Biyik Mesaj tarihi: Şubat 3, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 3, 2018 konuyu hiç okumadım ama son 1 yılda pilot olmaya başlayıp macaristan'da ilk eğitimini alıp ilk sınavlarını ve sertifikasını halletmiş yakın arkadaşım var, hikayesini merak edenler öm atabilir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Raylen Mesaj tarihi: Şubat 4, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2018 DarKRideR said: çok fazla pilot varmış bu sitede, oran iyi bilmiyordum sadf catze ve ben de iş bulabilirsek gelecek yıla daha tatlı olur :( 4 sene önce açmış topici istemsizce güldüm, kolay gelsin :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Catze Mesaj tarihi: Şubat 4, 2018 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2018 komik olan ne ki ? gereken bilgi, para, vs. edinmesi, hayatını komple başka bir yola sokmak falan o kadar kolay olmuyor maalesef. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bLackcha0s Mesaj tarihi: Şubat 4, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2018 4 yıldır ben de takip ediyorum bu topici. 3 yıl önce ilk kez başvurdum toefl'ım yetişmedi, olmadı. Sonra hep yaş vs. Benimle beraber bir çocuk vardı. Aynı durumdaydık. Kırdı kafayı, macaristanda ya da polonya'da bir okula gitti. Mezun oldu, şimdi bir kargo şirketinde başladı. Kovalayınca oluyor. Elbet olur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Catze Mesaj tarihi: Şubat 4, 2018 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2018 benim de 3 ayım falan kaldı ya mayıs mezuniyet olcak umarım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Şubat 4, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2018 eğitim zaten kafadan 2 sene sürüyor, benim karar vermemle başlamam arasında da 2 sene var. zaten başlamadan önce de catze ile görüşüyorduk arada bir. bu işe başlamak cidden kolay değil, hayatını baştan aşağı değiştiriyorsun. büyük yükün altına giriyorsun, ne olacağın belli değil vs... 4 sene baştan sona gelmek için çok ideal bir süre sıradan insanlar için. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Akhlaur Mesaj tarihi: Şubat 6, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2018 Başvurun tabi, deneyin abi şansınızı 140k euro büyük para ama kazanacağınızla kıyaslayınca çokta değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dana22 Mesaj tarihi: Şubat 6, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2018 mayislar nasil ki?? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nekro Mesaj tarihi: Şubat 6, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2018 Aylik 800 euro gibi bir kesinti yapiliyor iste maastan. 3k euro maas tecrubesiz fo lara. 800 kesildikten sonra kalan bu oluyormus iste. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Akhlaur Mesaj tarihi: Şubat 6, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2018 3k sunxpress maaşı bile değildi yanlış hatırlamıyorsam ki kendisi geçen sene en düşük maaşı veren şirketti. Asdasd böyle yazınca 10k gibi olmuş atla deve değil tabi o kadar, euro da yükseldi gerçi şimdi asda. Thy euro dan vermiyor maaşı tl den veriyor, borcu eurodan kesiyor o kötü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Şubat 8, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 8, 2018 20k TL'ye falan geliyordu en son THY'de FO maaşı sanırım kesintiler hariç, tabii uçuş saatleirne göre değişiyor da ortalama diyorlardı. Ortalama 16-17 kazanıyorsun zaten rastgele bir firmada da Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Archangel_ Mesaj tarihi: Şubat 8, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 8, 2018 boeing/airbus ayrımı nasıl oluyor bu akademililerde? başarına ya da ihtiyaca göre kendileri mi gerekli eğitimleri aldırıyor sen mi tercih ediyorsun? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Akhlaur Mesaj tarihi: Şubat 8, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 8, 2018 Şirketin ihtiyacına göre eğitim bitimine son 2 ay kala belli oluyor, daha sonra tip eğitimine giriyorsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
serjuhan Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 https://www.airlinehaber.com/thy-pilotunun-feryadi/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
µh Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Uçuş saatleri uluslararası izlenmiyor mu ya, nasıl olabiliyor ki böyle bir şey? Ben mi uyduruyorum sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cokomantis Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 "hain beğenmiyorsan git" yorumunu da gördük, görmesem içimde kalırdı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Auril Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 thy yi bilmem ama pgt nin pilotları bi ara baya dertliydi ufak meydanlarda rötar yediyseniz pilot yüzündendir, adamlar mesai bitti uçmuyorum diyordu en son, oraya yeni ekip gelmesini bekliyordu uçaklar, o derece yılmıştı pilotlar ne diyim kolay gelsin zor iş edit: pilot yüzünden derken şirket fazla çalıştırıyor pilotlar isyan ediyor anlamında Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dreagloth Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 benim kız arkadaşım ve tanıdığı tüm personel de çok dertli bu uygulamadan, sürekli uçuyorlar bi garip Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 türkiyede özel sektörde normal şeyler pilotlara gelene kadar ohooo neremiz dogru ki Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Auril Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 pilota gelene kadar derken? dünya istatistiklerine girersin an ufak olayda :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 µh said: Uçuş saatleri uluslararası izlenmiyor mu ya, nasıl olabiliyor ki böyle bir şey? Ben mi uyduruyorum sdf Uçuş saatlerinin tutması demek, ard arda 3-4 gece uçuşundan geldiğinde kendini toplarlayabilceksin anlamına maalesef gelmiyor. FTL avrupa standartlarında eyvallah ama, Avrupadaki hiç bir havayolu pilotu bu yoğunlukta uçmuyor. İSteyen olursa örnek shift atarım. Misal; Şimdi geliyorsun saat 18:30da indin dimi? Kural şudur, Uçtuğun süre x 2 ya da minimum 12 saat ana üste dinlenme almak zorundasın. Hangisi büyükse. Buraya kadar gayet uygun gözüküyor dimi? Örnek uçuş, IST-NCE-IST, Mesain EN AZ, bak EN AZ DİYORUM, imzadan sonra 11 -12 saat. ERTESİ GÜN UÇUŞUN 06:45 18:30'da motoru kapattın, geri sayım başladı. Yolcu inene kadar inemezsin. AHL'de yer hizmetleri ve WCHR hayatta gelmez zamanında. Onca sene yaptım bir kere geldiğini görmedim. 30 dakika minimum uçaktasın. Hele kabinde bırakılan eşya varsa, ve şüpheliyse hiç girmiyorum bile o konuya, kisme bunları düşmez dinlenme sürenden. Her uçakta da mutlaka bişey unutlur. 15 dakikada da terminalden çıktın. Saat 19:15 Yeşilköy - Ataköy(Ataköyde opturuyor olsun hadi neyse) = 1 saatten fazla. Saat 20:15 Geldin evine, bi duş yemek felan ailenle 10 dakika muhabbet ettin. Saat 21:15 Yattın uyudun. En az imza bitimine 2 saat kala kalkacaksın. Saat 04:30 Kaç saat uyudun? 7 saat 15 dakika. Bi önceki uçuşun da zaten sabah 06:30 ya da 07:30 imzalıydı. Duş tıraş, üniforma vs. Çoğu FO'nun yalnız yaşadığı olayına girmiyorum bile. Bunları hazırlayacak adam da yok yani. Noldu? Eben sikildi. 3 gün bazen de 4 gün bu rutinle uçuyorsun. E diyeceksiniz ki bunlar bu rutinde uçurmaz. Bok uçurmaz. Adamlar zaten minimum istirahat 12 saati verdikleri için ertesi gün hep aynı saatte alandasın. yani 12 saat uçuşta, 12 saat yerde. Sonra yine 12 saat uçuşta. Sonra noluyor. Diyorsun ki, oh be. İki gün offa giriyorum. Bok giriyorsun. Görevden döndün, yine aynı saat. 18:30 Aynı rutinler devam. Aaaa bi bakıyorsun. 2 off arkasında ilk görev saatin 00:05. Bak şaka değil bu. Byle olunc anoluyor? Offunun ikinci gününde, gündüz uyumak zorundasın. Çünkü gece saat 22:00'da kalkıp işe gideceksin. E peki O zaman 2 off yapmış oluyor musun 5 gün uçtuktan sonra? tabii ki hayır. Bir başka senaryo. Her şey güllük gülistanlık. Bi bakmışsın 3 bacak kösmüşler. Ama ne 3 bacak. Kars pass git görevli gel, Viyana git gel. Uçuş saati sayıldı mı pass gidiş? hayır? Sen yine aynı saatte kalktın mı? Evet? Sen yine ekip olduğun için aynı düzen ve nizamda yolcunun karşısında mısın? Evet. Toplam dört bacak da kısa uçuş olduğu için sen o basınca bi in çık in çık in çık vücut noodle oldu mu? Oldu. Yani o FTL'e uyuyor olması, insani olduğunu göstermiyor. Ayrıca O FTL sayesinde GMT kavramını da değiştirdiler. Gece mesai açamıyorlardı 00:05 şimdi açıyorlar. IST-JFK Dinlenme süresi 24 saat. 24 SAAT! JEtlag felan yok zaten, makine komple ekip amk. Daha bişey söylemeye gerek yok zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Auril Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 işte bu yüzden bütün offlarım hep sarhoş geziyorum oh yeah Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Auril said: pilota gelene kadar derken? dünya istatistiklerine girersin an ufak olayda :Dhersey girer istatistiğe sokarsan alakasız Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cokomantis Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 valla ben gece mece çalışıyorum diye günü karıştırıyorum (takip etmiyorum daha doğrusu off'lar da random olduğu için) hayırlı cumalar dediğim gün salı falan çıkıyor. sizde tarih de gidiyordur heralde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Auril Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2018 Fistan said: Auril said: pilota gelene kadar derken? dünya istatistiklerine girersin an ufak olayda :Dhersey girer istatistiğe sokarsan alakasız istatistiğe geçmek var, kanlı kanlı geçmek var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar