Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Wildstar #2


dreagloth

Öne çıkan mesajlar

wow şöyle, wow daha iyi, wow muhteşem, wow varken oynanmaz bu, wow varken beleş olur wow wow wow...

ben yıllarca wow diye başka birşey oynadım sanırım :P. Beni yemişler anladığım kadarıyla :D

http://www.twitch.tv/heyaz/c/3933309

daha kalabalık yerleri tek başına yapabilenlerde vardı sanki ama aramayla kasamadım malesef.
şu oyunu övecez diye, başka oyunlara bok atmak yanlış bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

daha kalabalık dediğin neresi bilmiyorum ama bu bi önceki contentin world bossu. yani 7-8 kişiyle kesersin bu bossu çok rahat. yalnız adam 15x multiboxa para vermiş. sadece aylık ödemesi 195 euro o karakterlerin. bide 15 kere oyunu almış.

hardcore guildim olsa wow'da raid yapardım ben wildstar'da değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

güncel content den yayın yapanı görmüştüm ben oynadığım dönemlerde.

Vurgulamak istediğim şey: wow daki raidlerin vs. bana göre pek eğlencesi olmadığıydı. Yani 20 kişinin yaptığı işi adam tek başına yapabiliyordu.

Zaten bu wow pve sindeki sisteme ben hiç bir zaman anlam veremedim. Satranç tahtasına dizilir gibi diziliyoruz. Raid lideri anlatıyor. Sen şuraya sen buraya. Sonra skillerimizin rotasyonuna göre basıyoruz. Üstde kocaman BOSSA yaklaş yaıyor yaklaşıyoruz, uzaklaş yazıyor uzaklaşıyoruz. Bu konsept bana çok kötü geliyor. Hani oyuncunun etkisi çok aza düşürülmüş. Ama adı pve.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence bu oyunun raidleri ile wow'un raidleri arasında fark yok. wow'da deadlybossmods addonu var bunda da telepraph sistemi. yani sistem aynı siste. wow'da ''dont stand in the fire'', bunda ''dont stand in the red telegraph''. Iki oyun arasındaki tek fark wildstar full hardcore oluşu. Bütün raidleri sunwell zorluğunda olacak.
sunwell zamanı wow pvede zirve noktadaydı. nihilum ile sk gaming kapışıyordu. Millet her akşam mmo-champion.com'da f5 spamlıyordu bossları ilk kim kesti haberi gelecek diye. sonra tüm guildler m'uru'da takıldı kimse kesemiyordu günlerce. Sırf bu boss kesilmediğinden guildler dağıldı. Bossun adı M'uru the guild breaker oldu bilen bilir. Sonra blizzard dedi bir daha sunwell zorluğunda raid yapmayacağız diye. Bu oyunda da aynısı olacak. pve'i hardcore oynayan guildlerin hemen hemen hepsi wow oynuyor. o halde bile hardcore pve yapanların sahısı 500.000 bile yoktur. Sen yaz aylarında oyun çıkaracaksın hedef kitlen bu 500.000 kişi olacak. 40men sunwell, vanila naxxramas zorluğunda raid yapacaksın. bunca yıl sonra guildler sabırla bir gecede 50 wipe yemeyi göze almazlar bence. hemde 40 kişi. bikaç ay sonra o raidlere ağır nerf gelir ve raid sayılarını 10 ve 25'e düşürürler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu oyundaki raidlerin wow dan en büyük farkı combatların değişebilir olması.. yani wowdaki gibi taktiği ezberle boss'u kes olayı bunda tam olarak olmuyor..

adamların anlatmasına göre.. raidleri hardcore oyuncular için ve çok zor yaptıklarını söylüyorlar.

bosslar sizin kurduğunuz raid grubuna göre veya combat sırasındaki özelliklerinize göre taktik değiştiyor.. sizin saldırı şeklinize göre önlem alıyor..bir hafta kestiğiniz boss'u bir dahaki hafta keserken supriz hareketlerle karşılacaksınız diyorlar.. yine boss combatlarında geniş mekanlar kullanacaklarını ve mekanında combatlara dahil olacağını söylüyorlar duvar yıkılmaları vb..

oyunun guildleri raidler dışında yarıştırabileceği diğer bir kısımda.. warplots ..

adamlar warplots ile guildleri pvp ile kapıstıracaklar.. 40vs40 şeklinde .. işin en güzel yanı warplots alanı için de guild olarak taktik yapmanız lazım..warplots da kullanmak için eşyalar bulmanız lazım.. warplots alarında kullanabileceğiz tuzaklar silahlarda bosslardan düşüyor.. işin en ilginç yanıda.. bir boss kestiniz boss'dan düşen bir itemla.. warplots da bu bossu savas alanına summonlayıp düşmanın üzerine yolluyorsunuz.. yani warplots da kullanmak için boss avlayacaksınız..

yine başka bir nokta çok bilgi yok ama.. guild evleride olacak.. yani sadece size ait ucan bir evinizin olması dışında guild evleride var.. ve adamlar bu guild evleri için "evinizin havada uçuyor olmasının da bir sebebi var." şeklinde bir cevap verip gerisini anlatmıyor..

daha uzun uzun yazamayacağım çok değişik noktalar var.. yani wow ile alakası yok.. evet raid mantığı ..grafik tarzı wow'a benziyor ama ondan çok daha ayrı özellikleri var.

sonuçta oyunu yapan ekip wow'u yaratan ekip.. ve adamlar 8 yıl sadece bu oyun üzerinde çalışmışlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu "çok zor olacak" söylemlerini değiştirmeleri gerektiğini düşünüyorum. Zor demek iyi demek değil herkese hitap etmezse insanlar yapacak birşey bulamayacağından oyuncu kaybı yaşayacaklardır.

Millet mesela wow'da bayadır bosslar hızlı iniyor diye süper kolay oldu falan sanıyor. Aslında değişen tek şey eskiden rng'ye bağlı olarak haftalar süren itemlanma faslının çok kısalması.

Şöylede birşey var, top guildlerin bile uzun süre indiremeyeceği bir boss(ki bu genelde item seviyesine bakıyor adamlar zaten inanılmaz yoğun deniyorlar) kalan guildlerin büyük bir kısmının hiç kesememesi demek. Öte yandan hiç raid yapmayacak adam bile gidip lfrde raiding illüzyonu yaşıyor.

Yani hardcore raidler iyi güzelde oyuncu tabanının küçük kısmına bu kadar yoğunlaşıp geriye kalan büyük kısmını görmezden gelmek akıl karı değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

20Man dungeonda bile defalarca wipe yenebilen bir oyun. Zorluğu dps yetmemesi gibi şeyler değil. Yerdeki alandan kaçamıyorsan yada zamanında interrupt edemiyorsan kesemiyorsun.

Hiçbir oyunun 20lvl dungeonundam bu kadar zevk almadım. Wow gzeldi ama artık sıktı.
2000 Model mercedes ile 2014 Alfa romeo gibi düşünmeli. Mercedeste hepsi var ismi güzel ama heyecanlı yeni birşeyler denemek lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wow'un kombatı ile wildstar'daki kombat baya baya birbirinden farklı arkadaşlar. dışarıdan baktığınızda olay "kırmızı ile işaretli yerden kaçmak" olarak görünse de o kadar basit değil.

wow'a baktığınızda nadir 1-2 fight dışında boss fightlarında yerdeki AoE leri avoid etmek granted bir şey. ortalama bir oyuncu damage yemez dbm'un önceden uyardığı AoE'den. wow'da olay daha çok kaçılamayan AoE etkilerini heal etmek, dps yarışı ve tank gear check olarak geçiyor.

wildstar'da dışarıdaki moblardan, en basit dungeonlara kadar sürekli bu AoE etkileri var ve öyle durumlar oluyor ki en iyi oyuncunun bile kaçması imkansız oluyor çünkü yapıları statik değil. şekilleri absürd, çok büyük bir alanda ufacık bir boşluk bırakıyor mesela, o yarattığı alanda eğer sen o boşluğa yetişebilecek bir uzaklıkta değilse damage yiyorsun. o boşluğun da nerede olacağı statik olmadığı için bunun olması son derece olası. yani bir aoe yapıldı, kaçamazsın, bunu group heal spamlayarak heal edecez, diğer aoe'lerden kaçması gerekiyor herkesin gibi bir algı yok. sürekli herkes bir şeylerden damage yiyebiliyor.

healing challenge'ı genel olarak ability'den kaç veya kaçılamayan ability'de bütün raidi healle şeklinde değil. sürekli birileri raidde damage alıyor. hem healer hem tank hem de dps için diğer bir challenge kombatın sürekli olarak hareketli olması. wow'a baktığınızda 10 fighttan 9'unda boss'u sabit tanklarsın. bölgeden bölgeye belki taşınır ama sürekli haraket ettirdiğin azdır. wildstar'da healer/tank/dps ve boss sürekli hareket ediyor çoğu fightta. bu da demek oluyor ki dps check'i avoidance + positioning + gear check. tank için eskiden wow'da da olan threat man. + positioning + avoidance. healer'da sürekli değişik targetlara healing + avoidance + positioning + resource management.

wow'a alışık healerların çoğu ter dökecek sürekli birilerini heal etmek zorunda kalacakları için. artı out of range uyarısı çok alacaklar ve targetları ölecek. wow'daki gibi ben buradayım, sen git gel kavramı yok. herkes hareket ediyor, healer herkesi göz önünde bulundurarak kendini pozisyona sokması gerekiyor. bir uçta birini heallerken diğerlerine oor olmaması gerekiyor falan falan.

kombatı çok farklı, pve deneyimi de farklı olacak. olay abilityleri öğrendik, dbm yapıldı değil sadece. skill check'i çok daha yüksek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:



wow'a alışık healerların çoğu ter dökecek sürekli birilerini heal etmek zorunda kalacakları için. artı out of range uyarısı çok alacaklar ve targetları ölecek. wow'daki gibi ben buradayım, sen git gel kavramı yok. herkes hareket ediyor, healer herkesi göz önünde bulundurarak kendini pozisyona sokması gerekiyor. bir uçta birini heallerken diğerlerine oor olmaması gerekiyor falan falan.


Bu yüzden hareket ederken channeiling özelliği koymuş adamlar :D Belli ki zaten koştururken oraya buraya heal spamlanacak ama durmayacan spamle dur :D

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31.0-8/10286895_10152139468556247_3763535157825599081_o.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...