorlar.


IST-JFK Dinlenme süresi 24 saat. 24 SAAT! JEtlag felan yok zaten, makine komple ekip amk.
Daha bişey söylemeye gerek yok zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...